Výměna oleje.
Moderátor: Colommbo
Re: Výměna oleje.
Kondenzacia je premena skupenstva. Vlhkost sa tam musi nejako dostat. Cast bude vo vzduchu pri plneni (prevodovka nie je plna oleja), ale bez otvoru by to znamenalo konstantne mnozstvo vlhkosti, ktora sa sice moze odparovat a kondenzovat, ale nie pribudat. Skutocne tam nie je nejaky expanzny ventil alebo iny otvor? V kazdom pripade som olej v automate vymenit nechal, aj s preplachom .
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Výměna oleje.
Kde sa nechal vymenit? A aký olej tam dali?PHiLiPZ píše:V kazdom pripade som olej v automate vymenit nechal, aj s preplachom .
Re: Výměna oleje.
V Mazde v Zline. Auto v zaruke, tak som chcel oficialny servis. A dali original olej.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Výměna oleje.
Tak plečka prešla cez TK/EK skoro v pohode emisie jak vino, akurát brzdy musím trochu doštelovať, a manžetu homokin.kĺbu vymeniť a niečo mi vŕzga vpredu pri otáčaní volantu. Možno spodný čap Vidím,že to bude boj ďaľšie dva roky,ale nejako to ešte zmáknem
Pozeral som tech.list Mitanu 10W40 a prehovoril ma k jeho použitiu Hodnoty priam výborné = kopec olejov SAE triedy može len snívať
Dichte bei 15°C - 861
Viskosität bei 40°C - 97
Viskosität bei 100°C - 14,7
Viskositätsindex (VI) - 158
Viskosität bei -25°C - 5710
Pourpoint Flammpunkt -42
COC - 228
TBN - 10,1
Pozeral som tech.list Mitanu 10W40 a prehovoril ma k jeho použitiu Hodnoty priam výborné = kopec olejov SAE triedy može len snívať
Dichte bei 15°C - 861
Viskosität bei 40°C - 97
Viskosität bei 100°C - 14,7
Viskositätsindex (VI) - 158
Viskosität bei -25°C - 5710
Pourpoint Flammpunkt -42
COC - 228
TBN - 10,1
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Výměna oleje.
Článek pro ty co mají pod kapotou sporák
(tonny, půjčím si Tvůj odkaz): https://motofocus.cz/technika/61487,pot ... orovy-olej
(tonny, půjčím si Tvůj odkaz): https://motofocus.cz/technika/61487,pot ... orovy-olej
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Kde prosím ťa mi kúpiš olej mitan ?jerome píše:Tak plečka prešla cez TK/EK skoro v pohode emisie jak vino, akurát brzdy musím trochu doštelovať, a manžetu homokin.kĺbu vymeniť a niečo mi vŕzga vpredu pri otáčaní volantu. Možno spodný čap Vidím,že to bude boj ďaľšie dva roky,ale nejako to ešte zmáknem
Pozeral som tech.list Mitanu 10W40 a prehovoril ma k jeho použitiu Hodnoty priam výborné = kopec olejov SAE triedy može len snívať
Dichte bei 15°C - 861
Viskosität bei 40°C - 97
Viskosität bei 100°C - 14,7
Viskositätsindex (VI) - 158
Viskosität bei -25°C - 5710
Pourpoint Flammpunkt -42
COC - 228
TBN - 10,1
A koľko že ťa stojí ?
Čo tak total 7000 10w40 ktorý je 5l. za 15 éčok a vyzerá lepšie
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Výměna oleje.
Jak lepšie ? Si si na ňom šnicle vysmážal či ?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Výměna oleje.
Som ho nekoštoval. Som písal že vyzerá lepšie... veď kukni ten krásny nový obal a kukni Tech list. a mimo iné je ešte kapku viskóznejší je to proste total
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Výměna oleje.
Jerome je špecialista na vyhľadávanie všelijakých "citan-mitan-kitan" olejov .... , pritom pod nosom ma značkové za rovnaké ceny...., nic proti tomu samozrejme nemám....
Re: Výměna oleje.
Kopec krát sa stalo,že v motore bol "značkový" olej, ktorý po vypustení bol skoro ako nový, tj vôbec nečistil motor Po ňom musela nastúpiť iná "značka" resp. "neznačka" s cieľom vykonať to, čo olej má (aj) v motore robiť
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Pokud se po vypuštění olej tváří téměř jako nový, nabízejí se dvě vysvětlení - buď špatně čistí (což bych u dobrého oleje tak úplně nepředpokládal) nebo víceméně nemá CO v motoru čistit. Výměn oleje jsem u svých benzínových motorů absolvoval už opravdu hodně a "černý jako bota" nebyl nikdy.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
ano. nechce sa mi okolo toho, ale ano, Colommbo má pravdu.
Ked používam ( v Carine ) dokola stále ten istý Shell HX7, po každej výmene je trošičku čistejší. Či raz vypustím krištálovo čistý "Batole olejček na prdelku" , o tom sice pochybujem, ale ano, je to tak.
Ked používam ( v Carine ) dokola stále ten istý Shell HX7, po každej výmene je trošičku čistejší. Či raz vypustím krištálovo čistý "Batole olejček na prdelku" , o tom sice pochybujem, ale ano, je to tak.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Bude-li jednou vypuštěný olej vypadat jako modrý Aviril, znamená to, žes konečně zvítězil!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Výměna oleje.
Ja vcera menil olej v difecu po 50 tis km za millers oil EE nano 75w90 a puvodni agip rotra s aditivama lubrifilm uz nebyl teda buhvi jak cisty. A to jen 50 tis km. Obcas omezovace a drift na snehu. V motoru mam valvoline maxlife 10w40 a za 5500km jsem dolil 2.5 L. NO a uz je tmavy teda fakt hodne. Takze o vikendu vymena za letni Ravenol hve 10w50 s estery a dobrou aditivací
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
U Omči jsem po15 letech provozu a cca 240tis.km nechával jen tak pro potěšení vyměnit náplň manuální převodovky. Při vypouštění olej sice nebyl tak čistě červený jako původně (necelých 100tis.km předtím jsem do převodovky přidal šedočerný Slick50), avšak při pohledu proti světlu stále krásně růžový a zcela průsvitný.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90