Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Moderátor: Colommbo
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Díky, chlapi
Mám před sebou kopii TP. První registrace v ČR je prosinec 2006 (myslel jsem prvně, že 2008, omlouvám se), a to na firmu Philip Morris, takže zřejmě auto nové auto do fleetu. Dá se tak s jistotou očekávat, že to je vyrobené v r. 2006. V kolonce emise je uvedena směrnice EHS 2003/76B a 125 g CO2/km. Motor má kód HHDA.
Jak jsem psal, převážná skladba tras jsou cesta do práce cca 5 km, děti do školy to samé. Neptejte se mě proč si koupili diesela na takové couračky
Na dálky mají Opla Zafiru s dieselem.
Web říká, že DPF by to mít nemělo, ale jeden nikdy neví.
Mám před sebou kopii TP. První registrace v ČR je prosinec 2006 (myslel jsem prvně, že 2008, omlouvám se), a to na firmu Philip Morris, takže zřejmě auto nové auto do fleetu. Dá se tak s jistotou očekávat, že to je vyrobené v r. 2006. V kolonce emise je uvedena směrnice EHS 2003/76B a 125 g CO2/km. Motor má kód HHDA.
Jak jsem psal, převážná skladba tras jsou cesta do práce cca 5 km, děti do školy to samé. Neptejte se mě proč si koupili diesela na takové couračky
Na dálky mají Opla Zafiru s dieselem.
Web říká, že DPF by to mít nemělo, ale jeden nikdy neví.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Možná se ozve nějakej přímo "fordař", ale (byť to asi není na 100%) v roce 2006 by tam DPF ještě být neměl.... https://www.dpffap.cz/ford-focus-1-6-td ... 9-07-2011/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Pro český trh DPF nemělo a určitě starou dobrou 5W-40-tku na ty krátké jízdy. Není nad čím přemýšlet. Moji favorité Shell Hellix Ultra Diesel nebo VV Maxlife. Měním ročně i při malém nájezdu. Ale jsou to moje auta.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Díky chlapi
Jsme domluveni, že tu s tím odpoledne přijede a kouknu za svody, jaký emisní systém v tom má. Pro jistotu. Ale jak píšeste, na DPF to nevidím...
Každopádně viskositu oleje měnit budu. Opla koupili teď, takže z Focuse se teď stane druhé auto v rodině, čili i výlety s ním odpadnou a bude z něj čistě "courák".
Jinak mají "super" přístup k oil filtru. Musí se sundat část sacího traktu, aby se k němu dalo dostat. To nevymyslíš
Jsme domluveni, že tu s tím odpoledne přijede a kouknu za svody, jaký emisní systém v tom má. Pro jistotu. Ale jak píšeste, na DPF to nevidím...
Každopádně viskositu oleje měnit budu. Opla koupili teď, takže z Focuse se teď stane druhé auto v rodině, čili i výlety s ním odpadnou a bude z něj čistě "courák".
Jinak mají "super" přístup k oil filtru. Musí se sundat část sacího traktu, aby se k němu dalo dostat. To nevymyslíš
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
My sme mali v práci Berligo s HDi (TDCi) 1.6 66kw. Jazdilo sa na ňom vyslovene okolo komína a za 10 rokov žiaden problém. Ja si myslím,že názor "diesel nie je na krátke jazdy" je predsudok. Samozrejme musí byť bez DPF-kaLibor píše:Neptejte se mě proč si koupili diesela na takové couračky
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
S tímto názorem lze souhlasit. Ano, takový režim není pro diesel to nejořechovatější, ale dá to. S motorovými oleji je to podobné. My se tu občas předháníme, který z nich je (nej)lepčí a který naopak nevhodný, 90% majitelů vozů je víceméně odkázáno na to, co jim nalijí v servisech a ecce - auta pořád jezdí... Abych však nebyl tak úplně kacířský - co mám v motoru, mi jedno není.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Ale jo, motor toho zvládne hodně, co si budeme vykládat, i ten diesel. Jen narážím na to, že litinivý blok v dieselu se z principu zahřeje na provozní teplotu později a tak nějak více méně trpí víc, než benzíňák. Však každý z nás ví, co to trvá, než to začne v zimě pořádně topit
No, resumé k FoFu. DPF to opravdu nemá, je tam obyčejný "katík bez trubek a hadiček" Koupil jsem ten Tonnym zmiňovaný Shell 5W40. Jsem zvědavý, co z toho motoru o víkendu vyteče. Dle štítku to na tu 10W40 a při couračkách ujelo 14.000 km.
Mě by škublo, to tam nechat tak dlouho, pravidla "šesti tisíc a dost" se nehodlám zbavovat
No, resumé k FoFu. DPF to opravdu nemá, je tam obyčejný "katík bez trubek a hadiček" Koupil jsem ten Tonnym zmiňovaný Shell 5W40. Jsem zvědavý, co z toho motoru o víkendu vyteče. Dle štítku to na tu 10W40 a při couračkách ujelo 14.000 km.
Mě by škublo, to tam nechat tak dlouho, pravidla "šesti tisíc a dost" se nehodlám zbavovat
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
No jestli některý diesel není vhodný pro couracky tak právě tento 16V HDI/TDCI.. Malá olejová náplň 3.5 litrů a špatný tvar vany,kdy nevypustis všechen starý olej.Tady bych měnil opravdu po 5 tis km.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Litinový blok? Jóó..bejvávalo,tady je ALU blok se zalitými vložkami.A rovnou jim udělej podložky pod vstřiky,bo tady podfukují často.Je na to repas sada.A vymontuj sítko v trubce mazání turba, předejde se jeho destrukci.Libor píše:Ale jo, motor toho zvládne hodně, co si budeme vykládat, i ten diesel. Jen narážím na to, že litinivý blok v dieselu se z principu zahřeje na provozní teplotu později a tak nějak více méně trpí víc, než benzíňák. Však každý z nás ví, co to trvá, než to začne v zimě pořádně topit
No, resumé k FoFu. DPF to opravdu nemá, je tam obyčejný "katík bez trubek a hadiček" Koupil jsem ten Tonnym zmiňovaný Shell 5W40. Jsem zvědavý, co z toho motoru o víkendu vyteče. Dle štítku to na tu 10W40 a při couračkách ujelo 14.000 km.
Mě by škublo, to tam nechat tak dlouho, pravidla "šesti tisíc a dost" se nehodlám zbavovat
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Daleko lepší u fofo2 je starý poctivý 1.8 TDCi,sice se déle zahřívá,bo blok litinový,ale je daleko spolehlivější a odolnější.
https://www.auto.cz/ojety-ford-c-max-tu ... olba-84508
https://www.auto.cz/ojety-ford-c-max-tu ... olba-84508
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
NOVON:
Myslel jsem to obecně (litinový blok) u dieselů, alespoň z toho, co jsem doposud doma měl, nebo se v tom hrabal Ale to už je let... PSA moc načtené nemám. Tady "vedou" benzínoví japonci a koncern.
Jinak, sítko v tomto kusu je už údajně vyřešené a chod motoru (na diesel) kultivovaný, rovnoměrný. Zatím se v tom víc hrabat nebudu. Dnes jsem vyměnil ten olej + filtr. Přístup k filtru vymyslel asi idiot, naštěstí to ve Fordu trochu vychytali a filtr box je "plovoucí", takže krom vyjmutí filtr boxu, musí pryč jen přívodní hadice k němu a turbu.
Teď je pozdě bycha honit, prostě mají doma tohle a víc, než doporučit zkrácení olejového servisu o polovinu, nesvedu. Prostě si to nechají, než to umře. Teď by za to víc, než 30.000 nedostali. A co koupíš místo toho za 30?
Dík za reakci
Myslel jsem to obecně (litinový blok) u dieselů, alespoň z toho, co jsem doposud doma měl, nebo se v tom hrabal Ale to už je let... PSA moc načtené nemám. Tady "vedou" benzínoví japonci a koncern.
Jinak, sítko v tomto kusu je už údajně vyřešené a chod motoru (na diesel) kultivovaný, rovnoměrný. Zatím se v tom víc hrabat nebudu. Dnes jsem vyměnil ten olej + filtr. Přístup k filtru vymyslel asi idiot, naštěstí to ve Fordu trochu vychytali a filtr box je "plovoucí", takže krom vyjmutí filtr boxu, musí pryč jen přívodní hadice k němu a turbu.
Teď je pozdě bycha honit, prostě mají doma tohle a víc, než doporučit zkrácení olejového servisu o polovinu, nesvedu. Prostě si to nechají, než to umře. Teď by za to víc, než 30.000 nedostali. A co koupíš místo toho za 30?
Dík za reakci
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Takže zas platí - na (dlouhy) výlet Fordem, zpatky vlakem?
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Na dlouhý výlet s naftou klidně, na krátký je to blbost.... A vlakovýlet? Proč ne
Jinak Libore, kdyžtak jim ještě poraď ať berou kvalitní naftu a občas to prohřejí a protáhnou tak aspoň na 50-ti kilometrech.
A dále to odjelo, tak tady: jake-auto-t3861-15251.html
Jinak Libore, kdyžtak jim ještě poraď ať berou kvalitní naftu a občas to prohřejí a protáhnou tak aspoň na 50-ti kilometrech.
A dále to odjelo, tak tady: jake-auto-t3861-15251.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Pitris:
Včera večer, když si přijeli pro auto, tak jsme měli na toto téma debatu. Přesně to, co tu padlo, jsem jim řekl. S nevhodností TDCI na krátší trasy nic už asi neudělají, ale občas to vzít na výlet, to by šlo. Naftu berou u Eurooilu, doporučil jsem ještě alespoň VIF. No a taky jsem doporučil se občas kouknout pod kapotu, neboť hladina chladící kapaliny s hodnotou 2cm pod rysku MIN, taky není úplně fajn. Holt, typičtí uživatelé
Včera večer, když si přijeli pro auto, tak jsme měli na toto téma debatu. Přesně to, co tu padlo, jsem jim řekl. S nevhodností TDCI na krátší trasy nic už asi neudělají, ale občas to vzít na výlet, to by šlo. Naftu berou u Eurooilu, doporučil jsem ještě alespoň VIF. No a taky jsem doporučil se občas kouknout pod kapotu, neboť hladina chladící kapaliny s hodnotou 2cm pod rysku MIN, taky není úplně fajn. Holt, typičtí uživatelé
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Anebo Optimal D+ https://www.ceproas.cz/eurooil/sortiment-palivLibor píše:Naftu berou u Eurooilu, doporučil jsem ještě alespoň VIF....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF