No tak jasně že jo. A je dobré při kratasech aspon 1x týdně motor pořádně prohnat ...At je kondenzát pryčPitris píše:Od toho je tam TBN. Ale tomu kdo nechá olej při studených jízdách v motoru 15 tkm nepomůže ani svěcená
skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Jen pro zajímavost např. Porsche plnilo všechny své benzínové motory (i ty nejvýkonnější GT3 RS, Turbo S atd.) olejem Mobil 1 FS 0w40. Po roce 2018 kdy se muselo plošně přejít u všech benzínových aut na filtry pevných částic, tak má Mobil 1 ESP 0w40. Co vím, tak AMG taky Mobil 1 0w40, německý úpravce HGP turbo lije do všech svých upravených aut (bez filtru) Mobil 1 FS 0w40 atd.
Co tím chci říct... že jak FS nebo ESP nebudou žádné "vodičky" a že nezadřete motor při dálničním tempu nebo že jediná výhoda jsou lepší studené starty atd. Samozřejmě u moderních motorů se ten olej bude chovat jinak, než ve starých vyhoněných pekáčích. Ale např. na zahraničních fórech zaznamenali při dálničních stíhačkách nejnižší teplotu oleje právě s Mobilem 1 0w40.
Co tím chci říct... že jak FS nebo ESP nebudou žádné "vodičky" a že nezadřete motor při dálničním tempu nebo že jediná výhoda jsou lepší studené starty atd. Samozřejmě u moderních motorů se ten olej bude chovat jinak, než ve starých vyhoněných pekáčích. Ale např. na zahraničních fórech zaznamenali při dálničních stíhačkách nejnižší teplotu oleje právě s Mobilem 1 0w40.
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Já už to tu už kdysi psal. Mobil1 0w40 byl, je a (snad i) bude jeden z TOP olejů
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Má smysl přecházet z ESP 5W30 na FS 0W40 z důvodu stárnutí auta?
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Ahoj! V jakém motoru...? ESP 5W30 je ACEA C2/C3 (naftové motory s DPF), FS 0W40 je "plnotučný" ACEA A3,B3/B4 pro benzíny a nafty ještě bez filtru pevných částic, tedy zásadní rozdíl mezi oběma oleji.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
1.4tsi czca a czda, cca. 50 tis. Po 4 letech.
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
V případě benzínové foukané (předpokládám) jednačtyřky bych od 5W30 ACEA C2/C3 odešel/utekl určitě, stárnutí auta (žádné nevidím) by však nebylo důvodem, ten jsem vysvětlil už výše. Jestli zrovna k Mob1 FS 0W40, může být otázkou, na druhou stranu proč ne třeba zrovna k tomuto špičkovému oleji.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Já taky.Colommbo píše:V případě benzínové foukané (předpokládám) jednačtyřky bych od 5W30 ACEA C2/C3 odešel/utekl určitě....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
tak jsem vyměnil nějaký neznámý olej od předchozího majitele, asi 0w30 a5/b5 dle příručky za Mobil ESP 0W30. Kupoval jsem přímo u dovozce, tak snad originál. A asi spokojenost, nebo jako to hodnotit, zkrátka není žádný problém. A je možný, že se třeba o 0.3l/100km zvýšila spotřeba díky tomu že to není eko olej, nebo to je placebo ?
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Pokud dáš po oleji A5/B5 olej s normální HTHS, je možný mírný nárust spotřeby paliva, ale 3 deci na sto mě přijde i dost. Jestli do toho "nepromluvilo" i něco jiného?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Ono se řekne/napíše tři deci... Záleží na tom, po kolika ujetých km se k tomu došlo, jak se jezdilo atd. atd. Pokud třeba po celé vyjeté nádrži (a dejmetomu 600km) spočítáno o tři deci víc na sto, vůbec bych to neřešil, není to směroplatný - viz moje příspěvky ve vláknu o Oxicatu.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Něco jiného snad ne, no uvidím až budu mít naměřeno víc vzorků ( plných nádrží), zatím je to jen takový první odhad. I kdyby to tak bylo tak to nijak nevadí, hlavně když bude motoru lépe jen jsem se ptal, jestli je to vůbec možný. Nic jinýho by do toho negativně promlouvat nemělo, dělala se výměna všech kapalin ( awd, at) a filtrů, to by mělo spíš opačný efekt, pokud nějaký.
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Ano, možné to je a vliv na průměrnou spotřebu má více faktorů, než si myslíme... Mně třeba za půlrok a 12tis.km průměrná spotřeba (dotankování do plné) kolísá (nejvyšší/nejnižší) o litr a čtvrt...
P.S. Přílišné pozorování svého auta škodí zdraví.
P.S. Přílišné pozorování svého auta škodí zdraví.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Dofukni pneu o 0,2 navyše napriklad a mas tie decky späť ...a možno aj viac.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: skusenosti s Mobil 1 ESP Formula
Pre pohodlnnú jazdu po našich cestách skôr odpustiť 0,2 ... a možno aj viac
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30