Olej do 1.2 TSI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do 1.2 TSI
Ahoj, dotaz pro zkušenější nebo pro lidi s názorem.
Kamarád má Octavia II 1.2 TSI, nájezd tuším něco málo přes 200 tis. km. Sám si pravidelně a často mění. Lil Mobil 1 0W-40. Bavili jsme se o tom a jelikož má garáž a na hory nejezdí, tak jsem mu řekl, že ať dává 5W-40, že ta 0W je zbytečná. Tak nalil už 2x náplň Sunoco Gold 5W-40 (na moje doporučení). Teď přišel s tím, že se mu někdy stává, že auto klepe od rozvodů. Na té straně od rozvodů, je strana motoru víc hlučnější. Né vždy ale. Říkal, že se to stalo až s novým olejem.
Podle mě to může být cokoliv jiného, ale chci se optat. Je to možné (a né subjektivní) že i s těmito vysoce kvalitními olej může být auto někdy při jízdě hlučnější? Než přejde zpět na 0W-40, tak bych mu to chtěl nějak vyvrátit.
Kamarád má Octavia II 1.2 TSI, nájezd tuším něco málo přes 200 tis. km. Sám si pravidelně a často mění. Lil Mobil 1 0W-40. Bavili jsme se o tom a jelikož má garáž a na hory nejezdí, tak jsem mu řekl, že ať dává 5W-40, že ta 0W je zbytečná. Tak nalil už 2x náplň Sunoco Gold 5W-40 (na moje doporučení). Teď přišel s tím, že se mu někdy stává, že auto klepe od rozvodů. Na té straně od rozvodů, je strana motoru víc hlučnější. Né vždy ale. Říkal, že se to stalo až s novým olejem.
Podle mě to může být cokoliv jiného, ale chci se optat. Je to možné (a né subjektivní) že i s těmito vysoce kvalitními olej může být auto někdy při jízdě hlučnější? Než přejde zpět na 0W-40, tak bych mu to chtěl nějak vyvrátit.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Olej do 1.2 TSI
Je možné že to sunoco nemá některé aditiva co Mobil 1.. Ten je totiž opravdu jinde neež Sunoco 5w40. A při studenem startu se uz ozvou hydroštely.
Teda taky záleží po jakem intervalu měnil olej a jestli to dělá hluk jen po startu za studena a na chvilku.
Tyto motory občas zaklepnou od hyder uz třeba po 40 tis km s nesprávnýma intervalama
Teda taky záleží po jakem intervalu měnil olej a jestli to dělá hluk jen po startu za studena a na chvilku.
Tyto motory občas zaklepnou od hyder uz třeba po 40 tis km s nesprávnýma intervalama
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne čtv srp 20, 2020 20:47, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej do 1.2 TSI
Ten Mobil1 0w-40 má vizkozitu za tepla téméř "třicítkovou",takže nějaký vliv na menší hydrodynamické tření v motoru a akustický(pocitový) projev mít bude,ale to spíš téma na akademickou diskuzi
Ale osobně bych do TSI,když už teda 5w-40 vw502,tak aby určitě měla 505.01,nebál bych se LL olejů vw 507/507,jsou lepší než jejich pověst,pokud se mění po 10,12 max 15 tis.km.
Ale osobně bych do TSI,když už teda 5w-40 vw502,tak aby určitě měla 505.01,nebál bych se LL olejů vw 507/507,jsou lepší než jejich pověst,pokud se mění po 10,12 max 15 tis.km.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Re: Olej do 1.2 TSI
Ne, říkal, že to slyšel už 2x, když někam jel přes celý město. Nechal motor běžet na volnoběh, vystoupil pro něco ven z auta, tak to slyšel. Takže vyloženě ideální provozní teplota.
(tahle sekce přece není non-VW. Do Škoda+VW jsem to napsat mohl, ale i zde se to hodí. Pokud ne, smažte mi to a klidně to tapíšu znovu vedle. Smysl v tom ale nevidím.)
(tahle sekce přece není non-VW. Do Škoda+VW jsem to napsat mohl, ale i zde se to hodí. Pokud ne, smažte mi to a klidně to tapíšu znovu vedle. Smysl v tom ale nevidím.)
Re: Olej do 1.2 TSI
Nemám důvod to někam přesouvat, dal si to správně.
A jestli chápu dobře popis problému, dělá to za tepla?
A jestli chápu dobře popis problému, dělá to za tepla?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.2 TSI
Jak jsem koupil, tak prodávám.
Prý to někdy dělá a někdy ne. Ve většině případů ne.
Je to slyšet prý jen a pouze po ujetí několika km. Za tepla. Olej s teplotou ~100°C a voda na 90°C.
Sám jsem to slyšel 1x. Bylo to takové až mírně nepravidelné. Ale nic strašnýho, nic kovovýho.
Přijel za mnou, slyšeli jsme to oba. Vypnul motor. Za 10-15 min. odjížděl a po nastartování jsme neslyšeli zase nic co předtím a motor šel OK. Tohle byla spíš "náhoda", několikrát jsme se viděli a vždy to bylo OK.
Sám to prý slyšel víckrát, ale ve většině případů to je OK. S předchozím olejem to neslyšel nikdy. Napadlo mě mu doporučit ať zkusí MO EE Nano 5W-40, ale vzhledem k ceně oleje, ceně auta a velikosti motoru do toho asi nepůjde.
Prý to někdy dělá a někdy ne. Ve většině případů ne.
Je to slyšet prý jen a pouze po ujetí několika km. Za tepla. Olej s teplotou ~100°C a voda na 90°C.
Sám jsem to slyšel 1x. Bylo to takové až mírně nepravidelné. Ale nic strašnýho, nic kovovýho.
Přijel za mnou, slyšeli jsme to oba. Vypnul motor. Za 10-15 min. odjížděl a po nastartování jsme neslyšeli zase nic co předtím a motor šel OK. Tohle byla spíš "náhoda", několikrát jsme se viděli a vždy to bylo OK.
Sám to prý slyšel víckrát, ale ve většině případů to je OK. S předchozím olejem to neslyšel nikdy. Napadlo mě mu doporučit ať zkusí MO EE Nano 5W-40, ale vzhledem k ceně oleje, ceně auta a velikosti motoru do toho asi nepůjde.
Naposledy upravil(a) Ipanema dne čtv srp 20, 2020 15:18, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej do 1.2 TSI
Jestli za tepla, a pokud by to mělo být zapříčiněno olejem, tak bych zkusil 5w50. Normu VW 502 má Yacco Galaxie, ale levnější (na zkoušku) je Mobil1 FS.
A navíc by se vrátil k Mobilu.
A navíc by se vrátil k Mobilu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.2 TSI
Díky a vyřídím. Otázka jestli ještě dá na moje rady.
Je to vůbec možný, aby to způsoboval olej nebo to je jen shoda náhod a po výměně oleje to dělá třeba napínák řetězu, který se odporoučel nebo s novým olejem napíná hůř...?
Mně se nechce věřit, že by to malý TSI začalo zlobit s jinou značkou oleje. Přitom s normální a kvalitní 5W-40ítkou.
Je to vůbec možný, aby to způsoboval olej nebo to je jen shoda náhod a po výměně oleje to dělá třeba napínák řetězu, který se odporoučel nebo s novým olejem napíná hůř...?
Mně se nechce věřit, že by to malý TSI začalo zlobit s jinou značkou oleje. Přitom s normální a kvalitní 5W-40ítkou.
Re: Olej do 1.2 TSI
No proto jsem napsal "pokud by to mělo být zapříčiněno olejem"....
On motor po 200 tkm bude znít jinak než po 20-ti tkm.
On motor po 200 tkm bude znít jinak než po 20-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.2 TSI
http://skodaroomster.wz.cz/rozvody-1-2-tsi.html vypada to na problematicky 4valec cbzb a jeho neslavny retez. ak je to vsetko povodne, mozno uz je ciastocne natiahnuta.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- BigBang
- Příspěvky: 1875
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do 1.2 TSI
zkusil bych jinou značku. Je možný, že si ten olej s motorem nesedl. Nebo ať se vrátí k tomu osvědčenýmu Mobilu1. Pokud se to bude opakovat i s ověřeným olejem, řešil bych to dál. Pokud se to už neobjeví, platí druhá věta
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej do 1.2 TSI
Zdravím, zdravím.
Pročetl jsem si celé tohle vlákno a snad načerpal všechny informace. Mám Fabii 2 1.2 TSI 63 kW CBZA rok 2014. Kupována minulý rok s nájezdem 106tis. předchozí majitelka měnila olej po 30k km tzn LongLife interval. Osobně za rok nenajedu víc jak 10k km, mám už přenastaveno na interval po 15k km. Takže se dívám po normě 502.00/505.00.
Jezdím denně do práce 11km resp 9km zpět. Po zahřátí oleje tzn po cca 6 nebo 7 km motor už více točím tzn nad 2.5 tis, občas až k červeným pro vyhnání pavouků. Auto si chci nějaký ten rok nechat a chci, aby mi sloužilo co nejdéle, jsem s tímto agregátem hodně spokojený.
Z tohoto vlákna jsem vybral tyto doporučené adepty:
MOBIL 1 FS 0W-40
Ravenol SSL 0W-40
Motul 8100 X-CESS 5W-40
TOTAL Quartz 9000 5W40
Shell Helix HX7 5W-40 nebo Shell Helix HX8 5W-40
VAG GS55502M4 Special G 5W-40
Taky se objevovalo dost příspěvků, že je to jedno, že stačí jen olej pravidelně měnit, což já po 10k km budu dělat.
Zároveň jsem se chtěl zeptat, jestli při takovém ročním nájezdu má cenu řešit nějaká dodatečná aditiva třeba Wynn's Super Charge nebo nějaké aditiva pro průběžné oštření a čištění (kvalitní oleje již to mají snad v sobě) a jestli před každou výměnou oleje použít přípravek pro odstranění úsad třeba Wynn's Motor Cleaner?
Děkuji za odpověď.
Pročetl jsem si celé tohle vlákno a snad načerpal všechny informace. Mám Fabii 2 1.2 TSI 63 kW CBZA rok 2014. Kupována minulý rok s nájezdem 106tis. předchozí majitelka měnila olej po 30k km tzn LongLife interval. Osobně za rok nenajedu víc jak 10k km, mám už přenastaveno na interval po 15k km. Takže se dívám po normě 502.00/505.00.
Jezdím denně do práce 11km resp 9km zpět. Po zahřátí oleje tzn po cca 6 nebo 7 km motor už více točím tzn nad 2.5 tis, občas až k červeným pro vyhnání pavouků. Auto si chci nějaký ten rok nechat a chci, aby mi sloužilo co nejdéle, jsem s tímto agregátem hodně spokojený.
Z tohoto vlákna jsem vybral tyto doporučené adepty:
MOBIL 1 FS 0W-40
Ravenol SSL 0W-40
Motul 8100 X-CESS 5W-40
TOTAL Quartz 9000 5W40
Shell Helix HX7 5W-40 nebo Shell Helix HX8 5W-40
VAG GS55502M4 Special G 5W-40
Taky se objevovalo dost příspěvků, že je to jedno, že stačí jen olej pravidelně měnit, což já po 10k km budu dělat.
Zároveň jsem se chtěl zeptat, jestli při takovém ročním nájezdu má cenu řešit nějaká dodatečná aditiva třeba Wynn's Super Charge nebo nějaké aditiva pro průběžné oštření a čištění (kvalitní oleje již to mají snad v sobě) a jestli před každou výměnou oleje použít přípravek pro odstranění úsad třeba Wynn's Motor Cleaner?
Děkuji za odpověď.
Re: Olej do 1.2 TSI
3 výměny za 106 kkm Nevím jestli bych vůbec do toho šel.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Olej do 1.2 TSI
Tak ono to tak bylo z fabriky nastavené a těžko uživatel vozu, který je opravdu jen běžný uživatel, se v tom bude rejpat a zjišťovat, že je lepší interval 15k km ale tím se nedostáváme k odpovědi na můj dotaz. Motor běhá úplně v pohodě a věřím tomu, že v autorizáku tam dávali LL, který na to byl předepsaný. Ale já tomu chci trochu pomoct a dávat tomu lepší péči a mít to déle než předchozí majitel...
Re: Olej do 1.2 TSI
Tak bych tam dál něco co není na seznamu a to Shell HU 5w40 bez dalších písmen, teda "obyč".
Je to 502.00/505.00. a mazací a čisticí schopnosti 1*. Vše potřebně v sobě má takže bych nic nepřidával.
Je to 502.00/505.00. a mazací a čisticí schopnosti 1*. Vše potřebně v sobě má takže bych nic nepřidával.
Naposledy upravil(a) abc dne pát úno 11, 2022 13:36, celkem upraveno 1 x.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011