A3 vs A5
Moderátor: Colommbo
Re: A3 vs A5
Praveze Total 10W50 Racing stoji nejakych 5€/L takze cena je uplne v pohode. Ok kedze si mechanik urcite vies viac jak ja len si dovolim jednu poznamku. Asi by som neporovnaval TDi PD s benzinovym motorom myslim co sa tyka teploty a pouzitelnosti A1/A5 olejov.
Neviem sa mne tie Harryho argumenty preco ho pouziva zdali celkom rozumne. Tiez si nepamatam ze by niekto pisal ze mal problemy s motorom pri pouziti tejto SAE triedy kdezto u 5W30 so snizenou HTHS ano. Ale nech si leje kazdy co uzna za vhodne kazdy ma svoj rozum
Neviem sa mne tie Harryho argumenty preco ho pouziva zdali celkom rozumne. Tiez si nepamatam ze by niekto pisal ze mal problemy s motorom pri pouziti tejto SAE triedy kdezto u 5W30 so snizenou HTHS ano. Ale nech si leje kazdy co uzna za vhodne kazdy ma svoj rozum
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: A3 vs A5
Zdar. Leta krmim dve subaru 98,05, v horach 10w40,vzdy co je v akci v mych dvou eshopech,cca 130kcL.
Meni po 10tkm.
Valvoline,Mogul,Elf. Jsou to me oblibene znacky.
10w60,no asi kravina,50ka budiz.
Kdo chce mit jistotu vetsi rezervy,ma uz volnejsi vnitrnosti nebo mu to trochu snizuje spotrebu oleje...
V nasich podminkach 10w a 5w40 postaci a ani v jedne strane viskozity nejde k limitu dle klimatu a zateze motoru. A to myslim nejen CZ.
Jestli furt netahas na vozejku lod,auta ap.,...
Samozrejme zalezi na stavu motoru,konstrukci,r.v.,a co vyrobcev dobe jeho vyroby doporucoval.
Jo a u obou zminenych subaru vyrobce v manualu pise,ve velmi chladnych podminkach mozno pouzit 5w30,v beznem provozu 10w40. Nic jineho.Ale je tam zminka,myslim,ze pri narocnem provozu zkratit vhodne kilometrovy probeh.
Meni po 10tkm.
Valvoline,Mogul,Elf. Jsou to me oblibene znacky.
10w60,no asi kravina,50ka budiz.
Kdo chce mit jistotu vetsi rezervy,ma uz volnejsi vnitrnosti nebo mu to trochu snizuje spotrebu oleje...
V nasich podminkach 10w a 5w40 postaci a ani v jedne strane viskozity nejde k limitu dle klimatu a zateze motoru. A to myslim nejen CZ.
Jestli furt netahas na vozejku lod,auta ap.,...
Samozrejme zalezi na stavu motoru,konstrukci,r.v.,a co vyrobcev dobe jeho vyroby doporucoval.
Jo a u obou zminenych subaru vyrobce v manualu pise,ve velmi chladnych podminkach mozno pouzit 5w30,v beznem provozu 10w40. Nic jineho.Ale je tam zminka,myslim,ze pri narocnem provozu zkratit vhodne kilometrovy probeh.
Re: A3 vs A5
Dam ti tip. Minuly tyden jsem neco bral v AuKe a prodavac mi rekl,ze soucasne mot.oleje Starline jsou nyni prebaly Mogulu. Ale jestli rada Extr nebo starsi GX,nevedel.
Re: A3 vs A5
10w40 jsou v drtivé většině případů velmi kvalitní oleje (pokud se budeme bavit o API SH a výš)Honza kombajn píše:....zůstanu u 10W40 A3. Desítku jsem nikdy nepoužíval, můžete mi trochu poradit, co vyřadit a co je v pohodě, nebo je to fuk?? S přihlédnutím k tomu, že dolívám 1až 1.5l na 1000km... takže se nebudu pouštět do nějakých drahých olejů.. max 600kč za 5lt.
Mobil super
Total Quartz 7000
Elf Competition Sti
Texaco Havoline Extra
Sunoco Titanium Marathon....
a z těchto Tebou vypsaných cokoliv - to Sunoco je (navíc) speciálně pro už jetější motory....
A nebo vezmi Yacco za 80,- za litr a tu 5w30 A5 prodej v servisu těm kdož mají nový motor a mohou ji.
Rozhodně bych ji fakt nedával tam kam nepatří (třeba to TDI-PD) - zadělaváš si (jim) na průšvih. Ale to už Tvoje (jejich) věc....
5w je vhodnější při častých startech v mrazech, "padesátka" poskytne vyšší teplotní rezervu a jak jsem napsal, může pomoci motor trošku dotěsnit ale ta 10w40 (kdy nebudeš tahat karavan) to umaže taky - a URČITĚ líp než ta 5w30 A1/A5; jenom je potřeba interval výměny přizpůsobit jízdním podmínkám....Honza kombajn píše:....nebo ještě ten 5W50?
Sunoco Syntro sportivo....
To ale platí obecně
Kdo Ti řekl, že Selenia 20K je plná syntetika Je to sice dobrý olej ale to je tak všechno.Honza kombajn píše:....Hvězdou bude asi Selenia 20K, ale je drahá 850,-.. je to asi tím, že je to plná syntetika.. to bych tam lil, kdyby to neteklo....
"Hvězdy" v 10w40 jsou jinde - napadá mě Millers CFS nebo EE, Motul 300V, Penrite Racing....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: A3 vs A5
Úplně klidně Ovšem i ve městě se dá buď jen krátce pojíždět, nebo dlouho poskakovat v kolonách. Takže jestli hodně startů a spíš jen přískoky, je 5w40 v pohodě, ale při málo startech a delších jízdách lze dobře i 10w40 nebo 10w50francjin píše:Pro atmosférický motor bez filtru pevných částic s nepřímým vstřikováním, s provozem 50% město+50%dálky mně tak vychází jako optimální olej A3, HTHS 3,6-3,9, SAPS 1,1-1,5, SL.Třeba MO Trident 5w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: A3 vs A5
Jarku, v Garáži jsem nasel m.j.,clanek o Akordu 2,4. Nemam v praci co delat, tak si kratim cas.
Cely jsem to necetl, to neni kolo pro me, ale je tam psano odbornikem, kvuli funkci nastavovani vacek, menit vcas olej a dodrzovat doporuceny 0-30 A5.
Zato je tam popis Civica, jedine Hondy co bych oslintal...
Cely jsem to necetl, to neni kolo pro me, ale je tam psano odbornikem, kvuli funkci nastavovani vacek, menit vcas olej a dodrzovat doporuceny 0-30 A5.
Zato je tam popis Civica, jedine Hondy co bych oslintal...
Re: A3 vs A5
Já mám vyzkoušeno na více autech že tam funguje i olej A3. A nejen u motorů i-VTEC v motorech K24, ale i ve dvoulitrech K20, a i v motorech R18, D15 a teď i v Type-R s 2.0T.... A olej 0w40 A3 fungoval i v motoru J35 V6.
Já tam ekoolej A5 dávat nebudu a podle mě je to jen kec, bo jsou oleje A5 s HTHS i 3,4 a to už je pak téméř jedno jestli A5 s 3,4 nebo A3 s 3,5. Já teď 5w40, a na zimu 0w40 s A3, a víc jak 10 tkm v létě, a 5 tkm přes zimu ho tam stejně nenechám.
Já tam ekoolej A5 dávat nebudu a podle mě je to jen kec, bo jsou oleje A5 s HTHS i 3,4 a to už je pak téméř jedno jestli A5 s 3,4 nebo A3 s 3,5. Já teď 5w40, a na zimu 0w40 s A3, a víc jak 10 tkm v létě, a 5 tkm přes zimu ho tam stejně nenechám.
Re: A3 vs A5
v mojej príručke je pre R18A2 uvedené pre použitie :
API - žiadne neuvádza, ACEA A1 alebo A3, s čistiacim účinkom. Viskozita pre vsetky trhy od 0W20 do 10W40, mimo EU je uvedný este 15W30, ovšem s výhradou "nie pre modely so snímačom hladiny oleja"
To je všetko, nič viac.
Aj ked možno tam A5 chýba iba preto , lebo je príručka z roku 2006? Neviem, len ma to teraz napadlo.
Inak opravte ma ak sa mýlim, ale nie je náhodou A5 sucasne aj nahradou za A1, ktorá sa vlastne už nepoužíva?
API - žiadne neuvádza, ACEA A1 alebo A3, s čistiacim účinkom. Viskozita pre vsetky trhy od 0W20 do 10W40, mimo EU je uvedný este 15W30, ovšem s výhradou "nie pre modely so snímačom hladiny oleja"
To je všetko, nič viac.
Aj ked možno tam A5 chýba iba preto , lebo je príručka z roku 2006? Neviem, len ma to teraz napadlo.
Inak opravte ma ak sa mýlim, ale nie je náhodou A5 sucasne aj nahradou za A1, ktorá sa vlastne už nepoužíva?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: A3 vs A5
Je.jarson1 píše:Inak opravte ma ak sa mýlim, ale nie je náhodou A5 sucasne aj nahradou za A1, ktorá sa vlastne už nepoužíva?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: A3 vs A5
takže hypoteticky - to znamená, že ak v starom návode je A1 ale A5 nie, lebo pravdepodobne v tom case nebola, je A5 možné chápať ako jej dnešnú náhradu a teda v danom motore použit? Platí to aj spätne ? Resp. čím sa líšia A1 a A5? ( určite sa líšia myslím, však inak by sme stále mali A1)
Ja viem o tom matne len tolko, že čo sa týka výkonnostia predlžených intervalov su ako A3 avšak HTHS ostala ako u A1. Niečo dalšie? podstatné teda?
Ja viem o tom matne len tolko, že čo sa týka výkonnostia predlžených intervalov su ako A3 avšak HTHS ostala ako u A1. Niečo dalšie? podstatné teda?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: A3 vs A5
Millers Oils píše:....se v rámci ACEA 16 zcela odstraní kategorie A1/B1....Zůstane jen A5/B5, která A1/B1 pokrývá a v některých ukazatelích dokonce převyšuje (oxidativní zhušťování a úsady na pístech)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: A3 vs A5
A5 je novšia norma s možnosťou predĺžených intervalov čož A1 nedovolovala.jarson1 píše: Resp. čím sa líšia A1 a A5?
p.s.naliať takýto olej do motora a predĺžiť interval výmeny, podľa mňa môže len blázon
Ak máš odporúčanie aj na A3 tak na A1,A5 zabudni čím skôr
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: A3 vs A5
jerome, len študujem ...vieš ako, čo sa nepoužíva, to zakrpatie.
A kedže na univerzitu 3.veku som este mladý, tak aspoň takto?
A kedže na univerzitu 3.veku som este mladý, tak aspoň takto?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: A3 vs A5
Ještě se vrátím k tomuto:
Mě olej A5/B5 nebo C"x" do motoru NESMÍ.
Je tam psáno že odborník na motory Honda, a že tam patří jen 0w30 A5/B5. Nedávno se mi dostalo do ruk pár staršich Světů motorů. V jednom psali o ojetých BMW, v dalšim o Fordech. A u každého byl uveden ten stejný odborník na motory Holt odborník.... Asi na všechno.Pedro píše:Jarku, v Garáži jsem nasel m.j.,clanek o Akordu 2,4. Nemam v praci co delat, tak si kratim cas.
Cely jsem to necetl, to neni kolo pro me, ale je tam psano odbornikem, kvuli funkci nastavovani vacek, menit vcas olej a dodrzovat doporuceny 0-30 A5.
Mě olej A5/B5 nebo C"x" do motoru NESMÍ.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: A3 vs A5
Pekných pár rokov dozadu odborník od Fordu zakomponoval do servisky týchto vozidiel tiež olej A5/B5.
Autá jazdiace do kostola a späť to zvládli v pohode. Tie čo jazdili dlhšie jazdy, začali postupne brať olej,dymiť a po čase úplne kľakli
Autá jazdiace do kostola a späť to zvládli v pohode. Tie čo jazdili dlhšie jazdy, začali postupne brať olej,dymiť a po čase úplne kľakli
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30