Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Moderátor: Colommbo
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Při tom motokrosu bych TBN moc neřešil - nejde Ti ani tak o studené starty, jako o výdrž (oxidační stabilita) a pevný olejový film při zátěži (alespoň xw40). A viskozitní index bych (když už) hledal tak někde uprostřed.... Noack (když už) řešit v tomto případě ani ne tak kvůli odparnosti, jako kvůli základovému oleji. A co jde o čistící schopnosti, tak oleje renomovaných výrobců s tím problém mít nebudou. Když není olej přejížděn. Ono šetřit na oleji (a tím teď mám na mysli ani ne tak přímo ten olej jako hlavně interval výměny) se nevyplatí. Olej v motoru déle čistý může být i proto, že už nemá co čistit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Takže klidně závodní olej 10w50? Předpokládám, že plná syntetika bude vhodnější než polosyntetika.
Bál jsem se vysoké hustoty některých výrobců. U Repsolu, který používám je při 40 stupnich 89 a při 100 stupních 14,1 ( někteŕ oleje 10w50 mají hodnoty klidně 118 a 18). Viskozitní index bych měl hledat kolem 160 cca?
Bál jsem se vysoké hustoty některých výrobců. U Repsolu, který používám je při 40 stupnich 89 a při 100 stupních 14,1 ( někteŕ oleje 10w50 mají hodnoty klidně 118 a 18). Viskozitní index bych měl hledat kolem 160 cca?
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ano, na velkou zátěž se dá i xw-50. Nechci do toho "kecat" Durexovi, ale vůbec bych se mimo toho 300V-čka nebo Motorexu nebál použít TŘEBA i Yacco MVX RACE 15W-50, Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50, Millers Oils ZFS 10W-50, Motul 5100 Ester 10W-50, Repsol MOTO RACING 4T 10W-50, Ravenol MOTOBIKE 4T ESTER 10W-50, nebo třeba Shell ADVANCE ULTRA 4T 15W-50 či Mobil 1 RACING 4T 15W-50....
Nebo pak "čtyřicítky" TŘEBA Yacco MVX 1000 10W-40, Shell ADVANCE ULTRA 4T 10W-40, Eni I-RIDE MOTO 10W-40, Ipone R4000RS 10W-40 4T, Motul 7100 10W-40....
Svoji práci si udělají. A dobře
Nebo pak "čtyřicítky" TŘEBA Yacco MVX 1000 10W-40, Shell ADVANCE ULTRA 4T 10W-40, Eni I-RIDE MOTO 10W-40, Ipone R4000RS 10W-40 4T, Motul 7100 10W-40....
Svoji práci si udělají. A dobře
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Zkusím přes oběd, až půjde malá spát, nahodit tabulku s údajema olejů. Pokud bych mohl poprosit, zda bychom z toho společně něco vybrali
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Nevím jestli to nebude i zbytečné. To 300V bude nepatrně nad, jinak ty ostatní budou skoro srovnatelné - jeden bude možná výš jedním kritériem, druhý zase druhým. Nejde o jeden údaj, ale o celek. A ty oleje co jsem uvedl, jsou hódně gut. Nejlepší ale si vybrat já netroufnu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Tak jsem to dal dohromady. Je zajímavé, že jen tři výrobci uvádí NOACK a to RAVENOL, LIQUI MOLY a MOTOREX. Někteří výrobci poměrně skromní v údajích o produktu
Zde jsou porovnány oleje, které by mohli být použity na motokros. Překvapivé zjištění bylo na stránkách Motulu, že 5W40 používají na motokros a 15W50 na enduro, takže jsem zahrnul spíše 5W a 10W.
Ještě mě napadlo, zda u mé motorky nedochází jen k odpařování a houstnutí oleje, nikoliv jeho konzumaci motorem. Je to také možnost?
Jelikož mi ty oleje vrtají hlavou, tak možná udělám takový malý pokus. Nakoupím různé značky oleje se stejnou viskozitou. Jelikož do motorky přijde 950ml včetně filtru, koupím litrovky a při výměně po 6 mth, naleji zpět do obalu. Bude zajímavé se pak podívat po odlití do průhledné sklenice, či zkumavky, na jeho zbarvení (trochu nového by to chtělo taky uchovat). Když pak bude více vzorků zajímalo by mě zda by někdo nechal udělat klidně rozbor, pokud to nebude stát jako nový motor
Zde jsou porovnány oleje, které by mohli být použity na motokros. Překvapivé zjištění bylo na stránkách Motulu, že 5W40 používají na motokros a 15W50 na enduro, takže jsem zahrnul spíše 5W a 10W.
Ještě mě napadlo, zda u mé motorky nedochází jen k odpařování a houstnutí oleje, nikoliv jeho konzumaci motorem. Je to také možnost?
Jelikož mi ty oleje vrtají hlavou, tak možná udělám takový malý pokus. Nakoupím různé značky oleje se stejnou viskozitou. Jelikož do motorky přijde 950ml včetně filtru, koupím litrovky a při výměně po 6 mth, naleji zpět do obalu. Bude zajímavé se pak podívat po odlití do průhledné sklenice, či zkumavky, na jeho zbarvení (trochu nového by to chtělo taky uchovat). Když pak bude více vzorků zajímalo by mě zda by někdo nechal udělat klidně rozbor, pokud to nebude stát jako nový motor
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ta tabulka je super
A jestli se chceš bavit zkoušením, klidně....snad zjistíš co potřebuješ.
PS: tu tabulku si dovolím postnout i zde do jiného vlákna o olejích. Dík
A jestli se chceš bavit zkoušením, klidně....snad zjistíš co potřebuješ.
PS: tu tabulku si dovolím postnout i zde do jiného vlákna o olejích. Dík
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Jasný, pokud pomůže, určitě použij, kdyby jsi chtěl doplňovat, pošlu v xls
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Našel jsem ještě docela zajímavý článek s TBN a sulfonáty.
Čím vyšší číslo TBN (údajne je 7-9 dostatečné pro všechny zážehové motory), tím vyšší obsah sulfonátů, které zanechávají po spálení popel. JASO MA omezuje obsah sulfonátů na 1,2 max. Takže asi neznamená čím vyšší TBN, tím lépe. Pochopil jsem to doufám správně.
Čím vyšší číslo TBN (údajne je 7-9 dostatečné pro všechny zážehové motory), tím vyšší obsah sulfonátů, které zanechávají po spálení popel. JASO MA omezuje obsah sulfonátů na 1,2 max. Takže asi neznamená čím vyšší TBN, tím lépe. Pochopil jsem to doufám správně.
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Noack sa bežne neudava. Treba si to vyvodiť z noriem. Napr MB 229.5 je <=10
ale MB motky nerobi holt smola.
ale MB motky nerobi holt smola.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Ty, a znáš to o tom že čím víc se do hov*a píchá tím vic smrdí?Mcjochn3 píše:Našel jsem ještě docela zajímavý článek s TBN a sulfonáty.
Čím vyšší číslo TBN (údajne je 7-9 dostatečné pro všechny zážehové motory), tím vyšší obsah sulfonátů, které zanechávají po spálení popel. JASO MA omezuje obsah sulfonátů na 1,2 max. Takže asi neznamená čím vyšší TBN, tím lépe. Pochopil jsem to doufám správně.
Za prvé jsem napsal že "TBN - hodnota alkalické rezervy: čím vyšší, tím lépe a déle olej odolává studeným startům a krátkým jízdám", a za druhé když Ty si uvedl že Tobě jde o 4T oleje pro motokros, tak že TBN řešit nemusíš. A taky tu zaznělo že 4T oleje jsou v provozu namáhány jinak Pro ně platí třeba ta norma JASO, která sice možná omezuje sulfonáty, ale hlavně se věnuje té mokré spojce a převodovce. A tam je to směrem k nejlepší > JASO MB, JASO MA a JASO MA2.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Už mlčím
Budu testovat, moc děkuji všem za pomoc
Budu testovat, moc děkuji všem za pomoc
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Kolik dávate oleje ? já dávám cca trochu více nad půlku kamarád na max já slyšel že má být v půlce správně jak to je ?
Octavia 2 1.6 MPI 75 KW - Mobil 1 FS 0W40
- Colommbo
- Příspěvky: 9974
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Psalo se tu teď dost o motorcyklech - tvoje otázka tedy směřuje na množství jejich náplně nebo se vrátíme zpět k automobilovým motorům...? V případě aut ano, letitá praxe ukazuje, že optimální množství olejové náplně bývá v polovině rozsahu mezi ryskami měrky či lehce nad ni a při této úrovni motory obyčejně také spotřebovávají oleje nejméně. Zcela obecně však cokoli mezi ryskami je správně.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jak určit kvalitu oleje dle technického listu
Správně má být mezi ryskami min. a max.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16