VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Zdravím, potřeboval bych poradit.
Audi A4 1.6 motor ADP, momentálně 5W-40 Total 9000. Po zastavení a chvíli stání na místě se začíná ozývat cvakání. Vyměnit Total za nějaký lepší olej? Popřípadě jaký? Pomůže přechod na 0W-40 popřípadě jinou viskozitu? Měním po méně jak 10 000km, motor jezdí na LPG.
Druhý dotaz mimo koncern. Poprosím radu na nějaký 2T olej (motorová pila, křovinořez). Používám jen kolem chalupy a občas něco uříznu, rád dopřeju těmto pomocníkům kvalitu.
Děkuji za rady, poznatky, tipy.........
Audi A4 1.6 motor ADP, momentálně 5W-40 Total 9000. Po zastavení a chvíli stání na místě se začíná ozývat cvakání. Vyměnit Total za nějaký lepší olej? Popřípadě jaký? Pomůže přechod na 0W-40 popřípadě jinou viskozitu? Měním po méně jak 10 000km, motor jezdí na LPG.
Druhý dotaz mimo koncern. Poprosím radu na nějaký 2T olej (motorová pila, křovinořez). Používám jen kolem chalupy a občas něco uříznu, rád dopřeju těmto pomocníkům kvalitu.
Děkuji za rady, poznatky, tipy.........
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Prve cislo (5w, 0w) je cislo za studena, takze na zvuk po zastaveni, ked sa pred zastavenim pocas pohybu olej zohrial, nebude mat ziadny vplyv.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Když po zastavení na volnoběh motor cvaká, můžou to být hydra, a "řídký" olej. Je-li tam 5w40, zkusil bych olej 5w50 (který je ovšem neopraví, jen snad na "chvíli" ztiší). S normou VW 502.00 je Yacco Galaxie, ale určitě půjde i třeba Ravenol HVT, Mobil1 FS, Repsol Elite Carrera nebo Valvoline VR1.
A když by bylo málo studených/mrazivých startů a převažovaly by dlouhé jízdy, dá se dobře např. i 10w50 Total Racing, Ravenol HVE nebo Q8 Formula.
A k tomu 2T oleji je ledacos tady: zivotnost-2t-oleje-t7533.html
A když by bylo málo studených/mrazivých startů a převažovaly by dlouhé jízdy, dá se dobře např. i 10w50 Total Racing, Ravenol HVE nebo Q8 Formula.
A k tomu 2T oleji je ledacos tady: zivotnost-2t-oleje-t7533.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Tak jsem to trošku pozoroval, pokud s autem jezdím jednou 2x do týdne a jen krátké trasy, dejme tomu do 3 km tak je slyšet cvakání. V pátek jsem dal asi 40 km, pak zastávka asi 10 minut a zase 40 km zpět a bylo ticho. Bez cvakání. Včera ráno cca po 18 hodinách od doby co jsem zaparkoval bez cvakání, ujeto 1200 km s nějakýma zastávkama na cígo popřípadě tankování LPG a bez cvakání. Měnit viskozitu oleje z 5W-40 nebo jen zkrátit interval výměny na 7500 km a nebo to neřešit a jezdit s autem pravidelněji?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Auto chce jezdit ale chtělo by to minimalizovat ty krátké pojížďky....
Možná bych dal ještě oleji 5w40 šanci, ale zkusil jinou značku. Třeba Shell Helix Ultra, Ravenol VSI nebo VST, Repsol Competicion, Yacco VX 1000, Q8 Formula Excel, Valvoline SynPower nebo MaxLife, Motul 8100X-CESS
Možná bych dal ještě oleji 5w40 šanci, ale zkusil jinou značku. Třeba Shell Helix Ultra, Ravenol VSI nebo VST, Repsol Competicion, Yacco VX 1000, Q8 Formula Excel, Valvoline SynPower nebo MaxLife, Motul 8100X-CESS
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Zdravím páni.
Ktorý je lepší olej Yacco VX 1000 FAP 5W-40 alebo Millers Oils EE Longlife 5W-40 ??
Išlo by to do Octavie 3 RS TDI. Aktuálne mám tam Liqui Moly Top Tec 4100.
Ktorý je lepší olej Yacco VX 1000 FAP 5W-40 alebo Millers Oils EE Longlife 5W-40 ??
Išlo by to do Octavie 3 RS TDI. Aktuálne mám tam Liqui Moly Top Tec 4100.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Nejlepší olej je jeho včasná výměna
Millers EE je aditivován nanočásticemi a měl by být o fous kvalitnější. Osobně bych ale asi vybral Yacco VX, bo Millers není o tolik lepší co Yacco levnější....
Millers EE je aditivován nanočásticemi a měl by být o fous kvalitnější. Osobně bych ale asi vybral Yacco VX, bo Millers není o tolik lepší co Yacco levnější....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
OK skúsim tento krát ten Yacco.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ještě jednou děkuji za rady a zeptám se, na budíkách se za pár km přehoupnu 300 000, oleje od výměny do výměny veme tak pár deci a to musí uhánět po dálnici.
Díky
Doporučil jsi mi zkusit některý z těchto olejů, ceny jsem tak nějak srovnal a nemám s nima problém. Co by jsi za značku vybral ty osobně a proč?Možná bych dal ještě oleji 5w40 šanci, ale zkusil jinou značku. Třeba Shell Helix Ultra, Ravenol VSI nebo VST, Repsol Competicion, Yacco VX 1000, Q8 Formula Excel, Valvoline SynPower nebo MaxLife, Motul 8100X-CESS
Díky
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
V současnosti jedu ten Repsol Competicion. Koupil jsem ho (asi i) proto, že oleje Repsol jsou velmi dobré bo kdo umí motooleje, umí i autooleje. Je pravda že po něm uvažuji o Ravenolu VST, ale pro Tebe do motoru s 300 tkm by nebyl od věci ani Valvoline MaxLife (spešl olej s aditivací pro již jetější motory).
Ovšem chybu by si neudělal ani s jedním z těch, co jsem uvedl v minulém příspěvku.
Ono totiž všechny oleje jsou hodně dobré, ale ten nejlepši je jeho včasná výměna
Ovšem chybu by si neudělal ani s jedním z těch, co jsem uvedl v minulém příspěvku.
Ono totiž všechny oleje jsou hodně dobré, ale ten nejlepši je jeho včasná výměna
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Longlife u Octavia Tour TDI 74kw
Zdravím pánové, zajímá mě Váš názor. Vyhlédnul jsem druhé (no vlastně čtvrté) auto do rodiny, Octavia Tour, rok 2006, TDI PD 74kw, auto celkem slušný, najeto 380 tisíc, ale udělaný turbo a rozvody loni, jeden majitel celou dobu, serviska, část v autorizáku část někde od garážmistra, ale zarazilo mě, že olej je měněn celou dobu po 30-35 (někdy možná i 37) tisících km (a zhruba po tom roce). Majitel v dobré víře dával longlife, který navíc přejížděl. Tak mě zajímá názor, zda byste do takového auta šli, protože mě to dost odrazuje, já měním ve všem olej po 7-10 tisících a i tak se mi to kolikrát zdá hodně...jinak prý auto jezdilo dálky, 45 tam a 45 zpět, takže aspoň to není najeté po couračkách, ale stejně...
Re: Longlife u Octavia Tour TDI 74kw
Pokud je za 25 000,-Kč tak jo.
Re: Longlife u Octavia Tour TDI 74kw
Je za jednou tolik no, za 25 byl jen ten servis (turbo a rozvody)
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Do toho bych nešel. Pominu-li Oktávku PD, tak od takového majitele NE. A nevěřil bych mu, že do auta investoval 25 tisíc a pak ho prodá Takový auto najdeš v lepším stavu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Mluvil jsem s pánem po telefonu a působil poměrně věrohodně, v servisce je u rozvodů a turba razítko, takže by to opravdu mohlo být udělané, ale samozřejmě nic není stoprocentní...může ten motor s tím longlifem fungovat, nebo je to díky tomu před smrtí?