změna oleje ? Honda
Moderátor: Colommbo
Re: změna oleje ? Honda
Tak co ted ponechat 10w40 od japonce-:) nebo Sunoco 5w40 s API SM,SN
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: změna oleje ? Honda
Hele, viděl bych to asi následovně - jakoukoli dobrou plnotučnou 5W40 ACEA A3, měnit po 10tis.km a šmytec. Netřeba z toho dělat zas takovou vědu. Čím víc se v tom budeš šťourat a špekulovat, tím víc ti z toho bude bzučet v hlavě.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: změna oleje ? Honda
Díky to sem potřeboval slyšet !!! -:))
Re: změna oleje ? Honda
V okolí Brna se dá i 10w40 celoročně. Jestli nechceš "pětku" a s Eneos-em se Ti zdály zimní starty těžkopádnější, můžeš zkusit jinou "desítku"....
Třeba Repsol, Eni, Q8, Valvoline Motul, Total, Elf, Texaco, Shell, nebo klidně i to Sunoco....
Já osobně jezdím (napřed Civic, pak Accord) už 13 let 10w krom zimy a 5w v zimě; ovšem najedu víc kilometrů za rok (asi 13 - 15 tisíc), a v zimě mám hlavně jen krátké jízdy > proto 5w, a na něj tak 5 tkm.
Třeba Repsol, Eni, Q8, Valvoline Motul, Total, Elf, Texaco, Shell, nebo klidně i to Sunoco....
Já osobně jezdím (napřed Civic, pak Accord) už 13 let 10w krom zimy a 5w v zimě; ovšem najedu víc kilometrů za rok (asi 13 - 15 tisíc), a v zimě mám hlavně jen krátké jízdy > proto 5w, a na něj tak 5 tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv črc 09, 2020 0:35
Re: změna oleje ? Honda
Prosím o radu. Pro rodinný vozový park vybírám motorové oleje.
Aktuální stav:
* Honda Accord Tourer, 2.4i, najeto 300 tkm, používaný Texaco Havoline 10W-40, většinou krátké trasy (cca 20km do práce a zpět), občas dálnice 200 km+, dolévám cca 2l mezi výměnami co 10 tkm, předepsán API SH/SJ
* Honda Jazz 1.4i, LPG, najeto 220 tkm, používaný Texaco Havoline 10W-40, krátké trasy (cca 10 km do práce a zpět), olej mezi výměnami (dle palubního počítače) netřeba dolévat, předepsán ACEA A1/B1 nebo ACEA A3/B3
* Honda Legend 3.5 V6, LPG, najeto 210 tkm, používaný Mobil ESP Formula 5W-30, delší trasy + občas město, dolévám dle stylu jízdy až 2l mezi výměnami co 10 tkm, předepsán ACEA A1/B1 nebo ACEA A3/B3
Viskozita SAE předepsána dle podnebí, ale řekněme, že něco jako 5W-40 vyhoví. Výměny plánuji sjednotit na 10 tkm.
Vybral jsem Ravenol VST 5W-40 a to pro všechny výše uvedené vozy. Cenově nevidím problém a zdá se, že se jedná o kvalitní olej. Slibuji si především u Legenda nižší spotřebu oleje a samozřejmě lepší péči o motor. Nejasno mám pouze co se LPG týče tj. jestli je olej vyhovující, nebo by bylo lepší vybrat nějaký jiný.
Díky
Aktuální stav:
* Honda Accord Tourer, 2.4i, najeto 300 tkm, používaný Texaco Havoline 10W-40, většinou krátké trasy (cca 20km do práce a zpět), občas dálnice 200 km+, dolévám cca 2l mezi výměnami co 10 tkm, předepsán API SH/SJ
* Honda Jazz 1.4i, LPG, najeto 220 tkm, používaný Texaco Havoline 10W-40, krátké trasy (cca 10 km do práce a zpět), olej mezi výměnami (dle palubního počítače) netřeba dolévat, předepsán ACEA A1/B1 nebo ACEA A3/B3
* Honda Legend 3.5 V6, LPG, najeto 210 tkm, používaný Mobil ESP Formula 5W-30, delší trasy + občas město, dolévám dle stylu jízdy až 2l mezi výměnami co 10 tkm, předepsán ACEA A1/B1 nebo ACEA A3/B3
Viskozita SAE předepsána dle podnebí, ale řekněme, že něco jako 5W-40 vyhoví. Výměny plánuji sjednotit na 10 tkm.
Vybral jsem Ravenol VST 5W-40 a to pro všechny výše uvedené vozy. Cenově nevidím problém a zdá se, že se jedná o kvalitní olej. Slibuji si především u Legenda nižší spotřebu oleje a samozřejmě lepší péči o motor. Nejasno mám pouze co se LPG týče tj. jestli je olej vyhovující, nebo by bylo lepší vybrat nějaký jiný.
Díky
Re: změna oleje ? Honda
Ty máš doma Hond skoro jako my....
Sjednotit olej na 5w40 pro všechny motory můžeš - v Accordu Ti možná spotřeba oleje nepatrně stoupne, u Legenda zase klesne. Co je důležité je ta výměna co 10 tkm (rok). Hondy nepotřebují superolej, ale je potřeba měnit včas Ravenol VST je dost gut, ale v klidu se dá i VSI, nebo třeba Shell Helix Ultra, Valvoline SynPower (nebo MaxLife -> ten je přímo pro motory s hodně kilometry), Yacco VX 1000, Repsol Competicion, Q8 Formula Excel. Třeba. Jen pohlídat ACEA A3 (ne C3).
PS: co převoďáky a "voda"
Sjednotit olej na 5w40 pro všechny motory můžeš - v Accordu Ti možná spotřeba oleje nepatrně stoupne, u Legenda zase klesne. Co je důležité je ta výměna co 10 tkm (rok). Hondy nepotřebují superolej, ale je potřeba měnit včas Ravenol VST je dost gut, ale v klidu se dá i VSI, nebo třeba Shell Helix Ultra, Valvoline SynPower (nebo MaxLife -> ten je přímo pro motory s hodně kilometry), Yacco VX 1000, Repsol Competicion, Q8 Formula Excel. Třeba. Jen pohlídat ACEA A3 (ne C3).
PS: co převoďáky a "voda"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: změna oleje ? Honda
kazdy olej je kompatibilny s plynom. vacsinou to maju napisane aj datach.martin.sliwka píše: Nejasno mám pouze co se LPG týče tj. jestli je olej vyhovující, nebo by bylo lepší vybrat nějaký jiný.
Díky
("speci plyn" oleje su casto lowsaps )
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: změna oleje ? Honda
Tak oil přímo na plyn je třeba Motul Specific CNG/LPG 5w40, ale osobně bych to neřešil. A řekl bych že je to spíš jen reklama protože ten/tyto olej/e jsou stejně i pro benzin/naftu (a bohužel většina i C3). Krom toho se dá jet i na ten benzin.... Ta výměna po/do 10-ti tkm je důležitější; i když to opticky tak nevypadá - olej je na LPG podstatně čistší než při jízdě na benzin. Ovšem je (z)degradovaný jinak
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv črc 09, 2020 0:35
Re: změna oleje ? Honda
Děkuji za informace a omlouvám se za neodpovídání, nějak jsem to časově nezvládal.
Co se oleje týče, kouknu ještě pořádně na ten MaxLife. Ale rychlou kontrolou dostupných informací mi VST vychází jako lepší. A pokud neřeknete, že VST je pro mé použití nevhodný nebo zbytečný, tak zůstanu u něj.
Mimo téma doplním, že filtry používám MANN, a to jak olejové, tak vzduchové i kabinové. Ostatní provozní náplně pak, snad až na brzdovku, originál Honda. Ještě zmíním/doporučím stěrače, kde jsem před dvěma lety objevil hybridní Denso a jiné už nechci.
Co se oleje týče, kouknu ještě pořádně na ten MaxLife. Ale rychlou kontrolou dostupných informací mi VST vychází jako lepší. A pokud neřeknete, že VST je pro mé použití nevhodný nebo zbytečný, tak zůstanu u něj.
Mimo téma doplním, že filtry používám MANN, a to jak olejové, tak vzduchové i kabinové. Ostatní provozní náplně pak, snad až na brzdovku, originál Honda. Ještě zmíním/doporučím stěrače, kde jsem před dvěma lety objevil hybridní Denso a jiné už nechci.
Re: změna oleje ? Honda
Ravenol VST můžeš klidně použít - jenom je trošku víc určen pro větší zatížení. Tak jako Valvoline MaxLife pro ty již jetější motory.... Mají tomu přizpůsobenou aditivaci. Jen zde k VST někdo psal, že ze začátku byl - než si (zjednodušeně napsáno) motor zvyknul na aditiva s wolframem - projev motoru trošku hrubší/hlučnější. Protáhnul to, a pak už O.K.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv črc 09, 2020 0:35
Re: změna oleje ? Honda
Díky všem, objednal jsem Ravenol VST do všech aut a uvidíme, co to udělá. V záloze si nechám ten Valvoline MaxLife. Ještě jednou díky a mějte se.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon říj 09, 2017 23:35
Re: změna oleje ? Honda
Ahoj,
Předem se omlouvám, že obnovuji víc jak rok staré téma, ale asi pořád lepší než zakládat úplně nové téma, navíc je to dotaz týkající se oleje a Hondy .
Koupil jsem Hondu Accord CL9 2005 2.4i s 281 000km, kupován v ČR jako nový a koupil jsem ho od prvního majitele, celou dobu jezdil na servis do Hondy Fomi a olej měnil do 20 000km (Castrol 5w40)
Motor si už něco málo pápne, ale teda hlavně ve VTECu, mám v plánu koupit a používat olej Valvoline Max Life 5W40, který je chválen, protože "prý" reálně dokáže snížit spotřebu oleje.
Ale snese tento olej tvrdší zacházení v létě, když si budu užívat otáček a VTECu?
Jako samozřejmost beru výměnu oleje do 10 000km, protože jezdím víceméně couračky kolem Brna.
Děkuji předem za odpověď a rady .
Předem se omlouvám, že obnovuji víc jak rok staré téma, ale asi pořád lepší než zakládat úplně nové téma, navíc je to dotaz týkající se oleje a Hondy .
Koupil jsem Hondu Accord CL9 2005 2.4i s 281 000km, kupován v ČR jako nový a koupil jsem ho od prvního majitele, celou dobu jezdil na servis do Hondy Fomi a olej měnil do 20 000km (Castrol 5w40)
Motor si už něco málo pápne, ale teda hlavně ve VTECu, mám v plánu koupit a používat olej Valvoline Max Life 5W40, který je chválen, protože "prý" reálně dokáže snížit spotřebu oleje.
Ale snese tento olej tvrdší zacházení v létě, když si budu užívat otáček a VTECu?
Jako samozřejmost beru výměnu oleje do 10 000km, protože jezdím víceméně couračky kolem Brna.
Děkuji předem za odpověď a rady .
Honda Accord 2005 CL9 2.4i 140kW
Volkswagen Touran 1T3 2013 2.0TDI 103kW
Volkswagen Touran 1T3 2013 2.0TDI 103kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: změna oleje ? Honda
Proč by to neměl zvládnout...?
P.S. Je aspoň s manuálem...?
P.S. Je aspoň s manuálem...?
Naposledy upravil(a) Colommbo dne úte lis 23, 2021 13:57, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: změna oleje ? Honda
GratulujiBadunclesam píše:Koupil jsem Hondu Accord CL9 2005 2.4i....
Bez obav.Badunclesam píše:mám v plánu koupit a používat olej Valvoline Max Life 5W40....
MaxLife 5w40 to zvládne i ve VTECu
Ale není to jediná možnost. Píšeš okolí Brna - dá se dobře i 10w40, příp. kdyby si to páplo oleje víc než Ti milo, lze i 5w50 nebo 10w50. Hlavně olej ACEA A3, a těch 10 tkm je MAX.
Jinak po několikaletých zkušenostech s několika Accordy doporučím do převodovky (předpokládm manuál) olej MTF-2 75w80 (kdyby to ve vysokých točkách hůř řadilo, tak MTF-1 75w85), do posilovače řízení JEN olej s normou PSF-S (vše třeba Ravenol), svíčky Denso nebo NGK (dej iridia), a vyměň i chladicí kapalinu, filtry a brzdovku (i ve spojce). Do beneli VIF, a budeš spokojen
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: změna oleje ? Honda
Jinak mám shodou okolností navíc kdyby si chtěl, 2 litry toho převoďáku Ravenol MTF-2 75w80 (oba za 600,-), a bydlím v Brně
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF