5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
Moderátor: Colommbo
5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
ahoj, chtěl bych se poradit, jaký olej byste doporučili pro auto, které má 310tis km (od 220tis jezdí na 5w40). Je problém přejít po cca 100tis km ujetých s 5w40 na řidší 5w30? BMW LL-04 splňují samozřejmě všechny. V hledáčku mám Ravenol VMP 5w30. díky
Re: 5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
Odpovím otázkami: PROČ to chceš udělat LL-04. Máš tam filtr pevných částic A dále. Jaká je spotřeba oleje a jaké jsou praktikovány výměnné intervaly.... A jak se s autem jezdí - krátké, dlouhé, ostré jízdy
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
Protože 5w40 je moc hustý...? Teď je tam 5w40 a olej nebere. Auto jsem teď koupil, měněno bylo po cca 20-25tis km. DPF auto má.
Re: 5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
A budeš věřit tomu že 5w30 bude tak po + - 10-ti nebo 12-ti tkm "hustější" než ta 5w40?
Já osobně bych (když DPF je) zůstal úplně klidně u oleje 5w40 LL-04, první výměnu teď udělal po 5-ti tkm (protože interval 20 - 25 tkm je MOC a motor uvnitř čistý nebude), a potom měnil při krátkých nebo ostřejších jízdách po/do 10-ti tkm, nebo při delších a málo startech do 15-ti tkm nebo po 1 roce. A klidně bych zůstal u Ravenolu - jejich VMP 5w40 tu LL-04 plní taky. Nicméně to VMO 5w30 použít můžeš. Ovšem Ravenol není jediný dobrý.... Yacco, Repsol, Motul, Eni aj.
Já osobně bych (když DPF je) zůstal úplně klidně u oleje 5w40 LL-04, první výměnu teď udělal po 5-ti tkm (protože interval 20 - 25 tkm je MOC a motor uvnitř čistý nebude), a potom měnil při krátkých nebo ostřejších jízdách po/do 10-ti tkm, nebo při delších a málo startech do 15-ti tkm nebo po 1 roce. A klidně bych zůstal u Ravenolu - jejich VMP 5w40 tu LL-04 plní taky. Nicméně to VMO 5w30 použít můžeš. Ovšem Ravenol není jediný dobrý.... Yacco, Repsol, Motul, Eni aj.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
Husté jsou všechny motorové oleje zhruba stejně. To, čím se liší je viskozita. Jinak zrovna mezi 5W30 a 5W40, pokud se nejedná o 5W30 se sníženou viskozotou, je rozdíl úplně minimální, s najetými kilometry se často naprosto stírá. Očividně tomu nerozumíš (bez urážky). Pokud Alpina nemá vlastní normu a nepozoruješ nějaký problém související s olejem, používej to co doteď a buď v klidu.
Edit: měl jsem rozepsaný příspěvek, Pitris mě předběhl.
Edit: měl jsem rozepsaný příspěvek, Pitris mě předběhl.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: 5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
Kdybych tomu rozuměl, nebudu se asi ptát na fóru...
Do aut dávám vždy to, co předepisuje výrobce, pokud není jiná zkušenost z praxe (benzinové přímovstřiky u BMW, apod.)
Zajímalo mne především to, jestli (jak jsem si mylně myslel) hustší olej nemůže víc opotřebit vnitřní části motoru. Alpina D3 je vlastně 320d M47D20 s turbem, IC a výfukem z 330d M57. A to není zrovna motor, který by se nějak přehříval nebo trpěl na spotřebu oleje.
Do aut dávám vždy to, co předepisuje výrobce, pokud není jiná zkušenost z praxe (benzinové přímovstřiky u BMW, apod.)
Zajímalo mne především to, jestli (jak jsem si mylně myslel) hustší olej nemůže víc opotřebit vnitřní části motoru. Alpina D3 je vlastně 320d M47D20 s turbem, IC a výfukem z 330d M57. A to není zrovna motor, který by se nějak přehříval nebo trpěl na spotřebu oleje.
Re: 5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
Kľudne môžeš prejsť aj na 5W30,ale keď to má byť len z obavy väčšieho opotrebenia motora olejom 5W40,tak kvôli tomu ozaj prechádzať nemusíš Nie je medzi nimi žiadny priepastný rozdiel
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: 5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
Tomu motoru samotnému by neškodila ani SAE 10w60 - a kór po 300 tkm. Nicméně si ad1) limitován DPF-kem (resp. viskozitními třídami olejů s ACEA C3), a ad2) pokud je spotřeba oleje v mezích normy - tzn. nízká, je viskóznější olej než ten 5w40 i zbytečný.
Jak napsal kolega výše, rozdíl mezi oleji 5w30 a 5w40 s C3 je minimální, a v podstatě je jedno který z nich. Daleko podstatnější jsou ty intervaly výměn. A znovu napíši že i 15 tkm je ve většině případů MOC. Ovšem právě kvůli těm kilometrům co už má motor za sebou bych zůstal spíš u 5w40-ky. Píšeš držet se normy - OK, i v té 5w40 jsou oleje s BMW-LL-04.
Jak napsal kolega výše, rozdíl mezi oleji 5w30 a 5w40 s C3 je minimální, a v podstatě je jedno který z nich. Daleko podstatnější jsou ty intervaly výměn. A znovu napíši že i 15 tkm je ve většině případů MOC. Ovšem právě kvůli těm kilometrům co už má motor za sebou bych zůstal spíš u 5w40-ky. Píšeš držet se normy - OK, i v té 5w40 jsou oleje s BMW-LL-04.
Bohužel NE vždy je to "to pravé ořechové"Vojta.MHR píše:Do aut dávám vždy to, co předepisuje výrobce....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: 5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
Přesně tak. Pokud těch 15 tis km najedes jízdama vetsinou 15-20 km do práce a vypnout, a občas delší jizda na dovolenou, tak je uz olej po 15 tis km dávno ko... kór když jsou jízdy do prace do 10 kmoc ....to je i 10 tiskm moc
Re: 5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
Presne tak Či zvolíš 5W30 alebo 5W40 je skoro jedno. Dôležitejšie je nastaviť, po koľko km je vhodné olej vymeniť. Kratšie trasy do 10.000km dlhšie cca 15.000kmPitris píše: Daleko podstatnější jsou ty intervaly výměn...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: 5w30 po předchozím 5w40 Alpina D3
A opravdu pokud disel Bmw a najeto 310 tis km. Tak klidně ten Vmo 5w40...a měnit po 10 ti. Jestli si tam míval oleje 20 -25 tis km, tak i klidně ted udělat výměnu po 4 tis km.