A už jsi někdy v té západní Evropě byl, že tu píšeš takové bludy?jerome píše:na rozdiel od západnej európy, kde povolenú rýchlosť obci má dotyčný na tachometri už v dostatočnom predstihu pred tabuľou
Ostatní
Moderátor: Colommbo
Re: Ostatní
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ostatní
Praktikuju to asi jako Colommbo. Podle situace dobrzdim motorem ci pedalem, radeji doplachtim. Plachtim dobre, plachtim rad. A jezdim 53-55. To po rovnice zvladnou moje plechovky na 4q. Pred koncem, nenili to z kopce, davam 3q. U Sediše netreba, pobere to kroutakem a 4q je kratší, bo 6q.
Na motorkach podobně, avšak bez plachteni. Tam to bohužel nejde. V nakl a busu taky a ani se to nesmi. Proto si to uzivam aspon v tech osobacich.
Neni li nutno, nejezdim rychle, prudce nezrychluju ani nebrzdim. To mi nebavi a preslo mi to brzy.
Vyjimka skutr po meste, starty z křižovatek, kdyz se kolem plechovek prokousu az dopredu.
Nicméně s castym merenim rychlosti souhlasim. A nejen v obcich.
Nějak se to zvrtlo do STYL JIZDY.
Na motorkach podobně, avšak bez plachteni. Tam to bohužel nejde. V nakl a busu taky a ani se to nesmi. Proto si to uzivam aspon v tech osobacich.
Neni li nutno, nejezdim rychle, prudce nezrychluju ani nebrzdim. To mi nebavi a preslo mi to brzy.
Vyjimka skutr po meste, starty z křižovatek, kdyz se kolem plechovek prokousu az dopredu.
Nicméně s castym merenim rychlosti souhlasim. A nejen v obcich.
Nějak se to zvrtlo do STYL JIZDY.
Re: Ostatní
Taky bych řekl. Už včera jsem chtěl něco připsat, jenže sem se to tematicky nehodí a jinde by došlo ke ztrátě logické vazby.Pedro píše:...Nějak se to zvrtlo do STYL JIZDY.
Re: Ostatní
Bludy máš vo svojom podpise a hneď 4ks, takže danú problematiku tým pádom nikdy nepochopíšlefort píše:A už jsi někdy v té západní Evropě byl, že tu píšeš takové bludy?jerome píše:na rozdiel od západnej európy, kde povolenú rýchlosť obci má dotyčný na tachometri už v dostatočnom predstihu pred tabuľou
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Ostatní
V západní Evropě jsem prožil 20 let (nikoli v kuse), tedy ti to zopakuji: blud!
Re: Ostatní
no ja sa priznám , že občas praktikujem taku tu staru skolu jazdy obcou - kto si pamätáte, ked bola rýchlost , ktorá platila cez den a potom iná ( alebo to ani nebolo obmedzené) v noci.
jazdievam tak 50% svojich ciest v časoch pred 6 tou hodinou ráno ( typicky cca 4:00-6:00) a vtedy , zvlášť v nedele a podobné "mrtvé dni" si dovolím aj tu obec prebehnut nie celkom na 50. Ale musí byt vidno. V noci - myslené,ked je fakt tma, to neriskujem. Clovek nikdy nevie , kde sa mu pripletie nejaký zabudnutý štamgast alebo niečo iné do cesty.
vyhláška 100, §12 , rok 1975 blahej pamäte
"(3) V obci v čase od 5. do 23. hodiny sme ísť vodič motorového vozidla rýchlosťou najviac 60 km za hodinu, pokiaľ dopravná značka č. B 20a nepovoľuje vyššiu. Ak dopravná značka č. B 20a určuje v obci rýchlosť jazdy nižšiu ako 60 km za hodinu, nesmie vodič motorového vozidla túto rýchlosť prekročiť ani v čase od 23. do 5. hodiny."
ked to zrusili, stálo ma to aj pokutu, kým som si zvykol. V tých vašich "uherských " spojených mestských štátoch to bolo. Na jednom stlpe koniec jedneho a sucasne zaciatok druhého....no hrúza a trvalo to nekonecne kilometrov...a kedže bola hlboká noc , tož som svištal cca.90 , však bol som tam široko daleko sám .Teda , jeden nočný jazdec sa tam objavil ... tak ma tam vtedy vasi pandúri odchytili a poučili o zmene zákona
jazdievam tak 50% svojich ciest v časoch pred 6 tou hodinou ráno ( typicky cca 4:00-6:00) a vtedy , zvlášť v nedele a podobné "mrtvé dni" si dovolím aj tu obec prebehnut nie celkom na 50. Ale musí byt vidno. V noci - myslené,ked je fakt tma, to neriskujem. Clovek nikdy nevie , kde sa mu pripletie nejaký zabudnutý štamgast alebo niečo iné do cesty.
vyhláška 100, §12 , rok 1975 blahej pamäte
"(3) V obci v čase od 5. do 23. hodiny sme ísť vodič motorového vozidla rýchlosťou najviac 60 km za hodinu, pokiaľ dopravná značka č. B 20a nepovoľuje vyššiu. Ak dopravná značka č. B 20a určuje v obci rýchlosť jazdy nižšiu ako 60 km za hodinu, nesmie vodič motorového vozidla túto rýchlosť prekročiť ani v čase od 23. do 5. hodiny."
ked to zrusili, stálo ma to aj pokutu, kým som si zvykol. V tých vašich "uherských " spojených mestských štátoch to bolo. Na jednom stlpe koniec jedneho a sucasne zaciatok druhého....no hrúza a trvalo to nekonecne kilometrov...a kedže bola hlboká noc , tož som svištal cca.90 , však bol som tam široko daleko sám .Teda , jeden nočný jazdec sa tam objavil ... tak ma tam vtedy vasi pandúri odchytili a poučili o zmene zákona
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Ostatní
V CH jsem opakovaně zažil dopravně bezpečnostní akce hluboko po půlnoci. Na dálnici to pak probíhalo tak, že všechny prohnali odpočívadem a zkontrolovali. Radar měli cca 3 kilometry před tím odpočívadlem.
Re: Ostatní
Vidím, že docházejí argumenty, pobavils.jerome píše:Bludy máš vo svojom podpise a hneď 4ks, takže danú problematiku tým pádom nikdy nepochopíš
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ostatní
Máš pravdu, dochádzajú
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Ostatní
Pán Colommbo, teraz dávam klobúk dolu jaColommbo píše:Je třeba si uvědomit, že všichni (každý) nejezdí(me) stejně. Samosebou podle aktuální situace, ale kupř. na volné silnici někdo dovalí k obci devadesátkou či ještě víc, krátce před cedulí šlápne na brzdu, zpomalí na předpisových pade a u cedule konec obce razantně přidá a valí dál. To jsou řidiči jezdící rychle a nemají-li nasráno v hlavě, i bezpečně. Nic proti nim. Pak jsou tací, kteří v přiměřené (odpovídající, ze zkušenosti) vzdálenosti před obcí sundají nohu z plynu nebo vyřadí, nechají auto zpomalovat a k ceduli přijedou dejmetomu šedesátkou. Což je tak akorát. Co je lepčí či snad dokonce správné...? Osobně beru oba dva styly a chápu, že ten druhý může z pohledu prvního (mu) překážet, zdržovat ho. Napíše se to vcelku jednoduše, skutečnost je většinou velmi barevná. Osobně jezdím stylem číslo dvě.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Ostatn
J1-
Je nas tu par, co to pamatujem i v praxi. Valit 90, nejen po meste, platilo to i pro nakladaky a busy. Ano, nekdy jsem to pouzival i v nich. A semafory na blikacku.
Si nedovedu predstavit ty nynější polovodice, jak by to dali. Masakr. A bez semaforu je komedie sledovat mlady namachrovance, jak jsou mimo. To same, kdyz vyjmecne řídí krizovatku SNB. Mi přijde, ze pod vek 40,to je pro ne pizdec.
Je nas tu par, co to pamatujem i v praxi. Valit 90, nejen po meste, platilo to i pro nakladaky a busy. Ano, nekdy jsem to pouzival i v nich. A semafory na blikacku.
Si nedovedu predstavit ty nynější polovodice, jak by to dali. Masakr. A bez semaforu je komedie sledovat mlady namachrovance, jak jsou mimo. To same, kdyz vyjmecne řídí krizovatku SNB. Mi přijde, ze pod vek 40,to je pro ne pizdec.
Re: Ostatní
Protože už 20 let jsou autoškoly ne na to aby naučily, ale aby vydělaly Čest vyjímkám.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ostatní
Ako kde. Autoškoly krátko pred prevratom, hl. m. SSR, závažne odflákavali výuku. Jediné, čo dokázali, tak bazírovať na testoch, to sa však človek polovicu naučil doma. Údržba takmer nula bodov, trenažéry totálna fraška (tak sa v živote žiadne auto nesprávalo, naopak neskôr už prvé vydania hier NFS mali v porovnaní k realite ovládania/správania odozvy na ceste dosť blízko), a hlavne fungovalo odjebanie draho zaplatených jázd!
Tu ani iné slovo neexistuje, chuj sa nechal odviezť pri tých pár jazdách o tri ulice ďalej na sídlisko a pod., vydal pokyny "vyhoďte smerovku, tu na krajnici zaparkujte, vypnite motor" - a zmizol niekam na pol hodinu asi na výtrty za peniaze žiaka. Potom už väčšinou nasledoval len jazdný návrat 5 minút späť na stanovisko.
Nevedel som po absolvovaní ani predbiehať, ani na väčšinu situácií parkovať, riadne ísť z kopca, do kopca, rozlíšiť na regulovčíka.. plno bežných vecí, už vôbec nie samostatne jazdiť.
Vtedy to bol aj z počutia ďalších velmi rozšírený jav, teraz by som takému blbcovi zato uštedril punč do ksichtu (nie vedy, keď som pri ňom absolvoval "výuku" s ambíciou získania VP).
Skúšky boli mojou prvou plynulejšou a najdlhšou jazdou, kedy som ju zázračne spravil s jednou drobnou chybou, už nepamätám akou, ale viem kde to bolo (avšak žiadna jazda na červenú, možné zrolovanie cyklistu, či mimovolný prechod do protismeru).
Musel som si po vojne o pár rokov priplatiť kondičné jazdy už s normálnym učitelom, externistom.
Neverím, že dnes je ešte niečo horšie, jedine že už v niektorých ani testy a záverečné skúšky pre absolventov reálne nemajú.
Tu ani iné slovo neexistuje, chuj sa nechal odviezť pri tých pár jazdách o tri ulice ďalej na sídlisko a pod., vydal pokyny "vyhoďte smerovku, tu na krajnici zaparkujte, vypnite motor" - a zmizol niekam na pol hodinu asi na výtrty za peniaze žiaka. Potom už väčšinou nasledoval len jazdný návrat 5 minút späť na stanovisko.
Nevedel som po absolvovaní ani predbiehať, ani na väčšinu situácií parkovať, riadne ísť z kopca, do kopca, rozlíšiť na regulovčíka.. plno bežných vecí, už vôbec nie samostatne jazdiť.
Vtedy to bol aj z počutia ďalších velmi rozšírený jav, teraz by som takému blbcovi zato uštedril punč do ksichtu (nie vedy, keď som pri ňom absolvoval "výuku" s ambíciou získania VP).
Skúšky boli mojou prvou plynulejšou a najdlhšou jazdou, kedy som ju zázračne spravil s jednou drobnou chybou, už nepamätám akou, ale viem kde to bolo (avšak žiadna jazda na červenú, možné zrolovanie cyklistu, či mimovolný prechod do protismeru).
Musel som si po vojne o pár rokov priplatiť kondičné jazdy už s normálnym učitelom, externistom.
Neverím, že dnes je ešte niečo horšie, jedine že už v niektorých ani testy a záverečné skúšky pre absolventov reálne nemajú.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Ostatní
Nyní si člověk klade otázku, proč se nově omezila rychlost v obcích na 50. Kvalita aut, brzd ....šla kupředu. Během dne z 60 na 50 to chápu, ale po 23 hodině , kdy nikdo , nikde, stejně tou devadesátkou v noci se stejně přes přehledné úseky obcí jezdí.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Ostatní
Hombre: Původně mělo jít o bezpečnost, protože reakční doba zůstala a kvalita brzd, pneumatik a podvozku se projevuje spíš u vyšších rychlostí. Jenomže stát zjistil, že se na pokutách dobře vydělává a navíc veřejnost na zvyšování bezpečnosti slyší a pod touto záminkou zvyšování bezpečnosti se tak dá protlačit jakýkoliv nesmysl - už proto, že skutečných odborníků na bezpečnost je jako šafránu, zatímco lidí, kteří si na opatřeních chtějí přímo či nepřímo namazat kapsy, jsou hromady.
Tuhle jsem u značky 70 km/h akorát sundal nohu z plynu (dokončil jsme zrovna předjíždění na zdvojeném stoupacím pruhu), což bylo z pohledu bezpečnosti tak akorát - moje auto jelo do prudkého kopce, při předjíždění jsem lehce překročil 100 km/h a ta 70 km/h tam je kvůli celkem vzdálené budoucí křižovatce, která je dost daleko. Ale nebylo to "bezpečné" z pohledu policejní oktávky, která tam
vychytrale číhá na každého kdo jede podobně jako já. Kdybych u značky 70 km/h dupnul na brzdu, tak bych způsobil tak akorát nehodu, ale z pohledu rychlosti a "bezpečnosti" vše by bylo v pořádku. Takhle nejspíš dostanu poštou pokutu za rychlost.
Bezpečnost musí bejt, ještě že tu policii máme ...
Tuhle jsem u značky 70 km/h akorát sundal nohu z plynu (dokončil jsme zrovna předjíždění na zdvojeném stoupacím pruhu), což bylo z pohledu bezpečnosti tak akorát - moje auto jelo do prudkého kopce, při předjíždění jsem lehce překročil 100 km/h a ta 70 km/h tam je kvůli celkem vzdálené budoucí křižovatce, která je dost daleko. Ale nebylo to "bezpečné" z pohledu policejní oktávky, která tam
vychytrale číhá na každého kdo jede podobně jako já. Kdybych u značky 70 km/h dupnul na brzdu, tak bych způsobil tak akorát nehodu, ale z pohledu rychlosti a "bezpečnosti" vše by bylo v pořádku. Takhle nejspíš dostanu poštou pokutu za rychlost.
Bezpečnost musí bejt, ještě že tu policii máme ...