![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
Moderátor: Colommbo
ještě jednou zareaguji: tak jsem si to přečetl - http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus6 a obzvláště pečlivě odstavec "ZIMNÍ ČÍSLO". Nezlob se, ale ing. Černý v podstatě potvrzuje to, co jsem napsal. A jinak - pokud se olej 20w chová stejně v -20°C jako 10w při -30°C a 5w při -35°C, tak mi z toho logicky vyplývá, že když bude třeba těch -15°C, tak "dvacítka" bude (jednoduše řečeno, ať tady zas někdo nechytá za slovo) HUSTĚJŠÍ, a tím pádem pomalejší ve své cestě motorem, než při stejných -15°C "pětka". Jenže ono je o tom lepší donekonečna psát bludy, že?PKod píše:Jeste jeden komentar...bio píše:Svého času u prodejců Castrolu byly k vidění a vyzkoušení dvě nádobky s olejem / každý o jiné viskozitě / a vevnitř s ocelovou kuličkou a při pokojové teplotě ten rozdíl v rychlosti / času / dopadu kuličky na dno je viditelný. A tedˇsi to představte v ledničce / nebo mrazničce . HOWGH!
Vsak tuto vlastnost oleju nikdo nepopira. Otazkou je, jestli ma tato rozdilna viskozita jednoznacne negativni vliv na motor a jakou merou se podily napr. na opotrebeni dilu. Samozrejme je potreba uvazovat teplotni rozsahy, pro ktere jsou oleje urcene.
Pokus nemusite delat, pokud si prectete napr. strucny uvod o viskozite motorovych oleju na techto strankach. Dozvite se mimo jine, ze stejne se v motoru chova olej 20W pri -20°C jako olej 10W pri -30°C resp. 5W pri -35°C. Jenze ono je o tom lepsi donekonecna psat bludy, ze?
...a podľa čoho usudzuješ z toho článku?raddous píše:Určitě bych olej z 10w na 5w neměnilhttp://www.automobily.estranky.cz/clank ... u-sednout-
raddous píše:Určitě bych olej z 10w na 5w neměnilhttp://www.automobily.estranky.cz/clank ... u-sednout-
To je nič, keď sa vedie debata o viskozite, ale kaď sa začne viesť debata o minerálnosti, polosyntetickosti a syntetickosti a brutál je "minerál" a "obyčajný minerál" a "syntetika" a "plná syntetika"...PKod píše:PS2: Porad se tu resi viskozni specifikace, pritom mnohem dulezitejsi je ta vykonova. Zajimave, ze o te se debata nevede. Zatim jsem nevidel text ve stylu "horsi jak API SL vam znici motory!", ale obdobu "horsi olej jak SAE 5w 30 vam znici motor" je "vsude". Proc? Ze by medialni masirka byla zamerena na viskozitu?
PKoD-e, když ses tady zase objevil, celkem by mě zajímala Tvá reakce - nějak jsi to utnul.....Pitris píše:ještě jednou zareaguji: tak jsem si to přečetl - http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus6 a obzvláště pečlivě odstavec "ZIMNÍ ČÍSLO". Nezlob se, ale ing. Černý v podstatě potvrzuje to, co jsem napsal. A jinak - pokud se olej 20w chová stejně v -20°C jako 10w při -30°C a 5w při -35°C, tak mi z toho logicky vyplývá, že když bude třeba těch -15°C, tak "dvacítka" bude (jednoduše řečeno, ať tady zas někdo nechytá za slovo) HUSTĚJŠÍ, a tím pádem pomalejší ve své cestě motorem, než při stejných -15°C "pětka". Jenže ono je o tom lepší donekonečna psát bludy, že?PKod píše:Jeste jeden komentar...bio píše:Svého času u prodejců Castrolu byly k vidění a vyzkoušení dvě nádobky s olejem / každý o jiné viskozitě / a vevnitř s ocelovou kuličkou a při pokojové teplotě ten rozdíl v rychlosti / času / dopadu kuličky na dno je viditelný. A tedˇsi to představte v ledničce / nebo mrazničce . HOWGH!
Vsak tuto vlastnost oleju nikdo nepopira. Otazkou je, jestli ma tato rozdilna viskozita jednoznacne negativni vliv na motor a jakou merou se podily napr. na opotrebeni dilu. Samozrejme je potreba uvazovat teplotni rozsahy, pro ktere jsou oleje urcene.
Pokus nemusite delat, pokud si prectete napr. strucny uvod o viskozite motorovych oleju na techto strankach. Dozvite se mimo jine, ze stejne se v motoru chova olej 20W pri -20°C jako olej 10W pri -30°C resp. 5W pri -35°C. Jenze ono je o tom lepsi donekonecna psat bludy, ze?
Predstavu o cem to dava? Olej prece netece v mazacim okruhu na zaklade hydrostatickeho tlaku, ale na zaklade tlaku olejoveho cerpadla! Takze predstava sice je, ale o jinem faktoru nez je ten nejvyznamnejsi.Brembo píše:A som urobil test tekutosti olejov rovnakeho vyrobcu pri teplope 0 C(teplota oleja i prostredia). Viskozita 0w,5w a 10w. Pouzil som presne zmerany objem a rovnaku trysku. Rozdieli v preteceni objemu som meral stopkami. Rozdieli 0W a 5W boli v casoch dvojnasobne. Oleju 0W na pretecenie celeho objemu potreboval o 1/2 menej casu ako 5W, rozdiel medzi 5W a 10W bol rovnaky. Nie je to laboratorny test to uznavam,ale nejaku predstavu to uz dava.