VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
cayc
Příspěvky: 134
Registrován: ned dub 12, 2020 16:12

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od cayc »

Výborne.
Vymením po 7500km a dám ten Shell ECT C2/C3.
Danone
Příspěvky: 6
Registrován: čtv dub 23, 2020 7:32

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Danone »

Názory na olej Yacco Lube W 0w-20 (508.00)? Mám ve vozidle předepsanou tuto "vodu", tak alespoň chci do motoru nalít v rámci možností něco lepšího.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, Yacco dělá skvělé oleje. Navíc máš jistotu, že nepůjde o padělek.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27542
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Danone píše:508.00....Mám ve vozidle předepsanou....
Chudák motor :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

Danone píše:Názory na olej Yacco Lube W 0w-20 (508.00)? Mám ve vozidle předepsanou tuto "vodu", tak alespoň chci do motoru nalít v rámci možností něco lepšího.
Pořád dokola omýlané téma...Předepsaný olej od výrobce neznamená nejvhodnější.... Bohužel v dnešní době a i xx let pozpátku to znamená špatně. Vyrobci jde o to ,aby motor po zaruce umřel. Někdy je to vhodné ale záleží na jízdních podmínkách. U mě taky v roce 2001 Bmw doporučovalo do 3 litrového 6-ti válce 5w30....!!!Což je psycho. Hodně motoru to v kombinaci s longlife ty motory odrovnalo. A ještě s tim, že to občas každý trochu víc vytočí.. Muj naštěstí jezdil 0w40 aral high/super tronic
Danone
Příspěvky: 6
Registrován: čtv dub 23, 2020 7:32

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Danone »

Proč myslíte? Japonci na těchto olejích jezdí roky a bez problémů.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

Danone píše:Proč myslíte? Japonci na těchto olejích jezdí roky a bez problémů.
Ja si myslím že 5w30 tomu určitě neuškodí ba naopak..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27542
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Ta 0w20 je vhodná tak snad na krátké jízdy. Na ty delší nebo na městské poskakování v kolonách - a hlavně v létě je daleko vhodnější 5w30 VW 504.
Ale chápu že v záruce si vybrat asi nemůžeš. Teda můžeš - to Yacco; nebo Mobil1....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1768
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

čo som doteraz mal možnosť si prehliadnuť množstvo tribo-rozborov moderných napr. nizkoviskóznych 0w-20 olejov pod fabrickým obalom Honda, Mazda, Toyota., ale aj značky ako Amsoil, Penrite, Idemitsu a pod. tak všetko to boli skutočne špičkové oleje ako základom (aj slušný obsah esterov), tak hlavne pokrokové aditivačné balíky.. u niektorých sa to dosť podobá priam až na race-oleje napr. obsahom Molybdenu, Bóru, niektoré aj wolfram, oxidy titánu, rovnako stále slušný obsah ZDDP.. akurát oproti race olejom nižší obsah Ca (asi Lspi) a viac Horčíka, a menej SAPS.
Trebárs pre mňa zaujímavý Honda 0w-20 Type 2.0 vyvinutý pre TypeR je obsahom organického Molybdénu a Bóru (účinné antiwear prísady) zrovnateľný s RACE olejom MillersOils CFS NT+ alebo Redline , či Motul 300V.. a podľa info ku ktorým som sa dopátral, Honda tento olej vyvíjala spolu s Idemitsu špeciálne pre TypeR K20C1 agregát (samozrejme použiteľný aj pre bežné najnovšie Honda motorizácie.. veď ak zvládne CT-R, tak 1.0 či 1.5T musí poriešiť ako nič).

Zaujímavé info k HTHS..
Obrázek
Obrázek
Obrázek

P.S na záver by som dodal.. že v tomto rozhodne rozlišujem Japonskú produkciu (tak ako aj oleje vyvinuté pre ich agregáty) a zbytok sveta 8) ..Mnohé 0w-20 oleje (rôzne značky) plniace špecifikácie pre vozidlá z EU sú relatívne slabé na antiwear prísady (prípadne majú len niečo.. ak to porovnávame so špičkou), nemusia za určitých podmienok (prevádzkových, teplotných...) chrániť optimálne.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27542
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Jenže Amsoil, Penrite ani Ravenol nemají VW 508. Proto to Yacco nebo Mobil1....
Krom toho Penrite a Idemitsu tady asi neseženeš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1768
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

Pitris píše:Jenže Amsoil, Penrite ani Ravenol nemají VW 508....
..k tomu som presne aj smeroval :) :wink:
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od pepoh »

kornel píše:čo som doteraz mal možnosť si prehliadnuť množstvo tribo-rozborov moderných napr. nizkoviskóznych 0w-20 olejov pod fabrickým obalom Honda, Mazda, Toyota., ale aj značky ako Amsoil, Penrite, Idemitsu a pod. tak všetko to boli skutočne špičkové oleje ako základom (aj slušný obsah esterov), tak hlavne pokrokové aditivačné balíky.. u niektorých sa to dosť podobá priam až na race-oleje napr. obsahom Molybdenu, Bóru, niektoré aj wolfram, oxidy titánu, rovnako stále slušný obsah ZDDP.. akurát oproti race olejom nižší obsah Ca (asi Lspi) a viac Horčíka, a menej SAPS.
Trebárs pre mňa zaujímavý Honda 0w-20 Type 2.0 vyvinutý pre TypeR je obsahom organického Molybdénu a Bóru (účinné antiwear prísady) zrovnateľný s RACE olejom MillersOils CFS NT+ alebo Redline , či Motul 300V.. a podľa info ku ktorým som sa dopátral, Honda tento olej vyvíjala spolu s Idemitsu špeciálne pre TypeR K20C1 agregát (samozrejme použiteľný aj pre bežné najnovšie Honda motorizácie.. veď ak zvládne CT-R, tak 1.0 či 1.5T musí poriešiť ako nič).

Zaujímavé info k HTHS..
Obrázek
Obrázek
Obrázek

P.S na záver by som dodal.. že v tomto rozhodne rozlišujem Japonskú produkciu (tak ako aj oleje vyvinuté pre ich agregáty) a zbytok sveta 8) ..Mnohé 0w-20 oleje (rôzne značky) plniace špecifikácie pre vozidlá z EU sú relatívne slabé na antiwear prísady (prípadne majú len niečo.. ak to porovnávame so špičkou), nemusia za určitých podmienok (prevádzkových, teplotných...) chrániť optimálne.
dakujem za fajn info. da sa povedat ze do noveho motora >2,7 hths si v bezpeci.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Danone
Příspěvky: 6
Registrován: čtv dub 23, 2020 7:32

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Danone »

Díky chlapci za informace! Samozřejmě by se mi více líbil olej 5w-30 (nebo nejhůř 0w-30). No servis a záruka jsou v tuhle chvíli rozhodující. Bohužel. Navíc mě jinde varovali před LSPI, a prý oleje normy VW 508.00 mají jiné složení přísad (méně vápníku) a aditiv, které LSPI omezují, narozdíl od 504.00. Proto hledám olej, který když už jsem odkázaný na 0w-20, tak alespoň bude nadprůměrně dobrý v rámci této normy. Stejně jezdím převážně kratší trasy a úplně mimo dálnici. Navíc plánují měnit olej max po 10 tis a první výměnu jsem si udělal minuly týden doma sám ve 2.800 km (Mobil 1 ESP x2). A příště koupím to Yacco. :wink:
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Bramborak3 »

To by byl muj sen koupit auto po někom, kdo nejezdi moc extra kraťasy, vymění olej po 3 tis km od nova po záběhu a pak mění po max 10 tis km. A ještě netočí motor studený a nepodtáčí....hledat jehlu v kupce sena.
Danone píše:Díky chlapci za informace! Samozřejmě by se mi více líbil olej 5w-30 (nebo nejhůř 0w-30). No servis a záruka jsou v tuhle chvíli rozhodující. Bohužel. Navíc mě jinde varovali před LSPI, a prý oleje normy VW 508.00 mají jiné složení přísad (méně vápníku) a aditiv, které LSPI omezují, narozdíl od 504.00. Proto hledám olej, který když už jsem odkázaný na 0w-20, tak alespoň bude nadprůměrně dobrý v rámci této normy. Stejně jezdím převážně kratší trasy a úplně mimo dálnici. Navíc plánují měnit olej max po 10 tis a první výměnu jsem si udělal minuly týden doma sám ve 2.800 km (Mobil 1 ESP x2). A příště koupím to Yacco. :wink:
Jinak když vyměníš olej doma sám, za 5w30...tak servis to nepozná a pochybuji kdyby se motor posral, že by dělali rozbor...ne ?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Jerry3 »

Nemusejí dělat rozbor, ono je to vidět i cítit na první dobrou: ten olej je zelený a má úplně jiný pach.
Odpovědět