VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Výborne.
Vymením po 7500km a dám ten Shell ECT C2/C3.
Vymením po 7500km a dám ten Shell ECT C2/C3.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Názory na olej Yacco Lube W 0w-20 (508.00)? Mám ve vozidle předepsanou tuto "vodu", tak alespoň chci do motoru nalít v rámci možností něco lepšího.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ano, Yacco dělá skvělé oleje. Navíc máš jistotu, že nepůjde o padělek.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Chudák motorDanone píše:508.00....Mám ve vozidle předepsanou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pořád dokola omýlané téma...Předepsaný olej od výrobce neznamená nejvhodnější.... Bohužel v dnešní době a i xx let pozpátku to znamená špatně. Vyrobci jde o to ,aby motor po zaruce umřel. Někdy je to vhodné ale záleží na jízdních podmínkách. U mě taky v roce 2001 Bmw doporučovalo do 3 litrového 6-ti válce 5w30....!!!Což je psycho. Hodně motoru to v kombinaci s longlife ty motory odrovnalo. A ještě s tim, že to občas každý trochu víc vytočí.. Muj naštěstí jezdil 0w40 aral high/super tronicDanone píše:Názory na olej Yacco Lube W 0w-20 (508.00)? Mám ve vozidle předepsanou tuto "vodu", tak alespoň chci do motoru nalít v rámci možností něco lepšího.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Proč myslíte? Japonci na těchto olejích jezdí roky a bez problémů.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ja si myslím že 5w30 tomu určitě neuškodí ba naopak..Danone píše:Proč myslíte? Japonci na těchto olejích jezdí roky a bez problémů.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ta 0w20 je vhodná tak snad na krátké jízdy. Na ty delší nebo na městské poskakování v kolonách - a hlavně v létě je daleko vhodnější 5w30 VW 504.
Ale chápu že v záruce si vybrat asi nemůžeš. Teda můžeš - to Yacco; nebo Mobil1....
Ale chápu že v záruce si vybrat asi nemůžeš. Teda můžeš - to Yacco; nebo Mobil1....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
čo som doteraz mal možnosť si prehliadnuť množstvo tribo-rozborov moderných napr. nizkoviskóznych 0w-20 olejov pod fabrickým obalom Honda, Mazda, Toyota., ale aj značky ako Amsoil, Penrite, Idemitsu a pod. tak všetko to boli skutočne špičkové oleje ako základom (aj slušný obsah esterov), tak hlavne pokrokové aditivačné balíky.. u niektorých sa to dosť podobá priam až na race-oleje napr. obsahom Molybdenu, Bóru, niektoré aj wolfram, oxidy titánu, rovnako stále slušný obsah ZDDP.. akurát oproti race olejom nižší obsah Ca (asi Lspi) a viac Horčíka, a menej SAPS.
Trebárs pre mňa zaujímavý Honda 0w-20 Type 2.0 vyvinutý pre TypeR je obsahom organického Molybdénu a Bóru (účinné antiwear prísady) zrovnateľný s RACE olejom MillersOils CFS NT+ alebo Redline , či Motul 300V.. a podľa info ku ktorým som sa dopátral, Honda tento olej vyvíjala spolu s Idemitsu špeciálne pre TypeR K20C1 agregát (samozrejme použiteľný aj pre bežné najnovšie Honda motorizácie.. veď ak zvládne CT-R, tak 1.0 či 1.5T musí poriešiť ako nič).
Zaujímavé info k HTHS..
P.S na záver by som dodal.. že v tomto rozhodne rozlišujem Japonskú produkciu (tak ako aj oleje vyvinuté pre ich agregáty) a zbytok sveta ..Mnohé 0w-20 oleje (rôzne značky) plniace špecifikácie pre vozidlá z EU sú relatívne slabé na antiwear prísady (prípadne majú len niečo.. ak to porovnávame so špičkou), nemusia za určitých podmienok (prevádzkových, teplotných...) chrániť optimálne.
Trebárs pre mňa zaujímavý Honda 0w-20 Type 2.0 vyvinutý pre TypeR je obsahom organického Molybdénu a Bóru (účinné antiwear prísady) zrovnateľný s RACE olejom MillersOils CFS NT+ alebo Redline , či Motul 300V.. a podľa info ku ktorým som sa dopátral, Honda tento olej vyvíjala spolu s Idemitsu špeciálne pre TypeR K20C1 agregát (samozrejme použiteľný aj pre bežné najnovšie Honda motorizácie.. veď ak zvládne CT-R, tak 1.0 či 1.5T musí poriešiť ako nič).
Zaujímavé info k HTHS..
P.S na záver by som dodal.. že v tomto rozhodne rozlišujem Japonskú produkciu (tak ako aj oleje vyvinuté pre ich agregáty) a zbytok sveta ..Mnohé 0w-20 oleje (rôzne značky) plniace špecifikácie pre vozidlá z EU sú relatívne slabé na antiwear prísady (prípadne majú len niečo.. ak to porovnávame so špičkou), nemusia za určitých podmienok (prevádzkových, teplotných...) chrániť optimálne.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jenže Amsoil, Penrite ani Ravenol nemají VW 508. Proto to Yacco nebo Mobil1....
Krom toho Penrite a Idemitsu tady asi neseženeš.
Krom toho Penrite a Idemitsu tady asi neseženeš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
..k tomu som presne aj smerovalPitris píše:Jenže Amsoil, Penrite ani Ravenol nemají VW 508....
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
dakujem za fajn info. da sa povedat ze do noveho motora >2,7 hths si v bezpeci.kornel píše:čo som doteraz mal možnosť si prehliadnuť množstvo tribo-rozborov moderných napr. nizkoviskóznych 0w-20 olejov pod fabrickým obalom Honda, Mazda, Toyota., ale aj značky ako Amsoil, Penrite, Idemitsu a pod. tak všetko to boli skutočne špičkové oleje ako základom (aj slušný obsah esterov), tak hlavne pokrokové aditivačné balíky.. u niektorých sa to dosť podobá priam až na race-oleje napr. obsahom Molybdenu, Bóru, niektoré aj wolfram, oxidy titánu, rovnako stále slušný obsah ZDDP.. akurát oproti race olejom nižší obsah Ca (asi Lspi) a viac Horčíka, a menej SAPS.
Trebárs pre mňa zaujímavý Honda 0w-20 Type 2.0 vyvinutý pre TypeR je obsahom organického Molybdénu a Bóru (účinné antiwear prísady) zrovnateľný s RACE olejom MillersOils CFS NT+ alebo Redline , či Motul 300V.. a podľa info ku ktorým som sa dopátral, Honda tento olej vyvíjala spolu s Idemitsu špeciálne pre TypeR K20C1 agregát (samozrejme použiteľný aj pre bežné najnovšie Honda motorizácie.. veď ak zvládne CT-R, tak 1.0 či 1.5T musí poriešiť ako nič).
Zaujímavé info k HTHS..
P.S na záver by som dodal.. že v tomto rozhodne rozlišujem Japonskú produkciu (tak ako aj oleje vyvinuté pre ich agregáty) a zbytok sveta ..Mnohé 0w-20 oleje (rôzne značky) plniace špecifikácie pre vozidlá z EU sú relatívne slabé na antiwear prísady (prípadne majú len niečo.. ak to porovnávame so špičkou), nemusia za určitých podmienok (prevádzkových, teplotných...) chrániť optimálne.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Díky chlapci za informace! Samozřejmě by se mi více líbil olej 5w-30 (nebo nejhůř 0w-30). No servis a záruka jsou v tuhle chvíli rozhodující. Bohužel. Navíc mě jinde varovali před LSPI, a prý oleje normy VW 508.00 mají jiné složení přísad (méně vápníku) a aditiv, které LSPI omezují, narozdíl od 504.00. Proto hledám olej, který když už jsem odkázaný na 0w-20, tak alespoň bude nadprůměrně dobrý v rámci této normy. Stejně jezdím převážně kratší trasy a úplně mimo dálnici. Navíc plánují měnit olej max po 10 tis a první výměnu jsem si udělal minuly týden doma sám ve 2.800 km (Mobil 1 ESP x2). A příště koupím to Yacco.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To by byl muj sen koupit auto po někom, kdo nejezdi moc extra kraťasy, vymění olej po 3 tis km od nova po záběhu a pak mění po max 10 tis km. A ještě netočí motor studený a nepodtáčí....hledat jehlu v kupce sena.
Jinak když vyměníš olej doma sám, za 5w30...tak servis to nepozná a pochybuji kdyby se motor posral, že by dělali rozbor...ne ?Danone píše:Díky chlapci za informace! Samozřejmě by se mi více líbil olej 5w-30 (nebo nejhůř 0w-30). No servis a záruka jsou v tuhle chvíli rozhodující. Bohužel. Navíc mě jinde varovali před LSPI, a prý oleje normy VW 508.00 mají jiné složení přísad (méně vápníku) a aditiv, které LSPI omezují, narozdíl od 504.00. Proto hledám olej, který když už jsem odkázaný na 0w-20, tak alespoň bude nadprůměrně dobrý v rámci této normy. Stejně jezdím převážně kratší trasy a úplně mimo dálnici. Navíc plánují měnit olej max po 10 tis a první výměnu jsem si udělal minuly týden doma sám ve 2.800 km (Mobil 1 ESP x2). A příště koupím to Yacco.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Nemusejí dělat rozbor, ono je to vidět i cítit na první dobrou: ten olej je zelený a má úplně jiný pach.