Mazda DI 100kw 5w-30 nebo 10w-30 nebo 10w-40
Moderátor: Colommbo
Mazda DI 100kw 5w-30 nebo 10w-30 nebo 10w-40
Mazda turbodiesel common rail 100kw. Auto jezdilo do 120tis km na 5w-30, takze jsem vymenil a zvolil stejnou viskoziu a konkretne Texaco Havoline BM 5w-30, ktery vse splnuje. Par postrehu:
- za studena hlucnejsi a jsou slyset ventily/hydrostely
- za tepla a v pohode a za tepla pri jizde absolutni parada a tiche
- zadny kour, vykon naprosto ok
- spotreba oleje ale 0,8-1l na 5000km
= moc ridky olej? spatna volba znacky? prejit na hustsi - ale za studena nebude hned tak dobre mazat?
Diky za postrehy!
- za studena hlucnejsi a jsou slyset ventily/hydrostely
- za tepla a v pohode a za tepla pri jizde absolutni parada a tiche
- zadny kour, vykon naprosto ok
- spotreba oleje ale 0,8-1l na 5000km
= moc ridky olej? spatna volba znacky? prejit na hustsi - ale za studena nebude hned tak dobre mazat?
Diky za postrehy!
kdepak normy OK, predepsany cf, A3/B3/B4 a olej splnuje B3/B4
Anonymous píše:a to uz ako preco? ked doteraz jazdil bez problemov na 5w30, tak s tym texacom bud nebude nieco v poriadku alebo ma ine normy ) jeden bude ACEA A1 a druhy ACEA A3.... tam ta zvysena hlucnost aj spotreba olejabjukemen píše:...olej vypustiť a naliať 5W-40
jo, a když budeš pořád jen dolívat, tak ten olej ani nemusíš měnitjézédák polní píše:jéžišmarja to só rade. proč bes to vepóštěl akové drahé volej. začni to dolívat nejakém céefkovém mogulem a máš to veřešený.
ne, teď vážně. Pokud to Texaco 5w30 je opravdu B3/B4, tak jak píše bjukemen, dát 5w40 - údajně jeden z nejtišších olejů po startu je Esso Ultron
jinak, pro toho z JZD: až se tu začne psát i v brněnským hantecu, tak tady z toho bude mít "hafo kalósků bordel v řepě"
jo to si obcas taky rikam jinak variant mam tedy vice, ale jde mi opravdu spis jen o snizeni spotreby oleje... bud zkusit jinou znacku 5w30 na kterou do jezdilo do ted... nebo prestoupit na 10w40 ktery taky doporucuje vyrobce (to se mi po 120tkm nechce) nebo zkusti 5w40 kterej nikde vyrobce ani aplikacni tabulky neuvadej?
Pitris píše:jo, a když budeš pořád jen dolívat, tak ten olej ani nemusíš měnitjézédák polní píše:jéžišmarja to só rade. proč bes to vepóštěl akové drahé volej. začni to dolívat nejakém céefkovém mogulem a máš to veřešený.
ne, teď vážně. Pokud to Texaco 5w30 je opravdu B3/B4, tak jak píše bjukemen, dát 5w40 - údajně jeden z nejtišších olejů po startu je Esso Ultron
jinak, pro toho z JZD: až se tu začne psát i v brněnským hantecu, tak tady z toho bude mít "hafo kalósků bordel v řepě"
mazda mpv 03 2.0DI 100kw (stejne jako v mazde 6), jak jsem vsal, vse naprosto ok a jsem spokojen az na trochu hlucnejsi za studena (asi normalni) a tu vetsi spotrebu oleje, ale tech 5tkm bylo najeto hodne svizne a po dalnicich od leta do ted...takze asi bych nejradeji zkusil opatrny prvni krok a zvysit z 5w3 na 5w40... co myslis Ty?
bjukemen píše:...a čo je to vlastne za auto,zadaj konkretne nech sa da určiť presnejšie...??
ano to ja vim ale chtel bych zkusit prave 5w40 nez prechazet na 10w40...?
bjukemen píše:... no Valvoline uvadza niečo taketo:
Mazda MPV
MPV 2.0 CiTD (2003-2005)
Engine RF Capacity 5 liter Filter 0,2 liter
Use: Normal
Service intervals:
Change 20000 km / 12 months
MaxLife 10W-40
MaxLife Diesel 10W-40
SynPower 5W-30