Pitris píše:Jestli 0w40 nebo 5w40 záleží na tom, kolik máš mrazivých startů. Bude-li jich hodně, je vhodnější 0w, jinak plně vyhoví ta 5w....
Píšeš že měníš 2x ročně - tak můžeš i 0w40 na zimu a 5w40 na léto. Shell i Mobil1 jsou výborné oleje, ale do výběru lze zahrnout i třeba Ravenol, Yacco, Total, Valvoline, Q8, Mogul, Repsol, Eni, Elf, Motul, Sunoco....
Důležité je, aby olej plnil ACEA A3 (ne C3), a měl by mít i VW 502.00. A 15 tkm je MAX.
A po tomto nájezdu bych uvažoval (pokud tak již nebylo učiněno) i o výměně oleje v převodovce, a taky chladicí kapaliny....
Pokud jsou jízdy kratší v létě do 10km v zimě do 15ti a občas poskakovani v městě, klidně bych zkratil z 15 tis km na 10..
Ale při tom ročním najezdu by kraťasy být moc nemusely.
Něco k těm olejům ACEA C3 -> nebo obecně k C"něco": Ten nejnovější olej nemusí být ten nejlepší. A dá se si o tom přečíst třeba tady: https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm A vlastně postačí dole ta poslední část DŮSLEDKY PRO PROVOZ OLEJŮ C3 - mid saps značí olej ochuzený o aditiva která ale motor potřebuje. To znamená že v tom oleji sice jsou, ale je jich méně - kvůli DPF, protože jemu vadí.
Na krátké jízdy (a hlavně v mrazu) by byl nejvhodnější od Mobilu jejich TOP olej Mobil1 FS 0w40.
Ale úplně v pohodě to dá i Mobil Super 3000 X1 5w40 (co vím tak C3 ještě nemá: je A3/B4).
A při těch krátkých popojížďkách toho olej už po 10-ti tkm má tak akorát dost a je zralý na výměnu.
Dobrý deň.
Vlastním Octaviu 1.6 TDI 77kW 2011 s DPF.
5x po sebe som dával Shell Helix Professional Ultra AV-L 0W-30.
Predtym som dával 5W-30 len Shell ho prestal vyrábať.
Ja som spokojný s tým 0W-30, spĺňa normu výrobcu VW 507.00.
Motor na 15 000km neberie olej ani 1dcl a to ma 200 000km.
Dnes má ale šokoval mechanik, ktorý mi oznámil, že už vraj nikto tento olej nedáva, že všetci prešli na nejaký nový HX8 5W-30.
Viete mi poradiť, čo je lepšie? Plánujem meniť olej naďalej po 15tkm, jazdím dlhšie trasy na mesto mam toyotu v benzíne vďaka.
P.S. auto ma chip na 108kW ak to pomôže.
Můžeš být v klidu. I Shell HX8 ECT 5w30 plní VW 507, je to dobrý olej, a pokud nebydlíš na horách tak 5w plně dostačuje. Tak jako těch 15 tkm na výměnu (což je strop) při delších jízdách. Ale šel by i 5w40 VW 505.01 s C3....
Ma výhodu 5W-30 oproti 0W-30? Podla shell mazacieho plánu pre moje auto je Premium olej Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. Standard je HX8 5W-30 a Alternative ten co používam Ultra AV-L 0W-30. A teraz si vybrať. O tom 5W-40 ani zmienka. Motor nie je hlučný, ma to nejaký súvis s tým?
rozdiel skôr v tom ,ze 0w30 bude este viac vodičkou ako 5w30...tá 0w30 čo si udal by mala byt robená z CNG a HX8 z ropy. podľa papierov som mal HX8 5w30 na 1 servise , 2 dali Edge 5w30 a motor sa točí ďalej. uvažujem nad ESP 5w30, ale ťahá ma to ku Elf LLX5w30 cena cca 2-3 e nižšia oproti Mobil. a ťahať drahší mobil ESP na 15 tis., radšej dám na 10 tis km ten ELF, Total pripadne ten HX8. 5w40 50501 mam obavu, aby som motoru pri 63 tis. km niečo neurobil.miniem sud s 50501 na ostatnych autách,kúpim 50700 a prehodím ich tiež naň.
tiež na to tak pozerám ,ze bude kvalitný-už len kvôli tym vačkám.mam to 50:50, kde mi viacerí mechanici povedali ,áno mohlo (nie môže) by to tam ist-nemalo byt sa nič diať. "nemalo" ... a ked som spýtal čo dávaju, ze 50700.druha polovica sa vyjadrila ze 0w30 nie,radšej 5w30. nikto z nich by si nezobral na seba pokus-omyl s olejom. mat to auto 200-300 tis km, kašlem na to,nalejem. takto pri tak malom nabehu, a záruke veľmi odvahu nemám. to radšej 5w30 na 10 tis. O cenu nejde,50501 mam za 3.9 e, 50700 vychádza 4,4 e liter. skôr obava. HX8 50700 bola dokonca chvíľu 3,7 e, teraz vyskočila vyššie.
cayc píše:Podla shell mazacieho plánu pre moje auto je Premium olej Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. Standard je HX8 5W-30 a Alternative ten co používam Ultra AV-L 0W-30....
Olej 0w má hlavní výhodu v čerpatelnosti / rychlosti zaolejování celého motoru při/po startu ve velkém mrazu (-15 a dolů). On je použitelný celý rok, ale (jak jsem už zmínil) když nebydlíš na horách kde mrzne třeba 5 měsíců v roce, je zbytečný a olej 5w je zcela a plně dostačující.
Ten mazací plán je nápověda, a volil bych střední cestu bo to 'premium' je zaměřeno prvotně na snížení spotřeby (nepatrné) kvůli emisím....
Ale důležitější než-li ten či ten olej je jeho včasná výměna. A 15 tkm je MAXIMUM
cayc píše:Dobrý deň.
Dnes má ale šokoval mechanik, ktorý mi oznámil, že už vraj nikto tento olej nedáva, že všetci prešli na nejaký nový HX8 5W-30.
Viete mi poradiť, čo je lepšie? Plánujem meniť olej naďalej po 15tkm, jazdím dlhšie trasy na mesto mam toyotu v benzíne vďaka.
Mechanici toho narozprávajú... 0W30 skôr to bude tak,že sa im viac oplatí brať ten HX8
Ja by som radšej prešiel na tú 5W30-ku hlavne keď nejazdíš krátke trasy s častými štartami