AVIATICON UNIQUE 5W/40
Moderátor: Colommbo
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Nemá "všechno stejné", pouze plní stejné normy. Jenže to, do jaké míry je plní, resp. zda je výrazně nepřekračuje, z toho popisu na piksle nijak nepoznáš. A rozdílné jsou základové oleje + složení aditivačních balíčků.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř říj 25, 2017 20:01
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Takže z tohohle hlediska to já jako zákazník stejně nemohu poznat a musím věřit tomu co má např. na etiketě Castrol. Namalované molekuly aby to vypadalo že je ten olej zázračný. Jen nevím proč tedy na něj tolik lidí docela nadává.
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Protože s ním má své zkušenosti.
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Podívej se - tohle je o dvě stránky zpátky https://autodilos.cz/aviaticon-unique-pd-505-01-5w40-4l Olej je založen na syntéze HC. Což je (kulantně napsáno) hydrokrak.... Pak budeš mít olej se stejnými normami, ale třeba PAO, nebo i s estery.... Stejné normy, ale zcela jiné složení a jiná ochrana motoru.TomasElvis píše:Tudíž ale jaký je v tom oleji rozdíl když má v podstatě všechno stejné jak ten druhý?
A konkrétně Castrol - když vynechám jejich "racing" produkty a převoďáky > ty jsou , tak reklamu umí perfektně Ovšem pokud Tě jako zákazníka zajímá i kvalita produktu, tak si o tom holt musíš něco zjistit - třeba z technických listů (a ne z obalu)....
Ten Aviaticon je olej standardní kvality, dá se použít na běžný provoz a správný interval výměny, ale jsou i jiné - a třeba ne o moc dražší, které jsou o hodně výš.
Zmínil si tady Valvoline MaxLife - ten je např. jedním z nich. Ty kupuješ 5 litrů Aviaticonu za 430,- a MaxLife jde sehnat bratru za o 3 stovky víc. Kolik Tě ale stojí to stabilizační aditivum? U kterého navíc nevíš co s olejem udělá. Krom toho MaxLife (nebo jakýkoliv jiný olej s ACEA A3/B3/B4) je pro benziňák vhodnější jak olej C3. Což sice u toho Aviaticonu v odkaze není psáno přímo, ale má taky snížený obsah sulfátového popela -> C3. A to je třeba rozdíl mezi aditivačními balíčky: C3 je oproti A3/B3/B4 ochuzen o to, co motor potřebuje
Ale neboj se, nebudu se s Tebou dohadovatTomasElvis píše:O tom zda to je nebo neni spatne se nebudu s nikym dohadovat....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Trochu jsem pátral, co to vlastně je, a našel jsem např. toto:TomasElvis píše:...a do noveho oleje stabilizacni aditivum...
https://aditiva.heureka.cz/liqui-moly-1 ... e/#section
Odborně se tomu říká "modifikátor viskozity" a do motoru, který je mechanicky v pořádku a dlouhodobě jezdí na olej odpovídajících parametrů měněný v řádných intervalech, to rozhodně nepatří!
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Tomáši, každý si přeci může do auta nalít co se mu zlíbí, tak proč hned ta silná slova, navíc, když jsi se přišel zeptat. Já také čistím výplachy motor, už ale ne při každé výměně jako během 25 let předtím, už prostě dávám pár let raději kratší intervaly. Aditiva do nového motorového oleje i benzínu přidám po koupi ojetiny na vyčištění se zkrácenými intervaly, pro jistotu ale pak už nic. Proč také. Že podlehnu tvrzení oněch výrobců že to s náma myslej dobře? Za mne nee, raději ještě kratší výměnný interval, když je motor více zatěžován např. častým městským provozem.Pitris píše:Ale neboj se, nebudu se s Tebou dohadovatTomasElvis píše:O tom zda to je nebo neni spatne se nebudu s nikym dohadovat....
A uvedený olej od Finke? Proč ne. Splňuje stejné normy. Nikdo netvrdí, že je to špatný olej stejně jako olej např. z Lídlu. Ony ty ceny jsou ovlivněny hlavně nakoupeným množstvím. U olejů Castrol, osobně používám jen převodové, motorový Edge bude dobrý ale Magnatec jen hodně průměrný. Přitom je nejvíce používán a nejvíce přebalován, dělali ho i pro origo Ford a na Ford fóru jsou z něj nadšení (prostě origo olej tam přeci patří ). To tvrdí i hodně automechaniků v autorizácích nevyjímaje.
Osobně používám do mých starších aut nejraději starší normu API SL, neboť to tam u základu ještě moc neovlivnila ekologie.
Proč to ale píši? Nemám rád, když se někdo ptá a ihned reaguje, že se nehodlá dohadovat. Pokud jsi Tribotechnik, nechápu, proč se tu ptáš. Pokud laik, neškodila by pokora veřejná (myslet si přeci můžeš co chceš, přeci chceš radu tak si z toho vem co potřebuješ), protože zde tu lidé oleji žijí a zkušenosti mají.
VV Maxlife taktéž používám ku spokojenosti, pokud ale nepoznáš projevem motoru s oleji od Finke, je to normální. Je to jen dojem, ne laboratorní měření. Osobně mám rád oleje MO EE a tam to pozná i moje manželka. Jestli ale motor vydrží více km nebo bude čistější motor, to jen tak bez rozborky nepoznám a je mi to celkem jedno. Dávám oleje dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, také mne to ještě baví.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř říj 25, 2017 20:01
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Ja to ale nemyslel zle nebo arogantne.Jen vim jak nekteri lide na to reaguji ze je to proste uplna kravina apod.Ja mam s temito vyrobky zkratka jenom dobre nebo neutralni zkusenosti.Napr. benzinove aditivum od BG je tak silne ze mi rozsvitilo kontrolku motoru a byla vypsana chuda smes na volnobeh.Docela jsem se vylekal ale po vyjeti nadrze a natankovani noveho benzinu vse OK.Readiness kody vse ok.Pred tim mi zlobil test na katalyzator.Jen chci rict ze nemam rad nazory typu KDO TAM LEJE TAKOVE VECI je dement.To jen na vysvětlenou proc jsem takhle reagoval.Jen jsem chtel prispet do diskuze s tim ze tento olej od Finke pouzivam a neni zadny problem protoze jsou zase taci kteri ti napisou.KDYZ CHCEŠ ZADRIT MOTOR TAK SI TO TAM DEJ.Coz je nesmysl.Pokud clovek naleje do motoru olej dane specifikace tak opravdu se nemuze nic stat a je jedno pokud je to CASTROL za 240 kc/L nebo Finke za 75 kc/litr.Jeden mechanik co ho trochu znam me potvrdil ze leta letouci leje zakaznikum stacene oleje s cenou okolo 70kc za litr.Samozrejme s vedomim zakaznika protoze kazdy nechce dat za vymenu oleje v autorizaku 2000 nebo i vice.Jinak diky za rozumny prispevek
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Takže zkušenosti z jiných fór. Jasně. Chytráků je všude mraky. A Pitris nebyl jediný, kterému to tak vyznělo. Navíc neznám nikoho tak trpělivého při radách, jak právě Pitrise. Jsou to kolikrát debilní otázky dokola, na které v klidu odpovídá, přičemž kdyby nebyli tazatelé líní, našli by si dávno odpovědi sami.
BG je hodně dobrá značka, občas použiji. Lepší už je snad jen Bishops Original. Ten jsem zatím neskusil, hodně jsem používal Wynns a nyní od Milers oils. U něj se mi líbí, že u čističe oleje jeho složení je šetrné k těsněním svým složením https://www.millersoils.cz/engine-flush. A u mne top olej, který jsem vzpomenul a používám u Explorera, je tenhle https://www.millersoils.cz/ee-semi-synthetic-10w40?c=64 a už se těším, až jej tam zas naleju. Občas se podaří jej koupit v akci (black friday) levněji na https://www.escape6.cz/motor-a-performa ... -idk13711/. Jinak nakupuji u Dufy https://dufy.cz/motorovy-olej-millers-o ... -10w-40-5l i ten MaxLife.
Do nového oleje už fakt nic nedávej, je to kontraproduktivní.
Co jsem zkoušel olej z Lídlu W5, není špatný, také plní normy, ale co jsem opravdu poznal, byl motor takový tužší projevem. Použil jsem ho na čištění dvakrát za sebou a jízda opravdu nebavila, člověk by si samozřejmě zvykl a považoval by to za normální.
S nalévanými oleji nemám problém, jen tam musí být důvěra. Co znám, tak se na to po pár letech vykašlali, chtěl jsem zkusit nalévaný Yacco profesionál ale také už není.
Jinak nejraději mám fóra zaměřená na značku auta. Tam o olejích ví nejvíc: "Přeci to, co předepisuje výrobce!"
BG je hodně dobrá značka, občas použiji. Lepší už je snad jen Bishops Original. Ten jsem zatím neskusil, hodně jsem používal Wynns a nyní od Milers oils. U něj se mi líbí, že u čističe oleje jeho složení je šetrné k těsněním svým složením https://www.millersoils.cz/engine-flush. A u mne top olej, který jsem vzpomenul a používám u Explorera, je tenhle https://www.millersoils.cz/ee-semi-synthetic-10w40?c=64 a už se těším, až jej tam zas naleju. Občas se podaří jej koupit v akci (black friday) levněji na https://www.escape6.cz/motor-a-performa ... -idk13711/. Jinak nakupuji u Dufy https://dufy.cz/motorovy-olej-millers-o ... -10w-40-5l i ten MaxLife.
Do nového oleje už fakt nic nedávej, je to kontraproduktivní.
Co jsem zkoušel olej z Lídlu W5, není špatný, také plní normy, ale co jsem opravdu poznal, byl motor takový tužší projevem. Použil jsem ho na čištění dvakrát za sebou a jízda opravdu nebavila, člověk by si samozřejmě zvykl a považoval by to za normální.
S nalévanými oleji nemám problém, jen tam musí být důvěra. Co znám, tak se na to po pár letech vykašlali, chtěl jsem zkusit nalévaný Yacco profesionál ale také už není.
Jinak nejraději mám fóra zaměřená na značku auta. Tam o olejích ví nejvíc: "Přeci to, co předepisuje výrobce!"
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Jenom k těm zkušenostem: používání Castrolu Magnatec předchozím majitelem Mitsubishi Galantu 2,5 V6 "stálo" (a na materiálu to bylo hódně drahý, práci jsem udělal sám) mého syna výměnu 24 hydroštelů. A proč? Inu ty inteligentní molekuly, které v tom oleji skutečně jsou , prakticky zcela zaplnily vnitřní prostor hydroštelů a znefunkčnily je.
Naopak v Mondeu jsem použil "originál" olej Ford, tedy přebalený Magnatec (akorát že za v aftermarketu výrazně nižší cenu), opakovaně a vcelku bez obav (technické důvody absence obav teď nechci zdlouhavě rozebírat). Naopak MillersOils s nanosložkou tomu danému motoru (1,6 EB) poněkud "nechutnal"...
Tím chci říct asi tolik, že cena oleje neříká prakticky nic o tom, zda olej danému motoru vyhovuje, zvláště pak při absenci srovnání provozu na různé oleje, ale zároveň to ani náhodou neznamená, že oleje stejných norem jsou stejné.
Naopak v Mondeu jsem použil "originál" olej Ford, tedy přebalený Magnatec (akorát že za v aftermarketu výrazně nižší cenu), opakovaně a vcelku bez obav (technické důvody absence obav teď nechci zdlouhavě rozebírat). Naopak MillersOils s nanosložkou tomu danému motoru (1,6 EB) poněkud "nechutnal"...
Tím chci říct asi tolik, že cena oleje neříká prakticky nic o tom, zda olej danému motoru vyhovuje, zvláště pak při absenci srovnání provozu na různé oleje, ale zároveň to ani náhodou neznamená, že oleje stejných norem jsou stejné.
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Ano. A hlavně dodržet i kilometrový předpis na výměnu toho oleje a ani o kilometr míňtonny píše:Jinak nejraději mám fóra zaměřená na značku auta. Tam o olejích ví nejvíc: "Přeci to, co předepisuje výrobce!"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Anebo (v lepším případě?) si to hlídá sama ECU...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
No, pokud je to dobře, tzn. "nemarketingově" naprogramované...
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Tak jsem z Aviaticonu 5W-30 longlife přešel na Shell Helix Ultra 0W-40, Punto používám spíš na kratší pojížďky tak proto ta 0(nula), snad to je OK?
Znejistěl jsem že u 5W-30 bylo nízké to TBN a na Fiaťáckám fóru mně rozmlouvali 30ku. Taky jsem se dočetl že bezpopelnaté oleje (což je Aviaticon 5W-30 longlife) nejsou dobré pro starší motory a jejich zdvihátka.:
https://www.auto.cz/nove-motorove-oleje ... rum-111485
Znejistěl jsem že u 5W-30 bylo nízké to TBN a na Fiaťáckám fóru mně rozmlouvali 30ku. Taky jsem se dočetl že bezpopelnaté oleje (což je Aviaticon 5W-30 longlife) nejsou dobré pro starší motory a jejich zdvihátka.:
https://www.auto.cz/nove-motorove-oleje ... rum-111485
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Stačilo by 5w40 ale OK. Ta 0w40 A3 je lepší než 5w30 C3. A ani ne tak kvúli zdvihátkům jako kvůli tomu nižšímu TBN u olejů C3. Ostatně už to tu bylo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: AVIATICON UNIQUE 5W/40
Oleje SAE triedy 5W30 sú väčšinou LL oleje. Žiaľ, túto skratku LL si poniektorí zle vysvetlujú a to tak,že tento olej má Long Life pri akýchkoľvek jazdách. No pravda je taká,že tieto oleje sú určené pre dlhšie jazdy a práve vďaka nim si olej dlhšie udržuje svoje vlastnosti a aj preto nepotrebuje mať TBN vyššieJiří píše:Znejistěl jsem že u 5W-30 bylo nízké to TBN
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30