Změna oleje 5w-30 vs. 5w-40
Moderátor: Colommbo
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
A abych to Amatérovi limitně zkomplikoval, napíšu mu, že úplně nejlepší oleje byly ty v API SH a SJ.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
To sice ano, ale pro motory bez ekokurvítek. Ono totiž ekvivalent k / zároveň s C3 je API až SL, ale více SM a SN.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
..mne to uz hlava nebere (((((
Uz nevim co tam mam davat.... asi zasadim olivovniky, budu lisovat a budu tam davam vlastni super kvalitni panensky olivovy olej! (
Uz nevim co tam mam davat.... asi zasadim olivovniky, budu lisovat a budu tam davam vlastni super kvalitni panensky olivovy olej! (
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Ono to zas tak složité není - zamotal si se do toho vlastně sám
Podívej se znovu na první dvě odpovědi.... A neboj se. Ať už dáš 5w30 nebo 5w40 (či 0w40 nebo 5w50) s ACEA C3 a budeš měnit do 15-ti tkm MAX, uděláš pro motor lépe jak s výrobcem/servisem zmíněným olejem C2.
Podívej se znovu na první dvě odpovědi.... A neboj se. Ať už dáš 5w30 nebo 5w40 (či 0w40 nebo 5w50) s ACEA C3 a budeš měnit do 15-ti tkm MAX, uděláš pro motor lépe jak s výrobcem/servisem zmíněným olejem C2.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Nebo zasaď trnky a můžeš dávat domácí 52-53% slivovicu...Amater píše:..mne to uz hlava nebere (((((
Uz nevim co tam mam davat.... asi zasadim olivovniky, budu lisovat a budu tam davam vlastni super kvalitni panensky olivovy olej! (
Ono to není zas tak složité, jak se (ti) zdá, příteli. Pitris to napsal akorát.
Jerry3 píše:A abych to Amatérovi limitně zkomplikoval, napíšu mu, že úplně nejlepší oleje byly ty v API SH a SJ.
Ano, to jsou však benzínové normy a zakladatel vlákna má naftu, nemotej mu hlavu ještě víc...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
nechapem, co vy na tom nechapete.
servis-predajca su iba frasiza. s vyrobcom maju spolocne iba logo na budove.. su to samostatne firmy.
vymena dielov pocas zaruky- (sviecky, filtre, vsecko) su odosielane vyrobcovi. oni to tam analyzuju a do buducna sa podla toho upravuju servisne intervaly.
napr zarucnu opravu im preplatia az po analyze vymeneho dielu. ak vymena bola "zbytocna", tak servisu to nepreplatia.
v serviske mam 3 psa normy, vybral som si plnotucnu z nich. zaruka v poho.
servis-predajca su iba frasiza. s vyrobcom maju spolocne iba logo na budove.. su to samostatne firmy.
vymena dielov pocas zaruky- (sviecky, filtre, vsecko) su odosielane vyrobcovi. oni to tam analyzuju a do buducna sa podla toho upravuju servisne intervaly.
napr zarucnu opravu im preplatia az po analyze vymeneho dielu. ak vymena bola "zbytocna", tak servisu to nepreplatia.
v serviske mam 3 psa normy, vybral som si plnotucnu z nich. zaruka v poho.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Mne povolili si priniesť svoj olej, čo KIA používa akurát samo ze za inú cenu som kúpil.Povedali ze to robia bežne ľudia- "ALE"! je to uvedené v systéme ako Ti aj odpísali, a ak sa náhodou niečo stane s motorom kedy výrobca to hodí na olej, tak si to musíš sám riešiť s predajcom oleja či bol taký aký ma byt. Takze mimo záruku-takto mi to povedali.
Mne keď menili 3 tí krát vstreky-preventívne asi zo strachu ze by som po 3 reklamácii auto vrátil. Na nič nečakali, "tlačili na mna-výmena hneď v ten deň!!" mechanik už mal vstreky nachystané na výmenu, čo spravili na počkanie- keď sa chce/musí , tak to ide.
Skús tu 5w40 c3 a uvidis, keď to motoru nesadne, ľahko vymenis.
Mne keď menili 3 tí krát vstreky-preventívne asi zo strachu ze by som po 3 reklamácii auto vrátil. Na nič nečakali, "tlačili na mna-výmena hneď v ten deň!!" mechanik už mal vstreky nachystané na výmenu, čo spravili na počkanie- keď sa chce/musí , tak to ide.
Skús tu 5w40 c3 a uvidis, keď to motoru nesadne, ľahko vymenis.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
To si děláš srandu Jak dlouho ho máš a kolik najeto? A co budeš dělat po záruce?dany01 píše: Mne keď menili 3 tí krát vstreky-preventívne asi zo strachu ze by som po 3 reklamácii auto vrátil.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Mna zaujíma ako môže byt olej zaroven C2 aj C3.
C3 ma HTHS nad 3,5 - kdezto C2 ma do 3,5
Mat to Shell , Mobil, možno aj iný. Z toho vychádza ze:C2 ma hraničné max HTHS a C3 hraničné min HTHS. Takmer žiadne 5w30 C3 nemajú hodnotu vysoko nad 3,5 , vačšinou malo nad - Amsoil niečo na 3,6.
C3 ma HTHS nad 3,5 - kdezto C2 ma do 3,5
Mat to Shell , Mobil, možno aj iný. Z toho vychádza ze:C2 ma hraničné max HTHS a C3 hraničné min HTHS. Takmer žiadne 5w30 C3 nemajú hodnotu vysoko nad 3,5 , vačšinou malo nad - Amsoil niečo na 3,6.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
No nedelam...., chváaaaaala bohu je preč!!!! S tažkosťami/stratou som predal pri 20 tis.km. Písal som to tu niekde 2300 km 1x, 2500 2x, cca 4000 km 3x , a to bola len časť môjho "údelu" čo som trpel.Az sa mi robí "husí kůže" , keď si na to vzpomenem.Kupil som nenávidený VW so 60 tis., tak chcem veriť ze niečo vydrží-ak nie, "naložim aj jemu", keď budú problémy. To čo boli najväčšie vady KIA,tu niesu, vstreky tam nepatrili-tie sa ľahko vymenia....inak vstrek stojí na pulte cca 800 e. Ja som samo ze nič neplatil.tonny píše:To si děláš srandu Jak dlouho ho máš a kolik najeto? A co budeš dělat po záruce?dany01 píše: Mne keď menili 3 tí krát vstreky-preventívne asi zo strachu ze by som po 3 reklamácii auto vrátil.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Chyba - C2 předepisuje HTHS minimálně 2,9 mPa.s. ale "vršek" nemá. C3 má min. 3,5. A je to jen jeden z několika požadavků na olej, takže C2/C3 má HTHS nad 3,5 ale zároveň třeba lehkoběžnost díky jiné (zřejmě výkonnější) aditivaci plní jako C2.dany01 píše:Mna zaujíma ako môže byt olej zaroven C2 aj C3.
C3 ma HTHS nad 3,5 - kdezto C2 ma do 3,5
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Pitris:aký je názor teba aj osadenstva na Shell Helix 5w30 HX8 ECT c3, normu spĺňa. Je to nejaký "šunt",čo nestojí za reč? Pri kúpe suda vychádza na cca 4 e/liter.
Dakujem
Dakujem
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Šunt to není, proč? Je to olej standardní kvality ve své třídě. TOP řada u Shellu je ale Ultra.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Blokova vynimka platna v EU?dany01 píše:Mne povolili si priniesť svoj olej, čo KIA používa akurát samo ze za inú cenu som kúpil.Povedali ze to robia bežne ľudia- "ALE"! je to uvedené v systéme ako Ti aj odpísali, a ak sa náhodou niečo stane s motorom kedy výrobca to hodí na olej, tak si to musíš sám riešiť s predajcom oleja či bol taký aký ma byt. Takze mimo záruku-takto mi to povedali.
Pokial sa nieco stane s motorom, musi servis dokazat, ze chyba nastala kvoli nevhodnemu oleju. Preto sa mi nepacia rady typu “pouzivaj olej, co servis odporuci, aj ked ti poskodzuje motor, pocas celej zaruky”.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
...mas pravo odstupid od zmluvy a vratenie penazi ak tovar ma 3x rovnaku chybu.dany01 píše:Mne povolili si priniesť svoj olej, čo KIA používa akurát samo ze za inú cenu som kúpil.Povedali ze to robia bežne ľudia- "ALE"! je to uvedené v systéme ako Ti aj odpísali, a ak sa náhodou niečo stane s motorom kedy výrobca to hodí na olej, tak si to musíš sám riešiť s predajcom oleja či bol taký aký ma byt. Takze mimo záruku-takto mi to povedali.
Mne keď menili 3 tí krát vstreky-preventívne asi zo strachu ze by som po 3 reklamácii auto vrátil. Na nič nečakali, "tlačili na mna-výmena hneď v ten deň!!" mechanik už mal vstreky nachystané na výmenu, čo spravili na počkanie- keď sa chce/musí , tak to ide.
Skús tu 5w40 c3 a uvidis, keď to motoru nesadne, ľahko vymenis.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30