pepoh píše:zhrnutie moznej aditivacie plynu-
& lieh -vytiahne vodu, odmastenie ;nizky bod varu splynuje sa
& benzin aditiva/vif/ - proti korozii a dobry cistic, lubrikant; vysoky bod varu nesplynuje sa
& white spirit - cistic, odmastenie(?), preplach systemu; vysoky bod varu nesplynuje sa
pozeral som zlozenia benzinovych aditiv, casto hlavna zlozka lieh alebo white spirit.
je to cisty petrolej/mastna voda- neagresivny cistic.
sledujem rozne lpg fora-dacia, niektori maju problemy s lepenim, toto rozpusti necistoty/vosk a budu normalne spalene.
Ja používam:
Alkohol - avšak nie Etanol, ale Isopropanol (momentálne kvôli Sars-CoV-2 je cena o 100 až 400% vyššia ako bývala), možno použiť aj Aquafobin (pozor - nie Velfobin - ten je Etanolový), bod varu okolo 82°C - takže v možnostiach chladiacej sústavy, (a okrem toho sa vyparí raz-dva aj pri nízkej teplote) čistí a vytiahne prípadnú vodu. VIF veľmi zriedkavo a veľmi nízku koncentráciu (1:10000) premaže a prečistí - málo kvôli tomu aby sa niekde nehromadil a zároveň "stihol prejsť" cez filter plynnej fázy. White Spirit, ale bezaromátový alebo aspoň s čo najnižším obsahom aromátov (síce ako vravíš "nesplynuje sa", a bod varu je nad možnosti chladiacej sústavy, ale aj tak sa odparí - presne ako voda po daždi) - čistí a kvôli vyššiemu bodu varu sa dostane ako aerosól až ku vstrekovačom a do valca (teda aspoň podľa mňa
). Alebo si treba kúpiť originál aditíva do LPG, napríklad Chemtane V, Tunap. K tomuto treba ešte dodržať zásadu, že nebudeme tankovať podozrivo lacné "maglajzové LPG" - filter plynnej fázy a ostatné komponenty nám jasne napovedia, ktoré to sú. Podľa obsahu rozpusteného "maglajzu" môžu totiž stíhať zanášať systém rýchlejšie ako ho aditíva dokážu čistiť, nakoľko niektoré LPG sú mimoriadne "špinavé".