Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
za mna - to že mám málo skúseností s opravami aut považujem za štastie proste som to nepotreboval. a to som mal aj skodovku 105 z roku 83 ( s motorom 110R z roku 73 ). Mimochodom u tejto mi vyslo bezkonkurenčne najlepšie povestné Smíškovo TCO . Ale zase priznávam, že udržba prebiehala v duchu hesla " zatím je to dobrý"
A aj to , že vo svojom živote som mal (z toho 3 stále mám) celkom 5 aut. Asi mám dobrú ruku na výber
A aj to , že vo svojom živote som mal (z toho 3 stále mám) celkom 5 aut. Asi mám dobrú ruku na výber
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Jakë auto?
Nevěřím, že auto provozované na silnicích v ČR vydrží takovou porci km, viz Mitsu, aniž by se cokoli na podvozku nevysypalo. Sorry, ale nevěřím.Jerry3 píše:Mitsubishi Space Wagon 2,4 GDI: skoro 400 tis. km, v posledních 5 letech prakticky bez pravidelné údržby.
Ford Mondeo 1,6 EB: i když tady mi v průběhu 100 tis. km odešlo jedno z 8 parkovacích čidel, třebaže je zajímavé, že hned po pravidelné servisní prohlídce. Možná si ho někdo "vypůjčil"...
Fiat Stilo 1,6 MW: sice je z r.v. 2003, ale má zatím málo najeto, pouhých 90 tis. km, ovšem poruchovost absolutní nula!
Re: Jaké auto?
Ano, ve 245 tis. km byly vyměněny tlumiče a gumová futra příčných zkrutných stabilizátorů. Podotýkám, že auto bylo pravidelně a hodně přetěžováno, mj. kvůli opakovanému stěhování pětičlenné rodiny napříč Evropou i využívání pro dálkové jízdy v 7 lidech s jejich věcmi v 280-litrové rakvi na střeše. Jinak tě nikdo nenutí věřit, víra je každého osobní věc.
Re: Jaké auto?
Tak přeci se nějaké mušky našly, dobře tedy
Re: Jaké auto?
Nebýt toho přetěžování, mohly být možná ještě původní. Pravý zadní byl už slabší, tak jsem vyměnil oba zadní, ovšem za plynokapalinové, čímž jsem si kompletně rozhodil jízdní vlastnosti. Následovala vynucená výměna i předních (za plynokapalinové), třebaže to jinak nebylo potřeba.
Zbytek podvozku je původní, včetně kostí stabilizátorů!
Zbytek podvozku je původní, včetně kostí stabilizátorů!
Re: Jaké auto?
Carina E , rok 96, made in england - výmena zadných kostí spolu s tlmičmi ( tieto preventivne) v cca.320000. Kosti sa vymenili, lebo su jednou stranou na tlmiči a servisak to nevedel povolit, čiže jednu vzal flexou.
predné po 400tkm.
Potom sporadicky po 30 až 40tkm, kým som prišiel na to ktorá značka je šmejd a ktorá nie. Verdikt - brat len japan.
Skončil som pri 555 a OYODO.
vseobecne ale zastaávam názor, že ak je to len trochu unosné riadim sa nápisom ,ktorý mám nalepený v motorovom priestore :"USE ONLY TOYOTA GENUINE PARTS"
Carina E, rok 92, made in japan - kosti pôvodné, tlmice predné pôvodné, zadne už vymenené ( este predchádzajúci majitel - origo toyota v CH). Ale zase táto má najazdené podstatne menej , len necelých 330tkm, takže sa ani nečudujem.
Perlička - z anglickej Cariny mi po výmene zadných kostí jedna zvýšila - tá čo šla povolit. Kedže zakrátko ( cca. 40tkm) po výmene sa jedna z nových ( FEBI-SWAG) porúčala - zacala vrzgať - potreboval som vymenit. nebolo po ruke nic...len tá stará japan tyčka znacky NOK. Tak som ju tam vrazil ...a TICHO a KLID , čo na tom , že už predtým mala na hrbe 300tkm.
Teda moja skusenost rokmi nadobudnuta je , že čokolvek nejaponské to auto vyzvracia.
A este jedna skusenost - aj u identického auta je obrovský rozdiel, kde to má "made in". Rozdiel japan vs.england je viditelný. A ako som sa stretol z názormi iných ( aj u iných znaciek , kde sa vyrába aj mimo japanu) platí to tak isto.
predné po 400tkm.
Potom sporadicky po 30 až 40tkm, kým som prišiel na to ktorá značka je šmejd a ktorá nie. Verdikt - brat len japan.
Skončil som pri 555 a OYODO.
vseobecne ale zastaávam názor, že ak je to len trochu unosné riadim sa nápisom ,ktorý mám nalepený v motorovom priestore :"USE ONLY TOYOTA GENUINE PARTS"
Carina E, rok 92, made in japan - kosti pôvodné, tlmice predné pôvodné, zadne už vymenené ( este predchádzajúci majitel - origo toyota v CH). Ale zase táto má najazdené podstatne menej , len necelých 330tkm, takže sa ani nečudujem.
Perlička - z anglickej Cariny mi po výmene zadných kostí jedna zvýšila - tá čo šla povolit. Kedže zakrátko ( cca. 40tkm) po výmene sa jedna z nových ( FEBI-SWAG) porúčala - zacala vrzgať - potreboval som vymenit. nebolo po ruke nic...len tá stará japan tyčka znacky NOK. Tak som ju tam vrazil ...a TICHO a KLID , čo na tom , že už predtým mala na hrbe 300tkm.
Teda moja skusenost rokmi nadobudnuta je , že čokolvek nejaponské to auto vyzvracia.
A este jedna skusenost - aj u identického auta je obrovský rozdiel, kde to má "made in". Rozdiel japan vs.england je viditelný. A ako som sa stretol z názormi iných ( aj u iných znaciek , kde sa vyrába aj mimo japanu) platí to tak isto.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Jaké auto?
Přesně tak!
Re: Jakë auto?
Moje řeč. Tak asi to poradím kamarádům taxikářům, ať jdou do japonce. Těch 400 tis. km má u nich kdejaká oktávka po šesti letech provozu, někdy i dřív.rosso píše:Nevěřím, že auto provozované na silnicích v ČR vydrží takovou porci km, viz Mitsu, aniž by se cokoli na podvozku nevysypalo. Sorry, ale nevěřím.Jerry3 píše:Mitsubishi Space Wagon 2,4 GDI: skoro 400 tis. km, v posledních 5 letech prakticky bez pravidelné údržby.
Ford Mondeo 1,6 EB: i když tady mi v průběhu 100 tis. km odešlo jedno z 8 parkovacích čidel, třebaže je zajímavé, že hned po pravidelné servisní prohlídce. Možná si ho někdo "vypůjčil"...
Fiat Stilo 1,6 MW: sice je z r.v. 2003, ale má zatím málo najeto, pouhých 90 tis. km, ovšem poruchovost absolutní nula!
bylo
je
je
Re: Jaké auto?
A jak to souvisí s probíraným tématem? Přece tu neřešíme, kolik které auto za jakou dobu najelo, ale co a při jakém náběhu se sype. A jelikož v posledních letech žiju v prostředí služebních škodovek, vím o tom své a mohu srovnávat.
Re: Jaké auto?
Toto mě hlava nebere
Otázka do Světa motorů (39/2019)
....Jsem nešťastným majitelem čtvrt roku starého Volkswagenu Touran 1.5 TSI DSG Highline, na který jsme museli čekat celý rok. Motor cuká a škube při zahřívání během prvních pěti kilometrů, pak jako zázrakem přestane. I po přehrání softwaru u dealera je to stále stejné....
Odpověď páně Vaculíka - a prosím, nesměji se ani tak jemu, jako spíš tazateli a koncernu VW, bo zas je to z chyby vlastnost
....Jev je dán aktivním zahříváním katalyzátoru po studeném startu, kdy řídící jednotka nastaví předstih do záporných hodnot - motor pálí až v průběhu expanzního zdvihu. Spaliny tak nestihnou odevzdat teplo ve válci a víc jich zbude do výfuku. Často se nastavuje záporný předstih tak velký, že dochází k občasným výpadkům spalování - nespálený benzin pak vzplane v katalyzátoru....
No a dál popisuje, že to VW nestihl, a jak přípravu modifikovaného opravného softwaru komplikuje legislagiva, bo je to třeba zase homologovat, což nejde hned. A tak výrobce vlastně doufá v trpělivost zákazníků, než se to (třeba) opraví. A že prý toto řeší i ostatní výrobci
To poslední ale nevěřím ani p. Vaculíkovi, bo u (aspoň některých) ostatních se to neděje.
Ale ano, když někdo kupuje ty VWšunty, a chce jim dělat pokusné králíky
Otázka do Světa motorů (39/2019)
....Jsem nešťastným majitelem čtvrt roku starého Volkswagenu Touran 1.5 TSI DSG Highline, na který jsme museli čekat celý rok. Motor cuká a škube při zahřívání během prvních pěti kilometrů, pak jako zázrakem přestane. I po přehrání softwaru u dealera je to stále stejné....
Odpověď páně Vaculíka - a prosím, nesměji se ani tak jemu, jako spíš tazateli a koncernu VW, bo zas je to z chyby vlastnost
....Jev je dán aktivním zahříváním katalyzátoru po studeném startu, kdy řídící jednotka nastaví předstih do záporných hodnot - motor pálí až v průběhu expanzního zdvihu. Spaliny tak nestihnou odevzdat teplo ve válci a víc jich zbude do výfuku. Často se nastavuje záporný předstih tak velký, že dochází k občasným výpadkům spalování - nespálený benzin pak vzplane v katalyzátoru....
No a dál popisuje, že to VW nestihl, a jak přípravu modifikovaného opravného softwaru komplikuje legislagiva, bo je to třeba zase homologovat, což nejde hned. A tak výrobce vlastně doufá v trpělivost zákazníků, než se to (třeba) opraví. A že prý toto řeší i ostatní výrobci
To poslední ale nevěřím ani p. Vaculíkovi, bo u (aspoň některých) ostatních se to neděje.
Ale ano, když někdo kupuje ty VWšunty, a chce jim dělat pokusné králíky
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
By sme sa čudovali, kto všetko si tie autá kupuje.
Včera som zbadal pri nalepenom SUV BMW -pol metra pred vchodom lekárne- i susedné vozidlo - ďalšie napuchnuté SUV novo vyzerajúce v bielej farbe, s hrdým označením 2.0 TDI a na EČV sa skvelo: BL•JERRY
Včera som zbadal pri nalepenom SUV BMW -pol metra pred vchodom lekárne- i susedné vozidlo - ďalšie napuchnuté SUV novo vyzerajúce v bielej farbe, s hrdým označením 2.0 TDI a na EČV sa skvelo: BL•JERRY
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Jaké auto?
Doporučuji všem, tedy hlavně koncerňákům , zakoupit aktuální číslo SM 4/2020 a na str. 30 - 33 si přečíst článek o tom, jak se (ne)zadírají motory 1,9 TDI PD. Aneb "opět všechno špatně"!
Re: Jaké auto?
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Jaké auto?
Ano, to je ono aktuální číslo.
Re: Jaké auto?
nestacim sa divit. kde udelali nemecky soudruzi chybu ?
dalsi clanok, yaris gr. 1,6t 3val. 257k. to jako fakt
dalsi clanok, yaris gr. 1,6t 3val. 257k. to jako fakt
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30