Tak to už jsi jen krůček od pochopení konceptu sračkoidního auta. Jenže ty ten krůček udělat nemůžeš, v tom ti brání životní nadhled.Colommbo píše:Tempo proti kopci neudržím...
Styl jízdy
Moderátor: Colommbo
Re: Styl jízdy
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Styl jízdy
Jako že ten životní nadhled mám nebo nemám...? Za "sračkoidní" auto osobně považuju takové, které jezdí, jak chce/vyžaduje ono a ne element za volantem, tedy já. Z tohoto pohledu ano, tahle Corsa by se tak označit dala, ale půjčeným koním na zuby nekoukám a jsem rád, že mám do čeho sednout.
S pozdravem tvůj Dalibor!
S pozdravem tvůj Dalibor!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Styl jízdy
Myslel jsem to tak, že tvůj životní nadhled ti nenapoví to všem, kteří tě ve stoupání předjeli, následně "natřít", nejlépe jízdou stylem "co to dá" (jakože to vlastně jinak ani moc nedá ) v úseku s nějakým pokud možno hodně nízkým rychl. limitem. Právě takhle se totiž projevuje syndrom sračkoidního auta, což je porucha mozku řidiče, nikoli vozu samotného.
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Styl jízdy
Ach so, už tomu trochu chápu... Tož takový myšlenkový pochody nemám a nikdy jsem neměl, i když "jsem si to mohl dovolit"... Přesněji "když jsem si to mohl dovolit", nikoho jsem v kopci nezdržoval tak, aby mě předjížděl (to spíš já, bylo-li to žádoucí, možné a bezpečné), a když už někdo předjel mě, bral jsem to tak, že prostě chce jet ještě rychleji, než zrovna jedu já. Tož ať si jede.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Styl jízdy
Jirko a prave takovýmto komentarum jsem se chtel vyhnout.
Re: Styl jízdy
A co je na Jirkově komentáři takového, že by bylo lepší se tomu vyhnout?
Re: Styl jízdy
Včera jsem jel tou cestou, co se před Kroměříží omotala o strom ta oktávka. Vše vykáceno, napálil do jediného stromu. Dle místa, kde strom byl, nezvládl v esíčku již tu první zatáčku na Kroměříž.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Styl jízdy
dnes ráno z práce domov sa na mna celu cestu v obci lepil nejaký krám -Ford kombík. Ked som vyšiel von z obce,tak som ho pekne zanechal. V najbližšej obci som ho opat mal na nárazníku. Scenár sa opat zopakoval ale v nasledujucej obci predo mna vosli 2 kamionz a nechcel som ich predíst. Kretén na šrote abz ukázal že je macher nás všetkých 3 predišiel este v obci pred neprehladnou zákrutou ktoru vybral stílom sračkera. Teda cez plnu ciaru do protismeru tempom ktoré bolo docela smiešne. Odhadujem 60 bežne ju beriem 80. V obci vzhladom k tomu ako ma dohnal mohol ist tak 80 mimo tak 90 ale skor myslím že štýl tempomatista. škoda že na uvedenom useku meraju velmi zriedkavo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Styl jízdy
CorsaB mi připomněla Vaculíka https://youtu.be/5mXSuhRaXl0Colommbo píše:...
Se chcípákem si alespoň může člověk šlápnout na plyn a využít všechny kvalty a téměř celé spektrum otáček a přitom jezdit v zákonném limitu. Pokud se jedná o poskakování po měste pak bych klidně bral chcípák.
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Styl jízdy
Jo, to je ona, Lubo, díky! Konstrukčně, interierově aj exterierově stejná, akorát motor jiný. Sic jen o čtyři kilowatty silnější, ale jeden válec navíc a téměř třetinový nárůst točivého momentu (82 vers. 106) je u tahle malýho auta kujwa znát.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Styl jízdy
Jo, je jich uz malo. Nevim nic o spolehlivosti, me vadilo, kdysi, ze divne reagovaly na me zachazeni v opakujících se ostrych zatackach. Záležitost, ktera mne zajima.
Jeste bych a to je jen druha vec, zkritizoval ze vubec nekoho napadlo to udelat v petidvirku.
Mala auta vypadají takto komicky.
Nicmene dizajn B bych pochvalil. A nejen to. Pohodlné sedacky, výhled . A ta z videa u me boduje. Barvou a cernejma naraznikama. Který se daj pri parkování vyuzit. Coz ja delam,kdyz nutno.
Jeste bych a to je jen druha vec, zkritizoval ze vubec nekoho napadlo to udelat v petidvirku.
Mala auta vypadají takto komicky.
Nicmene dizajn B bych pochvalil. A nejen to. Pohodlné sedacky, výhled . A ta z videa u me boduje. Barvou a cernejma naraznikama. Který se daj pri parkování vyuzit. Coz ja delam,kdyz nutno.
Re: Styl jízdy
Ja řídil cca rok a půl Corsu D s 1.2 motorem a easytronic převodovkou. Nic horšího jsem neřídil. Odezva od kol do volantu 0%, dokonce nebyly ani poznat prokluzující kola při rozjezdu (dostal jsem sadu celoročních levných gum se kterýma byla jízda po sebemenším dešti podobná jízdě na namrzlé vozovce)
Nejhorší na tom byla ale převodovka, to byla kategorie sama pro sebe. Přijíždím ke kruháči, měl jsem dostatek místa na zařazení takže jsem ani nepřidával plyn spíš jen trochu ubral a auto vyřadilo a já zustal stát před rozjetým autem, případně to nepochopitelně podradilo na 1 a s vytočeným motorem začalo poskakovat. Nebo naopak u kruháče stojím a v situaci kdy se s normálním autem rozjedete a bez omezení kohokoliv se zařadíte, mě auto po cuknutí na 1 hodilo hned 2ku nebo se rovnou rozjíždělo na 2ku, asi si dokážete představit tu situaci když se blíží auto a vy se se slabým motorem pokoušíte rozjet na 2ku. Manuální režim nepomohl i když jsem ve finále na něj jel většinu času, mělo to svou hlavu při rozjezdech. Sport režim místo rychlejších reakcí jen víc nesmyslně točil motor. Moc ideální vozidlo na rozvoz balíků to nebylo. A to bylo čtvrt roku po výměně převodovky i její řídící jednotky. S manuálem by tyto problémy nebyly, navic na to že měl motor mít cca 63kW, byl dost linej ale přišlo mě že se krotí kvůli převodovce a taky skrz jizdu na nejlevnější palivo v okolí
Nejhorší na tom byla ale převodovka, to byla kategorie sama pro sebe. Přijíždím ke kruháči, měl jsem dostatek místa na zařazení takže jsem ani nepřidával plyn spíš jen trochu ubral a auto vyřadilo a já zustal stát před rozjetým autem, případně to nepochopitelně podradilo na 1 a s vytočeným motorem začalo poskakovat. Nebo naopak u kruháče stojím a v situaci kdy se s normálním autem rozjedete a bez omezení kohokoliv se zařadíte, mě auto po cuknutí na 1 hodilo hned 2ku nebo se rovnou rozjíždělo na 2ku, asi si dokážete představit tu situaci když se blíží auto a vy se se slabým motorem pokoušíte rozjet na 2ku. Manuální režim nepomohl i když jsem ve finále na něj jel většinu času, mělo to svou hlavu při rozjezdech. Sport režim místo rychlejších reakcí jen víc nesmyslně točil motor. Moc ideální vozidlo na rozvoz balíků to nebylo. A to bylo čtvrt roku po výměně převodovky i její řídící jednotky. S manuálem by tyto problémy nebyly, navic na to že měl motor mít cca 63kW, byl dost linej ale přišlo mě že se krotí kvůli převodovce a taky skrz jizdu na nejlevnější palivo v okolí
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Styl jízdy
Dnes jsem zkusil začít Corsu trošku "léčit" (motor občas po přidání plynu přestane táhnout a rozsvítí se kontrolka motoru. Stačí trochu ubrat plyn, kontrolka zhasne, motor se "chytí" a jede se dál, s plynem je třeba prostě narábať ozaj filigránsky. Jarda tipuje připozacpaný kat, totéž "diagnostikoval" můj pražský kamoš-mekánik a je to prý skutečně množné, což mi potvrdil i kamoš/majitel - v Itálii s vozem jezdil důchodce a tady v Čechách motor taky nikdo nehonil.) Tak jsem si řekl HOVNO! Čekalo mě cca 220km po okreskách i státovce rozdělených rovnoměrně na tři etapy (Praha - dom - Týniště nad Orlicí - dom), tož po důkladném zahřátí provozních kapalin jsem jí začal přikládat pod kotel. Dvojku do cca 50-60km/h, trojku do cca 90km/h a pak už jen čtyřku a furt držet, pětka byla tabu, zařadil jsem ji vlastně jen jednou zhruba ve stodvaceti. Auto nemá otáčkoměr, takže podle citu a sluchu, neřekl bych však, že motor protestoval (náplň 5W40 je prakticky nová.) Litrový tříhrnek se čtyřventilovou technikou a výkonem 40kW jel jak kuna. V nižších rychlostech nebo po přeřazení se chybka sporadicky projevila, ale mám dojem, že motor pomaloučku ožívá. Léčba bude se souhlasem majitele pokračovat.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Styl jízdy
keď som svojho času (občas) jazdil Fabiou HTP.. tá pracovala po zahriatí tak 80-90% času v pásme 3500-6000ot.min.. síce to nešlo aj tak, resp. ten motor s rastúcimi otáčkami na dynamike nič citeľné nezískaval no bavilo ma toho roztraseného zmrdečka držať neustále na hrane možností
Re: Styl jízdy
Kujwa, splašená KorsičkaColommbo píše:....tož po důkladném zahřátí provozních kapalin jsem jí začal přikládat pod kotel....
Ale ano, navzdory přsvědčení šetřílků je tato jízda pro auto lepší než kadlakadla na 15 set otáček.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF