Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Sladas opc
Příspěvky: 65
Registrován: ned pro 08, 2019 20:35

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Sladas opc »

Lspi jako ridic poznas.. To snizeni vykonu a zamlaceni motoru je tak citelny, ze je to zle citit.. Nekolikrat jsem to u astry pocitil
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže to, co popisuješ, není LSPI, nýbrž klasické detonační spalování, na které na základě signálu z čidla klepání reaguje ŘJ snížením předstihu zážehu, což se projeví snížením tahu motoru. V případě LSPI se nic takového neděje. :idea:
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2521
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od lefort »

Pokud jsi schopný LSPI poznat, tak se nech zrovna Opelem zaměstnat. Vyváží Tě zlatem!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Jelikož jezdím přeplňovanou jedna-šestkou s přímým vstřikem a jsem krajně přecitlivělý (zrovna minulý pátek jsem byl v pneuservisu s nevyvážeností jednoho předního kola 15g v rameni hliníkového disku, tj. cca 5g na límci, přičemž pneuservisák mi tvrdil, že "problém musí být někde jinde", protože prý "takhle malý nevývažek přece nemůže nikomu vadit"...), troufám si tvrdit, že LSPI se může projevit právě tím, že podtáčený motor najednou o chlup lépe jede. Osobně nikdy, tedy pokud zrovna nebrzdím motorem, nejdu pod 2000 ot./min., a plný plyn používám nejdříve ve 2500, ale spíše až nad 3000 ot./min.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27657
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Nechápu ty co si pořídí benziňák, ale "točí" ho jak naftu :(
Ježíši kriste, 4 tisíce otáček :shock: Pepo neblbni ať se tomu motoru něco nestane. Vždyť přece psali v Blesku že můžeš jet i na volnoběh :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tato3
Příspěvky: 86
Registrován: pon zář 12, 2016 22:27

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tato3 »

nebudem sa s vami doťahovať,poznám človeka ktorý taký motor mal a už nemá a ten motor rozhodne nešiel do šrotu kvôli obyčajnému detonačnému spaľovaniu....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27657
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Nedoťahuj....:) Ale pořiď si elektrobazmek - tomu nízké otáčky nevadí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tato3
Příspěvky: 86
Registrován: pon zář 12, 2016 22:27

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tato3 »

Pitris píše:Nechápu ty co si pořídí benziňák, ale "točí" ho jak naftu :(
Ježíši kriste, 4 tisíce otáček :shock: Pepo neblbni ať se tomu motoru něco nestane. Vždyť přece psali v Blesku že můžeš jet i na volnoběh :twisted:
- nemusiš z toho robiť problém, denne tak jazdia tisíce vodičov a Zem sa točí stále rovnako.... mne automat drží 2000ot. pri akcelerácii promptne podradí a vôbec z toho nemám " vietor" :D
tato3
Příspěvky: 86
Registrován: pon zář 12, 2016 22:27

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tato3 »

Pitris píše:Nedoťahuj....
- veď nebudem.... ja píšem svoje skôr k Ravenolu dxg...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27657
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Ale veď hej :) Proti Ravenolu na rozdíl od PODTÁČENÍ motoru nic nemám....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1783
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od kornel »

tato3 píše: mne automat drží 2000ot. pri akcelerácii promptne podradí a vôbec z toho nemám " vietor" :D
..v niektorých prípadoch asi tak promptne, že napr. 7° DSG v kombinácii s 1,0TSi nemá najmenší problém aj v stúpaní držať 1300-1400ot./min a to v pohode aj na 6-7 prev., dobre že motor nevytrhne zo silentblokov.. a podradí jedine ak ot. klesnú ešte nižšie prípadne prudšie zašlapnutie plynu minimálne cez polovicu.
Ak je podľa niekoho takéto fungovanie/prevádzkovanie benzínového motora ok a optimálne, tak :wink:

Edit.. už dosiahnutých cca 1800-1900 ot./min. je pre daný automat už dostatočným dôvodom aj v stúpaní preradiť na vyšší prevodový stupeň
Naposledy upravil(a) kornel dne stř pro 18, 2019 12:05, celkem upraveno 2 x.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

tato3 píše:...motor rozhodne nešiel do šrotu kvôli obyčajnému detonačnému spaľovaniu....
Však ano! Přece tu neřešíme obyčejné detonační spalování, ale právě LSPI. :idea:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

tato3 píše:mne automat drží 2000ot. pri akcelerácii
Jenže od toho tam ten automat je - aby kurvil motor podtáčením (kdyby to alespoň nebyl pseudoautomat :x ) a tím dosáhl nižší spotřeby/emisí CO2. Což normálnímu řidiči s citem u manuální převodovky prostě nedá.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

kornel píše:Edit.. už dosiahnutých cca 1800-1900 ot./min. je pre daný automat už dostatočným dôvodom aj v stúpaní preradiť na vyšší prevodový stupeň
Mně s výjimkou zařazeného nejvyššího kvaltu (nikoli u automatu :lol: ) a jízdy v režimu nuceného volnoběhu/brzdění motorem svítí šipka rádce řazení směrem nahoru prakticky trvale. Zda tam vůbec je "opačná šipka", resp. zda funguje, to vlastně ani nevím, poněvadž jsem ji nikdy nezahlédl. :D
Sladas opc
Příspěvky: 65
Registrován: ned pro 08, 2019 20:35

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Sladas opc »

lefort píše:Pokud jsi schopný LSPI poznat, tak se nech zrovna Opelem zaměstnat. Vyváží Tě zlatem!
Ja vsude cetl ze to detonacni horeni, slysitelne jako tezke klepani motoru se nazyva lspi.. Proto jsem prave psal ze jsem jiz nekolikrat zazil
Odpovědět