Ahoj, budu provádět výměnu provozních kapalin v minibagru Schaeff HR12 s motorem Mitsubischi L3E, obchodník nabízí do motoru Tigrol XT4 15W-40, který má dle informací z internetu API CH-4/SJ. V návodu od stroje je však psaná specifikace 15W-40 API CF4, lze tedy tento Tigrol použít, nebo mám raději vybrat jinde??
A co se týká Tigrolu jako značky, lze jej doporučit?
Díky
Oleje do minibagru - JINÉ API??
Moderátor: Colommbo
Re: Oleje do minibagru - JINÉ API??
CH-4 je výš než CF-4, neviděl bych v tom problém.
Jinak Tigrol v ČR spadá pod Lubstar, a z jejich stránek cituji:
TIGROL je sdružením vybraných výrobců minerálních olejů z celé Evropy, kteří chtějí svým zákazníkům nabídnout maziva, která splňují nejvyšší nároky na kvalitu a hospodárnost. Centrála sdružení je v Německu. Co si pod tím představíš ?
Jsou známější a jistější značky, ale ten Tigrol zřejmě standartní kvalitu mít bude, a při výměně po předepsaných motohodinách to asi bude O.K.
Jinak Tigrol v ČR spadá pod Lubstar, a z jejich stránek cituji:
TIGROL je sdružením vybraných výrobců minerálních olejů z celé Evropy, kteří chtějí svým zákazníkům nabídnout maziva, která splňují nejvyšší nároky na kvalitu a hospodárnost. Centrála sdružení je v Německu. Co si pod tím představíš ?
Jsou známější a jistější značky, ale ten Tigrol zřejmě standartní kvalitu mít bude, a při výměně po předepsaných motohodinách to asi bude O.K.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Oleje do minibagru - JINÉ API??
Pitris nezklamal, doufal jsem v odpověď od Tebe, moc děkuji....
Ještě řeším olej do hydrauliky, tam je v návodu předepsáno pro střední Evropu HVLP D 68 a v poznámce je minimální viskozita při 100°C min. 10 mm 2/s (cSt) a při -10°C ca. 1500 mm 2/s (cSt). Pak je na té stránce dole tabulka podle použití v různých teplotních sférách a od -15°C do +35 °C je doporučené použít olej HVLP 46 (namísto 68), ten mi doporučuje i prodejce. Tento olej má ale dle výrobce pří těch 100°C viskozitu jen 8,2. Nevím tedy, jestli se poznámka na minimální viskozitu vztahuje jen na tu 68 nebo je nutné ji dodržet i při jiných třídách (při té 46). Viskozita v při -10°C se pro jistotu nikde neudává....nebo jestli to zase jen moc řeším
Ještě řeším olej do hydrauliky, tam je v návodu předepsáno pro střední Evropu HVLP D 68 a v poznámce je minimální viskozita při 100°C min. 10 mm 2/s (cSt) a při -10°C ca. 1500 mm 2/s (cSt). Pak je na té stránce dole tabulka podle použití v různých teplotních sférách a od -15°C do +35 °C je doporučené použít olej HVLP 46 (namísto 68), ten mi doporučuje i prodejce. Tento olej má ale dle výrobce pří těch 100°C viskozitu jen 8,2. Nevím tedy, jestli se poznámka na minimální viskozitu vztahuje jen na tu 68 nebo je nutné ji dodržet i při jiných třídách (při té 46). Viskozita v při -10°C se pro jistotu nikde neudává....nebo jestli to zase jen moc řeším
Re: Oleje do minibagru - JINÉ API??
HVLP ISO 46 je dobrá volba pro venkovní hydrauliku. 100°C na hydraulice v běžném provozu pravděpodobně mít nebudeš.
Re: Oleje do minibagru - JINÉ API??
V zamestnaní momentálne používame oleje Tigrol,žiadne problémi s nimi nie su. Pred tým sme používali Agip a Mobil.Na vačšine sudov bolo made in germany,no boli tam i poland.Unás praktickz stroje idu nonstop,nie su príliš šetrené a bez problémov,čo sa olejov týka a mechaniky.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta