Zmes do chladiča
Moderátor: Colommbo
Re: Zmes do chladiča
Některé koncentráty je ovšem třeba ředit kohoutkovou vodou, pozor na to!
Re: Zmes do chladiča
Mišo G12 nedávat. Ked vyšiel Matiz tak G12 neexistovala,bola G11 a interval výmeny bol 2 až 3 roky. Len málo G12 tam nesposobí problémy,nie je G12 ako G12.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Zmes do chladiča
Já po čtyřech letech (cca 50 - 60 tkm), a dávám červenou. Poměr 2 litry nemrzky, 2 litry destilky a litr vody z kohoutku.ka-spel píše:Jak často měníte kapalinu?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zmes do chladiča
minerálne dva roky /cca.50tkm
organické 5 rokov /cca.250tkm
Vseobecne je pravdlo - lebo casto nevieme kedy bola naplnená a teda ako dlho v motore je - že kým je kvapalina číra ( myslené nezakalená) este plní svoju funkciu. V opacnom prípade ihned vymenit. Ako sa vraví "vcera bolo neskoro".
Osobne vždy na "novom " aute po kupe spolu s inými " povinnými" výmenami menim aj toto.
Z hladiska funkcie - lepší prestup tepla , životnost - doba použitia kým si zachováva svoje vlastnosti a ochrana dielov motora ( najmä hliník)- vyhráva samozrejme novší typ , teda organické kvapaliny.
Žial, v niektorých starých motoroch sa neodporúča na ne prechádzat a to ani po dokladnom výplachu. Vid jerryho príspevok.
Farby ako také žial nie su jednotným rozlišovačom a to najmä u japonských zmesí.
Typicky moj prípad - Carina z roku 92 má klasiku minerál zelenú s výmenou predpisanou výrobcom 2 roky /40tkm. Honda má už nový typ s intervalom 5rokov/100tkm , teda je 100% organická, avsak farbu má modru ( honda coolant type 2), co by v EU ale zodpovedalo mineralnej G11. A to teda nie je.
Najhorsie je ked sa vycerpu prisady zanedbaním výmeny, potom sa kvapalina stane okrem iného z nevodivej vodivou , nastane niečo ako elektrolýza , co potom poznáme ako to nase popisované "rozožratie tesnení a hliníkových dielov". To je ten stav ked sa farba zmení na zakalenú , nedajboh až hrdzavú. To už je vtedy proces vnutornej korozie rozbehnutý.
A este na záver - osobne odporúčam zmesi hotové. Nie koncentráty na domáce riedenie. Aj tu sa názory rôznia , ale zdravý "chemický" rozum mi hovorí, že ak už to robím takto a riedim vodou, potom určite demineralizovanou. Ak totiž dodržím správny pomer, nehrozí nejaké preriedenie s následkom vyssie popisaneho "vyžratia solí" z povodnej zmesi.
Toto sa typicky stane u jedincov, ktorým to tecie a namiesto opravy sa stále dolieva destilka ...ad jedna to zriedia , že to aj tak zmzne a a ad2 kvapalina stratí antikoroznu schopnost.
organické 5 rokov /cca.250tkm
Vseobecne je pravdlo - lebo casto nevieme kedy bola naplnená a teda ako dlho v motore je - že kým je kvapalina číra ( myslené nezakalená) este plní svoju funkciu. V opacnom prípade ihned vymenit. Ako sa vraví "vcera bolo neskoro".
Osobne vždy na "novom " aute po kupe spolu s inými " povinnými" výmenami menim aj toto.
Z hladiska funkcie - lepší prestup tepla , životnost - doba použitia kým si zachováva svoje vlastnosti a ochrana dielov motora ( najmä hliník)- vyhráva samozrejme novší typ , teda organické kvapaliny.
Žial, v niektorých starých motoroch sa neodporúča na ne prechádzat a to ani po dokladnom výplachu. Vid jerryho príspevok.
Farby ako také žial nie su jednotným rozlišovačom a to najmä u japonských zmesí.
Typicky moj prípad - Carina z roku 92 má klasiku minerál zelenú s výmenou predpisanou výrobcom 2 roky /40tkm. Honda má už nový typ s intervalom 5rokov/100tkm , teda je 100% organická, avsak farbu má modru ( honda coolant type 2), co by v EU ale zodpovedalo mineralnej G11. A to teda nie je.
Najhorsie je ked sa vycerpu prisady zanedbaním výmeny, potom sa kvapalina stane okrem iného z nevodivej vodivou , nastane niečo ako elektrolýza , co potom poznáme ako to nase popisované "rozožratie tesnení a hliníkových dielov". To je ten stav ked sa farba zmení na zakalenú , nedajboh až hrdzavú. To už je vtedy proces vnutornej korozie rozbehnutý.
A este na záver - osobne odporúčam zmesi hotové. Nie koncentráty na domáce riedenie. Aj tu sa názory rôznia , ale zdravý "chemický" rozum mi hovorí, že ak už to robím takto a riedim vodou, potom určite demineralizovanou. Ak totiž dodržím správny pomer, nehrozí nejaké preriedenie s následkom vyssie popisaneho "vyžratia solí" z povodnej zmesi.
Toto sa typicky stane u jedincov, ktorým to tecie a namiesto opravy sa stále dolieva destilka ...ad jedna to zriedia , že to aj tak zmzne a a ad2 kvapalina stratí antikoroznu schopnost.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Zmes do chladiča
ja si vediem dokladné záznami o udržbe a opravách,takže vždz viem,že kedz a čo a to vrátane výmeny pneumatík. Tak nemusím hádat,či menit alebo nemenit.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Zmes do chladiča
Já četl argument o hladové destilce atd. a když to přeženu, tak destilka v aku není hladová? Jinak vodu zde máme hodně tvrdou https://www.smv.cz/res/archive/154/2277 ... 1570529327 DH 4Jerry3 píše:Některé koncentráty je ovšem třeba ředit kohoutkovou vodou, pozor na to!
bylo
je
je
Re: Zmes do chladiča
jasné. Myslel som napriklad ked kupi clovek jazdenku...Brembo píše:ja si vediem dokladné záznami o udržbe a opravách,takže vždz viem,že kedz a čo a to vrátane výmeny pneumatík. Tak nemusím hádat,či menit alebo nemenit.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Zmes do chladiča
destilovaná voda a voda demineralizovaná nie je to isté.ka-spel píše:Já četl argument o hladové destilce atd. a když to přeženu, tak destilka v aku není hladová? Jinak vodu zde máme hodně tvrdou https://www.smv.cz/res/archive/154/2277 ... 1570529327 DH 4Jerry3 píše:Některé koncentráty je ovšem třeba ředit kohoutkovou vodou, pozor na to!
https://www.marlus.sk/clanky-a-novinky/ ... anou-vodou
tu je o tom viac a konkretne o použití o ktore tu ide:
https://www.classic-oil.cz/admin/downlo ... ment&id=43
Naposledy upravil(a) jarson1 dne stř lis 27, 2019 22:33, celkem upraveno 2 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Zmes do chladiča
Na každém koncentrátu do chlad. soustavy by mělo být explicitně uvedeno, jakou vodu k ředění použít. Už proto je často jednodušší nekupovat koncentrát.
Re: Zmes do chladiča
presne tak. Zjavne preto aj origo zmesi su na 99% zmesi hotove ( aj ked obcas sa koncentrát vyskytne - tož to jedno % )
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey