Styl jízdy
Moderátor: Colommbo
Re: Styl jízdy
https://www.rideapart.com/articles/2568 ... explained/ https://motocrossactionmag.com/ask-the- ... nk-offset/ v sucastnosti ofset kluky je standard
Re: Styl jízdy
Ano, často dochází. Akorát že nemáš šanci to poznat. Nepozná to ani čidlo klepání.skodovkar píše:Jinými slovy mi jde o to, jestli dochází k LSPI pokud nemám díru v plynu a auto táhne plynule vocpoda
Re: Styl jízdy
A cos tím chtěl naznačit? Ze došlo k popření fyziky? Ale kdepak!pepoh píše:... v sucastnosti ofset kluky je standard
Re: Styl jízdy
nic o fyzike som nepovedal, len hovorim ze niektore upravy v motoroch maju pozitivny dopad.
dnes je bezne dlhe prevody, cize sa neda vyhnut rezimu jazdy <2000. (kratkodobe)
napr motoru v xsare to citelne vadilo. napriek objemu a 1valcu "extra"
dnes je bezne dlhe prevody, cize sa neda vyhnut rezimu jazdy <2000. (kratkodobe)
napr motoru v xsare to citelne vadilo. napriek objemu a 1valcu "extra"
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Styl jízdy
Když to nemám šanci poznat je ztráta času to řešit, protože stejně k ničemu nedojdu.Jerry3 píše:Ano, často dochází. Akorát že nemáš šanci to poznat. Nepozná to ani čidlo klepání.skodovkar píše:Jinými slovy mi jde o to, jestli dochází k LSPI pokud nemám díru v plynu a auto táhne plynule vocpoda
Re: Styl jízdy
stačí vedieť v akom režim prevádzky a pri akých podmienkach je to najrizikovejšie, resp. sa to hlavne (ak nie výlučne) deje.. od toho sa dá odpichnúť.
Tvoja konštatácia je blud.
Tvoja konštatácia je blud.
Re: Styl jízdy
Nechtěl jsem na tebe už reagovat, ale ono to nejde bo seš asi (a nevím jestli ze srandy, nebo od kýho čerta) natvrdlejskodovkar píše: LSPI....Když to nemám šanci poznat je ztráta času to řešit, protože stejně k ničemu nedojdu.
Benziňák se musí točit (a slovy Harryho) lehce. A k tomu potřebuje čtyř nebo tříválec aspoň 2 t.ot. A občas protáhnout k maximu a ne jak BERAN poslouchat toho pitomýho ekologickýho rádce řazení a nejezdit v otáčkách těsně nad volnoběhem. Bez ohledu na to že turbo začíná zabírat už třeba od 15-ti set. A potom nemusíš řešit LSPI....
A právě proto, že dnes jsou "v módě" ty dlouhý kvalty, je potřeba se těm nízkým otáčkám vyhýbat.pepoh píše:dnes je bezne dlhe prevody, cize sa neda vyhnut rezimu jazdy <2000
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Styl jízdy
Řekl bych, že škodovkář je čím dál tím víc úplně mimo realitu.
Re: Styl jízdy
na zahr diskusiach som nasiel viacero pripadov vyrazneho cukania turbomotora-majitel: "cihla na pedal uz od volnobehu". cize nepravda ze lspi neni citit..
servisy to riesili stylom max otacky v N, niekolko pauz na vychladenie. po tyzdni skasirovali a vratili auto opravene.. spotreba hmmm
servisy to riesili stylom max otacky v N, niekolko pauz na vychladenie. po tyzdni skasirovali a vratili auto opravene.. spotreba hmmm
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Styl jízdy
dnes je moderné od benzínu očákavat tah diesela a z diesela robit sport. Tj benzín podtáčat a čakat tah diesela od nízkych otáčok a spotrebu a od diesela očakávat 6500 rpm a tah vo vysokých otáčkach. Lenže takto to nefunguje. Turbo benzín je zámerne naladený ako atmosfera do nízkych otáčok a tah vo vysokých otáčkach zabezpečí preplnanie. Turboduchadlo tlačí neprestajne,otázkou je,že kedy to už motoru stačí na prejavenie. A ked bude mat dostatočný tlak už pri 1500 rpm,tak vo vysokých otáčkach bude jeho prínos nulový. detonačné spalovanie ti nič nehovorí ? Dá sa potlačit niekedy predíst uplne ale zvačša jeho prejavi len zmiernit-pri nízkych otáčkach. Rýchlost horenia benzínu je vačšia ako nafty,takže tlaky v spalovacom priestore rastu velmy rýchlo a tak pri nízkych otáčkach to odnesie ojnica,hriedel,ložiská atd.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Styl jízdy
Jardo a v cem je Lubos mimo? Ze ma jiny nazory nez jsou tu ocekavany? V tomto konkretnim pripade mimo moc neni. Je schopen akceptovat zmenu, coz je dano mj. tim, ze je o vic jak generaci mladsi a tedy vic ohebny. My si jedem v tom co si myslime a nekterym k tomu pomaha teorie i praxe co jak funguje a maj neco odjeto s kde cim. A takovych tu moc neni.
K veci. Kdo nechce tocit a chce kroutak, muze si poridit uz i benzinak.
Co na tom. Kdo bude autickar stare starsi i mladsi generace, si to sve najde.
A delka prevodu? Nevim kdo to zminil. Ze trend moderni doby...
Alma je uz skoro 20ti leta a ma qalty nebo hrusku s talirem kujva na dlouho.
K veci. Kdo nechce tocit a chce kroutak, muze si poridit uz i benzinak.
Co na tom. Kdo bude autickar stare starsi i mladsi generace, si to sve najde.
A delka prevodu? Nevim kdo to zminil. Ze trend moderni doby...
Alma je uz skoro 20ti leta a ma qalty nebo hrusku s talirem kujva na dlouho.
Re: Styl jízdy
Petře, píšeš o něčem úplně jiném, než na co jsem reagoval já. Konkrétně mi šlo o tohle:
Já Lubošův výrok beru tak, že LSPI nemá smysl řešit, neboť co on nepozná, to nejspíše neexistuje. Jenže LSPI dnes řeší kde kdo. Tedy to v reálu asi fakticky existuje. A dokonce se ví, co je příčinou: vždyť je to obsaženo přímo v názvu onoho jevu. A tak hurá, jdeme kurvit motory podtáčenim!skodovkar píše:Když to nemám šanci poznat je ztráta času to řešit, protože stejně k ničemu nedojdu.
Re: Styl jízdy
Aha. Tak to se Ti omlouvam. Skutecne to bylo psano k jinemu.
Re: Styl jízdy
Já jsem vlastně nikdy neřídil turbobenzín, ale turbozemoplyn, který má 130 oktanů, což má dále potlačovat LSPI. Jak si hoří plyn vs. benzín, to nejsem schopen říct, ale zjevně to bude také jinak. V té 1,4 TSI motorizaci se motor začal skutečně citelně dusit pod 1200 rpm, od 1500 už plynule táhl. Pokud by docházelo k LSPI, pak bych musel cítit jakousi neochotu motoru jít do otáček (něco jako blbě nastavený předstih, díra v plynu). To se zkrátka nekonalo, na rovince 2000 rpm zcela pohodový cestovní režim. Rádce radí nahoru nad 2000rpm.
Argumentovat 30násobným zatížením klikového mechanismu z dob, kdy auta měla mechanické karburátory, podtlakem ovládané rozdělovače, bateriové zapalování a atmosférické plnění zkrátka nelze (ale je to obecně zajímavá informace). Pokud čidlo klepání neregistruje vibrace, pak si klikový mechanismus chodí na pohodu - respektive tak, jak je to akceptovatelné. Myslím si, že turbo a v mém případě i CNG zkrátka rozšiřují použitelné spektrum otáček směrem dolů. Třeba na HTP pod 2200 rpm to moc nejde ani na rovince.
Argumentovat 30násobným zatížením klikového mechanismu z dob, kdy auta měla mechanické karburátory, podtlakem ovládané rozdělovače, bateriové zapalování a atmosférické plnění zkrátka nelze (ale je to obecně zajímavá informace). Pokud čidlo klepání neregistruje vibrace, pak si klikový mechanismus chodí na pohodu - respektive tak, jak je to akceptovatelné. Myslím si, že turbo a v mém případě i CNG zkrátka rozšiřují použitelné spektrum otáček směrem dolů. Třeba na HTP pod 2200 rpm to moc nejde ani na rovince.
Pokud těm dnešním honifukům říkáš motorJerry3 píše:...A tak hurá, jdeme kurvit motory podtáčenim!
Re: Styl jízdy
Bylo to 60x. Předpokládám, že u malých turbomotorů je to ještě víc. Tedy mimo oblast LSPI, poněvadž tento jev je už skutečně dokáže poslat do kopřiv. Prostě fyzika!