Ostatní
Moderátor: Colommbo
Re: Ostatní
môžem potvrdiť že dvojliter v CTR (presne štvorcový motor) ma o nieco silnejší brzdný účinok v porovnaní s dvojlitrom TSI (výrazne nadstvorcovy).
Re: Ostatní
suhlasim, neskor zatvara vetily tak logicky mnozstvo stlaceneho vzduchu je mensi. otazka je, ci v rezime brzdenia motorom, nejak inak neotoci vvt aby sa atkinson zminimalizoval (asi nie)... take info som este nevidel zverejnene. v novych motoroch atkinson a interne egr je uz bezne.NO HITS píše: Je mě jasný že např Atkinson bude na brzdění motorem mnohem slabší vzhledem k principu funkce.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Ostatní
Jenže právě proto tam je dnes tolik stavitelných věcí, aby bylo možno maximálně potlačit brzdný efekt motoru při nuceném volnoběhu.
Re: Ostatní
Takže je to přesně naopak, zvláštní, čekal bych u delšího chodu větší stlačení a tím i větší brzdnej účinek, člověk se pořád učíJerry3 píše:Tak to ani náhodou, poněvadž tohle nemá s kompresním poměrem ale už vůbec žádnou souvislost!
Naopak čím větší vrtání a menší zdvih, tím větší brzdný efekt při nuceném volnoběhu.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Ostatní
Žádné větší stlačení se nekoná, neboť vrtání x zdvih = objem motoru, ale s kompresním poloměrem či dokonce s hodnotou komprese to nemá vůbec nic co do činění.
Re: Ostatní
Jednochrochta byla nadčtvercová a brzdila pěkně, myslím si, že to bylo dáno akustickou emisí
Jarda nás napíná až mu z toho lezou kompresní poloměry
Jarda nás napíná až mu z toho lezou kompresní poloměry
Re: Ostatní
Bylo by ovšem dobré srovnávat srovnatelné. V té době se totiž na "volný dojezd po sundání nohy z pedálu plynu" ještě nehrálo, tím spíš pak u dieselu.
Re: Ostatní
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ft ... n=Aktualne
Na jaře r. 2017 (tuším, že to bylo okolo Velikonoc) jsem tu měl konflikt se dvěma koncerňáky, shodou okolností Slováky, týkající se náhledu na "výhodnost" toho, že se z našich dvou zemí staly největší montovny aut v přepočtu na hlavu: SK je zdaleka na prvním místě na světě, CZ za ní na druhém. Škoda, že admin tehdy celou diskusi smázl, poněvadž se svezla do invektiv (cílených, jako vždy v těchto případech, na mou maličkost). Připomínám to jen proto, že "na má slova vždycky dojde, bohužel"...
Na jaře r. 2017 (tuším, že to bylo okolo Velikonoc) jsem tu měl konflikt se dvěma koncerňáky, shodou okolností Slováky, týkající se náhledu na "výhodnost" toho, že se z našich dvou zemí staly největší montovny aut v přepočtu na hlavu: SK je zdaleka na prvním místě na světě, CZ za ní na druhém. Škoda, že admin tehdy celou diskusi smázl, poněvadž se svezla do invektiv (cílených, jako vždy v těchto případech, na mou maličkost). Připomínám to jen proto, že "na má slova vždycky dojde, bohužel"...
Re: Ostatní
"Nicméně provedení se šestistupňovou manuální převodovkou je na sériových 17palcových kolech jen o desetinu litru na 100 km žíznivější. Kdo chce uspořit ještě více, měl by zvolit vždy příplatkové 19palcové ráfky, které srazí spotřebu na čtyři litry s automatickou a 4,1 litru s manuální převodovkou. 18palcové ráfky, standardní u vyšších výbavových verzí, znamenají spotřebu 4,1 l / 100 km s automatickou a 4,2 l / 100 km s manuální převodovkou."
Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 79c319944/
Tohle je tak hloupé, že to snad musí být geniální!
Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 79c319944/
Tohle je tak hloupé, že to snad musí být geniální!
Re: Ostatní
Je pozoruhodné, jak se pomalu dostáváme k 200 let starému dopravnímu prostředku - vlaku. Gumy ubývá a kovu přibývá
Re: Ostatní
V městským provozu neustálé roztáčení větších těžších liťaků spotřebu spíš zvýší nebo se taky pletu?
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Ostatní
Nejenom, vždy! A nejde jen o hmotnost samotnou, ale v daném případě i o její vzdálenost od osy otáčení.NO HITS píše:V městským provozu...
Re: Ostatní
Pořídit si SUV a pak řešit desetinkové rozdíly ve spotřebě je už samo o sobě dobrý fór.
Re: Ostatní
Hlavně to "srovnání" stojí na deklarovaných údajích, které jsou na hony vzdálené realitě!
Re: Ostatní
Nene, Franta v hospodě říkal, že ty fau-vé motory žerou maximálně 4,3725l/100 km, ale to už to musíš fakt hnát!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16