MB Sprinter W907 319 CDI
Moderátor: Colommbo
MB Sprinter W907 319 CDI
Zdravím všechny zdejší kované olejáře a Pitrise zvláště. Koupili jsme do firmy nového Sprintera s motorem OM 642 DE 30 LA. Při pročítání manuálu mě doslova vyděsila jedna věc a to, že interval výměny oleje v tomto konkrétním motoru je !! 60000 km !!, nebo dle palubáku. Dle prodejce je v motoru SAE 5W30 12.5 l pravděpodobně dle MB normy 229.52 A tak se ptám, je-li vůbec technicky možné, aby takovou km nálož “umazala” jedna náplň, i v případě ideálního provozu motoru ? Olej bude samozřejmě měněn dříve, jen mě to zajímá z technického hlediska. Má někdo zdejší s tímto motorem nějakou zkušenost ( na co dát pozor, příp. bolesti tohoto agregátu ? ) Díky za názory.
Re: MB Sprinter W907 319 CDI
Co uvádí doplněk popisku ?
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: MB Sprinter W907 319 CDI
Který doplněk popisku máš na mysli ?
- Durex
- Příspěvky: 3949
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: MB Sprinter W907 319 CDI
On zadny doplnek byt nemusi ... Jen je natazenej interval, aby to dobre vypadalo pri prodeji.
Mnozstvi naplne je alespon vetsi. Pokud to auto tech 60 000 km najede za rok a stylem, ze to nastartuju a chcipnu po 1000 km, tak to bude par vymen fungovat a zaruku to urcite prezije. Ale je to darda ... Na druhou stranu kdyz muze mit transit 40000 km interval, tak mb nemuze byt pozadu ...
Mnozstvi naplne je alespon vetsi. Pokud to auto tech 60 000 km najede za rok a stylem, ze to nastartuju a chcipnu po 1000 km, tak to bude par vymen fungovat a zaruku to urcite prezije. Ale je to darda ... Na druhou stranu kdyz muze mit transit 40000 km interval, tak mb nemuze byt pozadu ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: MB Sprinter W907 319 CDI
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: MB Sprinter W907 319 CDI
Samozřejmě je tam klasická formulka ve stylu: stížené podmínky, interval zkrátit na polovinu atd...
Re: MB Sprinter W907 319 CDI
Zaplaťbůh jsou to oleje s normální HTHS a je ho tam docela hodně. Ale....hondaok píše:....interval výměny oleje v tomto konkrétním motoru je !! 60000 km !!, nebo dle palubáku. Dle prodejce je v motoru SAE 5W30 12.5 l pravděpodobně dle MB normy 229.52....
Ten co by si chtěl to auto nechat 500 tkm URČITĚ by měl interval zkrátit na půlku. A to jen v případě těch dlouhých jízd jak psal Durex.
Když by krátké jízdy, tak bude i 20 tkm na olej dost.
Edit:
Ještě že je tam ta "klasická formulka"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: MB Sprinter W907 319 CDI
Ano, jak píšu v dotazu, určitě té “skvělé” možnosti 60tkm intervalu využívat nehodlám. Měnit budu MAX! po 20tkm. Jen mě zajímalo, jestli je vůbec technicky možné využít onen perverzní interval bez ztráty kytičky i když by auto jezdilo stylem ráno nastartuju, večer vypnu.
Re: MB Sprinter W907 319 CDI
Řekl bych že dlouho ne, záruku asi ano.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: MB Sprinter W907 319 CDI
Ještě k normám mb. Jaký je rozdíl mezi normou 229.51 a 229.52 ? Opět jen ekologie ?