Naprostý nesmysl!NO HITS píše:takže když se topení přeplo na studenej vzduch, tak přes topení voda neproudila a proto se motor rychleji ohřál
Topení
Moderátor: Colommbo
Re: Topení
Vtedy som celých 5km mal vypnuté kúrenie aby toľko netrpel olej Teraz v zime mám kúrenie stále v červenom a po cca 1-2km mi ide teplý luft a netrpímNO HITS píše:U mé 1.4 jsem vypozoroval, že v zimě se voda do prostřed budíku ohřeje o 1,5km dřív s vypnutým než s pusteným topením a samozřejmě o to dřív topím. Takže z mýho pohledu nechápu tvoje tvrzení žes měl topení puštěný furt abys netrpěl.
Žiaden nezmysel ! Takto to mám aj ja v 21-ročnom Civicu ! Jednoducho čudlíkom (modrý/červený) ovládam ventil na hadici - smer do radiátora kúreniaJerry3 píše:Naprostý nesmysl!NO HITS píše:takže když se topení přeplo na studenej vzduch, tak přes topení voda neproudila a proto se motor rychleji ohřál
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Topení
Dá se vynaložením patřičného úsilí zjistit, která aditiva ze stovek aditiv na trhu se takto chovají, ale to si budete muset prohledat sám. Jenom pochybuji, že vám to k něčemu pomůže, protože z toho stejně nezjistíte jak se který olej chová.Misojogi píše:ako sa da toto zistit? su totiz pripady ekd niekto jazdy len kratke trasy (do 5km) a tam motor proste neprehreje na plnu teplotu (nema kedy)jsou i aditiva, která fungují za všech teplot,
a tam by sa hodil olej ktoreho additiva funguju od nuly
Vie niekto o takom oleji? domnievam sa ze by to mohlo platiti pre oleje 0W40, ale istotu nemam
Co se týče oleje, tak nezbývá než kombinace křišťálové koule, rozborů olejů a snahy číst mezi řádky v katalogových listech výrobců. Můj kandidát by byl třeba Ravenol ALS 0w-30.
Re: Topení
Jenže to není případ jeho vozu, resp. jeho popisu fungování topení toho vozu. Kromě toho, tvůj Civic v tomhle ale hódně zaspal dobu...jerome píše:Žiaden nezmysel ! Takto to mám aj ja v 21-ročnom Civicu ! Jednoducho čudlíkom (modrý/červený) ovládam ventil na hadici - smer do radiátora kúrenia
Re: Topení
Ja si na to nesťažujem Jednoduché riešenie a po rokoch stále plne funkčné
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Topení
Tak to už vůbec ne! A když se zamyslíš nad výhodami absence ventilu, rychle pochopíš. A to, že ti to dosud bez problémů funguje, je jenom proto, že Honda...
Re: Topení
Já to myslel přesně tak jak říká jerome.Jerry3 píše:Jenže to není případ jeho vozu, resp. jeho popisu fungování topení toho vozu. Kromě toho, tvůj Civic v tomhle ale hódně zaspal dobu...
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Topení
Či máš trvale teplú vodu v radiárore kúrenia a ovládaš to zmiešavacou klapkou vzduchu,alebo si ju tam púšťaš ventilom a ním aj reguluješ silu kúrenia je to za jedno. Jediná výhoda prvého typu je, že máš teplý vzduch po ruke prakticky hneď/kedykoľvek
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Topení
Tak to rozhodně jedno není, neboť přítomnost ventilu znamená hodně komplikací navíc.
Re: Topení
Jerry3 píše:Tak to rozhodně jedno není, neboť přítomnost ventilu znamená hodně komplikací navíc.
jerome píše:Jednoduché riešenie a po rokoch stále plne funkčné
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Topení
Jerry3 píše:....to, že to dosud bez problémů funguje, je jenom proto, že Honda...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Topení
K technické stránce věci: nejde jen o ventil (hrozba netěsnosti a úniku chladicí kapaliny) a mechanismus jeho ovládání (dva otočné prvky + bowden navíc), ale i o nezbytnost dalšího, obtokového okruhu v chlazení, který zajišťuje pohyb kapaliny v hlavě motoru po dobu, kdy je hlavní chlad. okruh ještě nefunkční/zavřený termostatem a zároveň je zavřený ventil topení. O problematické regulaci teploty vyznačující se citelným zpožděním ani nemluvě. K tomu platí, že na tenhle systém se vůbec nedá naroubovat automatická regulace.
Re: Topení
U zahřátýho motoru ano , nicméně jsme se furt očividně nepochopili. Nastavení teploty vzduchu se provádí klapkou mezi teplým a studeným vzduchem, ventil na vstupu topení má funkci jen zavřeno/otevřeno. Já mluvil o studeným motoru , kdy přepnutím na studenej vzduch se tento okruh uzavře a motor se přes něj neochlazuje při zahříváníjerome píše:Či máš trvale teplú vodu v radiárore kúrenia a ovládaš to zmiešavacou klapkou vzduchu,alebo si ju tam púšťaš ventilom a ním aj reguluješ silu kúrenia je to za jedno. Jediná výhoda prvého typu je, že máš teplý vzduch po ruke prakticky hneď/kedykoľvek
Co si pamatuju, vždy když měl někdo problém s netěsností radiátoru, tak proto, že uhnila nějáká část žeber, přes ten ventil to nikomu nikdy neteklo. Otočný prvek byl jeden, druhý bovden šel jen ze vzduchové klapky a hnul se jen okolo dorazu studeného vzduchu.Jerry3 píše:K technické stránce věci: nejde jen o ventil (hrozba netěsnosti a úniku chladicí kapaliny) a mechanismus jeho ovládání (dva otočné prvky + bowden navíc)
Radiátor topení je (podle mých informací) na každým autě paralelně připojen k malýmu okruhu, tím pádem při uzavření ventilu topení se hlavní malej chladící okruh motoru neuzavře. On je spíš obtokovej okruh právě ten okruh topeníJerry3 píše:...ale i o nezbytnost dalšího, obtokového okruhu v chlazení, který zajišťuje pohyb kapaliny v hlavě motoru po dobu, kdy je hlavní chlad. okruh ještě nefunkční/zavřený termostatem a zároveň je zavřený ventil topení...
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Topení
Ten malej okruh je právě okruh radiátorku topení. A pokud je u něj ventil, zavřeš jím ten malej okruh. No a právě proto tam musí být ještě jeden, který je jinak úplně zbytečný. Jasné?
Re: Topení
Ale pochopili,ten môj príspevok bol smerovaný nie k tebe, ale jerrymuNO HITS píše:...nicméně jsme se furt očividně nepochopili. Nastavení teploty vzduchu se provádí klapkou mezi teplým a studeným vzduchem, ventil na vstupu topení má funkci jen zavřeno/otevřeno. Já mluvil o studeným motoru , kdy přepnutím na studenej vzduch se tento okruh uzavře a motor se přes něj neochlazuje při zahřívání
Presne tak to jeNO HITS píše:Radiátor topení je (podle mých informací) na každým autě paralelně připojen k malýmu okruhu, tím pádem při uzavření ventilu topení se hlavní malej chladící okruh motoru neuzavře. On je spíš obtokovej okruh právě ten okruh topení
Ne ne neuzavreš malý okruh,ale len paralelne pripojený okruh kúrenia Malý okruh je okruh po termostat. Za termostatom (cez chladič) je už veľký okruh.Jerry3 píše:Ten malej okruh je právě okruh radiátorku topení. A pokud je u něj ventil, zavřeš jím ten malej okruh. Jasné?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30