Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Moderátor: Colommbo
Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Zdravím. Vzhledem k tomu, že k tomuto motoru v mazdě 6 jsem nenašel téma na foru, jedině ohledně 2.0 DISI 114kW, ovšem ten má přímý vstřik a tím pádem jiné požadavky na olej, zakládám nové téma.
Chystám se koupit tohle auto a zajímá mě / resp chci si ověřit, zda použít mnou vybraný olej Mobil FS 5W-50 (dříve Peak Life) A3/B3 a SN/SM, který jsem dosud používal ve svých vozech s výměnou do 8000 km a úplnou čistotou motoru (alespoň po sundání víka).
Jezdím krátký trasy po městě (Brno), sem tam protáhnu auto k omezovači např při předjíždění. Při jízdě po klikaté okresce si jízdu rád "užiju", když motor proženu v letních vedrech, i přesto že nemá turbo, radši nechám chvíli dochlazovat.
Teď k novému vozu, v manuálu se pro oblast mimo evropu (resp mimo dosah ruky bruselu) uvádí API SG/SH/SJ/SL/SM a SAE v podstatě cokoliv.
Pro evropu je to poněkud stručnější viz foto.
Pro USA je manuál ještě stručnější:
Z toho vyplývá, že bych mohl klidně tu 5W-50 od mobilu použít, ale raději se ptám vás.
Chystám se koupit tohle auto a zajímá mě / resp chci si ověřit, zda použít mnou vybraný olej Mobil FS 5W-50 (dříve Peak Life) A3/B3 a SN/SM, který jsem dosud používal ve svých vozech s výměnou do 8000 km a úplnou čistotou motoru (alespoň po sundání víka).
Jezdím krátký trasy po městě (Brno), sem tam protáhnu auto k omezovači např při předjíždění. Při jízdě po klikaté okresce si jízdu rád "užiju", když motor proženu v letních vedrech, i přesto že nemá turbo, radši nechám chvíli dochlazovat.
Teď k novému vozu, v manuálu se pro oblast mimo evropu (resp mimo dosah ruky bruselu) uvádí API SG/SH/SJ/SL/SM a SAE v podstatě cokoliv.
Pro evropu je to poněkud stručnější viz foto.
Pro USA je manuál ještě stručnější:
Z toho vyplývá, že bych mohl klidně tu 5W-50 od mobilu použít, ale raději se ptám vás.
Naposledy upravil(a) NO HITS dne sob zář 28, 2019 2:03, celkem upraveno 2 x.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Použít půjde. Jen mi 5w50 přijde zbytečný pro nový motor. Mobil1 jsou hodně dobré oleje, a pro tu Mazdičku bych spíš vzal Mobil1 0w40 FS....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
úplně nový nebude, spíš bude 6-10 let starý s nájezdem okolo 150-200 tis km
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Aha. Viděl jsem "chystám se koupit" a nevšiml si roku výroby
Po koupi bych dal na 5 tkm olej 5w40. Zajedno aby se motor propláchl, a za druhé zjistit jak je na tom se spotřebou oleje....
Pokud O.K. dá se vzít 0w40, 5w40 nebo 10w40, pokud bude vyšší, je vhodnější ta 5w50. Ale i když by spotřeba oleje byla v pořádku, ta 5w50 FS od Mobilu se dobře dá. Obzvláště když nebudeš jezdit s ručkou otáčkoměru jen do 2000 ale spíš nad 4000
Po koupi bych dal na 5 tkm olej 5w40. Zajedno aby se motor propláchl, a za druhé zjistit jak je na tom se spotřebou oleje....
Pokud O.K. dá se vzít 0w40, 5w40 nebo 10w40, pokud bude vyšší, je vhodnější ta 5w50. Ale i když by spotřeba oleje byla v pořádku, ta 5w50 FS od Mobilu se dobře dá. Obzvláště když nebudeš jezdit s ručkou otáčkoměru jen do 2000 ale spíš nad 4000
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Obecně se snažím jezdit nad 2000 ot. Zatím každej japonskej atmosferickej 16V motor, kterej jsem řídil se pod tuto hranici moc netvářil , že by mu to bylo příjemný. Proplach laciným olejem udělám, jen ho vypustím už po 1-2 tis km. a vyměnim i filtr samozřejmě.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Ono mu to taky příjemný není - ba přímo to benziňáku škodí. Pro ten motor je vhodné jezdit mezi 2 - 3 t.ot, nechodit pod ty 2 a chvílemi to protáhnout ke 4, 5, 6-ti t.ot. Japonský atmosféry chtějí otáčky
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.0 107kW
Přátelé prosím pro Mazdu 6 2,0 107 kw benzín najeto 180.000km mohu použít Sunoco Gold 5w40???
Re: Mazda 6 2.0 107kW
Samozřejmě. Dobrý kompromis pro časté starty i dlouhé jízdy.... (S tím, co psáno nahoře v tomto vlákně).
Jestli by byly extra jízdní podmínky (časté mrazivé starty, velmi krátké jízdy, jen dálnice), lze zvolit tomu i SAE vhodnější.
Jestli by byly extra jízdní podmínky (časté mrazivé starty, velmi krátké jízdy, jen dálnice), lze zvolit tomu i SAE vhodnější.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Trochu to oživím. Na zimu mám vybrán teda Ravenol VST, do převodovky Ravenol MTF-2. Teď si lámu hlavu co teda na léto místo Mobilu FS 5W-50, u kterýho je okolo 7tkm slyšet hlučnější motor (měním po 8tkm před zimou). Styl jízdy viz první příspěvek.
Rozhoduju se mezi Ravenolem RSE 10W-50 a Ravenolem RCS 5W-40. Jde mě o to že v testech ten mobil po 4,5tkm začal prudce ztrácet vlastnosti, při těch 7tkm je už jen pro klidný užívání (pro jistotu). To je na moje potřeby brzo, proto vybírám něco s menším SAE ,,rozpětím,, co si dýl udrží vlastnosti.
RSE je jeden z nejřidších 10W-50 na trhu a viskozitou hodně podobnýmu novýmu mobilu FS, jen má lepší čerpatelnost u studenýho motoru a i tepelně by měl dýl vydržet. No a pak je tady RCS, kterej je za tepla i studena řidší než RSE.
Přikládám srovnávací tabulku
Rozhoduju se mezi Ravenolem RSE 10W-50 a Ravenolem RCS 5W-40. Jde mě o to že v testech ten mobil po 4,5tkm začal prudce ztrácet vlastnosti, při těch 7tkm je už jen pro klidný užívání (pro jistotu). To je na moje potřeby brzo, proto vybírám něco s menším SAE ,,rozpětím,, co si dýl udrží vlastnosti.
RSE je jeden z nejřidších 10W-50 na trhu a viskozitou hodně podobnýmu novýmu mobilu FS, jen má lepší čerpatelnost u studenýho motoru a i tepelně by měl dýl vydržet. No a pak je tady RCS, kterej je za tepla i studena řidší než RSE.
Přikládám srovnávací tabulku
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Sice netuším kde si vzal že Ravenol RSE 10w50 má lepší čerpatelnost než Mobil1 FS 5w50, ale nebabřeš se v tom už moc
Jinak právě ten Ravenol RSE 10w50 jezdí mladej v Accordu 2.4.... Prej že dobrý
Jinak právě ten Ravenol RSE 10w50 jezdí mladej v Accordu 2.4.... Prej že dobrý
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Při daném způsobu používání poněkud postrádám důvod proč jít do oleje xw-50. To by na jihu evropy museli jezdit na xw-60 a v emirátech by ten motor vůbec nešlo provozovat ...
Pokud po 7 000 km začínají být slyšitelně rozemleté modifikátory viskozity, tak je podle mě lepší vyměnit olej, než tam rvát od počátku olej, který je zbytečně hustý.
Pokud po 7 000 km začínají být slyšitelně rozemleté modifikátory viskozity, tak je podle mě lepší vyměnit olej, než tam rvát od počátku olej, který je zbytečně hustý.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Pitris: myslel jsem vůči RCS Jak se to vezme s tím babráním, zkrátka hledám to nejvhodnější pro moje použití
Shi: Jak jsem psal - občas autu dost šlapu na okreskách za krk a když je venku 35°C předpokládám, že na běžnou 5W-40 je to moc (očividně je to i na Mobil FS dost, když po 7tkm začíná být ten motor hlasitější), proto hledám vhodnější řešení , který by vydrželo lehce přes těch 8tkm, aby mě to vycházelo každej rok pěkně na podzim zrovna i s výměnou kol, a byla tam případná rezerva
Shi: Jak jsem psal - občas autu dost šlapu na okreskách za krk a když je venku 35°C předpokládám, že na běžnou 5W-40 je to moc (očividně je to i na Mobil FS dost, když po 7tkm začíná být ten motor hlasitější), proto hledám vhodnější řešení , který by vydrželo lehce přes těch 8tkm, aby mě to vycházelo každej rok pěkně na podzim zrovna i s výměnou kol, a byla tam případná rezerva
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Súhlas so "Shi". 50tka zbytocnost, kvalitná 40 to umaze nie s prstom v nose ale rovno s celou rukou aj nohou.. a naviac bude cerpatelnejsia prakticky v celom rozsahu teploty oleja. Niekedy sa to uplne bez reálneho zmyslu špičkuje s letným číslom..
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Tak teda RCS . Teď se dívám že má ze jmenovaných nejnižší noak % ... dá se tomu trochu věřit nebo je to jen marketingová norma ?
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2008-2012 (GH) Motorový olej
Aha - chybný pochopNOHITS píše:Pitris: myslel jsem vůči RCS Jak se to vezme s tím babráním, zkrátka hledám to nejvhodnější pro moje použití.
A pro Tvoje použití 0w40 - 10w50. Ale Ty už vybral RCS-ko, tak já už přijet pozdě
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF