Hezký den,
Jezdím s Audi A6 C7 3.0 BiTdi s 8 stupňovou TIPTRONIC převodovkou. r.v. 2013
Nyní mám najeto cca 240.000 km
zatím jsem olej v automatu měnil 2x (při koupi když mělo auto asi 110 tis a pak kolem 170 tis) manuál k autu se o výměně oleje v automatu nezmiňuje vůbec, ale pro můj dobrýý pocit jsemsi subjetivně nastavil interval 60.000km Občas tahám za autem podval s jiným autem na závody a taky raději pár kaček připlatím aby mi auto pár let vydrželo v kondici, než řešit výměnu / repas převodovky.
Doposud jsme olej měnil v autorizovaných servisech Audi. V prvním mi udělali výměnu za cenu cca 17.000 kč. V druhém si řekli o podobnou částku.
Našel jsem firmu, která dělá výměny o něco levněji (na mé auto údajně cca 11.000) a navíc mi přijde sympatické, že dělají i proplach kanálů - viz video:
https://www.youtube.com/watch?v=ksxK3Hfb7K4
když jsem to probíral s technikem v servisu, tak mě od těchto firem zrazoval. údajně nepoužívají předepsané oleje pro konkrétní převodovky, ale používají nějaký "univerzální" olej který pouze dotují aditivy.
Má otázka tedy je, máte s takovýmto proplachem zkušenosti? jak to u takových firem, které se specializují na výměny převodových olejů chodí? Cena i způsob výměny se mi zamlouvají, ale není mým cílem ušetřit cca 5.000,- jen proto abych pak převodovce více ubližoval než pomáhal.
jako bonus otázka, jaký olej tam vlastně patří?
ještě dodatek. na netu jsem dle etky našel tuto sadu na výměnu oleje v převodovce i s filtrem a těsněním. ani tam jsme ale nenašel specifikaci oleje.
výměna oleje v automatické převodovce - tiptronic
Moderátor: Colommbo
Re: výměna oleje v automatické převodovce - tiptronic
Před nějakým časem jsme tu probírali otázku, kam se obrátit s problémem kolem vstřikování moderního dieselového motoru. A tady je to úplně stejné: než značkový servis, který to v případě, že úkon není vlastně vůbec předepsán (výrobce ví moc dobře, proč - přece nechce prodlužovat životnost těch automatů), dělá jednou za uherský rok a pravděpodobně k tomu ani nemá potřebné vybavení, to raději ke specialistovi.
A zbytek je stejný nesmysl, jako prohlášení, že v neznačkových servisech používají výhradně pančované oleje.
A zbytek je stejný nesmysl, jako prohlášení, že v neznačkových servisech používají výhradně pančované oleje.
Re: výměna oleje v automatické převodovce - tiptronic
Jestli Audi (potažmo koncern VW) vůbec nepředepisuje výměnu olej v automatické převodovce tak je to ještě větší ksindl než jsem si myslel....
A pokud sis sám nastavil interval výměny oleje na 60 tkm, je to jedna z nejlepších věcí co pro tu almaru můžeš udělat. (Stejně jako olej v motoru po 10-ti tkm).
V autorizáku by Ti měli být schopni říct jaký olej tam patří, a ten se pak dá koupit přes (spolehlivý - recenze napoví, a jsou i shopy kde prodávají origooil VW) e-shop nebo si to nechat vyměnit u specialisty (což většinou není totéž co autorizák)....
A pokud sis sám nastavil interval výměny oleje na 60 tkm, je to jedna z nejlepších věcí co pro tu almaru můžeš udělat. (Stejně jako olej v motoru po 10-ti tkm).
V autorizáku by Ti měli být schopni říct jaký olej tam patří, a ten se pak dá koupit přes (spolehlivý - recenze napoví, a jsou i shopy kde prodávají origooil VW) e-shop nebo si to nechat vyměnit u specialisty (což většinou není totéž co autorizák)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: výměna oleje v automatické převodovce - tiptronic
Ono servis není jako servis. Raději bych dal vyměnit olej specialistovi na automatické převodovky než autorizovanému servisu. Běžně se uvádí, první výměna 80-120tis km, pak další výměny po 40-80tis km (nebo 5 let). A rozhodně s proplachem.
Dělal mi to v Klentnici, dovezl jsem si svůj filtr s těsněním a olej s normou pro mé již 21 let staré auto. Auto si nejdříve projel, po vyčištění a výměně opět projel a zkontroloval, aby měl mechanik jistotu. Oleje je potřeba o něco více pro okruh přístroje. Další výměnu jsem se rozhodl také po 60tis km. Práce mne stála do 5tis.
MADOIL Břeclav, majitele (kdysi souseda) znám a věřím mu. Oleji se zabývá celý život (technik v ČSAD) krátce po revoluci si založili vlastní firmu atd. Určitě tomu rozumí. Jejich servis neznám (mechaniky), nikdy jsem ho nevyužil (jen občas nakupuji), co vím, tak asi před třemi lety koupili ten přístroj na rozšíření služeb.
Tady jsem našel ceník služeb servisu Audi v Praze, stálo by to s proplachem asi 13tis včetně filtru a oleje Ravenol (uvádí ho jako originál) https://www.automatickeprevodovkypraha.cz/audi.html .
Dělal mi to v Klentnici, dovezl jsem si svůj filtr s těsněním a olej s normou pro mé již 21 let staré auto. Auto si nejdříve projel, po vyčištění a výměně opět projel a zkontroloval, aby měl mechanik jistotu. Oleje je potřeba o něco více pro okruh přístroje. Další výměnu jsem se rozhodl také po 60tis km. Práce mne stála do 5tis.
MADOIL Břeclav, majitele (kdysi souseda) znám a věřím mu. Oleji se zabývá celý život (technik v ČSAD) krátce po revoluci si založili vlastní firmu atd. Určitě tomu rozumí. Jejich servis neznám (mechaniky), nikdy jsem ho nevyužil (jen občas nakupuji), co vím, tak asi před třemi lety koupili ten přístroj na rozšíření služeb.
Tady jsem našel ceník služeb servisu Audi v Praze, stálo by to s proplachem asi 13tis včetně filtru a oleje Ravenol (uvádí ho jako originál) https://www.automatickeprevodovkypraha.cz/audi.html .
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: výměna oleje v automatické převodovce - tiptronic
Pokud by si nechtěl/nesehnal origo olej, jako první bych (asi) hledal právě u toho Ravenolu. A pak Yacco....
PS: A vůbec bych se nedivil kdyby v origo VW oilpixli byl právě ten Ravenol.
PS: A vůbec bych se nedivil kdyby v origo VW oilpixli byl právě ten Ravenol.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: výměna oleje v automatické převodovce - tiptronic
Ravenolu důvěřuji, jezdím ho při závodech v M3 jako 10w60, takže i do převodovky u audi mi bude sympatický. zkusím tedy zítra zavolat do firmy, co mi nacenila proplach a výměnu oleje, jestli je možné dodat vlastní olej pro výměnu. Díky za poznatky.
Re: výměna oleje v automatické převodovce - tiptronic
Specialista určitě nepoužívá "jeden olej do všeho". Na druhou stranu si nemyslím, že drží skladem všechno, obzvláště dnes, kdy není problém získat odpovídající olej třeba během půl dne.
Re: výměna oleje v automatické převodovce - tiptronic
Toto jaksi nechápu, holt, nejsem technik v servisu.kubajz318 píše:když jsem to probíral s technikem v servisu, tak mě od těchto firem zrazoval. údajně nepoužívají předepsané oleje pro konkrétní převodovky, ale používají nějaký "univerzální" olej který pouze dotují aditivy.
V MADOILu prodávají FUCHS a Q8, co dávají, netuším. Chce to zavolat, jak píšeš. http://www.olejecz.cz/prevodove-oleje-automaty
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40