Stěrače
Moderátor: Colommbo
Re: Stěrače
No tak stěrače jsem řešil letos - pořád byla po levém stopa na skle přesně ve výšce očí. Byly tam "origo" Škoda (FII), takže Valeo , ovšem cena za tři jak *** (konstr. bez pružin). Zhruba v okolí uchycení na rameno byla "podélně" natržená guma (rovnoběžně s břitem), tak jsem sehnal (přední) Bosch Aerotwin asi za poloviční cenu oproti předchozím a až na jistou úvodní hlučnost jsou OK, bezezbytku stírají i bez aerodyn. přítlaku. U Valea jsem zjistil, že gumy nejdou nedestruktivně vyměnit.
No a levná Toyota? Tragedie. Nestírají ani na místě, ani při 70 km/h, pružinová kce, original. Ono to sklo je celkově jinak stavěné, ale hlavně nechápu smysl kilometrového lev. plus deseticentimetrového pr. stěrače....Samozřejmě ten levý nemá přítlak (F lomeno S), a ještě cestou dolů "přimatlá" něco z toho, co "odmatlal" nahoru - takže stír nahoru OK, ale pak se vrátí a je to zase na prd.
U obojího je problém, že směs "nedocákne" v dostatečném množství na pravý horní roh skla, tam je to špinavý od soli, špíny (=mléčný).
Základní sady Bosch se dají koupit v Baumarktu, tedy za jinou cenu.
No a levná Toyota? Tragedie. Nestírají ani na místě, ani při 70 km/h, pružinová kce, original. Ono to sklo je celkově jinak stavěné, ale hlavně nechápu smysl kilometrového lev. plus deseticentimetrového pr. stěrače....Samozřejmě ten levý nemá přítlak (F lomeno S), a ještě cestou dolů "přimatlá" něco z toho, co "odmatlal" nahoru - takže stír nahoru OK, ale pak se vrátí a je to zase na prd.
U obojího je problém, že směs "nedocákne" v dostatečném množství na pravý horní roh skla, tam je to špinavý od soli, špíny (=mléčný).
Základní sady Bosch se dají koupit v Baumarktu, tedy za jinou cenu.
Re: Stěrače
..ja som vcera oblavil zavadu, preco mi stierac prd stiera a ono to ma slaby pritlak na sklo, neviem ci je vytahana pruzina alebo co ale tlaci to len tak aby sa nepovedalo :/ a mozem ja spekulovat
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Stěrače
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Stěrače
Mne sa zatiaľ stále viac osvedčujú tie FLATy z TESCA! ...a v 50% zľave...
...a to som vyše pol roka čakal na prvé skúsenosti so snehom a ľadom - a aj teraz ma príjemne prekvapujú - a to keď som ešte používal klasiku, tak od Boscha a Valea...
...a to som vyše pol roka čakal na prvé skúsenosti so snehom a ľadom - a aj teraz ma príjemne prekvapujú - a to keď som ešte používal klasiku, tak od Boscha a Valea...
Re: Stěrače
Ano toto mozem potvrdit. Predvcerom kupene Tesco flaty Made in China 2,49€ kus a su neskutocne
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Stěrače
Ba, už mě kolikrát napadlo, když vidím stěrače na velkých a rychlých dopravních letadlech, jak asi fungují a co piloti vidí, třeba za prudkého deště. No, oni zas tak moc asi vidět nepotřepotřebují...
Re: Stěrače
Moja skúsenosť z pred pár týždňov:
Kúpil som klasické ramienkové Heyner - ako nové fungujú výborne, super cena, kvalitné prevedenie.
Ďalej na Punťa - z Kauflandu Sheron - sú to také hybridy, tvária sa ako flat ale v skutočnosti je tam klasicky uchytená gumička ale stierajú tiež výborne.
Nakoniec som pozrel svoje 4 ročné Valeo compact revolution a zistil som že gumička ide dole absolútne bezproblémovo, bez náradia, krásne ľahko a rovnako sa dá na nich nasúkať nová gumička za pár korún len som ju trošku lízol silikon olejom aby pri nasúkaní bol menší odpor. Čiže moja skúsenosť je kúpiť možno aj tie flat a potom len meniť gumičky. Je to ekonomo aj ekologo.
Kúpil som klasické ramienkové Heyner - ako nové fungujú výborne, super cena, kvalitné prevedenie.
Ďalej na Punťa - z Kauflandu Sheron - sú to také hybridy, tvária sa ako flat ale v skutočnosti je tam klasicky uchytená gumička ale stierajú tiež výborne.
Nakoniec som pozrel svoje 4 ročné Valeo compact revolution a zistil som že gumička ide dole absolútne bezproblémovo, bez náradia, krásne ľahko a rovnako sa dá na nich nasúkať nová gumička za pár korún len som ju trošku lízol silikon olejom aby pri nasúkaní bol menší odpor. Čiže moja skúsenosť je kúpiť možno aj tie flat a potom len meniť gumičky. Je to ekonomo aj ekologo.
Re: Stěrače
...ak bývaš na sídlisku, tak si ich radšej dávaj na noc trezora!
...a ak nie, tak aspoň pred nákupnými centrami.
...a ak nie, tak aspoň pred nákupnými centrami.
Re: Stěrače
Potřeboval jsem, mimo jiné, koupit nové stěrače. Koukal jsem už dřív na Densa. Mají tzv. hybridní stěrače. Mají kombinovat výhody klasických ramínek a flat stěračů. Tak jsem na to zvědavý. Navíc tady jde vyměnit celkem snadno gumička. Uchycení mají na klasický hák a je u nich adaptér na "novější hák." Made in Japan
Cena 430 Kč za oba.
Cena 430 Kč za oba.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Stěrače
Zajímavé. Jaké mají výhody ramínkové stěrače?
Re: Stěrače
Zajišťují stejnoměrný přítlak v celé délce lišty.
Re: Stěrače
Hmm. Zajímave. Almi stěrače jsou stále stejné komplety,s kterými jsem ji před 8-9ti lety koupil. Tzn cca 40tkm.
Ve Fiakru druhý rok. Vrzou a smudlaj.
Ve Fiakru druhý rok. Vrzou a smudlaj.
Re: Stěrače
Z levných supermarketových stěračů jsem vyzkoušel ramínkový Compass - prvotřídní šmejd, vůle neuvěřitelné už u nového, gumička zas jako bláto. Ramínko jsem už vyhodil, gumičku si nechal, třeba ztvrdne . Pak značka Grand prix nebo jak. Flat stěrač do luku, který má problém s přítlakem uprostřed - je dost dlouhý 55 cm. Dále flat stěrač 4Car. Ten se zdá být dobrý, má i vyměnitelnou gumičku. Všechny do stovky za kus.
Re: Stěrače
nečítal som síce celý kilometer príspevkov , takže je možné, že sa budem opakovat, resp. už niekto tuto značku spomenul - HAYNER. A idealne ALL seasonal. Su výborné a dlhoveké. Doslova . Hovorím o rokoch výdrže na pár.
Teraz som síce kúpil OXIMO, lebo som chcel skúsiť silikonovú technologiu. Tie su zatial tiež fajn, ale vsak maju pár týždňov a este namaju za sebou to hlavné - zimu. Teda k OXIMU, zatial nejaká vlastná skúsenosť nie je dlhodobejšia. Ale vo všeobecnosti som na nich nič zlé nepočul.
Cenovo asi ako HAYNER, možno aj miernučko drahšie. Záleží kde sa kúpi.
Oni tie OXIMA boli na civica a ten ma predný pred vodiča jak z autobusu dlhý. Tak preto.lepšie prevedenie ramienka sa mi zdalo.
Teraz som síce kúpil OXIMO, lebo som chcel skúsiť silikonovú technologiu. Tie su zatial tiež fajn, ale vsak maju pár týždňov a este namaju za sebou to hlavné - zimu. Teda k OXIMU, zatial nejaká vlastná skúsenosť nie je dlhodobejšia. Ale vo všeobecnosti som na nich nič zlé nepočul.
Cenovo asi ako HAYNER, možno aj miernučko drahšie. Záleží kde sa kúpi.
Oni tie OXIMA boli na civica a ten ma predný pred vodiča jak z autobusu dlhý. Tak preto.lepšie prevedenie ramienka sa mi zdalo.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey