Aku
Moderátor: Colommbo
Re: Aku
6 rokov z druhovýroby je docela pekný vek. Mne Exide vydržala takmer 7 rokov,možno by potiahla i viac,keby ju nežmýkalo nespolahlivé a sporadicky fungujuce dobíjanie.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Aku
Taky si myslím, že 6 let je výborný "výsledek", to bych skákal radostí.
Kolega z HC fóra psal včera na zastoupení výrobců aku Banner a Exide, a to z důvodu záměny EFB akumulátoru za AGM. Zde je pro zajímavost odpověď (včetně postu):
1) Banner:
Dobrý den,
baterie AGM se používají u systému Start/Stop s rekuperací a luxusních vozů s velikou spotřebou energie. EFB běžný Start/Stop , je kyselinová a lépe snaší teploty, tudíž má i lepší cyklickou odolnost. Já bych tu záměnu nedoporučoval. U Start/Stop řídí alternátor řídicí jednotka, při výměně baterie je třeba většinou provést reset přizpůsobení nové baterie. Při záměně by se musela přenastavit řídící jednotka na jiný druh nabíjení a to nevím jestli běžné diagnostiky umí.
2) Exide:
Dobry den,
Nejdriv doporucuji puvodni baterii nabit externi nabijeckou a po 24 hodinach od nabiti zmerit klidove napeti. Jestli bude mene nez 12,6V pak je predpoklad, ze baterie jiz neni schopna plneho nabiti. U vozu se systemem Start/Stop ridici jednotka rozhoduje, kdy nabiji a kdy cerpa energii z baterie v prubehu jizdy, i kdyz je vypinani a startovani motoru manualne vypnuto. Toky energii jsou stale rizeny s ohledem na funkci Start/Stop, pouze se nevypina a nestartuje motor. Tudiz muze byt i po delsi trase vysledne napeti baterie nizsi.
Pri vymene je pak spravne zachovat stejnou kapacitu a u Exide muzete zvolit i EFB baterii, pro kterou je system vozu optimalizovany. Ta je vuci Varte EFB o diky uhlikove technoogii cyklicky odolnejsi.
Jinak si říkám, že ten stop/start systém byl od výrobců baterií výborný tah. Baterie vydrží třeba i třetinu doby, co vydržely staré baterie. Takže se vlastně ušetřilo prd na emisích a musí se vyrábět a recyklovat víc baterek pro systém stop/start. Ekologie jak vyšitá. Nejsem si jist, jestli člověk hloupne, nebo tady jde o prachy. Myslím, že b) je správně.
Kolega z HC fóra psal včera na zastoupení výrobců aku Banner a Exide, a to z důvodu záměny EFB akumulátoru za AGM. Zde je pro zajímavost odpověď (včetně postu):
1) Banner:
Dobrý den,
baterie AGM se používají u systému Start/Stop s rekuperací a luxusních vozů s velikou spotřebou energie. EFB běžný Start/Stop , je kyselinová a lépe snaší teploty, tudíž má i lepší cyklickou odolnost. Já bych tu záměnu nedoporučoval. U Start/Stop řídí alternátor řídicí jednotka, při výměně baterie je třeba většinou provést reset přizpůsobení nové baterie. Při záměně by se musela přenastavit řídící jednotka na jiný druh nabíjení a to nevím jestli běžné diagnostiky umí.
2) Exide:
Dobry den,
Nejdriv doporucuji puvodni baterii nabit externi nabijeckou a po 24 hodinach od nabiti zmerit klidove napeti. Jestli bude mene nez 12,6V pak je predpoklad, ze baterie jiz neni schopna plneho nabiti. U vozu se systemem Start/Stop ridici jednotka rozhoduje, kdy nabiji a kdy cerpa energii z baterie v prubehu jizdy, i kdyz je vypinani a startovani motoru manualne vypnuto. Toky energii jsou stale rizeny s ohledem na funkci Start/Stop, pouze se nevypina a nestartuje motor. Tudiz muze byt i po delsi trase vysledne napeti baterie nizsi.
Pri vymene je pak spravne zachovat stejnou kapacitu a u Exide muzete zvolit i EFB baterii, pro kterou je system vozu optimalizovany. Ta je vuci Varte EFB o diky uhlikove technoogii cyklicky odolnejsi.
Jinak si říkám, že ten stop/start systém byl od výrobců baterií výborný tah. Baterie vydrží třeba i třetinu doby, co vydržely staré baterie. Takže se vlastně ušetřilo prd na emisích a musí se vyrábět a recyklovat víc baterek pro systém stop/start. Ekologie jak vyšitá. Nejsem si jist, jestli člověk hloupne, nebo tady jde o prachy. Myslím, že b) je správně.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Aku
Problém je, resp. vysvětlení hledej v tom, že ti, komu jde primárně o prachy, umně přesvědčují ty, kteří sice rozhodují, ale věcem meritorně nerozumí, aby činili rozhodnutí pro ně výhodná. Třeba celá elektromobilita pojednávaná v jiném vlákně není nic jiného, než jeden obrovský tunel!
Re: Aku
Jerry3:
To je smutné čtení. Tak si říkám, když člověk postupně prozírá, kolik takových tunelů je na nás, běžné lidi, "vykopáno"
To je smutné čtení. Tak si říkám, když člověk postupně prozírá, kolik takových tunelů je na nás, běžné lidi, "vykopáno"
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Aku
Tak nevím co je u Exide prvovýroba nebo druhovýroba, ale byla to původní baterka u nového auta bez SSS. Oproti Akumě z Fábie (která vydržela přes 9 let - a vlastně pořád startovala, i když už byla slabá) to je horší životnost i způsob odchodu.Brembo píše:6 rokov z druhovýroby je docela pekný vek. Mne Exide vydržala takmer 7 rokov,možno by potiahla i viac,keby ju nežmýkalo nespolahlivé a sporadicky fungujuce dobíjanie.
Re: Aku
Já pochopil, že ano, detailněji jsem to nezkoumal. Není to odborný článek, ale jeden z diskutujících má "celkem páru, vo co go":
https://forum.skodahome.cz/topic/137558 ... ií-efbagm/
https://forum.skodahome.cz/topic/137558 ... ií-efbagm/
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Aku
U škodovek tu rekuperaci někde inzerují. Mám auto japonské značky se SSS a o rekuperaci se nikde nepíše. Baterie má větší kapacitu než dříve běžná u takového motoru (1,2 L) - má asi 55 Ah a zatím přes 3 roky bez dobíjení funguje.
Re: Aku
Není možné, že Liborovi prostě odešla baterka? Proč ji tak často dobíjel? Funguje mu dobíjení v autě? U mě se SSS baterie nejeví potřebu dobíjení. Ale připomínám, že já ten vopruz nevypnu jen když opomenu a pomalu se z toho vypnutí stává návyk. Také baterii neměřím a preventivně nedobíjím. Neni vono to snad i lepčí? Když kupuji nový aku, tak levný (zatím jsem ho nikdy nedojezdil, po roce nebo dvou šlo auto z domu, tak nevím rozdíl životnosti oproti "lepším") a hlavně s klasickými víčky na dolévání, což právě u těch levných ještě bývá. Je vždy zajímavé u nového aku zkontrolovat hladinu elektrolytu a samozřejmě v případě potřeby dolít, což jest pravidlem. Teď si vemte, že koupíte "bezúdržbový". Myslíte, že tam je na tom množství elektrolytu lépe? Proč by mělo? Bezúdržbovky nezřídka končí na nedostatek elektrolytu, potvrdil mi maník, který se baterkami zabývá.
Re: Aku
Ano, prostě mi po 37 měsících "odešel" akumulátor. Jak tu už popisuji, (nejen) EFB akumulátory potřebují kontrolu stavu nabití, neboť systém S/S a s tím (v naprosté většině) spojený podružný systém "řízeného dobíjení", dovolí alternátoru dobíjet jen občas, aby se tak "laboratorně" snížily emise. Tím, že je akumulátor dobíjen takovýmto způsobem, je vhodné jej častěji kontrolovat, měřit a externě dobíjet. Můžu "být rád", že mi vydžel tak dlouho, neboť jsou případy, kdy se mění ještě v záruce a mnohem dříve.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Aku
Já měl asi poslední kvalitní baterku. Odešla po 11 letech, bez dobíjení a dolévání. Za celou dobu do ní šlo dobíjecí napětí z alternátoru maximálně 13,8 V.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Aku
Libore, chtěl jsem říci, že nemám podobnou zkušenost s mým autem se SSS. Jistě, baterka může odejít zítra, ale nemyslím si. Auto taky poměrně často dlouho stojí řadu dní i týdnů. Jezdím jiným. Zkus změnit zvyky, nic neměř, nedobíjej, prostě veser se na te a uvidíš výsledky. Podle mě, baterce se zaslepenými víčky nabíjení moc nesedí. Taky jsem takovou nabíjel a neodešla, ale jen malým proudem a moc se mi to nezdálo. Ovšem nemám inteligentní a speciální nabíječku, mám jen tátovu starou sovětskou
Naposledy upravil(a) Ital dne čtv kvě 16, 2019 18:35, celkem upraveno 1 x.