Durex:
Ta hodnota je po 11 km jízdě z práce, a to jsem se tu "inteligentní dobíjecí blbost" snažil obejít zapnutými hlavnimi světlomety, namísto denního svícení. Radí to (paradoxně) třeba tady: http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=36
Jinak dík za tip
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20 SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40 DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3:
Bingo To jsi čtvrtý, co mi to potvrzuje.
Někdo vymyslí denní svícení, pro úsporu paliva (a dejme tomu i pro šetření parabol) a druhý zase vymyslí (ne)dobíjecí systém, kterým to denní svícení poslal do kopru
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20 SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40 DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
A nedaji se ty auta doprogramovat, aby se to dobijelo normalne? Nikdo se o tom nikdy nezminuje, az ted u Cimbu poprve je zmineno, ze by to snad nejak slo. Precejen u noveho auta zbytecne svitit xenonama misto DRL taky neni uplne ekonomicke – ne kvuli spotrebe, ale kdyz slouzi jako denni sviceni, tak se pomerne rychle (do 5-8 let) dokazou vysvitit a poradna repase potom taky neni uplne zadarmo.
Každý alternátor má v sobě dobíjecí relé. Celou soustavu dobíjení řídí ŘJ, při její poruše automaticky nastupuje, to klasické relátko. Tak jsem to pochopil, když jsem o tom někdy dříve četl. Stačí jen odpojit vliv ŘJ.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Dobíjení bylo třeba u vozů Mitsubishi řízeno už před více jak 25 lety přímo ŘJ motoru, bez klasického relé, byť tehdy ještě nešlo o soudobé inteligentní dobíjení kvůli úspoře paliva. Důvodem uplatnění takovéhoto řešení byl tzv. pružný volnoběh.
K celému tomu nesmyslu by měla slouži ta záhadná krabička, která je připojena na záporném pólu aku. Do ní vede nějaký svazek. Plánek mám od škodovkářů, ale prd se v tom vyznám.
Jinak, už nějaké první vlaštovky "odpojení této fíčury" jsou, ale opět jen u WAGu.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20 SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40 DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
U Fordu je to údajně tak, že nabíjení řídí přímo řj motoru, kablík ze zázračné skříňky vede do pojistkovky, kde při vytažení pojistky dojde k vypnutí inteligentního dobíjení a to pak funguje běžným způsobem. Nicméně na budících se objeví chyba, ale to není nic, s čím by si mágové z Ford fóra nedokázali poradit
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85 Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Nejsem zatím s autem se SSS moc daleko, teprve přes 3 roky a 38000 km (určitě tu mnozí najeli podstatně více) a zatím se nezdá, že by baterii něco hrozilo. Aku jsem nedobíjel nikdy a SSS často vypínám, takže u mě si většinou ani nevrzne Exide bych nebral, páč po 6-ti a něco letech u P107 odešla úplně bez varování. Normálně fungovala, někde jsem zaparkoval, pak přišel a ani ťuk. Světla jsem svítit nenechal