Aku
Moderátor: Colommbo
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Aku
O jaký auto se jedná?
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Aku
Je to tá Vectra B 1,7 Isuzu. Link na náhradné dielce z druhovýrobi mám,diodový mostík vychádza na 32€,regler na 11€. Alternátor si viem vymontovat sám-hrozná robota,i namontovat,taktiež rozobrat i zložit,len neviem diagnostikovat závadu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1815
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Aku
Nejlepší bude si najít hodnoty odporu a proměřit vynutí - rotor a stator a proměřit multimetrem diodovej mostík ... když ho rozděláš a rozpájíš (žádná strašná práce - každej lehce zručnější člověk to zvládne) a proměříš tak na závadu určitě přijdeš
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: Aku
Alternátor rozobratý-celý diodový mostík v tahu z 8 diod ani jedna nevedie prud žiadnym smerom.6 ks má ulomené alebo odtavené letovanie,z toho 2ks vybuchli,čo je podozrivé a čudné. Alternátor najprv dobíjal bezproblémov,potom napatie mierne kleslo a na volnobežných otáčkach nedobíjal vobec-kontrolka nevietila. So zvýšením otáčok začal dobíjat a od 1500 rpm dobíjal stabilne. Postune ale napatie klesalo až nakoniec prestal dobíjat uplne,čo už signalizovala i kontrolka. Vinutie sa nie je prerušené a ani sa nezdá,žeby bolo skratované. Mohol som to teoreticky zle poskladat,no dielce nie je možné vzájomne upevnit,zapojit ani namontovat opačne a ani v zlom poradí.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Aku
Ahoj chlapi,
někdy v loňském roce jsme se tady bavili o "inteligentním dobíjení" akumulátorů v moderních autech (alternátor dobíjí aku jen "příležitostně", aby se tak /údajně/ minimalizovaly emise).
Doposud jsem tak zatím zaznamenal při náhodném měření akumulátoru občasné poklesy, ale auto doposud startovalo po celé tři roky bez obtíží. Tak 3x až 4x ročně jsem aku dobíjel (nově nabíječkou CTEK CT5 START/STOP) Až včera jsem zajel k mycímu boxu a odsud už neodjel, auto nenastartovalo.
Aku už to má zřejmě za sebou, což je po 37 měsících smutný fakt. Z výroby je tam Varta EFB 60Ah 450A. Co jsem zatím zjistil, Varty na forech vcelku haní. Co byste dam "flákli"? Exide, Bosch, Banner? A zůstali u technologie EFB, nebo AGM? Díky za tipy.
někdy v loňském roce jsme se tady bavili o "inteligentním dobíjení" akumulátorů v moderních autech (alternátor dobíjí aku jen "příležitostně", aby se tak /údajně/ minimalizovaly emise).
Doposud jsem tak zatím zaznamenal při náhodném měření akumulátoru občasné poklesy, ale auto doposud startovalo po celé tři roky bez obtíží. Tak 3x až 4x ročně jsem aku dobíjel (nově nabíječkou CTEK CT5 START/STOP) Až včera jsem zajel k mycímu boxu a odsud už neodjel, auto nenastartovalo.
Aku už to má zřejmě za sebou, což je po 37 měsících smutný fakt. Z výroby je tam Varta EFB 60Ah 450A. Co jsem zatím zjistil, Varty na forech vcelku haní. Co byste dam "flákli"? Exide, Bosch, Banner? A zůstali u technologie EFB, nebo AGM? Díky za tipy.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Aku
No nazdárek Libore, mal si dlhú pisateľskú pauzu . Bosch je tiež s Vartou prevzatý Johnson Controls-mi, vďaka ktorým si v ostatných rokoch získali novodobú povesť (dúfam že sa nemýlim, videl som nálepky JC na ich výrobkoch, resp. priložených návodoch, tak prinajmenšom výroba-distribúcia batérií môže byť prepojená v rámci JohnsonC a Bosch *).
Exide by mal byť stále prevažne v nadpriemernom poriadku (ten si vyberám už dlhšie na svoje nevhodné krátke trasy, dobíjam 1-2x ročne, vydržal spravidla cez 7 rokov), Banner mával tiež lepšie ohlasy od JC, no a potom japonské, horšie zohnatelné značky sú vraj stále naj.
* Takže sú asi inak prepletení, než prevzatím, staršia správa 2007:
As part of Varta’s Automotive Battery Division, VB Autobatterie is headquartered in Hannover and operates six battery assembly plants in Europe located in Germany, Czech Republic, France, and Spain. It organises European distribution and manufactures automotive batteries for customers such as BMW, DaimlerChrysler, Ford, and Volkswagen, as well as supplying European independent after-market customers such as Robert Bosch GmbH, hypermarkets, and wholesalers. http://www.manufacturing-today-europe.c ... obatterie/
Vzájomné čachre už i v r. 2005: http://ec.europa.eu/competition/mergers ... 310_en.pdf
Exide by mal byť stále prevažne v nadpriemernom poriadku (ten si vyberám už dlhšie na svoje nevhodné krátke trasy, dobíjam 1-2x ročne, vydržal spravidla cez 7 rokov), Banner mával tiež lepšie ohlasy od JC, no a potom japonské, horšie zohnatelné značky sú vraj stále naj.
* Takže sú asi inak prepletení, než prevzatím, staršia správa 2007:
As part of Varta’s Automotive Battery Division, VB Autobatterie is headquartered in Hannover and operates six battery assembly plants in Europe located in Germany, Czech Republic, France, and Spain. It organises European distribution and manufactures automotive batteries for customers such as BMW, DaimlerChrysler, Ford, and Volkswagen, as well as supplying European independent after-market customers such as Robert Bosch GmbH, hypermarkets, and wholesalers. http://www.manufacturing-today-europe.c ... obatterie/
Vzájomné čachre už i v r. 2005: http://ec.europa.eu/competition/mergers ... 310_en.pdf
Naposledy upravil(a) bloke dne ned kvě 12, 2019 20:25, celkem upraveno 1 x.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Aku
Ahoj.
No, slušně řečeno, změnil jsem pracovní pozici,ale jaksi jsem neodhadl, že to bude mnohem časově náročnější, než ta původní, takže jsem rád, že jsem rád
Dost "brečení", k věci. Uvažuji, že bych tedy vzal zřejmě Exide, tu jsem měl i v Octě po šet let a bez obtíží. Snad by se mohla chytat i v autě s řízeným dobíjením. Je taky suverénně nejlevnější. Pořád přemýšlím, zda se vyplatí si připlatit za technologii AGM, namísto EFB.
No, slušně řečeno, změnil jsem pracovní pozici,ale jaksi jsem neodhadl, že to bude mnohem časově náročnější, než ta původní, takže jsem rád, že jsem rád
Dost "brečení", k věci. Uvažuji, že bych tedy vzal zřejmě Exide, tu jsem měl i v Octě po šet let a bez obtíží. Snad by se mohla chytat i v autě s řízeným dobíjením. Je taky suverénně nejlevnější. Pořád přemýšlím, zda se vyplatí si připlatit za technologii AGM, namísto EFB.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Aku
bloke:
Děkuji za názor, pomoc
To, zda dám do auta akumulátor technologie AGM, namísto EFB, je už taky rozhodnuto. Nedám. Dle servisu Honda jsou tyto baterie "stavěny" na jiné algoritmy, takže by palubní síť nemusela fungovat korektně.
Ještě, že se nic nemusí kódovat, jak u VW. Jdu vybrat vhodného kandidáta (Banner, Exide, Yuassa). Díky
Děkuji za názor, pomoc
To, zda dám do auta akumulátor technologie AGM, namísto EFB, je už taky rozhodnuto. Nedám. Dle servisu Honda jsou tyto baterie "stavěny" na jiné algoritmy, takže by palubní síť nemusela fungovat korektně.
Ještě, že se nic nemusí kódovat, jak u VW. Jdu vybrat vhodného kandidáta (Banner, Exide, Yuassa). Díky
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Aku
https://batteryworld.varta-automotive.c ... -do-i-need
vyzera ze agm je technicky vyssie
vyzera ze agm je technicky vyssie
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Aku
pepoh:
Nevypadá, ona opravdu a ve skutečnosti i je. Měla by "zvládout" mnohem více, než EFB. Mimo jiné má i menší sklon k sulfataci, když není baterie pravidelně nabíjena naplno, což by u "inteligentního nabíjení" pomohlo. Škoda, no.
Nevypadá, ona opravdu a ve skutečnosti i je. Měla by "zvládout" mnohem více, než EFB. Mimo jiné má i menší sklon k sulfataci, když není baterie pravidelně nabíjena naplno, což by u "inteligentního nabíjení" pomohlo. Škoda, no.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Aku
Jó, neinteligentní akumulátory to nemají v době inteligentního nabíjení lehké.
Ten můj už má hodně dlouho napětí po ani ne týdenní odstávce auta na úrovni nějakých 11,8 V. To znamená, že podle všech pouček by už měl být mrtvý. Přesto stále funguje bez průvodních projevů slábnutí. Jen palubní síť vozu poměrně brzy odstavuje autorádio, když zrovna neběží motor, resp. dobíjení. "Odstavovací" napětí totiž činí 11,5 V.
Ten můj už má hodně dlouho napětí po ani ne týdenní odstávce auta na úrovni nějakých 11,8 V. To znamená, že podle všech pouček by už měl být mrtvý. Přesto stále funguje bez průvodních projevů slábnutí. Jen palubní síť vozu poměrně brzy odstavuje autorádio, když zrovna neběží motor, resp. dobíjení. "Odstavovací" napětí totiž činí 11,5 V.
Re: Aku
To jo. Nemáme to lehké ani my, v době bruselského, rádoby přínosného, lovu na emise. To, že je to rozporuplné, ani nemluvím. Ale třeba jsem vemeno a jen slepě hejtuji.
Zajímavé hodnoty.
Já to mám tak. Dnes konečně změřeno, altík dobíjí 14.45V na volnoběh, jízdu nemám jak ověřit, stále jsem nekoupil ten měřák do zásuvky. Aku po jízdě dnes 12.54V. Uvidím, kolik ukáže zítra ráno, než vyjedu a pokud vyjedu.
Akumulátor už mám objednaný, vzal jsem Exide EL600. Paradox je ten, že ač je to "běžný" akumulator současných, ekokogií "políbených" vozidel, nebyl nikde v Ostravě skladem, pouze na objednávku (objel jsem 7 prodejen). Tož tak.
Zajímavé hodnoty.
Já to mám tak. Dnes konečně změřeno, altík dobíjí 14.45V na volnoběh, jízdu nemám jak ověřit, stále jsem nekoupil ten měřák do zásuvky. Aku po jízdě dnes 12.54V. Uvidím, kolik ukáže zítra ráno, než vyjedu a pokud vyjedu.
Akumulátor už mám objednaný, vzal jsem Exide EL600. Paradox je ten, že ač je to "běžný" akumulator současných, ekokogií "políbených" vozidel, nebyl nikde v Ostravě skladem, pouze na objednávku (objel jsem 7 prodejen). Tož tak.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aku
Bohužel ona inteligence je z hlediska nabijecího cyklu značně neinteligentní... Resp krásný příklad toho, že někdo je schopen zku*vit něco, co po léta funguje a i do tohoto odvětví zavést pomalu dvouletý životní cyklus ... Aneb v zájmu ekologie být tvrdě neekologickýJerry3 píše:Jó, neinteligentní akumulátory to nemají v době inteligentního nabíjení lehké.
Ten můj už má hodně dlouho napětí po ani ne týdenní odstávce auta na úrovni nějakých 11,8 V. To znamená, že podle všech pouček by už měl být mrtvý. Přesto stále funguje bez průvodních projevů slábnutí. Jen palubní síť vozu poměrně brzy odstavuje autorádio, když zrovna neběží motor, resp. dobíjení. "Odstavovací" napětí totiž činí 11,5 V.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aku
12,54 po jizde je malo. Jinak sem taky pro AGM. A bral bych banner. S Vartou sem skončil. Je to levnej xindlLibor píše:To jo. Nemáme to lehké ani my, v době bruselského, rádoby přínosného, lovu na emise. To, že je to rozporuplné, ani nemluvím. Ale třeba jsem vemeno a jen slepě hejtuji.
Zajímavé hodnoty.
Já to mám tak. Dnes konečně změřeno, altík dobíjí 14.45V na volnoběh, jízdu nemám jak ověřit, stále jsem nekoupil ten měřák do zásuvky. Aku po jízdě dnes 12.54V. Uvidím, kolik ukáže zítra ráno, než vyjedu a pokud vyjedu.
Akumulátor už mám objednaný, vzal jsem Exide EL600. Paradox je ten, že ač je to "běžný" akumulator současných, ekokogií "políbených" vozidel, nebyl nikde v Ostravě skladem, pouze na objednávku (objel jsem 7 prodejen). Tož tak.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis