Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
nieco sa stalo, "olejovy poradca" odnedavna pise uz aj do mojho motoru 2312...
realne ma zaujima, ci vobec nekto skusal robit vyplach filtru a ci to pomohlo.
logika mi nebere preco by mal byt iny olej s mocuvkou, tryska je daleko od motoru, nemam dojem ze sa to nejak spatky nasaje cez vyfukove ventily..
preto taka olej norma je blbost si myslim
realne ma zaujima, ci vobec nekto skusal robit vyplach filtru a ci to pomohlo.
logika mi nebere preco by mal byt iny olej s mocuvkou, tryska je daleko od motoru, nemam dojem ze sa to nejak spatky nasaje cez vyfukove ventily..
preto taka olej norma je blbost si myslim
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nejhorší je když (obrazně) blbej zelenej vymyslí novou ekonormu, ale motor (fakticky) zůstane stejnej
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pro tebe je směrodatné,co máš napsané v předávacím protokolu,pokud máš povolenou 5W-40,tak není co řešit.Koukal jsem teď do technické dokumentace a mám ten dojem,jestli už i 1.2 atmo s EURO 6.2 nemá taky FAP filtr.pepoh píše:nieco sa stalo, "olejovy poradca" odnedavna pise uz aj do mojho motoru 2312...
realne ma zaujima, ci vobec nekto skusal robit vyplach filtru a ci to pomohlo.
logika mi nebere preco by mal byt iny olej s mocuvkou, tryska je daleko od motoru, nemam dojem ze sa to nejak spatky nasaje cez vyfukove ventily..
preto taka olej norma je blbost si myslim
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
vtip je v tom, ze motor roka je fukana varianta, atmo akoby neexistovalo.
atmo je nepriamy strek, a ten nebriketuje.
mam dojem ze je globalny tlak v psa na zjednotenie olejov.
... s cim nemozem a nebudem suhlasit
https://www.corning.com/in/en/about-us/ ... tform.html
atmo je nepriamy strek, a ten nebriketuje.
mam dojem ze je globalny tlak v psa na zjednotenie olejov.
... s cim nemozem a nebudem suhlasit
https://www.corning.com/in/en/about-us/ ... tform.html
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Není výplach jako výplach...Nějakou dobu se o to zajímám a osobně, pokud se týká vyčištění, tak bych asi volil Advanpure. Jsou sice nejdražší, ale mají na to ISO a vlastní technologii, která je prověřena z původně stavebních strojů z dob, kdy ještě nikoho nenapadlo, že se tyhle věci objeví i v osobákách.pepoh píše:nieco sa stalo, "olejovy poradca" odnedavna pise uz aj do mojho motoru 2312...
realne ma zaujima, ci vobec nekto skusal robit vyplach filtru a ci to pomohlo.
logika mi nebere preco by mal byt iny olej s mocuvkou, tryska je daleko od motoru, nemam dojem ze sa to nejak spatky nasaje cez vyfukove ventily..
preto taka olej norma je blbost si myslim
SCR katalyzátor nemá prakticky s motorem nic společného, protože pracuje za motorem jen s tím co z motoru vyjde a není nijak schopný ovlivnit jejich složení. To až na výstupu z SCR, kde je už jen dusík a voda.
PSA má výhodu, že už kolem roku 2000 kdy se tato opatření (FAP, DPF) zaváděli, tak PSA už v té době koncipovali FAP jako továrně výměnný díl. Koncern VW toto pochopil někde kolem roku +-2014. No a u některých značek to není dodnes a cený DPF u některých japonských a korejských značek jsou plnotučné, protože vždy jde o nový díl. Samozřejmě nemyslím DPF třeba od JMJ a podobné "napodobeniny".
Vzhledem k tomu C2 a C3 jsou co do obsahu popela, síry a sulfátového popela +- stejné a liší se hlavně v HTHS, tak důvod zavedení B71 2312 vidím jednoznačně v úspoře paliva. Navíc FAP v 2,0 Hdi a 2,0 BlueHdi je dle mého stejný jen je před něho u toho BlueHdi naroubovaný ten SCR katalyzátor. A pokud 2,0 Hdi může B71 2290 C3, tak nevidím důvod proč by stejný olej nefungoval i v BlueHdi. Jen holt možná budu jezdit o nějaké to deci dráž. Ale při 72 l nádrži mě to nijak nestresuje
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
pepoh píše:cize 4-5 tisic korun (150-200€), a olej osobitne. (?)
u mna +plynfiltre a svice kazdorocne. bych sa mohol zmestit do 260€ mozno.
este rozmyslam na uhlikovym kabinovym, bo nektore chrochty to je rakovinovy teror
prve razitko bum
nakoniec ~50 € + vlastny olej. lebo mali problem s plyn diag , po demontu filtra sa to ma odvzdusnit.. a nebolo jak, bude sa riesit dodatocne. aditivujem a berem len slovnaft, filter bude cisty..
kolega vzal jazdenku megana v zaruke, hovoril ze 300€ servis..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jaký je rozdíl mezi Mobil 1 ESP Formula 5W-30 a Mobil1 ESP 5W-30? Dle optilube.cz mají různe specifikace. Jestli jsem to dobře pochopil tak ten první je starší a slůvko "Formula" se již nepoužívá. Děkuji za odpověď.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Asi tak. A je to na těch stránkách i uvedené: ESP Formula 5w30 nahrazen produktem Mobil1 ESP 5w30.
Jinak je to jeden z nejlepších olejů s normou B71 2290.
Jinak je to jeden z nejlepších olejů s normou B71 2290.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Dekuji za odpoved, ale ten se slovem Formula se jeste vsude prodava, tak jesti je mozne ho bez problemu pouzit, nebo trvat na tom novejsim bez nazvu Formula.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Formulu asi ještě doprodávají, ten nový má schválení už C2/C3-16, ale ta Formula jde bez obav použít.
Napsal jsem to nepřesně. OBA jsou jedny z nejlepších v 2290. Plní i C3, což je normální HTHS viskozita.
Napsal jsem to nepřesně. OBA jsou jedny z nejlepších v 2290. Plní i C3, což je normální HTHS viskozita.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ahoj, na začátku podzimu jsem tu řešil olej do mého Citroënu C4 s "vyhlášeným motorem" 1,6 VTi 88 kw, jak kvůli tomu co se o tomto motoru v souvislosti s olejem píše na webu tak že i mě samotnýmu přišlo že oproti první C4 ho prostě žere nějak moc.
Dal jsem tam nakonec ten: Total Quartz 9000 5W-40, který sice asi úplně neplní tuto PSA normu ale je alespoň ACEA A3 ... Poté jsem se rozhodl i k té kompletní výměně svíček, které sice ještě nebyly po "smrti" ale je pravda že už moc jim asi nechybělo ...
No a jelikož už jsem ujel 10 000 Km, tak mé postřehy jsou následující ... Bohužel je to dost zkreslené kvůli zimnímu provozu ale těžko říct ... Co se týče spotřeby tak nevím asi více méně stejné, kvůli zimně samozřejmě vyšší, chod motoru asi v pohodě normálka, ale co se týče té spotřeby oleje , tak jsem opět tam kde jsem byl a nakonec jsem nedávno tam dolil už kompletní 5l balení co jsem vozil v autě zbytek, jednou při kontrole běžné a nedávno mě dokonce překvapila kontrolka kdy mi sama zahlásila málo oleje a to kontroluju celkem často.
Takže můj postřeh je takový, že buď na typu a značce oleje nezáleží a je to spíš autem, které ho žere tak nějak moc a nebo je to prostě třeba jen normální že to vydrží 10 - 15 000 Km a jen na tom nejsem zvyklej, protože u mé C4 první generace jsem olej nedoléval nikdy a to mi to těch 15 000 vydrželo v klidu...
Tak se chci zeptat co by jste mi doporučili teď při výměně? Dát tam znova ten Total Quartz 9000 5W-40 - který je celkem v pohodě a hlavně není ani tak drahý ... nebo tam zkusit vrátit to co tam PSA přímo chce, ten slavný INEO ? Či něco úplně jiného ještě vyzkoušet ale aby mě to nesežralo finančně?
A ještě prosím doplňující otázka, doporučil by mi někdo do tohoto motoru nějaké vhodné aditivum , které chci vyzkoušet z toho shopu:
https://jaknaauto.cz/Produkty/Kosmetika ... zinu-C277/
vůbec tomu nerozumím a je jich moc druhů ...
Dal jsem tam nakonec ten: Total Quartz 9000 5W-40, který sice asi úplně neplní tuto PSA normu ale je alespoň ACEA A3 ... Poté jsem se rozhodl i k té kompletní výměně svíček, které sice ještě nebyly po "smrti" ale je pravda že už moc jim asi nechybělo ...
No a jelikož už jsem ujel 10 000 Km, tak mé postřehy jsou následující ... Bohužel je to dost zkreslené kvůli zimnímu provozu ale těžko říct ... Co se týče spotřeby tak nevím asi více méně stejné, kvůli zimně samozřejmě vyšší, chod motoru asi v pohodě normálka, ale co se týče té spotřeby oleje , tak jsem opět tam kde jsem byl a nakonec jsem nedávno tam dolil už kompletní 5l balení co jsem vozil v autě zbytek, jednou při kontrole běžné a nedávno mě dokonce překvapila kontrolka kdy mi sama zahlásila málo oleje a to kontroluju celkem často.
Takže můj postřeh je takový, že buď na typu a značce oleje nezáleží a je to spíš autem, které ho žere tak nějak moc a nebo je to prostě třeba jen normální že to vydrží 10 - 15 000 Km a jen na tom nejsem zvyklej, protože u mé C4 první generace jsem olej nedoléval nikdy a to mi to těch 15 000 vydrželo v klidu...
Tak se chci zeptat co by jste mi doporučili teď při výměně? Dát tam znova ten Total Quartz 9000 5W-40 - který je celkem v pohodě a hlavně není ani tak drahý ... nebo tam zkusit vrátit to co tam PSA přímo chce, ten slavný INEO ? Či něco úplně jiného ještě vyzkoušet ale aby mě to nesežralo finančně?
A ještě prosím doplňující otázka, doporučil by mi někdo do tohoto motoru nějaké vhodné aditivum , které chci vyzkoušet z toho shopu:
https://jaknaauto.cz/Produkty/Kosmetika ... zinu-C277/
vůbec tomu nerozumím a je jich moc druhů ...
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Total už dávno není to co býval,alespoň podle toho,co se mi doneslo.Můžeš samozřejmě zkusit i 10W-40,ale je otázkou,zda to pomůže.Já to svého času chytil zavčasu,bo jsem auto kupoval s najetými 44.000 km.Můžeš zkusit i jinou značku,třeba Yacco,Sunoco....s co nejvyšší HTHS viskozitou.Ideální je měnit po 7-000 km,já měnil po 6.500,vždy na jaře a na podzim, takže jsem nedoléval.A opravdu včas kontrolovat hladinu oleje a dolít klidně 2 decky,jak to přešvihneš,tak to pak mizí šupem.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
to Paulie88: Doplním lengyho - pokud by si se vrátil k INEO (nebo jinému oleji 2290 s C2; vyjímkou je Mobil1 ESP 5w30 s ACEA C2/C3 - proč ale olej pro FAP do benzinu?), tak se spotřeba oleje s velkou pravděpodobností ještě zvedne.
A jestli Ti jde o nějaké přídavné aditiva, tak do benzinu lze dobře třeba ten Millers Oils Petrol Power Ecomax, někdo motor před výměnou oleje propláchne například přípravkem BG, ale do oleje PO výměně na jeho "vylepšení" bych já NIC nedával....
A jestli Ti jde o nějaké přídavné aditiva, tak do benzinu lze dobře třeba ten Millers Oils Petrol Power Ecomax, někdo motor před výměnou oleje propláchne například přípravkem BG, ale do oleje PO výměně na jeho "vylepšení" bych já NIC nedával....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nevím jaký vliv na spotřebu oleje má samotný olej. Odborníci tvrdí, že rozhodování se mezi olejem
5W/40, či 5W/30 nemá smysl. Snad jen že nízko viskosní oleje se sníženým obsahem síry a popela
se víc odpaří. Ale zase po nich zbude méně kalu a vysoko teplotních úsad na pístech. S motorem
1,4 i TU3A jezdim na oleje C2/C3 5W/30. Se spotřebou oleje nemám doposud problém. Pohybuji
se v rozmezí 2 000 až 4 000 ot/min. Preferuji včasné výměny a dávám přednost kvalitnímu palivu.
OMV 95 + PETROL POWER ECOMAX, poslední dobou OMV MAX MOTION 100. Motor je daleko méně
zatěžován, než třeba s naturalem 95 od TANK ONO. Chod motoru, odezva na plyn, hlučnost
a v neposlední řadě i spotřeba je někde úplně jinde.
5W/40, či 5W/30 nemá smysl. Snad jen že nízko viskosní oleje se sníženým obsahem síry a popela
se víc odpaří. Ale zase po nich zbude méně kalu a vysoko teplotních úsad na pístech. S motorem
1,4 i TU3A jezdim na oleje C2/C3 5W/30. Se spotřebou oleje nemám doposud problém. Pohybuji
se v rozmezí 2 000 až 4 000 ot/min. Preferuji včasné výměny a dávám přednost kvalitnímu palivu.
OMV 95 + PETROL POWER ECOMAX, poslední dobou OMV MAX MOTION 100. Motor je daleko méně
zatěžován, než třeba s naturalem 95 od TANK ONO. Chod motoru, odezva na plyn, hlučnost
a v neposlední řadě i spotřeba je někde úplně jinde.