Asi jo..Na vičku nadrže pišou min 95 oct.Jerry3 píše:To znamená jediné: motor má zvýšený oktanový požadavek a na obyčejnou 95-ku jezdí často ve sraženém předstihu.
Stara otazka: 95 v. 99
Moderátor: Colommbo
Re: Stara otazka: 95 v. 99
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Takhle to píšou téměř všude, ale prakticky to nemá valnou vypovídací schopnost.
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Já mám s 98-kou asi o 50 km na nádrž kratší dojezd. Proč ? To netuším, projev motoru stejný.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Stara otazka: 95 v. 99
U GDI bylo natankování vysokooktanového benzínu hodně znát, u 1,6EB vůbec.
Re: Stara otazka: 95 v. 99
U mě vyssi volnoběh. Coz považuji za plus. A za horka lepsi reakce na plyn a bez detonaci.
U vsech předcházejících, vlastních vozidel, bez vlivu. Vyjma 1.0 Fire.
U vsech předcházejících, vlastních vozidel, bez vlivu. Vyjma 1.0 Fire.
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Druhý týždeň jazdím na 100 okt. Honda ide jak z prakusvara@ píše:Dvakrát jsem natankoval Vervu 100...
Velmi dobrý benzín. Motor se nechal lehce vytáčet. Velmi živý ve středních otáčkách,
tj. 3 až 4 tisíce. Volnoběh jak hodinky
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Tak si to dávám dohromady ohledně spotřeby u bavce.
Tak od začátku. Loni jsem dal do mašiny svíčky Brisk (tříbodové). Sjel jsem Rumunsko a za sezónu najel 18tis.km. Vše bez problému se spotřebou dle táhání za heft 4,5 - 5,8 L/100km. Jak se v listopadu ochladilo, špatně startoval a než se zahřál, nedržel volnoběh. Dal jsem nové svíčky Densa a při výměně zjistil že Brisky měly odtrh 1mm z výroby, místo 0,8mm. Motor se v chladnu bez problému zahřál a spotřeba šla nahoru o 0,5L. Jezdilo to v pohodě na 95 i 98, jen u té 98 při podřazování to více střílelo od výfuku. Na zazimování jsem natankovat 98, projel jsem 30km, aby se všude dostala a zaparkoval. Po zimě stačilo oživit baterku a motor chytl na drc, jen ta dýmovnice od výfuku po startu. Vyjel jsem nádrž se zazimovacím benzínem se spotřebou 8,1L/100km. Motor se nechtěl ohřát, tak přišla na řadu dečka na chladič, a plná nádrž 95. Po pár odjetých km sice teplota nestoupala na výšší hodnotu, protože válce ochladí proudící vzduch, tak termostat olej do okruhu chladiče ani nepustí. Ale chod se vrátil do starých kolejí i se spotřebou. Za mne je víceoktanový do mé mašiny nevhodný, já musím 95+aditiva.
Tak od začátku. Loni jsem dal do mašiny svíčky Brisk (tříbodové). Sjel jsem Rumunsko a za sezónu najel 18tis.km. Vše bez problému se spotřebou dle táhání za heft 4,5 - 5,8 L/100km. Jak se v listopadu ochladilo, špatně startoval a než se zahřál, nedržel volnoběh. Dal jsem nové svíčky Densa a při výměně zjistil že Brisky měly odtrh 1mm z výroby, místo 0,8mm. Motor se v chladnu bez problému zahřál a spotřeba šla nahoru o 0,5L. Jezdilo to v pohodě na 95 i 98, jen u té 98 při podřazování to více střílelo od výfuku. Na zazimování jsem natankovat 98, projel jsem 30km, aby se všude dostala a zaparkoval. Po zimě stačilo oživit baterku a motor chytl na drc, jen ta dýmovnice od výfuku po startu. Vyjel jsem nádrž se zazimovacím benzínem se spotřebou 8,1L/100km. Motor se nechtěl ohřát, tak přišla na řadu dečka na chladič, a plná nádrž 95. Po pár odjetých km sice teplota nestoupala na výšší hodnotu, protože válce ochladí proudící vzduch, tak termostat olej do okruhu chladiče ani nepustí. Ale chod se vrátil do starých kolejí i se spotřebou. Za mne je víceoktanový do mé mašiny nevhodný, já musím 95+aditiva.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Já do motky Vervu 100, ale v autě rozdíl v projevu motoru nepozoruji. Snad jen, že při "stovce" vyjedu nádrž asi tak o 50 km dřív
Takže motka Verva 100 a autí N95 + VIF.
Takže motka Verva 100 a autí N95 + VIF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Stara otazka: 95 v. 99
V létě nemám problém ani se 100-kou, ale jak je kolem nuly, tak půlka vstříknutýho benzínu jde do laufu, nestačí ho všechen spálit.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Densa iridiové či obyčajnéHombre píše: Dal jsem nové svíčky Densa a při výměně zjistil že Brisky měly odtrh 1mm z výroby, místo 0,8mm...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Iridiové
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Já dnes bral u Benziny Efectu 95, ale zaujala mne nálepka vedle na Vervě 100:
V kroužku velké E5, a dále "Podle ČSN benzin Super Plus BA 98. Počet oktanů 100".... Tak ako
V kroužku velké E5, a dále "Podle ČSN benzin Super Plus BA 98. Počet oktanů 100".... Tak ako
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Norma existuje jen na BA98, ne? Tak proto
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stara otazka: 95 v. 99
To bych úplně netvrdil. Tyhle motory mají Motronic a jsou stavěný jako auto. Takže tady ta jednotka je adaptivní. Sice to není žádný žádnej zázrak,ale funguje. Naproti tomu motorky i nepoměrně novějších ročníků měly pevně danou mapu. Navíc ten motor točí jak auto a tak lambda je s tím schopna něco udělat resp stačí něco vysondovat. Motorky,co točí 10 000 ot,tak tam je lambda tak max jako těžítko a homologační prvek.Hombre píše:V létě nemám problém ani se 100-kou, ale jak je kolem nuly, tak půlka vstříknutýho benzínu jde do laufu, nestačí ho všechen spálit.
Tyhle boxery nemají problém s vysokooktanovým benzínem. Oni nemají problém ani s 85 oktany ...
Tvůj problém s dýmovnicí není způsoben benzínem. To co sem viděl já byl spálený olej. Což je opět u těchto motorů navíc s takovým nájezdem celkem normální. Je pravda,že občas si GS zakoří. Tvoje starty jsou trochu divočejší. Ale to by mohlo být gufery ventilů. Ale však ty by sis to taky dokázal zdiagnostikovat sám, kdy a v jakých režimech si zakouří
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Jak píše lefort. U nás norma pro Super Plus stanovuje min. 98 oktanů, je to přímo v ní specifikované. To Verva 100 a jiné prémiovky splňují. Čili je tam uvedená odpovídající norma.Pitris píše:Já dnes bral u Benziny Efectu 95, ale zaujala mne nálepka vedle na Vervě 100:
V kroužku velké E5, a dále "Podle ČSN benzin Super Plus BA 98. Počet oktanů 100".... Tak ako
A oktanové číslo 100 je tam, protože to není jen obchodní název. Průměrně, jestli si dobře pamatuju, má Verva 99,6 oktanu. Což je v rámci odchylky.
Já mám předepsán N98 do RS. S tím, že tam může být i N95. Od koupě tankuju jenom prémiovky. Převážně Vervu 100. I kdyby tam byl standard N95, tak bych i tak tankoval 100 oktan. Hlavně kvůli absenci ethanolu.
Co mám žkušenost od známých, tak natankovat jednou 100 oktan do auta moc efekt nemá, chce to vícekrát zase sebou. Než se jednotka přizpůsobí. Dva moji známí taky měli o kousek větší spotřebu, když ji natankovali poprvé, po třetím tankování už to bylo lehce nižší.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324