PAO, estery, nanodrive...
Moderátor: Colommbo
Re: PAO, estery, nanodrive...
Já bych to tak dramaticky neviděl. Psal jsem i sám na Ravenol a tam mi nic nenapsali ve smyslu, že ho nesmíte použít, ani na jejich webu není upozornění ve smyslu, nevhodné do civilních vozů. Podle mě přehnaná panika..
PS: RCS bude mít dost pravděpodobně jiné a možná i lepší složení, proti RUP, RSP A REP. HTHS má vyšší.
Jinak ty zmíněné tři jsou pro mě nezajímavé. Buď jsou v C3, případně 5W-30.
Ještě otázka. Nejezdil někdo od Pitrisů Ravenol RSE 10W-50?
PS: RCS bude mít dost pravděpodobně jiné a možná i lepší složení, proti RUP, RSP A REP. HTHS má vyšší.
Jinak ty zmíněné tři jsou pro mě nezajímavé. Buď jsou v C3, případně 5W-30.
Ještě otázka. Nejezdil někdo od Pitrisů Ravenol RSE 10W-50?
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: PAO, estery, nanodrive...
Jo. Mladej ho točí (ne jeden - už měnil ) už skoro 20 tkm v Accordu 2.4i kterej má za sebou přes 260 tkm. Bez problémû.... Ale "na spotřebu" s tím nejezdí"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PAO, estery, nanodrive...
Já si myslím, že Shi je o kousek víc paranoidní než já...
Naposledy upravil(a) PavelRS dne úte úno 12, 2019 14:50, celkem upraveno 1 x.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: PAO, estery, nanodrive...
Ani ne tak paranoidní (snad pochopí, že myšleno v dobrém) jako se snaží nastínit i ty eventuální možné negativní vlastnosti "Racing" olejů. Ale u Tebe v motoru (co si psal), tak většinou nepanují běžné/klidné podmínky
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PAO, estery, nanodrive...
No nepanují..
Já s tím jezdím většinou normálně, občas jí pěkně vytočím a vytáčím. Každou jízdu po ohřátí se podívá za 6000 ot.
Já hlavně, když někam jedu, tak je to vždy min. 15 km do města, takže olej ohřeju. Čili většinu provozu jezdím s ohřátým motorem. V zimě navíc používám Webasto. Sice ohřeje jenom kapalinu, nicméně motor prohřeje a musím říct, že pak netrvá oleji aby se dostal na provozní teplotu 15-20 km, ale do 8 km je ve vaně na 80°C.
PS: A tu RCS případně RRS budu stějně používat jaro - podzim. Čili tak. Mimochodem. Chci napsat zastoupení pro Mobil1. Zajímali by mě alespoň základní údaje jejich 5W-50 FS X1. Nikde se toho nedá moc vyčíst.
V USA mají FS X2 a tam už se zjistí info bližší a ten olej, podle parametrů, kvalitka..
Já s tím jezdím většinou normálně, občas jí pěkně vytočím a vytáčím. Každou jízdu po ohřátí se podívá za 6000 ot.
Já hlavně, když někam jedu, tak je to vždy min. 15 km do města, takže olej ohřeju. Čili většinu provozu jezdím s ohřátým motorem. V zimě navíc používám Webasto. Sice ohřeje jenom kapalinu, nicméně motor prohřeje a musím říct, že pak netrvá oleji aby se dostal na provozní teplotu 15-20 km, ale do 8 km je ve vaně na 80°C.
PS: A tu RCS případně RRS budu stějně používat jaro - podzim. Čili tak. Mimochodem. Chci napsat zastoupení pro Mobil1. Zajímali by mě alespoň základní údaje jejich 5W-50 FS X1. Nikde se toho nedá moc vyčíst.
V USA mají FS X2 a tam už se zjistí info bližší a ten olej, podle parametrů, kvalitka..
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: PAO, estery, nanodrive...
Google nezabral ? Obávám se, že zastoupení se od koncernu v rámci ochrany knowhow nedozví ani zlomek toho, co se dá najít u rusů:PavelRS píše:Chci napsat zastoupení pro Mobil1. Zajímali by mě alespoň základní údaje jejich 5W-50 FS X1. Nikde se toho nedá moc vyčíst.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/309 ... 0-svezhee/
Re: PAO, estery, nanodrive...
Shi:
Díky za info. Znám oil-club.ru, ale to co jsi poslal je 5W-40, já myslel 5W-50
Ten jsem tam našel už, akorát HTHS není k nalezení, ale tady na fóru psal někdo 4.5, nový FS X2 má 4.4, ale to jsou už detaily...
Díky za info. Znám oil-club.ru, ale to co jsi poslal je 5W-40, já myslel 5W-50
Ten jsem tam našel už, akorát HTHS není k nalezení, ale tady na fóru psal někdo 4.5, nový FS X2 má 4.4, ale to jsou už detaily...
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: PAO, estery, nanodrive...
To mi řekněte, v USA a v Rusku je k prodeji FS 5W-40 a u nás ne, tuším, že ani v Německu.
Mne by u MOBILu zajímalo i složení, respektive původ základového oleje.
Mne by u MOBILu zajímalo i složení, respektive původ základového oleje.
Re: PAO, estery, nanodrive...
Mobil je s největší pravděpodobností HC - hydrokrak, o Mobilu1shalibaba píše:Mne by u MOBILu zajímalo i složení, respektive původ základového oleje.
Shi píše:MSDS říká o složení toto:
1-DECENE, HOMOPOLYMER HYDROGENATED - 10 až 20 procent
DISTILLATES, HEAVY, C18-50 - BRANCHED, CYCLIC AND LINEAR - 40 až 70 procent
Takže je to směs PAO a GTL....PAO je něco jako superčistý produkt vyrobený skutečnou syntézou z plynu (tuším, že na začátku je ethylen). GTL technologie vychází ze zemního plynu, ne z ropy....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PAO, estery, nanodrive...
Díky. Tu informaci od Shi jsem tenkrát přečetl jen letmo, moje chyba.
Už jsem to našel, bylo to ve vláknu o CityGo - Shi - opožděně díky za vysvětlení.
Už jsem to našel, bylo to ve vláknu o CityGo - Shi - opožděně díky za vysvětlení.
Re: PAO, estery, nanodrive...
Já věděl že to tu Shi nedávno psal. Jen mi chvíli trvalo to najít
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PAO, estery, nanodrive...
Jestli byste tohle někdo rozklíčoval...
https://www.drive2.com/l/501785771909316786/
Jinak na oil-club.de se dotazovali zástupce Ravenolu, jak je to se složením RCS a zda obsahuje estery. Tohle byla odpověď. Použil jsem google překladač
"Jak jsem psal dříve, RAVENOL RCS obsahuje estery 5W-40.
Jedná se o plně syntetický olej na bázi PAO. Nízká polarita PAO je zdokonalena patentovanou směsí vysoce polárních skupin V (estery (POE), alkylovaný naftalen (AN), poly (alkylenglykol) atd.).
Vysoce polární komponenty skupiny V nejen kompenzují nízkou polaritu PAO, ale také zajišťují kompatibilitu PAO s těsněním. Výsledkem je, že olej na povrchu prakticky "držel" a dokonce i když motor nefunguje.
Betonové složení složek skupiny V je patentováno a je obchodním tajemstvím společnosti RAVENOL."
https://www.drive2.com/l/501785771909316786/
Jinak na oil-club.de se dotazovali zástupce Ravenolu, jak je to se složením RCS a zda obsahuje estery. Tohle byla odpověď. Použil jsem google překladač
"Jak jsem psal dříve, RAVENOL RCS obsahuje estery 5W-40.
Jedná se o plně syntetický olej na bázi PAO. Nízká polarita PAO je zdokonalena patentovanou směsí vysoce polárních skupin V (estery (POE), alkylovaný naftalen (AN), poly (alkylenglykol) atd.).
Vysoce polární komponenty skupiny V nejen kompenzují nízkou polaritu PAO, ale také zajišťují kompatibilitu PAO s těsněním. Výsledkem je, že olej na povrchu prakticky "držel" a dokonce i když motor nefunguje.
Betonové složení složek skupiny V je patentováno a je obchodním tajemstvím společnosti RAVENOL."
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: PAO, estery, nanodrive...
Co na tom potřebujete dekódovat ?PavelRS píše:Jestli byste tohle někdo rozklíčoval...
https://www.drive2.com/l/501785771909316786/
Jinak na oil-club.de se dotazovali zástupce Ravenolu, jak je to se složením RCS a zda obsahuje estery. Tohle byla odpověď. Použil jsem google překladač
Mimochodem, on ten "zástupce" Ravernolu je bohužel pouze prodejce ravenolu, takže jeho odpověď je samozřejmě pravdivá, ale bohužel především v obecné rovině. Ve výsledku říká to, co už stejně víme - RCS obsahuje nějaké oleje ze skupiny V, které jsou polární. Jednou z jejich vlastností je, že kompenzují některé negativní vlastnosti PAO základu.
No a přesné složení jaké oleje skupiny V tam jsou se stejně nedozvíme a ikdybychom se to dozvěděli, tak nám to stejně nic neřekne.
Podstatné je, že otázka proč RCS nemá naprosato žádné schválení:
"Warum hat das RCS keinerlei Freigaben ?
zůstává (podle mě) bez smysluplné odpovědi. Odpovědi, které tam jsou poskytnuty, nedávají smysl v kontextu toho, že v minulosti RCS schálení měl a jiné nové oleje R řady také schválení mají.
Já bych se nedivil, kdyby RCS měl opravdu hodně nabušený základový olej, který je ale nadstandardně agresivní vůči těsněním, což u závodního motoru určitě nevadí, ale v motoru, který má fungovat minimálně 15 let už vadit může. Ono totiž úplně všechny oleje chemicky poškozují materiál těsnění, ale je otázka, jak rychlá ta degradace je.
PAO způsobují smršťování těsnění, estery způsobují bobtnání, pokud je PAO a estery v nějakém rozumném poměru, tak nedochází k objemovým změnám. Kdyby bylo esterů moc, tak horzí nadměrné bobtnání. Jenomže objemové změny nejsou jediný problém. Všichni známe, že gumová "vodovodní" těsnění časem tvrdnou a přestávají těsnit a stejné je to i v motoru - materiál těsnění postupně degraduje a mění svoje vlastnosti (tvrdost, pružnost, roztažnost) a na tohle se zaměřují právě požadavky ACEA normy.
------------------
Mazivářské mýty, Mýtus dvanáctý (ing. Černý)
Podívejme se na vlastnosti esterového oleje trochu blíže. Je to syntetický olej, který kromě obvyklých uhlíku a vodíku obsahuje také kyslík. A právě kyslík dodává esteru určité "unikátní" vlastnosti. Ester je díky kyslíku polární a má vyšší afinitu ke kovovému povrchu než uhlovodíky. Mazací film vytvořený z esteru je také pevnější než uhlovodíkový film. Proto také oleje pro velmi namáhané vysokootáčkové motory mívají vysoký obsah esteru či jsou vyrobeny pouze z esterového základového oleje. Vysokými otáčkami je nutné rozumět hodnoty kolem 15 000 ot/min či více, které jsou typické např. pro motokáry, některé soutěžní motocykly, motory vozů F1, apod. V běžných i "unikátních" motorových olejích mají esterové oleje většinou jiný význam. Ve většině motorových olejů, pokud jsou v nich obsaženy, estery pomáhají rozpouštět některá aditiva, která by se v kvalitních uhlovodíkových základových olejích jen velmi těžko rozpouštěla. Estery mohou také přispívat k tomu, aby se motor udržoval v čistotě, protože mají větší rozpouštěcí schopnost než uhlovodíky. V některých případech se také pomocí esterů dolaďuje a harmonizuje účinek aditivace. Běžný obsah esterového oleje v motorových olejích se pohybuje mezi nulou a deseti procenty. Používání vyšší koncentrace esterů v motorovém oleji by mohlo vést k problémům se slučitelností oleje a různých plastových a pryžových těsnění a hadiček. Důsledkem těchto problémů by pak mohlo být porušení těsnosti mazacího systému a únik oleje. ...
Re: PAO, estery, nanodrive...
Já jsem teď kontaktoval fi. SD-Oil s.r.o. s dotazem na ten Ravenol RSE 10w50, protože oni na českých webovkách píšou API SN/CF a ACEA A3/B4, ovšem přímo na německých stránkách výrobce a ani v dostupném tech. listu se ani jedna z oněch norem neuvádí.... Uvidím jestli a co odpoví
Ale jak jsem psal - syn s ním v Accordu 2.4 najel skoro 20 tkm a absolutně v pohodě, a i mu klesla s tímto olejem spotřeba (toho oleje - a mění po 8 - 9-ti tkm).
PS: Co jde o motorku, tak u jejich 10w50 Motobike 4-T Ester je i na přímo deutsche stránkách Ravenolu norma API i JASO.
Ale jak jsem psal - syn s ním v Accordu 2.4 najel skoro 20 tkm a absolutně v pohodě, a i mu klesla s tímto olejem spotřeba (toho oleje - a mění po 8 - 9-ti tkm).
PS: Co jde o motorku, tak u jejich 10w50 Motobike 4-T Ester je i na přímo deutsche stránkách Ravenolu norma API i JASO.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PAO, estery, nanodrive...
Starší verze R olejů schválení měly. Přechodem na UVSO základ schválení u R olejů zmizelo a následně se u některých R olejů objevila nová schválení. A česká verze stránek to dosud neaktualizovala.