Pitris píše:Luboši a co takhle z druhé strany - ze strany provozovatele dráhy.
Provozovatel dráhy je DPO, které patří městu a město patří lidem. Ergo by měli dělat to, co lidi chtějí. Ne to, co si myslí, že je pro lidi dobré. A to se bavíme o tom samém městu, které není schopné dostavět 200m velice důležitého obchvatu zrovna této městské části kvůli vlastníka jednoho pozemku
https://youtu.be/5izUHgyG9-s
Pitris píše:O busech CNG jsme tu spolu už rozhovor měli a já v něm nehodlám pokračovat, ale vozo-osobokilometr je u tramvaje z hlediska delší doby nejlevnější u tramvaje.
Zastoupení CNG u nás pouze roste, snad už ani naftu kupovat nebudou. Když se podívám z okna, tak mi tu těch CNG možná už jezdí většina a jsem az to rád. Výrazně ubylo smradu a snižuje se tím prašnost.
Pitris píše:A delší doba je ta že tramvaj má asi tak 3x větší životnost jak ty podělaný busy CNG, jede si po svým tělese a nezavazí na silnici a nemusí jich tam být tolik.
Autobusy mají po celé trase už vybudované zálivy a nikdy mi jako řidiči nezavázely. Naopak s "rekosntrukcí" celého okolí tratě, která bude vedena uprostřed současné cesty, se bude ubírat zeleň a snižovat propustnost cest.
Pitris píše:A mj. tzn. levnější jízdné a větší dodržování jízdního řádu (výhoda pro občany), a méně řidičů v DPmO a jejich lepší pracovní podmínky (v tramvaji je teplo pořád - bus musí na konečné vypnout; a to se v důsledku projeví i k těm cestujícím).
S dochvilností ani cenou u DPO nemám problém.
Pitris píše:A nevím jak v Ostravě, ale v Brně je většina šalinových
smyček mimo zástavbu - na rozdíl od těch busových. Krom toho když se nyní staví kolejové tratě pro tramvaje v obci, používají se kolejnice s bočním gumovým "obložením" pro snížení přenosu hluku...
Nejde jen o smyčku samotnou. Jde o jakýkoliv oblouk (chraň Bůh 90 stupňů), kdy dochází k intenzivnímu tření kola a kolejnice. Obložení gumou a podobné srandy mají zanedbatelný dopad, pomohlo by pouze dát to pod zem. DPO slibuje, že to bude všechno tiché, nové koleje a nové tramvaje. Tak proč už to není na současných tratích, na kterých bydlí mnoho tisíc lidí?
Pitris píše:Ale cestující městskou dopravou je tvor věčně nespokojený: Zastávku chce před domem - ale ne svým ale před sousedovým, ve voze je teplo/zima, je to špinavé (zašpinil to řidič, že?!☺), řidič se jim směje/mračí se na ně, jede to brzo/pozdě.... a tak by se dalo pokračovat
Kdepak, já jsem s DPO velice spokojen (až na nákup švýcarských tramvají montovaných v polsku
).