Mam otazku asi zvlastnu a viem ze je tu kopec olejarov ktory to hravo rozlusknu .
Motoru je jedno ci ma 5w30 / 5w40 / 5w50 svoju prevadzkovu teplotu dosiahne stale rovnako ?
Ak to sem nepatri prosim admina nech to prehodi do ostatnych .
teplota motora
Moderátor: Colommbo
teplota motora
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř led 16, 2019 18:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přesunuto
Důvod: Přesunuto
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: teplota motora
Kdysi se to tu již probíralo.
Re: teplota motora
Osobně si myslím že s 5w50 se ohřeje o trošičku dřív než s 5w30. Olej je "hustější" - klade větší odpor.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: teplota motora
dik za presun ja som si myslel ze ten olej aj trosku chladi ten motor tak som mysmlel ze ta 5/50 bude motoru dlsie trvat sa dostat do prevadzovej teploty . ale zas nadruhej stane ako pises je hustejs tak tak asi skor . dik za odpoved . Pitris
PS: Jerry3 a Pitris s VW vlaknom si nic nerobte to tu budete mat asi stale to je uz diagnoza .
PS: Jerry3 a Pitris s VW vlaknom si nic nerobte to tu budete mat asi stale to je uz diagnoza .
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: teplota motora
tuším, že sme sa kedysi o túto tému mierne obtreli aj v "pandorinoj" vlákne.. ale dobre zvážiť prípadne znovu-otvorenie pandorinej skrinky.Jerry3 píše:Kdysi se to tu již probíralo.
Re: teplota motora
Dejme tomu, že je provozní teplota s xw-40 je 100 stupňů. S řidším olejem (dejme tomu x-w30) je větší průtok oleje motorem a také menší třecí ztráty, takže motor je lépe chlazen a generuje méně tepla. Provozní teplota bude o trochu nižší (dejme tomu 95 stupňů) a ten řidší olej se z důvodu nižší provozní teploty svou viskozitou při teplotě 95 přibližuje viskozitě, kterou by měl olej xw-40 při teplotě 100 stupňů.rtsax píše:Mam otazku asi zvlastnu a viem ze je tu kopec olejarov ktory to hravo rozlusknu .
Motoru je jedno ci ma 5w30 / 5w40 / 5w50 svoju prevadzkovu teplotu dosiahne stale rovnako ?
A s olejem xw-50 to je naopak - menší průtok, vyšší tření, o něco vyšší provozní teplota (dejme tomu 105 stupňů) a tím pádem olej vyšší teplotou trochu zřídne.
Jestli má olej v místě sensoru 95 nebo 105 stupňů je celkem jedno, zajímavější údaj než teplota oleje je z hlediska mazání tlak oleje.