Dobrý den všem. Zajímalo by mě porovnání vložky filtru a klasického filtru. Rád bych to pojal trochu jako anketu. Setkali jste se s tím? Jaké jsou vaše zkušenosti a názory?
Já tím byl trochu nemile překvapen. Mezi výhody má údajně patřit jednoduchá konstrukce a také důraz na ekologii ( vyhazuje se méně materiálu). Dle mojí úvahy je jedinou výhodou možnost vizuální kontroly, co všechno filtr dokázal zachytit.
Mezi nevýhody počítám nevhodnost konstrukce z hlediska zpětného toku oleje ( tím také vyplavování úsad zpět do náplně). Nikdo mi neobjasnil konstrukci "podpůrných zařízení", zda tam je obtoková klapka, či zařízení bránící zpětnému toku apod. Nechápu, kam až úspory mohou zajít a zda se spoří na správném místě.
Všem předem děkuji za postřehy a názory.
Filrační olejová vložka vs. filtr oleje
Moderátor: Colommbo
No tuto anktetní otázku jsem trochu hodně nepochopil. Má jí t o náhradu "Klasického " plnoprůtočného filtru na jedno použití filtr , nebo filtr který se dá rozebrat a vyměnit jen jeho filtrační vložka ? Svého času byl dostupný na trhu typ pro škody a žiguli , úspěšně jsem ho používal ve Favoritu. Pokud se nepletu těleso filtru s filtrační vložkou stálo cca 250,-Kč a náhradní vložka asi 50,-Kč . Takže ekomonická úspora byla jasná po několika výměnách. Klasický filtr stál kolem 100,-Kč . Jeho nevýhoda byla , že byl jen pro omezený typ vozů. Toto si nedovedu dost dobře představit dnes.
Nebo je to myšleno jinak ?
Nebo je to myšleno jinak ?
Pro upřesnění, jedná se o filtrační vložku, která se vkládá do tělesa filtru. Jak vypadá toto těleso uvnitř, jsem zatím neměl možnost vidět. Objednal jsem si olejový filtr na své auto (RV 2007 ). Čekal jsem, že přijde normální olejový filtr. Přišla tato vložka, čemuž jsem se divil. Údajně se to tak řeší z výše zmíněných důvodů. Ptám se na názory lidí, co si o tom myslí. Podle mě krok zpět.
Takže dodávám, mírně poučen po pátrání na nternetu. Na stránkách Filtron jsem našel tento velmi užitečný odkaz.
http://www.wixfiltron.com.pl/2005/_cz/i ... &Itemid=79
Když se proklikáte odkazy vpravo, jsou tam krásně popsány vlastnosti většiny dnes používaných filtrů, včetně "moderních konstrukcí" - olejových filtrů EKO, což je mnou výše zmiňovaná filtrační vložka. Tolik k všobecné osvětě.
http://www.wixfiltron.com.pl/2005/_cz/i ... &Itemid=79
Když se proklikáte odkazy vpravo, jsou tam krásně popsány vlastnosti většiny dnes používaných filtrů, včetně "moderních konstrukcí" - olejových filtrů EKO, což je mnou výše zmiňovaná filtrační vložka. Tolik k všobecné osvětě.
dle mého názoru to nemá žádnej podstatnej vliv nebo vlastnost, možná se tim ušetří trochu plechu na obal filtru, máme doma motorku a auto kde se mění jen vložka a auto kde se mění filtr kterej je v plechu (ten sem ze zvědavosti rozebral a jedinej rozdíl je v tom že má v sobě ventil kterej je jinak součástí motoru, těleso fitru je prakticky to samý)