Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Přesně jak píše Tonda, jen finanční sebevrah by kupoval v Kellyně bez registrace (slev). Potřeboval jsem do Jimnyho akumulátor, takový ten úzký typ, navíc s dalšími atypickými parametry. V Kellyně byl k vyzvednutí ihned, ale chtěli za něj neskutečnou dardu. "Půjčil" jsem si od kamaráda mechanika zákaznické číslo, dojel tam a už ta cifra vypadala lépe (1.900 Kč).
Dufy.cz = ceny a zboží --> velká spokojenost.
Dufy.cz = ceny a zboží --> velká spokojenost.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Co jsem vypozorovat, tak Dufy.cz pravděpodobně bere Ravenol od ofiko distributora SD-oil.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Dufy od SD-oil.... Ano Tuším že BiBa to tu potvrdil (svým nákupem u nich).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
A v pondělí se tam chystám pro Ravenol HCL, ať má auto čerstvý oil na zimu
V podstatě krom jedné negativní recenze (pozdní dodání zboží), tuším od Pavla, žádný problém s dufy.cz u nás nezaznamenán.
Takže bych s oilem od dufy.cz proti LSPI (a nejen proti němu) klidně bojoval
V podstatě krom jedné negativní recenze (pozdní dodání zboží), tuším od Pavla, žádný problém s dufy.cz u nás nezaznamenán.
Takže bych s oilem od dufy.cz proti LSPI (a nejen proti němu) klidně bojoval
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Jasne AutoKelly je predražené a sám tam nenakupujem ale skor ma zaujal ten rozsah cien. Aj na iných eshopoch je možné vidieť velké rozdiely.
Tak som nakoniec rozhodol že vyberem olej od Yacco alebo Ravenol, po iných značkách pozerať už nebudem. Aktuálne sa teda bavím o specifikaci A5
YACCO
vychádza ako jediná možnosť tento:
http://yacco.cz/osobni-automobily/yacco-lube-f-5w30
aj keď tento by bol možno ešte lepší keďže má zložením potlačovať LSPI (aj keď teda nejazdím v režime, ktorý by mal toto zposobovať) ale neplní specifikaci:
http://yacco.cz/osobni-automobily/yacco-lube-gdi-5w30-
RAVENOL
neviem prečo majú 3 rozne oleje plniace A5 a vobec netuším ktorý vybrať, vedeli by ste poradiť?:
(z toho čo som sa tu na fore dočítal a ak som správne pochopil tak akurát ten posledný plní aj C2 čo vlastne ten olej zbytočne predražuje pre použitie v benziňáku resp može byť menej vhodný, je to tak?)
http://www.ravenol.cz/katalog/149-ravenol-fds-5w-30
http://www.ravenol.cz/katalog/46-ravenol-fo-5w-30
http://www.ravenol.cz/katalog/43-ravenol-fel-5w-30
Tak som nakoniec rozhodol že vyberem olej od Yacco alebo Ravenol, po iných značkách pozerať už nebudem. Aktuálne sa teda bavím o specifikaci A5
YACCO
vychádza ako jediná možnosť tento:
http://yacco.cz/osobni-automobily/yacco-lube-f-5w30
aj keď tento by bol možno ešte lepší keďže má zložením potlačovať LSPI (aj keď teda nejazdím v režime, ktorý by mal toto zposobovať) ale neplní specifikaci:
http://yacco.cz/osobni-automobily/yacco-lube-gdi-5w30-
RAVENOL
neviem prečo majú 3 rozne oleje plniace A5 a vobec netuším ktorý vybrať, vedeli by ste poradiť?:
(z toho čo som sa tu na fore dočítal a ak som správne pochopil tak akurát ten posledný plní aj C2 čo vlastne ten olej zbytočne predražuje pre použitie v benziňáku resp može byť menej vhodný, je to tak?)
http://www.ravenol.cz/katalog/149-ravenol-fds-5w-30
http://www.ravenol.cz/katalog/46-ravenol-fo-5w-30
http://www.ravenol.cz/katalog/43-ravenol-fel-5w-30
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Někteří výrobci olejů (např. Yacco,, Millers, Shell, Ravenol, Millers, aj.) mají v jedné SAE a i v jedné ACEA víc typů proto, že jednotlivé z nich jsou "upečeny" pro určité výrobce motorů - resp. pro plnění jejich firemních norem. Ponejvíce VW, MB, GM, Fiat, PSA, Ford....
Suzuki nic takového nepotřebuje - tam je jedno který z nich v jednotlivé ACEA (nebo API).
Suzuki nic takového nepotřebuje - tam je jedno který z nich v jednotlivé ACEA (nebo API).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Co se týče mě, tak druhý nákup OK. Neměli sice 5 litrové balení RCS Ravenolu, ale poslali alespoň pět kusů litrovek a rychle.
Zda od SD-Oil, či ne, je asi jedno. Podle kódů na balení, a jejich ověření na webu Ravenolu, je vše pravé.
Na jaře asi zkusím RRS 5W-50
Zda od SD-Oil, či ne, je asi jedno. Podle kódů na balení, a jejich ověření na webu Ravenolu, je vše pravé.
Na jaře asi zkusím RRS 5W-50
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
OK tak je to asi jedno ktorý z uvedených čo.
Akurát to teda je na hyundai
Tak teda asi zoberem tento - FO:
http://www.ravenol.cz/katalog/46-ravenol-fo-5w-30
To som ani nevedel že sa to dá na stránkach výrobcu overiť, to je fajn.
Díky Vám za rady.
Akurát to teda je na hyundai
Tak teda asi zoberem tento - FO:
http://www.ravenol.cz/katalog/46-ravenol-fo-5w-30
To som ani nevedel že sa to dá na stránkach výrobcu overiť, to je fajn.
Díky Vám za rady.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ja som vlastník suzuki 1.4 TB a aj keď sa nezdá že tento motor má problém s LSPI po zábehu som dal Ravenol DXG 5W30 ktorý plní dexos1 gen2 resp. api sn+. Má nízku odparnosť síce TBN okolo 8 plus ale myslím že dobrá voľba pre priamy vstrek.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Tak som objednal ten RAVENOL FO 5W-30, ešte posledný dotaz, asi zbytočný ale pre istotu, nemajú tie oleje inú farbu? Povedzme na základe aditivace?
Neviem jak moc sa v nových benzínoch za*iera olej ale ak by mal po nejakých 7000km peknú farbu aby nebolo poznať že je to iný olej keď pojdem na garančku
Neviem jak moc sa v nových benzínoch za*iera olej ale ak by mal po nejakých 7000km peknú farbu aby nebolo poznať že je to iný olej keď pojdem na garančku
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Buď v klidu, nikdo nic nepozná. Taky jsem měnil "o poločase" olej doma, s to SAE 0W30 ACEA A3, za tovární "řidinu" SAE 0W20 ACEA A5 a v servise nikdo nic nepoznal. Mám přímovstřik a měrka oleje (mám měrnou část z oranžového plastu) chytá hnědou barvu už po 2.000 km. Neměl bych obavu.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Některé nové oleje mají jinou barvu (např. Motorex Select SP-X 5w40 zelenou a třeba Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10w40 hned černou), ale jak je na tom onen Ravenol FO 5w30 nevím. Ovšem po 7 tkm budou tmavé asi všechny....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
ravenol má medovú farbu a priamovstrek zaserie olej už po 2000km - je čierny... inak prečo ten FO?
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
OK, tak by to malo byť v pohode
A prečo nie ten FO?
A prečo nie ten FO?
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte srp 30, 2016 21:00
- Bydliště: Kostelec nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Mluvíš mi z duše, naprosto stejná úvaha, která mnou byla převedena i do praxe, jen ten olej je Total .Pitris píše:Takto to napsat nejde neboť každý je určen pro jiný motor a jiné zatížení; jsou tam ROZDÍLNÉ hodnoty HTHS viskozity Proto Jerry psal že A3 jde použít pokaždé, ale A5 (A1) jen do motorů kde to výrobce povoluje. Bohužel výrobce už nespecifikuje pro jaké jízdní podmínky Jde o to že ona hodnota HTHS "hovoří" o teplotní odolnosti oleje, resp. o hranici kdy se začíná při vysokých teplotách trhat olejový film. Oleje A3 mají hodnotu dynamické viskozity při +150-ti °C hodnotu HTHS minimálně 3,5 mPa.s. kdežto oleje A5 (A1) od 2,9 mPa.s. (a většinou kvůli ekologii - bo to je důvod olejů A5 - někde okolo tří).michal84 píše:Niekde som tu ale prečítal aj názor že kvalitný A5 olej može byť lepší ako slabší A3....
Takže na krátké jízdy lze olej A5 použít, při dlouhých bude vhodnější pro ochranu motoru olej A3. SAE 5w30 je pro nové motory a běžné klimatické podmínky vhodná alternativa (vyjímkou mohou být časté mrazivé starty kde bude vhodnější 0w30, nebo naopak při vysokém teplotním namáhání "zvednout" tu "třicítku" na 40). K tomu je třeba ale volit správně i interval výměn - krátké nebo ostřejší jízdy do 10-ti tkm, při dlouhých klidných do max. 15-ti tkm / 1 rok. A ptáš-li se na značky olejů - i já preferuji široké veřejnosti málo známé značky. Vedle toho Yacca třeba Ravenol, Petro-Canada, Repsol, Q8, Sunoco.... Shell se dá - jsou to gut oleje, ale tam bych nehledal nejnižší cenu ale raději ofiko dovozce.
A nepodtáčet motor - nechodit pod 2 t/ot. a občas to prohnat kolem 5-ti tisíc
Hyundai Tucson 2.0 CRDi
Škoda F3 1.0 TSI
Škoda 120L asi 34KW
ex Škoda F3 1.0 MPI
ex Hyundai i30 FB 1.4 T-Gdi
ex Škoda Fabia combi 1.4 MPI
ex Škoda Felicia GLXi 1.6 MPI
ex i40 1.7 CRDi
ex iX35 1.7CRDi
ex i30 2011 1.4
ex Peugeot 107, 108 1.0
Škoda F3 1.0 TSI
Škoda 120L asi 34KW
ex Škoda F3 1.0 MPI
ex Hyundai i30 FB 1.4 T-Gdi
ex Škoda Fabia combi 1.4 MPI
ex Škoda Felicia GLXi 1.6 MPI
ex i40 1.7 CRDi
ex iX35 1.7CRDi
ex i30 2011 1.4
ex Peugeot 107, 108 1.0