nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9937
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Sice za prvních pět let mého ježdění dvakrát oprava alternátoru (mno, poprvé jakási oprava na dva roky, podruhé v květnu 2014 celková repase), ale něco na tom normálním dobíjení bude...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: nabíječka,tady baterií
A mozna jeste Vartu před koupi znacky John.....
Re: nabíječka,tady baterií
No baterka sa nabijala 33hodin po nabiti drzi napatie 13,1V u znameho co ma tester pri zatazeni 300A kleslo napatie z 13,1 V na 13,0 V
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: nabíječka,tady baterií
To je zatial viac než velmy dobré.bjukemen píše:No baterka sa nabijala 33hodin po nabiti drzi napatie 13,1V u znameho co ma tester pri zatazeni 300A kleslo napatie z 13,1 V na 13,0 V
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: nabíječka,tady baterií
hej je,az prilis, kazdopadne zatial je u mna baterka tak uvidim
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: nabíječka,tady baterií
Má baterka v Mondeu má přes deset let. Dobíjecí napětí ve 3000 ot. Je jen 13,8V již 18 roků. Po vypnutí motoru je napětí v síti 12,8V. Po celou dobu, co jí v autě mám, nebyla dobíjena a v zimě na drc nastartovala po měsíci stání. Myslím si, že baterky i žárovky +30, +50% odrovnává to dobíjecí napětí 14,6V.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: nabíječka,tady baterií
Teda pane, Omča se má Akoušovi musí stačit 45Ah a 400A. A i v Petrově dvačtverceColommbo píše:....Varta Silver Dynamic 74Ah a 750A....
Jinak byla Varta, nyní je Yuasa....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9937
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Návod k obsluze v technické části uvádí kapacity 66/70/85Ah (nejsilnější asi pro naftu.) Při koupi auta byla namontovaná Varta Blue Dynamic 72Ah, ale byla na odchodu, neudržela kapacitu a po pěti dnech parkování už nebyla schopná otočit motorem. Koupil jsem zmíněnou Silver Dynamic, fungovala v autě rovných osm let a skrzevá moji spokojenost jsem ji loni pořídil znovu.
P.S. Vymontovanou Blue Dynamic jsem daroval kamošovi, jemuž v jeho 1.9D Citroenu ZX při každodenním používání sloužila věrně ještě asi pět let... Mimochodem, ten motor chytal podobně jako legendární Tomášova Toyota...
P.S. Vymontovanou Blue Dynamic jsem daroval kamošovi, jemuž v jeho 1.9D Citroenu ZX při každodenním používání sloužila věrně ještě asi pět let... Mimochodem, ten motor chytal podobně jako legendární Tomášova Toyota...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: nabíječka,tady baterií
Coz je pro me, nepochopitelne. Proslo mi rukama nekolik tisíc dieselu všemožných znacek a to co umel motor v Tomášoj C, PROSTE JAKOBY nepochopim. Cest pamatce a poctive Jappraci.
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08
Re: nabíječka,tady baterií
Zdravím,
mám objednaný Ctek MXS 5.0 new, pozítří se chystám poprvé dobíjet. Focus 3, 2011, 1,6tdci ,85kw , baterie je tam zřejmě původní ( 7let, auto vlastním 2 roky a ještě nebyla z auta venku, takže nevím datum výroby). Jezdím převážně krátké trasy ve městě ( cca 15km/1 start).
Na zapojené baterii ( originál Ford EFB 70Ah ) naměřeno před startem 12,3V, při startu 10,1V, těsně po startu 15V. ( měřeno večer po krátké jízdě, zapnutá obrysová světla a topení, rádio vypnuté).
Prosím o radu na samotné nabíjení na tom Cteku -
1) Měl bych sloupnout samolepky a dolít destilku nebo nebo se o to u téhle baterie vůbec nemám pokoušet?
2) Auto budu nabíjet doma ( píšete, že je lepší nechat aku před nabitím pár hodin v teple )- mám nabíjet na režim "Auto" nebo "Auto"+"Recond"?
Díky všem
mám objednaný Ctek MXS 5.0 new, pozítří se chystám poprvé dobíjet. Focus 3, 2011, 1,6tdci ,85kw , baterie je tam zřejmě původní ( 7let, auto vlastním 2 roky a ještě nebyla z auta venku, takže nevím datum výroby). Jezdím převážně krátké trasy ve městě ( cca 15km/1 start).
Na zapojené baterii ( originál Ford EFB 70Ah ) naměřeno před startem 12,3V, při startu 10,1V, těsně po startu 15V. ( měřeno večer po krátké jízdě, zapnutá obrysová světla a topení, rádio vypnuté).
Prosím o radu na samotné nabíjení na tom Cteku -
1) Měl bych sloupnout samolepky a dolít destilku nebo nebo se o to u téhle baterie vůbec nemám pokoušet?
2) Auto budu nabíjet doma ( píšete, že je lepší nechat aku před nabitím pár hodin v teple )- mám nabíjet na režim "Auto" nebo "Auto"+"Recond"?
Díky všem
Re: nabíječka,tady baterií
Ať tě ani nenapadne ten akumulátor z auta odpojovat!!!
Pokud budeš v tuto dobu nabíjet venku, zvol "studený" program. Vymakaná nabíječka by měla umět změřit si vnitřní odpor akumulátoru anebo přinejmenším průběžně sledovat jeho reakci na nabíjení a tomu přizpůsobit způsob nabíjení/nabíjecí program. Pokud to neumí a ty musíš sám něco volit, pak je nic moc.
Jinak většina soudobých akumulátorů už pod nálepkou žádné odnímatelné zátky ani nemá. Podívat se pod nálepku samozřejmě můžeš, ale pochybuji, že bys dokázal doplnit destilku.
Pokud budeš v tuto dobu nabíjet venku, zvol "studený" program. Vymakaná nabíječka by měla umět změřit si vnitřní odpor akumulátoru anebo přinejmenším průběžně sledovat jeho reakci na nabíjení a tomu přizpůsobit způsob nabíjení/nabíjecí program. Pokud to neumí a ty musíš sám něco volit, pak je nic moc.
Jinak většina soudobých akumulátorů už pod nálepkou žádné odnímatelné zátky ani nemá. Podívat se pod nálepku samozřejmě můžeš, ale pochybuji, že bys dokázal doplnit destilku.
Re: nabíječka,tady baterií
Ad Ctek MXS 5.0 new: přečetl jsem si návod a program Recond bych v daném případě určitě nepoužil.
- Colommbo
- Příspěvky: 9937
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Mám CTEK MXS 5.0 předchozí generace, tedy ještě bez možnosti "diagnostikovat" stav akumulátoru. Dobíjím akumulátor připojený v autě, nic nevyndávám. Mod RECOND je určen pro hluboce vybitý stav akumulátoru a doporučuje se pracovat s ním jako se šafránem, max. jednou-dvakrát ročně. Jestli použiješ program zimní s vločkou nebo jen autíčko je dle mého soudu vpodstatě jedno. Po připojení nabíječky na aku a zapojení do sítě se rozsvítí dvě nebo tři oranžové diody a nabíječka se začne s akumulátorem domlouvat. V průběhu nabíjení se pak postupně rozsvěcejí další oranžové diody podle toho, v které fázi proces zrovna je, a může to trvat různě dlouho. Ukončení nabíjení a možnost odpojení nabíječky signalizuje první ze dvou zelených diod, druhá (poslední v řadě) se rozsvěcí pouze při použití a ukončení zmiňovaného modu recond, při jiných se nerozsvítí, tož abys na ni nečekal.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08
Re: nabíječka,tady baterií
Dobře, použiji tedy jen režim vločky.Tahle novější verze má místo "vločky" teplotní čidlo, takže by si měla sama určovat dobíjecí proud podle okolní teploty.Jerry3 píše:Ad Ctek MXS 5.0 new: přečetl jsem si návod a program Recond bych v daném případě určitě nepoužil.
Díky, pokud to není v manuálu, tak z videí jsem se to nikde nedozvěděl.Colommbo píše:Ukončení nabíjení a možnost odpojení nabíječky signalizuje první ze dvou zelených diod, druhá (poslední v řadě) se rozsvěcí pouze při použití a ukončení zmiňovaného modu recond, při jiných se nerozsvítí, tož abys na ni nečekal.
Později v případě koupi nové baterie, je nutné provést nějaký ten reset BMS/něco dalšího, nebo si to ŘJ nastaví sama?
Re: nabíječka,tady baterií
Chceš-li se vyhnout problémům, připoj náhradní zdroj, jak jsem už napsal. V opačném případě si raději zajeď do odborného servisu.