skodovkar píše:Z auta máš radost dvakrát. Poprvé při pořízení a podruhé při prodeji
A potřetí, když nemusím řešit to, co si dle mého názoru řešení (ve formě nutných investic) rozhodně zaslouží. Žádné nedostatky jsem nezatajoval, kupodivu nikomu nevadily. Nejspíš je to "normálka" a "spotřebák", tak proč se tím zabývat, když "díly jsou za babku" a "opraví to na každém rohu".
Faktem je, že co jsem plánoval do toho vrazit, by se mi při původně neplánovaném prodeji nikdy nevrátilo. Je to totiž značná finanční částka, třebaže nikoli vydaná ve značkovém servisu.
Jerry3 píše: , když "díly jsou za babku" a "opraví to na každém rohu".
krasne vidno tu zvratenost myslenia vagu - zadny problem ze sa to furt kurvi - je to defacto obrovska vyhoda !! vrchol ironie - z toho urobit predajny argument !
LPG X-CESS VST MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Asi si "naběhnu" ale ono se to furt nekur.í, tedy ne všechny motory, nelze vše paušalizovat. Najdou se takové, které přežijí i 200.000 km ve velmi špatných podmínkách (mnoho řidičů na jednom voze, základní údržba, časté studené starty, často plný výkon na studeném motoru). Neříkám, že je to výhra, ale fakt se "někdy, občas, náhodou" najdou i VW motorizace, které jsou blbuvzdorné a přežijí hrubé zacházení, i když mají původ pod taktovkou Wagu.
Ač jsem Japan positive, kolikrát se divím, co 1.4 16V a 1.6 MPI vydrží (a smekám). To, co přišlo po nich, je samozřejmě "jiná kapitola".
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20 SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40 DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
To auto jsem si dovolil pořídit jen proto, že ho důvěrně znám, poněvadž jsem s ním 4 1/2 roku jezdil, a to výhradně sám. Ani mí předchůdci se na něm moc nestřídali, byli totiž pouze dva. Některé věci jsem tudíž považoval za již vyřešené, např. často svítící kontrolku airbagů, nefunkční zadní stěrač, dost náročnou opravu přední nápravy atd. atd. Jenže odešla zadní ložiska, při dovozové technické se opět projevil problém se zadním stěračem (tentokrát nešel vypnout), výrazně se zhoršilo řazení, motor zlenivěl...
S převodovkou byl údajně problém od samého začátku, jenže to ještě v záruce nikdo nereklamoval. Ovšem hlučný diferenciál (nevím s určitostí, který vlastně) v pravých zatáčkách, to nejspíše od začátku nebylo, neboť jsem si toho před čtyřmi roky nevšiml. Tím chci říct asi tolik, že stav daného vozu není zapříčiněn ani špatným zacházením, ani vysokým nájezdem, ale prostě tím, že "všechno je spotřebák". Hlavně, že nerezaví, což fakt nerezaví. Jak by také rezavěl, když byl celou dobu garážován. Jenže k čemu je mi auto, které sice vůbec nerezaví, zato však má 100+1 technickou bolest. A o jeho uživatelských vlastnostech z pohledu řidiče už raději vůbec nemluvím. Ano, má velký kufr a pohon 4x4...
Přesně tohle mne napadlo, když jsem se dočetl, že nejlépe je na tom Porsche. Proč? Inu proto, že se nejčastěji zdržuje ve značkové garáži: 5 let jsem vedle takové pracoval, tudíž jsem nabyl dojmu, že 911-ky jsou výhradně "víkendové vozy".
skodovkar píše:Jinými slovy kašlou na údržbu nebo alespoň pravidelný servis....
Ono to taky může být (a moc bych za to u němců nedal) že ne že se kašle na servis. Ten se u nich dělá. V autorizovaným servisu. A podle předpisu výrobce. ALE špatného. Když třeba v 90-ti tisících kilometrech vypustí z motoru třetí olej, tak je na průser docela solidně zaděláno
A nebo třeba to Jerrym zmínéné ložisko zadního kola. To asi taky nebylo tím že by do něj v servisu po 4 letech při garančce nenatlačili vazelínu
O "kvalitách" služebních škodovek vím své. Slovo "služebních" se v daném případě vztahuje výhradně k množině těch vozů, které jsem měl příležitost sledovat. Jinými slovy, vůbec tím nechci naznačit, že služební vozy jsou vždy těmi nejhoršími otloukánky, kterým se navíc nedostává řádné servisní péče.
To však nic nemění na mém postoji k vypovídací schopnosti statistik z TK, tedy snad s výjimkou Švýcarska, kde technické kontroly probíhají "dostatečně jinak"...
skodovkar píše:Jinými slovy kašlou na údržbu nebo alespoň pravidelný servis....
Ono to taky může být (a moc bych za to u němců nedal) že ne že se kašle na servis. Ten se u nich dělá. V autorizovaným servisu. A podle předpisu výrobce. ALE špatného. Když třeba v 90-ti tisících kilometrech vypustí z motoru třetí olej, tak je na průser docela solidně zaděláno
Právě proto, bych chtěl vidět, co bylo konkrétním problémem. Pokud brzdy pod míru či nefunkční, tak to máš řešit pravidelný servis, stejně tak problémy v diagnostice. Nebo třeba nízký bod varu brzdové kapaliny kvůli zvodnatění? V těch mobilních STK to v D mají.
Možná sem bo v Evropě je těch tříválcových paskvilů víc jak u japonců http://www.autoforum.cz/zajimavosti/fia ... -jednotek/ Že by se projevilo to co se projevit muselo A začne se to brzy sr*t všem - nejen Fordu, ale i VW, PSA nebo Hondě....