Už nejen Olej do 1.2 TSI
Moderátor: Colommbo
Re: Už nejen Olej do 1.2 TSI
Skus lepsie citat co pisem.Subaru-skus pohladat problemy s boxer dieselom.MB-A,B,a z toho odvodene modely, citan. Zisti si alebo pojazdi a zistis. Uz od tried you C je to lepsie.Jeden priklad- svoker GLA fungl nove- pro 500 km mu klakla prevodovka.volvo, ford som jazdil ale som im neprisiel na chut.opel-Pisem ze v porovnani s mainstrimom-groups sa este da- teda kym to cele nenahradia francuzy.
Hlavne treba porovnavat triedy, cenove hladiny, dobu kedy boli uvedene na trh.
Hlavne treba porovnavat triedy, cenove hladiny, dobu kedy boli uvedene na trh.
Re: Už nejen Olej do 1.2 TSI
Četl jsem jen obecné plky, nic konkrétního jsi nenapsal. Auta trochu sleduju a zrovna třeba ten MB C stojí tátovi v garáži. U té C classe je auto už z výroby tak nádherně zavoskováno, že kastle nejspíš vydrží věčnost. K třídě B se radši vyjadřovat nebudu a A zrovna taky není moc Mercedes. Citan - podle dodávky porovnáváš osobáky?
Ano, boxer diesel se nepovedl, ale to je jeden motor od Subaru (navíc vyvinutý přeneseně právě kvůli koncernu a podmínkám na evropském trhu). VAGu skáčou rozvody na téměř všech TSI, PD se přidírají na vačce, praskají jim hlavy, starý 2.0 žere olej, k tomu Dieselgate a takové HTP je opravdový technický skvost.
Jel jsi někdy - ne, řídil jsi někdy nějaké starší italské auto? 156, 147, Kappu, Deltu, atd.? Není to jen o tom, svézt se 10km na sedačce.
A s těmi porovnáními odpovídajících tříd - není to právě Škodovka, která svá auta ráda posazuje o půl třídy výš, než kam ve skutečnosti patří?
Ano, boxer diesel se nepovedl, ale to je jeden motor od Subaru (navíc vyvinutý přeneseně právě kvůli koncernu a podmínkám na evropském trhu). VAGu skáčou rozvody na téměř všech TSI, PD se přidírají na vačce, praskají jim hlavy, starý 2.0 žere olej, k tomu Dieselgate a takové HTP je opravdový technický skvost.
Jel jsi někdy - ne, řídil jsi někdy nějaké starší italské auto? 156, 147, Kappu, Deltu, atd.? Není to jen o tom, svézt se 10km na sedačce.
A s těmi porovnáními odpovídajících tříd - není to právě Škodovka, která svá auta ráda posazuje o půl třídy výš, než kam ve skutečnosti patří?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Už nejen Olej do 1.2 TSI
Zajímavá debata. Nicméně stačí se kouknout, jaké problémy nyní mají i ty Fordí Ecoboosty (když už se tu kaká na ten špatný koncern (a nebojte, auto koncernu opravdu nevlastním, kdyby náhodou někoho napadlo, mne hodit ke koncerňákům)
Re: Už nejen Olej do 1.2 TSI
Podívej se zpět do původního tématu. Ať žije podtáčení. :-/
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Už nejen Olej do 1.2 TSI
Já to sem "pro jistotu", ale s omluvou adminovi, raději zkopíruji, neboť nyní už nejde o dvě sousední vlákna:
Jerry3 píše:Tak tedy, jak jsem slíbil.Jerry3 píše:...A večer k tomu něco napíšu já. Předem prozradím, že to bude přesně v duchu předchozí debaty v tomto vlákně.
V mém bezprostředním okolí je momentálně 6 motorů Ford EB (2 x 1,5EB, 4 x 1,0EB) + můj 1,6EB. Pominu-li profesionálního řidiče s 1,5EB, zbývá jedna žena s 1,5EB, další dvě s 1,0EB a dva muži s 1,0EB. Sice si teď nejsem jistý, v jakém výkonovém provedení jsou všechny ty 1,0EB, ale vzhledem k tomu, že ani v jednom případě nejde o Fiestu, mohu předpokládat, že jde o verze 92kW.
Ale abych se dostal k věci. S těmi ženami občas jedu, Focus jedné z nich s 1,5EB jsem opakovaně na dlouhé trase řídil, tedy mi je chování toho motoru důvěrně známé a mohu ho srovnávat s mým 1,6EB, byť ve výrazně těžším a větším Mondeu. Všechny vyjmenované ženy a jeden muž ty motory neskutečně trápí podtáčením, přitom přinejmenším jedna z nich předtím jezdila s Mazdou 626 GT 2,0 vcelku normálně. On ten motor 1,5EB si totiž vůbec neřekne o podřazení, což samozřejmě neznamená, že mu to neškodí. Když řídím já (na stejné trase), běžně se pohybuji o dva kvalty níž než ona, tedy pokud zrovna nejedu po dálnici či po táhlých rovinkách silnic prvních tříd.
Druhá má vůbec zajímavý styl jízdy: natočí studený motor (1,0EB) a vyrazí závodnickým stylem s vytočením jedničky až k 50 km/h, aby však následně o kus dál při odbočování do boční ulice rychlostí chůze nepodřadila ze čtyřky na nanejvýš vhodnou dvojku. A pokud už tam náhodou nějaký nižší kvalt má, neakceleruje na něj, ale vždy až s plným plynem po zařazení vyššího kvaltu. A motor rozpálený dálniční jízdou při vnější teplotě 38 st. C (4 dospělí, jeden dorostenec + zavazadla v C-Maxu) okamžitě vypíná, aby "rychleji zchladl". Jinak je přesně ten typ, který pojede navzdory všem varováním na přístrojovce, dokud to bude schopno pohybu, klidně až do zahoření motoru vlivem absence chlad. kapaliny.
Další s C-Maxem, tentokrát muž, jezdí důsledně podle rádce řazení a prý dokonce dosahuje deklarované průměrné spotřeby, přinejmenším dle PP. Jenom si mi občas stěžuje, že jeho předchozí auto (Hyundai i30 1,6MPI) prý v určitých situacích zrychlovalo lépe. Kromě toho dost často tahá naložený přívěsný vozík (je chalupář).
A takhle bych mohl pokračovat. Snad to ale není nutné, neboť teď už je, doufám, jasné, co jsem tím chtěl naznačit.
Re: Už nejen Olej do 1.2 TSI
Netřeba se omlouvatiJerry3 píše:....ale s omluvou adminovi....
A jinak - to chování k oněm autům je veskrze hovadské
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Už nejen Olej do 1.2 TSI
Jen si nějak neumím vysvětlit, kde se to vzalo třeba u té s Focusem 1,5EB, když s její předchozí Mazdou 2,0 to tam ještě nebylo. Že by řidičská debilizace skrze turbo?
Re: Už nejen Olej do 1.2 TSI
Turbo "umí zakrýt" potřebu motoru. U atmosféry jsou potřeba otáčky, turbo táhne dřív. A když je někdo dřevo a nepozná, že se motoru něco nelíbí, nechá motor podtáčet. A ten - byť mu to škodí - si to bohužel musí nechat líbit, bo je kvůli těm dřevěnejm (mnógo jich) tak "naprogramován" Jenže následky toho podtáčení už žádný program zakrýt neumí, a tak se po čase projeví - třeba ztrátou výkonu, zakarbonováním či zvětšenou spotřebou oleje http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mu ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Už nejen Olej do 1.2 TSI
turbo o sebe k niečomu takému asi skutočne môže niektorých (väčšinu) šoférov/ovládačov zvádzať.. ale preboha veď je 100x lepší, opojnejší pocit vystreliť ako raketa z 2,3. pr. stupna - z dajme tomu 3500ot.min, kedy si užiješ nielen poriadny príval sily/záťahu, ale aj nejaký ten akustický zážitok,.. než si "užívať" oproti tomu šneko rozbeh, podivné nezdravé zvuky z motora a celého pohonného ústrojenstva pri snahe sa rozbiehať z pásma nad voľnobehom a nie moc tomu vzdialenom.
Kolega má Renault Clio 0,9Tce.. ten je schopný v miernom stúpaní so 4 chlapmi na palube ísť na 1300-1400 s plynom pretlačeným do podlahy.. Pár krát som za ním šiel a viem presne kedy dupe do podlahy, a to nie preto, že mu to začne zrýchľovať, ale ten sadzomet (podobný fušersky chipnutému dízlu bez DPF) je neprehliadnuteľný.
Kolega má Renault Clio 0,9Tce.. ten je schopný v miernom stúpaní so 4 chlapmi na palube ísť na 1300-1400 s plynom pretlačeným do podlahy.. Pár krát som za ním šiel a viem presne kedy dupe do podlahy, a to nie preto, že mu to začne zrýchľovať, ale ten sadzomet (podobný fušersky chipnutému dízlu bez DPF) je neprehliadnuteľný.
Re: Už nejen Olej do 1.2 TSI
mam silny dojem ze prave toto ma na svedomi lspi. ludia zo zahranicnych for posluchajuci radcu radenia vzdy riesili tento problem, aj v servise.. ak si predstavim ze priestor neopustia vsetky sadze, niektore sa dokonca prichytia na kovy, tak potom pocas dalsich cyklov - zas s nedostatocnou teplotou horenia mozu zacat tliet (a nezhoriet alebo neopustit priestor) a posobit ako mikroskopicka zhaviaca sviecka.kornel píše: sadzomet je neprehliadnuteľný.
trojval moze byt dobrym motorom do mensich aut, lenze niektori vyrobci uz to moc prehanaju..
diely dimenzovane "na hrane" a ich minimalna hmotnost (tzn aj vyssie torzne kmity a neslavne retaze tsi), ekokurvitka viacerych typov - od lowsaps mastne vody, cez vypinanie valcov, az po kktiny start-stop.
tlacia na max litrovy vykon, a potom to ma fatalne nasledky.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Už nejen Olej do 1.2 TSI
Abychom ty spalováky zase nečistili vstřikováním vody do sání, jako se to dělávalo podomácku na dieselech.