Nedělal bych z toho tragédii bo ani tyto hodnoty nejsou špatné. Jo, ty staré byly lepší, ale "ekodoba" Když vyměníš po/do 10-ti tkm - pohodakatana25 píše:Sunoco Gold 5w40....u 5w40 při 100C už není 15, ale 14,4, TBN >8 místo 10,5 a viskozitní index >160 místo 173....
SUNOCO
Moderátor: Colommbo
Re: SUNOCO
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: SUNOCO
Mám Sandero s motorem 1.4, r.v.2008. Žádnej NASA motor Jsem takovej šťoural, tak mě to zajímalo kam s tím hnuli. Na Sunoco jsem narazil stejně náhodou, předtím Felda 1.3Mpi. Tam byl Mogul, Shell, MOL, Valvoline jak mi to přišlo pod ruku podle ceny. Předtím Brava 1.2 16V a tam teda Selenia, čert to vem. U Fiatu po 10tis, u feldy jak jsem si vzpomněl, ale po 12tis max. Sandero mám od února, teď jsem měnil po 10tis. Filtry dávám Mann olej i vzduch. Takže tohle nezanedbávám.
Pro příklad:
Přes 10let chodím s přítelkyní a za tu dobu její rodiče vystřídali 2x Favorit, 2xSeat, WV, Feldu a možná ještě něco dalšího a za celou tu dobu nevím o tom, že by kdo vyměnil olej nedejbože i filtr oleje nebo vzduchu. Ještě se tím tatík od mladé chlubí, že to v životě nedělal a neví proč by měl. Ať to byla sebevětší plečka, žádný to auto nezdechlo na motor. Když to moc klepalo, dolil se olej a jelo to dál. Tam nebyla jakákoli údržba či snad opravy. Jezdilo to furt. Zdechlo to na elektriku, korozi nebo kombinaci obojího. Teď si koupili novej Logan MCV. Jsem zvědavej na garančky a údržbu po záruce. Omlouvám se za OT, ale muselo to ven.
Pro příklad:
Přes 10let chodím s přítelkyní a za tu dobu její rodiče vystřídali 2x Favorit, 2xSeat, WV, Feldu a možná ještě něco dalšího a za celou tu dobu nevím o tom, že by kdo vyměnil olej nedejbože i filtr oleje nebo vzduchu. Ještě se tím tatík od mladé chlubí, že to v životě nedělal a neví proč by měl. Ať to byla sebevětší plečka, žádný to auto nezdechlo na motor. Když to moc klepalo, dolil se olej a jelo to dál. Tam nebyla jakákoli údržba či snad opravy. Jezdilo to furt. Zdechlo to na elektriku, korozi nebo kombinaci obojího. Teď si koupili novej Logan MCV. Jsem zvědavej na garančky a údržbu po záruce. Omlouvám se za OT, ale muselo to ven.
Naposledy upravil(a) katana25 dne pát zář 14, 2018 16:16, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: SUNOCO
Tak hoši nové Sunoco Sportivo 5w50. Hustota pri 40st =115, pri 100st= 18. Bod tuhnutí -45, Visko.index mají psaný >180 a tbn >8. To znamená vyšší jak 180 a vyšší jak 8 ne ? Jinak Api SN a nový sunoco je na bázi PAO...Cena na 5 litrech novýho Sportiva by měla poskočit o 200-300kč. Kvůli PAO a SN. U toho Sunoca Gold to taky mělý napsaný TBN >8 tzn že to může být klidně zas těch okolo 10 ale nevím co to má znamenat, že se tím kryjí....Kdyby to mělo lehce mín, než pevná cifra kterou by napsali. Ještě počkám na vyjádření z Totalu, zda mají k sehnání tu jejich 5W50 SN. Potom se rozhodnu co dám na zimu. Když nebude total, tak ještě starší Sunoco 5w50. Jinak i starší Gold 5w40 by na jaknaauto měli mít uplně v klidu. Tzn ty starý normy TBN 10.5 a visko pri 100st 15.
Re: SUNOCO
Jak zmiňuje kolega
Proč to maj psaný jak maj, to ví jen oni.
Dle tohoto dokumentu na straně 6 by mělo být TBN min. 10 a HTHS min. 3,5 pokud plní normu A3/B4-16PavelRS píše:Pokud má schválení ACEA A3/B4 tak TBN musí být min. 10. Toho bych se nebál
Kód: Vybrat vše
https://www.acea.be/uploads/news_documents/ACEA_European_oil_sequences_2016.pdf
Re: SUNOCO
TBN či 8 alebo 10 je to fuk. Pri našich výmenách do 10.000 je to kolečko na táčkách
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: SUNOCO
Jasně. Já stejně nemám žádný olej v motoru déle jak 7-8 tis km a to tam ještě za tu dobu 2 L doliju. Už ted mám na oleji od jara najeto 6400km a jsem už nervozní.. Prostě ten pocit jak si motor přede jak šicí stroj po výměně za nový je boží..Hned se snažím po výměně jezdit delší štreky, aby se ze začátku vyčistilo co nejvíc. A Ono přeci jen po 6 tis km už je znát lehce hlučnější chod. Nový sunoco je na bázi PAO + Molybdenum a API SN. Takže to bude guut olej. Uvidíme cenu. Snad se moc nepřiblíží Yacco Galaxie 5w50, jinak by to moc nemělo cenu.
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne pon zář 17, 2018 19:36, celkem upraveno 2 x.
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: SUNOCO
Mně v motoru dlouhodobě (víc jak čtyři roky a téměř 80tis.km) používané Sunoco 5W50 (API SH) nahradila právě zmiňovaná Galaxie. Netlučte mě, ale v současnosti na ní mám 13tis.km... Max. objem náplně mám 5,75 litru, koupil jsem šest flašek, nalil pět a půl, po asi osmi tisících dolil zbytek z poslední flašky a jsem lehce pod půlkou mezi ryskami. U mě dobrý!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: SUNOCO
Záleží na typu jázd. Ak prevládajú dlhšie jazdy, tak aj výmena pri cca 13-15.000 je v pohode, kedže olej sa zväčša stále prehrieva. Tu je možnosť použiť aj olej s nižším TBN Tak isto pri krátkych jazdách a s nimi spojenej skoršej výmene. Naopak, ak sa jazdia krátke trasy a dotyčný chce olej, napriek radám o skrátení výmeny, nechať olej cca 10 - 12 tis.km, vtedy je lepšie pohľadať olej s vyšším TBN numerom
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned dub 30, 2017 19:28
Re: SUNOCO
Ahoj, potřeboval bych vědět jestli je nějaký reálný rozdíl v praxi mezi Sunoco Gold a Xenon. Mám Octavii 2 1,6 MPI 75 kW Euro4 (kód BGU) z r. 2004. Normu 502.00 splňují oba. Já roky používal ten Gold a teď poprvé použil Xenon. Je o něco dražší, tak jsem si řekl, že bude lepší. Aniž bych předem pátral po detailech. Jinak jezdím hlavně krátké trasy a měním olej po 12-14 měsících, což je u mě 6500-8000 km. Díky
Octavia 2 1,6 MPI 2004
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: SUNOCO
Dej SUNOCO gold. XENON je pro disela s filtrem pevných částic a mid saps. A taky ma normu 505.01.
Re: SUNOCO
Špatně Teda to že dražší = lepší....jindrich999 píše:Já roky používal ten Gold a teď poprvé použil Xenon. Je o něco dražší, tak jsem si řekl, že bude lepší.
Rozdíl je ten že Gold je ACEA A3 a Xenon ACEA C3. Jak psal kolega, Xenon je přednostně pro motory s filtrem pevných částic. Bohužel kvůli tomu má snížen obsah aditiv, které ale Tvůj motor potřebuje právě při těch krátkých jízdách (hlavně TBN). Měníš po 8 tkm - to je v pohodě, to dá i ten Xenon (motoru to neublížilo), ale raději zpět k tomu Gold-u. Nebo jinému 5w40 s ACEA A3/B4 (ne C3).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: SUNOCO
Má pravdu předseda - jeden tvůj velmi rozumný interval výměny ten Xenon C3 dá a motor se nezblázní. Příště však opět nějaký A3.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned dub 30, 2017 19:28
Re: SUNOCO
Aha, ono v popisu oleje bylo, že má normu 502.00 a že je i pro benzínové a LPG motory. Kdyby napsali lepší popis, tak jsem ho nekupoval. Holt příští výměna bude o něco dřív, před technickou to obvykle dělávám, tak to bude 11 měsíců a cca 6tkm.
Octavia 2 1,6 MPI 2004
Re: SUNOCO
Ten popis kopíruje současné trendy, tedy z předmětného hlediska tzv. sedí. Problém je "pouze" v tom, že nesedí ty trendy...
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: SUNOCO
Pokud prodejce namísto základních charakteristik oleje (ACEA, API) uvádí pouze nějaké pitomé normy, asi bych příště raději nakupoval jinde... Na druhou stranu věřím, že 90% zákazníků to nevadí.jindrich999 píše:...Kdyby napsali lepší popis, tak jsem ho nekupoval...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90