Vysokoteplotní tmel
Moderátor: Colommbo
Vysokoteplotní tmel
Má někdo zkušenost s použitím vysokoteplotního tmelu? Potřebuji utěsnit ocelový váleček o teplotě 900°C, který bude ostříkáván tlakovou vodou na jednom konci. Tmel by tedy měl být teplotně vysoce odolný, ale ne křehký aby nepraskl při tepelném cyklování a zároveň musí snášet vodu. Díky za tipy
Re: Vysokoteplotní tmel
Mám obavy, že nic takového není.
Re: Vysokoteplotní tmel
Nieto, iba kachliarsky tmel vydrzi taku teplotu a ten je pre teba nevhodny
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Vysokoteplotní tmel
Tmel asi nebude. Jsou třeba různé tmely a malty na průmyslové pece, ale bude tam i hodně vody, takže to dlouho nevydrží. Našel jsem zajímavý těsnicí materiál do vysokých teplot http://www.isoma.cz/materialy/miglasil.html
Re: Vysokoteplotní tmel
Kdysi existoval pružný tmel k zatěsnění konců lopatek leteckých turbín vůči difuzoru (vymazávala se jím drážka v difuzoru proti lopatkám), jehož účelem bylo omezit tlakové ztráty a zároveň zamezit mechanickému poškození difuzoru vlivem tepelné roztažnosti (prodloužení) a mechanických vibrací lopatek (prostě se vydřela jen horní vrstva toho tmelu). Ovšem nevím, zda se takové konstrukční opatření dnes v praxi vůbec uplatňuje a jak na tom ten tmel byl z hlediska teplotní odolnosti, neboť se používal, tedy pokud je mi známo, jen pro sací část turbokompresoru.
Re: Vysokoteplotní tmel
A to nejde prostě zavařit?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokoteplotní tmel
Zkusil bych toto,ale tvoje požadavky jsou docela drsný
http://www.soudal.cz/produkt/kamnarsky-tmel
https://www.denbraven.cz/produkt/kamnarsky-tmel/
http://www.soudal.cz/produkt/kamnarsky-tmel
https://www.denbraven.cz/produkt/kamnarsky-tmel/
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vysokoteplotní tmel
Tu tlakovou vodu to nedá.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokoteplotní tmel
Taky si myslím
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vysokoteplotní tmel
Bohužel podle TL nedají žádnou vodu dlouhodobě. Tmel nesmí natahovat vlhkost, protože když se dostane k horkému válečku, tak z toho vznikne hodně rychle přehřátá pára a milý tmel bude pryč
Přivařit se to nedá, protože váleček by měl být maximáně izolován od svého okolí. To proto, aby se odvod tepla dal považovat za jednorozměrný, abych mohl tvrdit, že pokles jeho teploty (odvod tepla) je zapříčiněn právě dopadajicí vodou. Nyní je to těsněno stlačeným plynem, ale to je vzhledem k jeho spotřebě nepraktické (i komplikované).
Přivařit se to nedá, protože váleček by měl být maximáně izolován od svého okolí. To proto, aby se odvod tepla dal považovat za jednorozměrný, abych mohl tvrdit, že pokles jeho teploty (odvod tepla) je zapříčiněn právě dopadajicí vodou. Nyní je to těsněno stlačeným plynem, ale to je vzhledem k jeho spotřebě nepraktické (i komplikované).
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysokoteplotní tmel
jak moc je to potřeba utěsnit? Napadla mě tlumící vata do výfuku,ale odolnost je tam deklarovaná jen do 800 st. C. Navíc by to šlo jen omotat,což není nic moc a navíc je absorpční,takže nebude úplně izolační ... Jen nápad z nehostinných podmínek výfuku,kde je dost teplo,tlak a i voda,ale né moc tlaková ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Vysokoteplotní tmel
eko azbestová šnúra?