Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
Jen pro info ohledně spotřeby spraye na odstranění náletové rzi. Zkoušel jsem na jaře Korrosol a 0.5 litru padlo (auto o délce 4.3 metru a výšce 1.6 metru). Nicméně fungoval dobře.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
Jinak, pokud by někdo chtěl zkusit ten syntetický vosk Soft99 fusso coat, tak teď je na www.carmedia.cz za dost rozumnou cenu.
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
tu ipu máš lacnejšie https://www.a-autokozmetika.sk/aautokoz ... l-99-5-IPA
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
diky chlopi, odkazy si odlozim. skoda ze ste nepisali skorej.
pred par dnami som skusobne s hubickou prelestil ciernu strechu. SONAX Xtreme Polish & Wax 2
ziadny vybrus do ziveho, len rucne. vidim ze strecha sa nespini tak moc, na dotyk uplne hladke.
ked porovnam strechu so zvyskom auta, zhlukovanie vody a stekanie slusny rozdiel, a to este teflon nedorazil..
asi je nutne abrazivne prelestit (aspon trochu rucne), odstranit "bordel vrstvu" pred voskom/sealantom.
pred par dnami som skusobne s hubickou prelestil ciernu strechu. SONAX Xtreme Polish & Wax 2
ziadny vybrus do ziveho, len rucne. vidim ze strecha sa nespini tak moc, na dotyk uplne hladke.
ked porovnam strechu so zvyskom auta, zhlukovanie vody a stekanie slusny rozdiel, a to este teflon nedorazil..
asi je nutne abrazivne prelestit (aspon trochu rucne), odstranit "bordel vrstvu" pred voskom/sealantom.
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
clay som pred tým nikdy neriešil,ani som pravdu o nom vobec nevedel. Ale ked som ho vyskušal,bol som prekvapený,že o kolko je ten lak svetlejší a živší v porovnaní s plochou,ktoru som len umyl a navoskoval. Cvične som to urobil na jednaj strane kapoty,chemický som ešte neskusil. Výhodou PTFE je,že vosk nepritahuje špinu a podstatne lahšie sa umýva. žial lacnejšie vosky bez PTFE su magnetom na špinu,zatial sa mi zdá,že Soft99 bude výnimka-ale ani nepatrí medzi lacné vosky,i ked sa daju kupit i 10x drahšie vosky. No normálny človek nedá za vosk 160€,ktorý mu vydá len možno 8 voskovaní. A ten,kto má 160€ na vosk,ho určite nebude osobne voskovat.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
pepoh komletná operácia zaberie viac než den-bez leštenia. Samozrejme profici to urobia za ani nie polovičný čas.Len na mechanický clay budeš potrebovat tak 4 hodinky,samozrejme záleží od velkosti auta.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
Právě, že fusso patří mezi levnější. Za 600 Kč a dle různých referencí vystačí na hodně aplikací - musí dávat opravdu slabá vrstva.
S tím magnetem na špínu je to pravda - největší neštěstí je na černé metle karnaubský vosk. Ale zase ten lesk...
Na kompletní ošetření já počítám aspoň dva dny. Budu dělat 6 let staré auto, které asi nikdo nikdy nedekontaminoval apod. Např. Po umytí, když microvlaknem suším, tak se mi o poletavou rez jádra zachytává.
Mám v plánu auto umejt aktivní pěnou od ValetPro - měla by nakousnout stávající voskovou vrstvu, pak šamponem od Karcheru. Potom rozpouštědlem odstranit asfalt. Poté chemický odstraňovač rzi, opět šamponem od Karcheru umýt. Pak to vezmu mechanickým clayem a nakonec leštěnkou na vyčištění lak - témeř ne abrasivní - je určena pro přípravu laku na nanesení sealantu.
Otázka je, zda po vyleštění ještě lak raději přeběhnout naředěnou IPou?
No a pak natáhnout fusso a doufat, že za tejden nesleze.
Původně jsem měl v plánu kvůli lesku ještě přes fusso dát carnaubu, ale asi kvůli chytání prachu se na to asi vykašlu.
S tím magnetem na špínu je to pravda - největší neštěstí je na černé metle karnaubský vosk. Ale zase ten lesk...
Na kompletní ošetření já počítám aspoň dva dny. Budu dělat 6 let staré auto, které asi nikdo nikdy nedekontaminoval apod. Např. Po umytí, když microvlaknem suším, tak se mi o poletavou rez jádra zachytává.
Mám v plánu auto umejt aktivní pěnou od ValetPro - měla by nakousnout stávající voskovou vrstvu, pak šamponem od Karcheru. Potom rozpouštědlem odstranit asfalt. Poté chemický odstraňovač rzi, opět šamponem od Karcheru umýt. Pak to vezmu mechanickým clayem a nakonec leštěnkou na vyčištění lak - témeř ne abrasivní - je určena pro přípravu laku na nanesení sealantu.
Otázka je, zda po vyleštění ještě lak raději přeběhnout naředěnou IPou?
No a pak natáhnout fusso a doufat, že za tejden nesleze.
Původně jsem měl v plánu kvůli lesku ještě přes fusso dát carnaubu, ale asi kvůli chytání prachu se na to asi vykašlu.
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
par postrehov, cierne fusso + par dalsich veci dorazilo. este cakam na antirez sprej.
ta fusso plechovka je velka jak valec na cd.
smrad petrolejovy, asi teplotou v transporte vystrelilo plechove viko.
neni vidiet ze by bolo pouzivane. obavy o skladovanie sa potvrdili, najlepsie chladna pivnica.
po vyschnuti hmota prasi a je nepouzitelna.
zatial som vyskusal na kozmetickom zrkadle..
bez clayu nefunguje. ani po utreti ipou alebo denaturakom. (trochu vodny kamen)
tak som to zrkadlo clayoval+ipa. potom naniesol fusso. funguje!
po 5 minutach obdivu tecucou vodou , som v jednej casti zrkadlo umyl denaturakom, a vedla onr-qd koncetracii.
denaturak uplne odstranil fusso , a onr po umyti vodou male kvapky ostavaju na skle.
ale nonstop moze na to tiect cista voda, fusso je v pohode a drzi...
ps1 uz po par desiatkach minut schnutia, sa zlepsuje odolnost vrstvy na ipu a denaturak.
ps2 schvalne som narusil denaturakom sklo na jednom mieste. po utreti vody,som cele miesto pretrel nanovo fussom, cele zrkadlo zas odpudzuje vodu.
po par dnovom vytvrdnuti, situacia na aute bude lepsia. susil som zrkadlo fenom a testy priebiehali po par minutach....
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
Hezky jsi si vyhrál
Ohledně odolnosti někde psali, že je potřeba nechat fusso aspoň den vyzrát. Bylo to v souvislosti, když by někdo chtěl aplikovat druhou vrstvu.
Dosud jsem byl příznivcem přírodních vosků, ale pokud tento nebude na sebe lepit tolik prachu a špíny, tak do něj jdu. Minimálně na černou metlu.
Jinak na detailingclub doporučují odmaštění buď IPA anebo raději GYEON PREP - prý se s ním dělá lépe.
Ohledně odolnosti někde psali, že je potřeba nechat fusso aspoň den vyzrát. Bylo to v souvislosti, když by někdo chtěl aplikovat druhou vrstvu.
Dosud jsem byl příznivcem přírodních vosků, ale pokud tento nebude na sebe lepit tolik prachu a špíny, tak do něj jdu. Minimálně na černou metlu.
Jinak na detailingclub doporučují odmaštění buď IPA anebo raději GYEON PREP - prý se s ním dělá lépe.
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
doteraz som používal turtle s PTFE ale ako som písal,velmy zle sa rozleštuje,po zashnutí sa zle odstranuje. Ked zase nie je zaschnutý,rozmazáva sa. Inak ale výdrž velmy dobrá,nelepí na seba bordel. Soft 99 Kiwami zatial tiež dobré,zatial nenalepil bordel. Výdržbalenia bude asi dobrá,je to slušná piksla. I turtle mi vydržal niekolko rokov a to som s ním príliš nešetril.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
asi prirodny vosk sa neudrzi na teflone ? aby to nerobilo nejake smuhyshalibaba píše:
Původně jsem měl v plánu kvůli lesku ještě přes fusso dát carnaubu, ale asi kvůli chytání prachu se na to asi vykašlu.
teraz som este vyskusal na zrkadle trochu clay + onr qd, fusso neprotestoval. kuchynsky saponat ok.
mam dojem ze fusso nerobi dalsie vrstvy. asi rozpustadla vnutri fussa narusia staru vrstvu. (?)
co sa tyka teflon turtle, recenzie neboli moc pozitivne. radsej som sa mu vyhol
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
Právě, že s druhou vrstvou přírodního vosku mi navnadili na DW, kde kvůli ochraně dali soft a na něj kvůli lesku např. Soft99 king of gloss anebo kiwami, případně jiný přírodní.
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
po necelych 5tkm letne bibendum zacal hnednut/blednut. ako stara pneu
tak som ich natrel :
vypadaju jak uplne nove (nerobi to dojem ze by boli niecim natrete-uplne prirodzeny vzhlad) , ked budem prezuvat tak spravim aj vnutornu stranu
hubicka staci, treba aj otacat az vtedy sa pasta dostane do kazdej ryhy
na videach je vidiet odpudivost na spinu-vodu.
tak som ich natrel :
vypadaju jak uplne nove (nerobi to dojem ze by boli niecim natrete-uplne prirodzeny vzhlad) , ked budem prezuvat tak spravim aj vnutornu stranu
hubicka staci, treba aj otacat az vtedy sa pasta dostane do kazdej ryhy
na videach je vidiet odpudivost na spinu-vodu.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
Já doposud ošetřuji pneu krémovou hmotou VRP od CG. Oproti nějakým sprejům také matnější vzhled a pokud se po ošetření otře, tak ani při dešti nestéká na disky kol. Ale výdrž tak 14 dní, v případě suššího období tak 3 týdny.
Re: Jaký vosk/leštenku na karoserii používáte ?
ten produkt nepoznam
sam som zvedavy ako sa zachova v mycke tento japonsky cierny pneu vosk. dufam ze aspon 2 mesiace vydrzi
vratim sa k fusso teflon;
predosle vrstvy fussa mali nejake sramy , na skle bolo trochu videt (okraje testovanych oblasti - slabe mliecne zafarbenie).
teraz som to zrkadlo cele nanovo pretrel hubou.... sklo je uplne rovnake a ciste po celej ploche, zafarbenia z test oblasti zmizli.
som presvedceny ze nanesenie dalsej vrstvy fussa, tu staru nalepta/odstrani.
cize sa neda vrstvit, co nevadi moc, lebo aplikacia vrstvy ide lahko.
urdzba bude v pohode, umyt auto a pretriet "nefunkcne" miesta vosku,handra.
nebude nutne ipou strhnut stare fusso dole, pred re-aplikaciou.
clay zle beha po fusse, zhorsuje to lubrikaciu...ta moc nepomaha
obraz cisteho zrkadla a s fussom je maly rozdiel. tazko to opisat. myslim ze na aute sa to neda vobec vidiet, skor oko oceni cistotu auta
sam som zvedavy ako sa zachova v mycke tento japonsky cierny pneu vosk. dufam ze aspon 2 mesiace vydrzi
vratim sa k fusso teflon;
predosle vrstvy fussa mali nejake sramy , na skle bolo trochu videt (okraje testovanych oblasti - slabe mliecne zafarbenie).
teraz som to zrkadlo cele nanovo pretrel hubou.... sklo je uplne rovnake a ciste po celej ploche, zafarbenia z test oblasti zmizli.
som presvedceny ze nanesenie dalsej vrstvy fussa, tu staru nalepta/odstrani.
cize sa neda vrstvit, co nevadi moc, lebo aplikacia vrstvy ide lahko.
urdzba bude v pohode, umyt auto a pretriet "nefunkcne" miesta vosku,handra.
nebude nutne ipou strhnut stare fusso dole, pred re-aplikaciou.
clay zle beha po fusse, zhorsuje to lubrikaciu...ta moc nepomaha
obraz cisteho zrkadla a s fussom je maly rozdiel. tazko to opisat. myslim ze na aute sa to neda vobec vidiet, skor oko oceni cistotu auta
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30