BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Moderátor: Colommbo
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Ano, samozřejmě. Jen jsem chtěl zdůvodnit, proč právě API SH, a to zcela nezávisle na hodnotách SAE. Např. v USA byly tehdy nerozšířenějšími oleje API SH 10W-30, což (tedy hlavně to SAE) dodnes jakousi setrvačností přetrvává i v Evropě ve vztahu k motorům v zahradní technice.
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
já o tricítkách ani neuvažuju. Existují pověsti, které říkají, že "správná" 0w(5w)-30 dokáže ten motor pochovat během pár prvních kilometrů. (jestli to tak opravdu je, ať si každý vyzkouší sám)Pitris píše:To možná ano. Ale v Evropě je všechno od xw/40 s normální HTHS, a o "třicítkách" v tomto vlákně slovo (snad) nepadlo....
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Ani ne tak "třicítka" (a klidně i v kombinaci s 0w), jako oleje se sníženou HTHS viskozitou. Na TY totiž MUSÍ být motor konstruován. Pokud není, a výrobce počítá s normálním olejem (ano, i v 0w30 nebo 5w30 jsou oleje s normální HTHS), tak při použití té "ekovody" reálně hrozí fatální poškození motoru. A docela brzo! Nezkoušel bych.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
nevím jestli je to kvůli HTHS, ale pokud má to auto 250 tisíc na tachometru tak v reálu to má 500tkm, takže bude volnější olejový čerpadlo, volný všechno gumový těsnění, taky to má to nějaké olejové napínáky rozvodů, vanosy, které se řídí (snad) tlakem oleje, a další věci, který "vodořídký olej" nemají rády.Pitris píše:Ani ne tak "třicítka" (a klidně i v kombinaci s 0w), jako oleje se sníženou HTHS viskozitou. Na TY totiž MUSÍ být motor konstruován. Pokud není, a výrobce počítá s normálním olejem (ano, i v 0w30 nebo 5w30 jsou oleje s normální HTHS), tak při použití té "ekovody" reálně hrozí fatální poškození motoru. A docela brzo! Nezkoušel bych.
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Pokud jde o HTHS, tam je důležité spíše honování (zda může pracovat s oleji se sníženou HTHS, nebo ne) a jeho stav.
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Na těch pověstech nepochybně něco bude, nicméně určitě to nejde napsat tak, jak jsi to napsal, neboť ten motor nepohřbí viskozita xy-30, ale právě snížená HTHS viskozita, což jsou výhradně oleje 5W-30 a 5W-20.spellcross píše:...pověsti, které říkají, že "správná" 0w(5w)-30 dokáže ten motor pochovat během pár prvních kilometrů
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Jerry - výhradně ne. S normální HTHS viskozitou jsou i 0w30, 5w30 i 10w30. Ale málo jich....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Ano, napsal jsem to nejednoznačně. Tedy abych to napravil: spleteš se jen u olejů 5W-30, poněvadž jen ty mohou mít jak normální, tak sníženou HTHS viskozitu. U všech ostatních nemusíš nic zkoumat, neboť HTHS viskozita je vlastně dána SAE viskozitou. Uf...
Tedy např. olej 0W-30 má vždy normální HTHS viskozitu a předmětný motor nejspíše nepoškodí.
Tedy např. olej 0W-30 má vždy normální HTHS viskozitu a předmětný motor nejspíše nepoškodí.
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Ani teď si myslím že to není přesné. Jak v 5w30, tak i 0w30 nebo 10w30 jsou jak A3, tak A1/A5.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Tak už to raději vzdávám...
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
A proč
Vždyť je třeba olej 0w30 s HTHS 3,08 mPa.s....
PS: A1/A5 jsem uvažoval tady jako označení snížené HTHS a počítal do nich i C1/C2.
Vždyť je třeba olej 0w30 s HTHS 3,08 mPa.s....
PS: A1/A5 jsem uvažoval tady jako označení snížené HTHS a počítal do nich i C1/C2.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Ano, toto je klíčové a naprosto jednoznačné! Jenže tazatel uvažuje pouze v intencích API a SAE, což naopak rozhodně není jednoznačné.Pitris píše:A1/A5 jsem uvažoval tady jako označení snížené HTHS a počítal do nich i C1/C2.
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Možná si sedím na vedení ale vždyť přece jsou i oleje 0w30 A1/A5. Proto nějak nechápu tohle....Jerry3 píše:Ano, napsal jsem to nejednoznačně. Tedy abych to napravil: spleteš se jen u olejů 5W-30, poněvadž jen ty mohou mít jak normální, tak sníženou HTHS viskozitu. U všech ostatních nemusíš nic zkoumat, neboť HTHS viskozita je vlastně dána SAE viskozitou....
Jerry3 píše:Tedy např. olej 0W-30 má vždy normální HTHS viskozitu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Ty si na vedení nesedíš, to já to napsal blbě.
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
A stejně jsme off topic....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF