Motorky a o motorkách všeobecně
Moderátor: Colommbo
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
To ufo mi něco připomíná. Loni jsem byl na hřibech na Vysočině, jelikož chcalo, tak jsem po lese chodil v nepromokách a helmě. Vylezl jsem z hustého porostu smrčků a přede mnou rodinka se psem, takový ten šlechtěný podvraťák, který na každého štěká a jde po nohavicích. Majitelka byla zděšená, nevydal ani hlásek, posral se a pochcal lezoucí se schovat do košíku s hřiby.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Je fakt že vybrat první mašinu je problém. A vidím to i na mladým bo se tak trošku hledá.... Měl CBR 125. pak Suzu GS 500, dále CBR 600, potom přesedlal na tu Kawu KLE, líbí se mu Afrika Twin.... ale řekl bych že asi přesně neví.
Rozjezdit se na něčem slabším a lehčím má něco do sebe, ale - a byl to i Petrův případ i když práci měl Durex koupil motku, opravil, vylepšil, zaplatil, a.... za chvilku poslal do světa.
To KLE je držák, ale V-Strom 650 si myslím že by nemusela být na začátek špatná volba pro cestování (je sympatičtější a dá se i ve dvou ).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Já tu poznámku chápu. Ale je přece rozdíl mezi mnou a řidičským bažantem: nemusel jsem řešit vlastní pohyb v provozu, mohl jsem vše věnovat výhradně ovládání motorky. A uznávám, že zvyk je železná košile: kdysi jsem hodně najezdil na pionýru a dodnes si pletu schéma řazení.
Na rozdíl od těch, kteří střídají ojeté motorky jak ponožky, já byl v situaci, kdy jsem si víceméně musel pořídit novou a navíc měl k dispozici pouze jeden "výstřel".
A konečně nemohu nezopakovat mé zde již opakovaně prezentované přesvědčení (přinejmenším co do plechovek), na čem výkonově začínat: rozhodně na něčem výkonově nadprůměrném, neboť to zabrání rozvoji "komplexu sračkoidního vozu".
Na rozdíl od těch, kteří střídají ojeté motorky jak ponožky, já byl v situaci, kdy jsem si víceméně musel pořídit novou a navíc měl k dispozici pouze jeden "výstřel".
A konečně nemohu nezopakovat mé zde již opakovaně prezentované přesvědčení (přinejmenším co do plechovek), na čem výkonově začínat: rozhodně na něčem výkonově nadprůměrném, neboť to zabrání rozvoji "komplexu sračkoidního vozu".
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
A ještě pro Libora: V-Strom byl také v mém hledáčku, bohužel z něj nedostanu na zem. A abys to nemusel zdlouhavě zjišťovat sám: údaj o výšce sedla je silně orientační, neb nic neříká o jeho tvaru a rovněž o tom, jak moc klesne motka poté, co na ni usedneš. A až si jich pár "osedíš", dokážeš pak už rychle odhadnout, zda z ní dostaneš nebo ne, pouhým přistoupením z boku.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
A ještě jeden tip: jelikož jsem chtěl motorku výhradně na cestování, tedy s dostatečnou ochranou jezdce a okufrovanou, "našel jsem perlu", a sice Hondu Deauville. Jenže mi o půl roku utekl poslední nový kus z výprodeje. No a také mají něco cestovního, dokonce jak v ryze cestovním, tak i v endurově-cestovním provedení, u CF Moto (Durex mě zabije ).
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Ještě to tu budu po Vás chvilku číst a budu o moto uvažovat znovu (přilbu ještě mám). Jízda na moto je super relax, doufám, že nepodlehnu. Naštěstí mám nyní jiné priority.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Já tedy lépe odrelaxuji za volantem, poněvadž se mi do paměti vryla slova jednoho velmi zkušeného a ještě více domláceného motorkáře, totiž že za všechny nehody si může sám, vlastní chvilkovou nepozorností. Přesto si to za řídítky užívám, tedy pokud zrovna nejedu ve skupině 15 motorkářů, kde to soustředění musí být ještě mnohem vyšší.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Já teda už "pár" skupinových jízd absolvoval ale když jedu sám, asi si to užiji víc
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Kluci, díky za poznatky Nepatřím k častým měničům vozového parku, tudíž i u motky bych se rád držel tohoto pravidla a pár let si ji ponechal.
Zatím je horký kandidát Tyger. Jelikož byla chvíle, pročetl jsem si i celou diskusi na "motorkářích". Krom horka od sahary, na pevno přivařených stupaček k rámu, a rámu, svařeného " z jednoho kusu" (což bude asi při pádu problém) u této motorky převládají kladné ohlasy. Motor je údajně vynikající, jízdní vlastnosti rovněž. Trochu mě odrazuje kritika na servis, ale to sa dá řešit extérně. No, teď už jen doplnit kasu a vyzkoušet. Je to stále hodně otevřená věc, ale kdyby mi tohle moto sedlo, nezlobil bych se. Oproti konkurenci se to, alespoň dle videí, sbírá hodně rychle.
Zatím je horký kandidát Tyger. Jelikož byla chvíle, pročetl jsem si i celou diskusi na "motorkářích". Krom horka od sahary, na pevno přivařených stupaček k rámu, a rámu, svařeného " z jednoho kusu" (což bude asi při pádu problém) u této motorky převládají kladné ohlasy. Motor je údajně vynikající, jízdní vlastnosti rovněž. Trochu mě odrazuje kritika na servis, ale to sa dá řešit extérně. No, teď už jen doplnit kasu a vyzkoušet. Je to stále hodně otevřená věc, ale kdyby mi tohle moto sedlo, nezlobil bych se. Oproti konkurenci se to, alespoň dle videí, sbírá hodně rychle.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Tak si toho tygra představ zašpiněnýho a jak (snadno ) ho umyješ. Jinak z těch 15 motorek v RO měl jediný technický problém (poškozený ráfek na jiné motce vlivem nepříznivé shody okolností do toho nepočítám) právě jen ten "malý" tygr: uklepal se mu pravý zadní blinkr. Ale to jen na okraj.
Má sice dobré papírové hodnoty, ale navzdory nízké hmotnosti mi v serpentýnách s hubeňourem v sedle a minimem dodatečné zátěže neujede (prakticky vyzkoušeno), ba právě naopak: stačí pár i krátkých rovinek a rychle mám navrch. I proto jsem po něm přestal toužit, jak jsem ostatně již dříve napsal.
Má sice dobré papírové hodnoty, ale navzdory nízké hmotnosti mi v serpentýnách s hubeňourem v sedle a minimem dodatečné zátěže neujede (prakticky vyzkoušeno), ba právě naopak: stačí pár i krátkých rovinek a rychle mám navrch. I proto jsem po něm přestal toužit, jak jsem ostatně již dříve napsal.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
15 moto je mazec. Si nedovedu predstavit. Mozna po malych skupinkách dle stroju, ci stylu jizdy zejména v náročném terenu. Ale podle toho, cos mi rikal, az na vyjimku to nebylo tak zle.
Tohle množství bych fakt nedal, to přiznám.
Mam to cim dal vic jako v aute. Cim se zhorsuje a klikati teren, oziju. Rovinate prejezdy mi neba, i když jsou samozřejmě nutne. To je pak kazdy zavodnik.
Ja jezdím, 2-3x za rok s partou 5 lidi, zname se vsak od 1984-86 (ZVS), takže tam jaxy problém neni vubec v něčem,neb se zname skrz nazkrz a overeni v životních situací, vsech účastníků.
Jedem i pristi tyden. Ne vsak na moto, ale i jednorocne na pravidelnou spol.rod.dovcu.
Takze zabava postarsich maniku, chlast, obzerstvi, nejaky adrenalin v horach, ap., at maj ty naše zenstiny co fotit
Az nebudou vedra, dame asi po letech GG. ne všichni z nás, chlapu, tam byli.
Tohle množství bych fakt nedal, to přiznám.
Mam to cim dal vic jako v aute. Cim se zhorsuje a klikati teren, oziju. Rovinate prejezdy mi neba, i když jsou samozřejmě nutne. To je pak kazdy zavodnik.
Ja jezdím, 2-3x za rok s partou 5 lidi, zname se vsak od 1984-86 (ZVS), takže tam jaxy problém neni vubec v něčem,neb se zname skrz nazkrz a overeni v životních situací, vsech účastníků.
Jedem i pristi tyden. Ne vsak na moto, ale i jednorocne na pravidelnou spol.rod.dovcu.
Takze zabava postarsich maniku, chlast, obzerstvi, nejaky adrenalin v horach, ap., at maj ty naše zenstiny co fotit
Az nebudou vedra, dame asi po letech GG. ne všichni z nás, chlapu, tam byli.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
No a to si představ, že většina z těch 15 (motorek), přesněji 17 (lidí), se potkala vůbec poprvé. Mým hlavním problémem, zejména pak v horách, bylo příliš dlouhé zpřevodování jedničky a nespolupráce motoru pod 3000 ot./min.: to, co někteří dávali na dvojku, dokonce i ve dvou lidech, já musel nezřídka na jedničku a ještě si vypomoci spojkou. Také dostala na frak a často jsem cítil smrad jejího připáleného obložení. Jenže co naplat, jízda v tak velké skupině si žádá své. O původně neplánované jízdě "skoro v terénu" ani nemluvím, to už je vzhledem k velikosti kol, obutí a zejména hmotnosti naprosto mimo cílové zaměření mého stroje: pokud si to dobře pamatuji, tak vlastně žádná z těch 15 motorek nebyla právě pro tohle méně vhodná.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Transalpinu a Transfagaraš si každý jel sólo dle libosti a odvahy.Pitris píše:Já teda už "pár" skupinových jízd absolvoval ale když jedu sám, asi si to užiji víc
Já mám taky ránu na ráfku z tunelu na fagarašu. Byla tam tma, ani světlo nepomohlo. Uprostřed byla jáma, jak stodola. Rovnat budu při přezouvání.
Naposledy upravil(a) Hombre dne stř črc 11, 2018 12:59, celkem upraveno 1 x.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Resil bych to sólo jizdou dopředu na prvni křižovatku nebo na konci. To byva moje misto. A tam by rozhodně bylo. Take dohoda s náčelníkem a odjezd na predem stanoveny cil.
Takovou houfnici jsem absolvoval jednou, nebylo mozno se nezúčastnit.
Rovnez kdysi s bejvalou, ktera nam i ostatnim v JEJÍ parte SNB organizovala několikadenní cyklovylety. Vetsina z nich, skoro všichni cykliste JAKOBY, bo moderni. Jinak sport nic,ale vsici,, chytri". Cest jedne výjimce (Vláďa).
To byl vopruz, zejména v jejich oblibenych destinacích Šumava a Krusky.
Po par km jsem si jel sólo, bo v te dobe fyzicka a nejen s kolem, diky mnoho let skoro dennodenně na tom celoročně.
... A tech keců ze se stranim.
Necht si cert vezmou...
A nebo je chyba u mě. Neprizpusobivy uz zacinal byt tenkrát. Ale asi malo. Zato ted, po zkušenostech, dělám max, co chci resp můžu.
Takovou houfnici jsem absolvoval jednou, nebylo mozno se nezúčastnit.
Rovnez kdysi s bejvalou, ktera nam i ostatnim v JEJÍ parte SNB organizovala několikadenní cyklovylety. Vetsina z nich, skoro všichni cykliste JAKOBY, bo moderni. Jinak sport nic,ale vsici,, chytri". Cest jedne výjimce (Vláďa).
To byl vopruz, zejména v jejich oblibenych destinacích Šumava a Krusky.
Po par km jsem si jel sólo, bo v te dobe fyzicka a nejen s kolem, diky mnoho let skoro dennodenně na tom celoročně.
... A tech keců ze se stranim.
Necht si cert vezmou...
A nebo je chyba u mě. Neprizpusobivy uz zacinal byt tenkrát. Ale asi malo. Zato ted, po zkušenostech, dělám max, co chci resp můžu.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Nevim, proc v MG dali dlouhou jednicku, když predpokladam 6q.
Ja mel, i nyni mam, jednicku celkem pouzitelnou na krokovou jizdu.
Ja mel, i nyni mam, jednicku celkem pouzitelnou na krokovou jizdu.