Spodek nebo vršek ?
Moderátor: Colommbo
Re: Spodek nebo vršek ?
Ono je vcelku jedno, s jakým "nářadím" se to naučíš. Rozdílům v chování různého "nářadí" se pak už vždy dokážeš rychle přizpůsobit. Je to stejné, jako když se jednou naučíš lyžovat: s jednou výbavou ti to půjde za daných podmínek lépe, s jinou hůř, ale "neodnaučíš" se to jenom proto, že zrovna jedeš na jiných lyžích.
- Colommbo
- Příspěvky: 9950
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spodek nebo vršek ?
Pche, na lyžích jezdím řízenými smyky odmala...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spodek nebo vršek ?
No vidíš, dnes je smýkání překonanou technikou, která se užívá pouze v případě potřeby zastavit. Jinak se jezdí po zařízlých hranách v trajektorii předem dané krojením, tj. rádiusem, resp. geometrickými parametry lyže (ty mohou být modifikovány tzv. rockerem vpředu, vzadu, případně na obou koncích lyže).
Re: Spodek nebo vršek ?
Viděl si Gustave. Už umím zastavit....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Spodek nebo vršek ?
Ja to myslel malinko jinak, ale malinko, doplním to. Řídit předokolku "na hranici" jsem se +- naučil už s tím Civikem. VTI jezdilo pekelně rychle a velmi stabilně. To, co bych jestě rád zkusil dostat pod kůži je "poctivá mechanická" 4x4. Protože jsem vypozoroval, že ta auta se u limitu chovají (alespoň z mého laického hlediska) diametrálně jinak. Viz ten můj stažený ocas s Deltou HF. Mylně jsem se totiž domníval, že když zvládnu tehdejší hot hatch, ukočíruji i Deltu. Nee, s tim Civikem jsem jel oblíbenou trasu o poznáni rychleji, i když jsem s Deltou blbnoul cele odpoledne, nedal jsem lepsí čas (a pořád měl z toho auta strach).
Vzpominám, jak jsem řídil poprvé Audi A4 1.8T 1. gen s quatrem, a jak jsem dostal v půlce zatáčky takový smyk, že mi do smíchu nebylo. Zase v místě, kde jsem s Civikem projížděl bez problémů pod plným. 4x4 chce cvik, pořadný cvik. Tak jsem to myslel. Treba to blbě vnímám, nerozporuji to
Vzpominám, jak jsem řídil poprvé Audi A4 1.8T 1. gen s quatrem, a jak jsem dostal v půlce zatáčky takový smyk, že mi do smíchu nebylo. Zase v místě, kde jsem s Civikem projížděl bez problémů pod plným. 4x4 chce cvik, pořadný cvik. Tak jsem to myslel. Treba to blbě vnímám, nerozporuji to
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Spodek nebo vršek ?
Problém je v tom, že "pořádná 4X4" se na limitu, přesněji řečeno za ním, chová jako typická zadokolka, zatímco řada "nepořádných 4x4" byla od začátku laděna tak, aby se chovaly spíše nedotáčivě, neboť z nějakého pofidérního důvodu převládlo přesvědčení, že nedotáčivý smyk je pro laika zvládnutelnější. Ono "ladění" pak spočívá jednak v nastavení podvozku, jednak v nastavení diferenciálů. To první se dá za přijatelný peníz předělat, to druhé však stojí majlant. Ovšem pokud si pořídíš Deltu Integrale anebo Lancera EVO, nemusíš to řešit, poněvadž právě to jsou ony "pořádné 4X4".
Re: Spodek nebo vršek ?
Když už to přejelo k okruhovému ježdění, tak s auty sice zkušenost nemám, ale s motorkou ano.Libor píše:Chtělo by to tehdy okruh s širokými krajnicemi, aby si člověk dodal odvahy, zakusit ten limit a zkusit to i za něj....
Ve Vysokým Mýtě jsem se za limit dostal 3 x, bo jsem se do jedné zatáčky nějak nemohl vejít a vžycky to skončilo terénní vložkou po trávě Naštěstí jsem si neustlal. A ani když jsem tam v jedné vracečce dával z dvojky za jedna a čím dál víc jsem v náklonu zadní kolo nechával přes spojku odskočit
V Brně se to dalo rozbalit víc, ale tam při těch rychlostech jsem za limit nešel schválně, bo by to bylo moc drahý na opravu kdybych to položil Ale gumy zabrat dostaly celkem slušně a motor si tam často vrčel mezi 10-ti tisíci a omezovačem.... (Ať se teda vrátím k tématu vlákna)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Spodek nebo vršek ?
Hm, tak to mi pasuje víc. Ono to bude zřejmě (určitě) tím, uhodil jsi hřebíček na hlavičku. Do dnešního dne, proti všem zažitým pravidlům, se mi osobně lépe jede na limitu s předokolkou. I když pravoslavní mají a věřím, že oprávněně, mnohem blíže k zadokolkám, mám to kupodivu tak. Svého času jsme s klukama jezdili na srazy, zajezdili si se vším možným i nemožným (sprinty, okruh), do ruky mi pasoval víc FWD, než RWD (tedy až na určité výjimky při drag race). Takže tahle ta Tvá teorie, resp. praxe vše zase trochu víc osvětluje. Nevím, jak jsem psal, kdybych trochu víc "trénoval" a cíleně více vyhledával rychlá auta s RWD, třeba by ta jízda s Deltou dopadla jinak. Jediná možnost, jak by si člověk v okolí mohl tehdy zajezdit s rychlou RWD byla MX-5 od kamaráda, který by ji stejně nedal jen tak z ruky a pak kluci z BMW clubu, tam ale panovala tehdy menší nevraživost (na kluky z japan cars clubu).
Ale máš recht, "ten blok" bude v tom
Ale abych nebyl úplně OT, za mě vršek. Upřímně, chápu spodkaře, cestovní komfort je u takovýchto motorů pro spousty lidí přijatelnější. Přesto všechno je mému gustu blíže točivý japonec, mám to prostě tak.
Pitris:
Že si ďábel už vím, obdivuji. Klidně bych sedl na motorku, v tom mám už dnes jasno a pošilhávám, ale na okruhu bych se rozšmelil. Respekt.
Ale máš recht, "ten blok" bude v tom
Ale abych nebyl úplně OT, za mě vršek. Upřímně, chápu spodkaře, cestovní komfort je u takovýchto motorů pro spousty lidí přijatelnější. Přesto všechno je mému gustu blíže točivý japonec, mám to prostě tak.
Pitris:
Že si ďábel už vím, obdivuji. Klidně bych sedl na motorku, v tom mám už dnes jasno a pošilhávám, ale na okruhu bych se rozšmelil. Respekt.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Spodek nebo vršek ?
Pokračování přesunuto do motorek v ostatním....Libor píše:Klidně bych sedl na motorku, v tom mám už dnes jasno a pošilhávám, ale na okruhu bych se rozšmelil....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF