BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07
BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Zdravím,
chtěl bych si ověřit správnost oleje pro bmw 735/740 i. M62TUbxx
Co říká výrobce:
BMW recommends the use of oils inSAE classes SAE 0W-X or SAE 5W-X,where "X" stands for a specification such as 30, 40 or 50.
Use approved "longlife oils" only.
A proměnný interval.
If you are using SAE class 10W-X, youmay continue to drive for short periods at temperatures below this limit. How-ever, the engine's cold-starting charac-teristics may be impaired.
Co si z toho vzít a nevzít:
Auto chce LL - což nevím co znamená, ale podle názvu to nic dobrého nebude.
Proměnný interval je nesmysl; 10tkm a jeden rok je jasná věc.
Podle tý specifikace by to mohlo být cokoliv mezi 0W-30 až 10W-50.
Co dávám do auta:
Protože už jsou to starší auta je nesmysl používat cokoliv co začína na 0W nebo 5W.
Má to rádo 10W. Dáváme tomu 10W-40 a3/4 od Mangnatecu.
Co mě zajímá:
Auto jezdí krátké trasy, tak by to chtělo olej s vyšším TBN.
Auto najede málo, řekněme 5-10 tisíc ročně.
Motor M62tu má normální provozní teplotu 90-115 C, tedy teplotu relativně vysokou, tedy chtěl bych i hodně hustej olej při vysoký teplotě, což spíš ukazuje na 10W-50 (60).
Na druhou stranu 10W-50(60) je docela drahý a auto nezávodí, tak se mi nechce tomu dávat millera.
Otázky:
Je nějaká hodně hustá 10w-40? S vysokým TBN?
Je nějaká 10w50(60) za normální cenu? (a3/b3/4)
Co znamená BMW LL bez určení čísla pro auto z roku 1999,2000?
chtěl bych si ověřit správnost oleje pro bmw 735/740 i. M62TUbxx
Co říká výrobce:
BMW recommends the use of oils inSAE classes SAE 0W-X or SAE 5W-X,where "X" stands for a specification such as 30, 40 or 50.
Use approved "longlife oils" only.
A proměnný interval.
If you are using SAE class 10W-X, youmay continue to drive for short periods at temperatures below this limit. How-ever, the engine's cold-starting charac-teristics may be impaired.
Co si z toho vzít a nevzít:
Auto chce LL - což nevím co znamená, ale podle názvu to nic dobrého nebude.
Proměnný interval je nesmysl; 10tkm a jeden rok je jasná věc.
Podle tý specifikace by to mohlo být cokoliv mezi 0W-30 až 10W-50.
Co dávám do auta:
Protože už jsou to starší auta je nesmysl používat cokoliv co začína na 0W nebo 5W.
Má to rádo 10W. Dáváme tomu 10W-40 a3/4 od Mangnatecu.
Co mě zajímá:
Auto jezdí krátké trasy, tak by to chtělo olej s vyšším TBN.
Auto najede málo, řekněme 5-10 tisíc ročně.
Motor M62tu má normální provozní teplotu 90-115 C, tedy teplotu relativně vysokou, tedy chtěl bych i hodně hustej olej při vysoký teplotě, což spíš ukazuje na 10W-50 (60).
Na druhou stranu 10W-50(60) je docela drahý a auto nezávodí, tak se mi nechce tomu dávat millera.
Otázky:
Je nějaká hodně hustá 10w-40? S vysokým TBN?
Je nějaká 10w50(60) za normální cenu? (a3/b3/4)
Co znamená BMW LL bez určení čísla pro auto z roku 1999,2000?
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Co tak VALVOLINE VR1 RACING 5W-50 a myslim ze nema zle hodnoty a aj cena je priazniva .
ACEA A3/B4
API: SL
ACEA A3/B4
API: SL
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Já začnu od konce - na ty otázky:
1) BMW LL a číslo je norma a rok schválení. Je 98, 01 a 04. Pokud autí z r.2000, tak schválení 01 ještě nebylo a rok 98 se asi neuváděl.
2) Vyšší hodnotu HTHS většinou mají "race" oleje (v 10w40 třeba Millers CFS má 4,25).
Pokud nezávodíš a nebaští to olej, dá se dobře na (správný) interval výměn do 10-ti tkm / 1 rok i ta 10w40. (Za cenu 200,- za litr třeba Millers EE má HTHS 3,82 a TBN 10).
Jinak ale vyšší HTHS nabízí 'padesátky'. A v 5w50 třeba Yacco Galaxie 4 litry za 1100,- nebo Elf 900 4 l / 500,- (ten ale 'jen' API SG), nebo v 10w50 Ravenol RSE 5 l / 1200,- nebo Q8 F1 4 l / 800,-
1) BMW LL a číslo je norma a rok schválení. Je 98, 01 a 04. Pokud autí z r.2000, tak schválení 01 ještě nebylo a rok 98 se asi neuváděl.
2) Vyšší hodnotu HTHS většinou mají "race" oleje (v 10w40 třeba Millers CFS má 4,25).
Pokud nezávodíš a nebaští to olej, dá se dobře na (správný) interval výměn do 10-ti tkm / 1 rok i ta 10w40. (Za cenu 200,- za litr třeba Millers EE má HTHS 3,82 a TBN 10).
Jinak ale vyšší HTHS nabízí 'padesátky'. A v 5w50 třeba Yacco Galaxie 4 litry za 1100,- nebo Elf 900 4 l / 500,- (ten ale 'jen' API SG), nebo v 10w50 Ravenol RSE 5 l / 1200,- nebo Q8 F1 4 l / 800,-
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Na krátký studený cuky je nájezd do 7 kkm tak akorát. Občas udělat jízdu jen tak, projet, prohnat.
SAE 5W-xy nepředstavuje žádný handicap, ba naopak pro takto provozovaný motor.
SAE 5W-xy nepředstavuje žádný handicap, ba naopak pro takto provozovaný motor.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
S těmi občasnými delšími jízdami je to fakt - pro motor přínosné. Ale pokud není moc mrazivo, dá to dobře i 10w. Ale hej, 5w není nic proti ničemu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Díky za tipy.
Co v praxi znamená API SG? (definice jsem četl, ale nic mi to neříká)
Auto dělá občas delší jízdy.
Hezky vypadaj ty ravenoly, zvláštní je že 5w-50 píšou polosyntetiky a 10w-50 plnou. Radši bych tam dal polosyntetiku, zní to oldchoold
Proč je mogul tak drahej? dává to někdo?
Co v praxi znamená API SG? (definice jsem četl, ale nic mi to neříká)
Auto dělá občas delší jízdy.
Hezky vypadaj ty ravenoly, zvláštní je že 5w-50 píšou polosyntetiky a 10w-50 plnou. Radši bych tam dal polosyntetiku, zní to oldchoold
Proč je mogul tak drahej? dává to někdo?
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Mogul je dobrej. Ale proč je drahej Občas se dá ale sehnat v akci Racing 5w40 za stovku litr.
Mě to že Ravenol 5w50 je "polo" a 10w50 "plná" zase divný nepřijde - má jiný základový olej....
A API SG znamená, že do toho ještě nekecá ekologie. Olej maže tak jak má, ale zeleným je z toho blujno. Je ale možné že máš na API vyšší předpis. V tomto by se pod něj jít nemělo.
Mě to že Ravenol 5w50 je "polo" a 10w50 "plná" zase divný nepřijde - má jiný základový olej....
A API SG znamená, že do toho ještě nekecá ekologie. Olej maže tak jak má, ale zeleným je z toho blujno. Je ale možné že máš na API vyšší předpis. V tomto by se pod něj jít nemělo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Co znamená, že by se pod nej jít nemělo?
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
API Sx benzin, Cx nafta. To x je písmeno a značí výkonnostní úroveň oleje. A jde to pěkně podle abecedy. Tzn. že když předpis API SJ, tak by se neměl použít olej třeba SH, protože má nižší API. Nyní je poslední API SN, ale už je to i o emisích.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Zdar. Po delsi dobe dotaz na auto a motor. Ne na poloplastovy konfekcni zrudy s turbobabetou.
Co te nezrujnuje, ELF sti, Valvoline all climate. Oboje 10w40. Na rozdil od 5w40 stabilnejsi. Chces li 10w50 Total racing. Rovněž cena vic nez solidní.
Vsemi popsanymi oleji, krmim léta auta lidi kolem sebe,i Subaru celoročně v horach, vč svých (občas vyjimka u me, letos misto Totalu na léto Castrol).
Vsichni mi uzivatele dodrzuji moji podmínku max 10tkm. Vetsinou se hlásí po 8tkm.
Co te nezrujnuje, ELF sti, Valvoline all climate. Oboje 10w40. Na rozdil od 5w40 stabilnejsi. Chces li 10w50 Total racing. Rovněž cena vic nez solidní.
Vsemi popsanymi oleji, krmim léta auta lidi kolem sebe,i Subaru celoročně v horach, vč svých (občas vyjimka u me, letos misto Totalu na léto Castrol).
Vsichni mi uzivatele dodrzuji moji podmínku max 10tkm. Vetsinou se hlásí po 8tkm.
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Díky za pochvalu motoruPedro píše:Zdar. Po delsi dobe dotaz na auto a motor. Ne na poloplastovy konfekcni zrudy s turbobabetou.
Co te nezrujnuje, ELF sti, Valvoline all climate. Oboje 10w40. Na rozdil od 5w40 stabilnejsi. Chces li 10w50 Total racing. Rovněž cena vic nez solidní.
Vsemi popsanymi oleji, krmim léta auta lidi kolem sebe,i Subaru celoročně v horach, vč svých (občas vyjimka u me, letos misto Totalu na léto Castrol).
Vsichni mi uzivatele dodrzuji moji podmínku max 10tkm. Vetsinou se hlásí po 8tkm.
5W-40 tomu urcite dávat nebudu. Ten total je az podezdrele levnej.
pak máme ještě několikrát M52tub28/25 to dostává 10w-40 A3/B4 tam nejsou tak vysoký teploty (vody) tak to 50tku asi nepotrebuje.
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
je někde popis tý výkonostní úrovně, co to znamená? (klidně i anglicky) DíkyPitris píše:API Sx benzin, Cx nafta. To x je písmeno a značí výkonnostní úroveň oleje. A jde to pěkně podle abecedy. Tzn. že když předpis API SJ, tak by se neměl použít olej třeba SH, protože má nižší API. Nyní je poslední API SN, ale už je to i o emisích.
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
A nemám Ti to i vyměnit. Víš co, najdi si to sám. A jestli je pro Tebe Total až podezřele levnej, tak nepátrej po SG, a běž do servisu pro litr oleje SM za Palackýho. To bude echt olej....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Hele, jestli chceš nejlepší autoolej v SAE 10W-40, tak Selenia. A jestli ještě lepší čistě z hlediska mazání, tak se porozhlédni v motorkářských olejích.
Re: BMW m62tu (4.4i, 3,5i)
Jo. Může motoolej. Ale zbytečno, bo ten exceluje hlavně v hodnotě SSI (Shear Stability Index), což je parametr nezbytný pro spolehlivou funkci a životnost převodovky, a představuje odolnost olejového filmu proti jeho přerušení na zubech ozubených kol; v ostatních "disciplínách" se s ním dobrý autoolej srovná.... Ať dá Selenii, Millers, Motul - když chce TOP. Ale na ty jeho jízdy taky zbytečno. Měnit A3 po roce - TO je DŮLEŽITÉ
spellcross píše:Auto jezdí krátké trasy....najede málo, řekněme 5-10 tisíc ročně....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF