Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Miro
Nooo, vítej v klubu měničů motorových olejů 2x do 10.000 ujetých km
Budu si muset bodlinu pořádně poslechnout (kolega od vedle ji má také) a srovnat s Tvým upgrade za Millerse Jsem zvědavý, jak se ta změna projeví ve spotřebě PHM.
Já na to stále nemám koule, tak v létě zřejmě ochutnám zlatou střední cestu - Yacco Galaxii RS 0W40.
Nooo, vítej v klubu měničů motorových olejů 2x do 10.000 ujetých km
Budu si muset bodlinu pořádně poslechnout (kolega od vedle ji má také) a srovnat s Tvým upgrade za Millerse Jsem zvědavý, jak se ta změna projeví ve spotřebě PHM.
Já na to stále nemám koule, tak v létě zřejmě ochutnám zlatou střední cestu - Yacco Galaxii RS 0W40.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pitris: Samozřejmě vím jak to myslíš,jenže z toho není cesty ven. Když koupím třeba u Alfiho ten samý olej za 150/l,tak ušetřím 200 Kč,ale vyšpulím 1.000 za diagnostiku.Nu a bez diagnostiky není platná servisní prohlídka,bo jak zakázka,tak data s diag putují online do fabriky.Tím pádem se nedá použít ani ta servisní prohlídka,která se udělala omylem,bo diag se nedělala,bo nebyla potřeba a navíc bych ji musel platit,protože vlastní olej.Na druhou stranu je to fér,protože umožní zákazníkovi přinést si i vlastní díly,takže si každý spočítá,zda se to vyplatí.
Libor: O olej nejde,s tím jsem počítal,jen ta prohlídka je jaksi navíc.Soused má motor THP? Na volnoběh ten rozdíl není až tak markantní,ale v zátěži ano. Spotřeba je mi fuk,kdo by ji také při mém stylu jízdy(do Kralup a zpět po dálnici 150-160) řešil.
Ale s tím poslechem nevím,ty se chystáš do UL? Vydal jsem se z peněz za drahý olej a na žranici mi už nejspíš nezbude.
Libor: O olej nejde,s tím jsem počítal,jen ta prohlídka je jaksi navíc.Soused má motor THP? Na volnoběh ten rozdíl není až tak markantní,ale v zátěži ano. Spotřeba je mi fuk,kdo by ji také při mém stylu jízdy(do Kralup a zpět po dálnici 150-160) řešil.
Ale s tím poslechem nevím,ty se chystáš do UL? Vydal jsem se z peněz za drahý olej a na žranici mi už nejspíš nezbude.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak daleko jsem se ještě nedostal, abych si "dával autorizák" 2x ročně "-) Zítra jedu na dvouletou prohlídku (servis) a dá-li ten nahoře, uvidí mě tam zase až příští rok. Doufám
Ten kolega má v bodlině motor s 81 kW, tedy to samé, ale zřejmě ne ten Tvůj výbavový stupeň.
Noooo, počkej, jak nedorazíš? Když se k tomu konečně po letech dorvu, tak Ty "špóruješ"? Taky mám vydání (servis, oleje, zásoba filtrů, zbytek radši nepíšu), kryje se mi to s mega akcí v práci a stejně jsem to sabotoval a do Humpolce jedu.
Ten kolega má v bodlině motor s 81 kW, tedy to samé, ale zřejmě ne ten Tvůj výbavový stupeň.
Noooo, počkej, jak nedorazíš? Když se k tomu konečně po letech dorvu, tak Ty "špóruješ"? Taky mám vydání (servis, oleje, zásoba filtrů, zbytek radši nepíšu), kryje se mi to s mega akcí v práci a stejně jsem to sabotoval a do Humpolce jedu.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak já také nejezdím na autorizák 2 x ročně. Byl jsem sice loni 2 x v servisu,ale na jaře jen na výměnu oleje po ujetí dalších cca 3.000 km v rámci záběhu,což nestálo balík.Olej jsem měl vlastní,servis dodal filtr a práci.Letos jsem chtěl,aby pro jistotu rozebrali brzdiče a celé to vyčistili,byť mě od toho zrazovali,že to stačí až na podzim a nechal vyměnit vzduchový filtr(také nebyl ofiko potřeba,ale měním ho vždy na jaře)+ pylové filtry a vyčištění klimatizace.No a protože má auto najeto 20.000 km a stěrače už stály za prd,tak jsem je chtěl vyměnit také.Jen se tam nějak přimotala ta servisní prohlídka,kterou jsem nechtěl,bo na ni musím v říjnu.On je problém v tom debilním systému,jak je nastaven od výrobce.Protože jsou veškeré operace zaznamenávané online,tak nejde zadat třeba jen výměna oleje,filtrů atd.Sytém zná v současné době pouze servisní prohlídky stanovené výrobcem,takže technik musí zadat servisní prohlídku, a poté vyházet to,co nechce.No a jak jsme klábosili,tak to tam holt zůstalo.A jen pro ilustraci,jaké položky jsou v systému zavedené,tak požadavek v zakázkovém listu na D+M předních brzdových destiček,vyčištění a promazání brzdových třmenů se v systému a následně na faktuře objeví jako začištění předních brzdových destiček brusným plátnem.
A ještě k tomu srazu,to byl samozřejmě vtip,spíš jde o to,že tem nevede silnice(D1 je hnus) a nevím,jak to bude v práci.
A ještě k tomu srazu,to byl samozřejmě vtip,spíš jde o to,že tem nevede silnice(D1 je hnus) a nevím,jak to bude v práci.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Já to pochopil, žertuji Prostě jsi se zakecal a trošku to v Citroënu ulítlo.
Když jsem se vloni bavil s vedoucím (známe se 20 let), říkal, že si brzdy mohu vyčistit a namazat i sám, nemá s tím problém. Tak, nebo tak, dělám to stejně každý rok.
Akorát, když to tak čtu, jsem zvědavý, jak to s těmi brzdami teď vykážou v servis plánu mého auta. Nad tím jsem nepřemýšlel
Taky nejsem moc odvázaný z cesty do Humpolce, bude to děs. Kdyby to bylo výš, jel bych vrchem, přes Mohelnici, ale je to za Brnem, takže mě ta D1 nemine. Snad to bude v klidu. Sorry za OT.
Když jsem se vloni bavil s vedoucím (známe se 20 let), říkal, že si brzdy mohu vyčistit a namazat i sám, nemá s tím problém. Tak, nebo tak, dělám to stejně každý rok.
Akorát, když to tak čtu, jsem zvědavý, jak to s těmi brzdami teď vykážou v servis plánu mého auta. Nad tím jsem nepřemýšlel
Taky nejsem moc odvázaný z cesty do Humpolce, bude to děs. Kdyby to bylo výš, jel bych vrchem, přes Mohelnici, ale je to za Brnem, takže mě ta D1 nemine. Snad to bude v klidu. Sorry za OT.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To máš zato, že si vyhodil dobre slúžiace Saxo, s takým nábehom by slúžilo bez obštrukcií ďalších 5, 6+ rokov a nemusel (by) si teraz nariekať nad citroeňácky diktovanými úzusmi pre nové vozidlá .
lengy60 píše:do C1 poputuje 10W-40 Total ze servisu,který ten předpokládaný roční nájezd 3.000 km snad dá také.Nejsem přehnaně spořivý,ale nacpat na rok do motoru s výše uvedeným nájezdem olej za 1.600 Kč a navrch zaplatit 1.000,.Kč za diagnostiku,která je v případě použití servisního oleje zdarma,mi přijde opravdu schizofrenní.Jinak 10W-40 Total Quartz 7000 vyjde v servisu na 280,-Kč za 1 litr
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
odpoved na niektore otazky ohladom udrzby c3
iridiove sviece kazdy 25 tis ?
(benefit lpg aspon nezasiera olej .. mam dojem ze motor ide hladsie na plyn.
behom mozno minuty sa prepne na plyn, som zvedavy co zima..)
vraj z titulu euro 6,2 uz nebude mozne zohnat citroen s plynom..
iridiove sviece kazdy 25 tis ?
(benefit lpg aspon nezasiera olej .. mam dojem ze motor ide hladsie na plyn.
behom mozno minuty sa prepne na plyn, som zvedavy co zima..)
vraj z titulu euro 6,2 uz nebude mozne zohnat citroen s plynom..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tu zkrácenou výměnu svíček tam máš kvůli tomu přiblblému plynu. Stále platí,že do auta benzín,nafta do traktoru a plyn do kamen,případně do pouliční lampy.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
kvůli tomu přiblblému plynu.
plyn do kamen,případně do pouliční lampy.
nož tak jazdím na plynovom sporaku gorenje..
Naposledy upravil(a) pepoh dne pát kvě 04, 2018 16:17, celkem upraveno 1 x.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
v tom plánu jsou pěkné bugy.........
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Zaujali ma v ňom i výmeny rozvodového remeňa; originálny sa má prvýraz vymeniť po 6 rokoch (100t. km) a potom vždy až po 12 rokoch (200t. km) - ten z prvovýroby bol teda niekde ošizený?
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
ci osizeny neviem, podla servisnych videii je rozvod utopeny v oleji a demontaz neni zrovna jednoducha.
mne to pripada, ze niektore vymenne intervaly su tak skoro preto, aby ziskali nejake statistiky poruchovosti komponentov.
asi vsetko sa neda nasimulovat v labaku, a kupca je zaroven aj laboratorny potkan a vyplna statistiky
chcelo by to porovnat servisky aj z inych novych citronov
chvalabohu je tam 2296, tak budem toto pozadovat. longlife intervaly oleja urcite skratim
par otazok, bolo mi ponukane nejake extra servis kontrakty, ze ak chcem mam sa ozvat do 2 rokov.
(citron essential drive) nazory ?
ci servisy maju pravo odmietnut doneseny olej, ak splna normy ?
-----
edit- ohladom toho plynu, ma napadlo ze kombinacia 3valce + plyn to je napr vzv este dorobit hydraulicke parohy do naraznika..
mne to pripada, ze niektore vymenne intervaly su tak skoro preto, aby ziskali nejake statistiky poruchovosti komponentov.
asi vsetko sa neda nasimulovat v labaku, a kupca je zaroven aj laboratorny potkan a vyplna statistiky
chcelo by to porovnat servisky aj z inych novych citronov
chvalabohu je tam 2296, tak budem toto pozadovat. longlife intervaly oleja urcite skratim
par otazok, bolo mi ponukane nejake extra servis kontrakty, ze ak chcem mam sa ozvat do 2 rokov.
(citron essential drive) nazory ?
ci servisy maju pravo odmietnut doneseny olej, ak splna normy ?
-----
edit- ohladom toho plynu, ma napadlo ze kombinacia 3valce + plyn to je napr vzv este dorobit hydraulicke parohy do naraznika..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
https://www.youtube.com/watch?v=JqglA-h ... manoysakis
Peugeot 208 1.2 vti timing belt replace
pozeram na spritmonitor statistiku c3,
diesle 4-5€/100km; benzin (82) 6-7€, 7-9€(turbo), ja mam zatial 2,7€
vivat kachle gorenje (chcelo by to viacej tankovani..)
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte kvě 15, 2018 22:42
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Zdravím, potřeboval bych poradit. Vím že se to tu už řešilo nesčetněkrát ale na 100 stránkách tu najít srozumitelnou odpověď je utrpení
Koupil jsem před týdnem C4 II s motorem 1.6 VTi rok 2011, potřeboval sem rychle náhradu za nabouranou C4 I a tohle byla nejlepší varianta ale koukám, že jsem trochu podcenil přípravy ohledně motoru. Myslel jsem že ty problémy se týkaly hlavně motorů VTi (BMW) co dávali ještě do jedničkovejch C4 ale asi jsem se spletl.
Ty blbý rozvody který už mi zřejmě začli asi klepat (nevím nepoznám to, auto má najeto 80 000) tu řešit na olejích nechci,
takže co se týče oleje , je už nějaké jasné řešení co do toho auta dát aby se to nerozpadlo a nežralo to olej jak blázen?
V noci jsem to tu pročítal i na Citroën fóru a nestačím se divit, jak obrovský problém to je. Hlavně i když sem se tu dočetl měnit olej klidně po 8000 Km to je docela extrém takto brzo, jasně ty normy výrobcem klidně 30 000 je kokotina, ale byl jsem zvyklej měnit u první C4 po 15 000 Km cca a to mi za tu dobu neubyla oleje snad ani troška
Koupil jsem před týdnem C4 II s motorem 1.6 VTi rok 2011, potřeboval sem rychle náhradu za nabouranou C4 I a tohle byla nejlepší varianta ale koukám, že jsem trochu podcenil přípravy ohledně motoru. Myslel jsem že ty problémy se týkaly hlavně motorů VTi (BMW) co dávali ještě do jedničkovejch C4 ale asi jsem se spletl.
Ty blbý rozvody který už mi zřejmě začli asi klepat (nevím nepoznám to, auto má najeto 80 000) tu řešit na olejích nechci,
takže co se týče oleje , je už nějaké jasné řešení co do toho auta dát aby se to nerozpadlo a nežralo to olej jak blázen?
V noci jsem to tu pročítal i na Citroën fóru a nestačím se divit, jak obrovský problém to je. Hlavně i když sem se tu dočetl měnit olej klidně po 8000 Km to je docela extrém takto brzo, jasně ty normy výrobcem klidně 30 000 je kokotina, ale byl jsem zvyklej měnit u první C4 po 15 000 Km cca a to mi za tu dobu neubyla oleje snad ani troška
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Měnit po 8000 tis. km rozhodně má své opodstatnění, pokud je motor vystaven ztíženým provozním podmínkám.